juval schreef:waar staat carte blanche? het programma is nog niet bekend, dus geen voorbarige conclusies trekken lijkt me. Er zal een goede reden zijn waarom BBB dit zo doet.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/doo ... ijnbergen/
Citaat:
Maar dat partijen die het niet doen, zoals de PVV en de Partij voor de Dieren, kritisch aangekeken worden bij de keuze om niet mee te doen, vindt Van Wijnbergen niet zo gek. "Je mag een partij daar terecht voor aanvallen. Als een partij zegt: 'Ik doe niet mee', laat dat in feite zien dat de plannen misschien nog niet concreet genoeg zijn en dat zendt het signaal uit dat de partij niet goed weet, wat ze gaan doen."
Maar wat zou een goede reden zijn? Ik vind de reden dat je het nog niet goed weet eigenlijk geen goede, gezien je dan -in mijn optiek- gaat claimen dat je het land wel een andere richting kan laten zien maar eigenlijk weet je nog helemaal niet hoe die richting eruit ziet.
Ik snap best dat het gebruikmaakt van schattingen en dus niet 100% accuraat is, maar in mijn optiek geeft het wel een teken dat je plannen toch wel enigszins realistisch zijn en dus geen populistisch gewauwel over dat je 'zo veel geld' richting een kabinet gaat zetten, waar mensen wellicht op aanslaan.
Je kan imo best je plannen door laten rekenen en daarbij de nuance aanbrengen dat dit nog niet in beton is gegoten maar een indicatie van hoe jij het ziet, die tevens realistischer is dan gewoon wat geroep. Schuiven in budgetten kan imo altijd, lijkt me.
Er is al lang gerommel in de politiek, dus een voorlopig programma klaar hebben liggen just in case lijkt me als politieke partij verstandig (wat -neem ik aan- een aanscherping is en niet compleet anders is dan het huidige, omdat ik aanneem dat je niet ineens compleet van richting gaat veranderen als je al in de politiek zit). Dat de BBB haar programma nog niet klaar heeft voor doorrekening (waarbij je uiteraard die nuance kan aanhouden) en al die andere partijen wel... wat zegt dat over de BBB?
Kijk van Omtzigt, als hij een politieke partij gaat oprichten, snap ik het. Er is nog geen definitieve beslissing dus hij zal geen compleet programma hebben liggen. Hij heeft ook niet al met een partij in de kamer gezeten.
Ik ben wel benieuwd: wat vindt jij ervan dat de BBB niet wil laten zien dat hun plannen realistisch zijn? Wat zou jij een goede reden vinden om dit wel of niet te doen? En ik spreek je even direct aan omdat jij je vaak positief uitlaat over de BBB, dus ik was benieuwd naar jouw visie hierop.