Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 08:33

Wat triest van je moeder. Maar het was bedoeld als: je sterft aan het bleekwater.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 11:32

Opstandige 'Republicans for Harris' voeren campagne voor Democraten - https://nos.nl/l/2532773

Net iedere republikein staan dus achter Trump

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 22:29

mysa schreef:
Wat triest van je moeder. Maar het was bedoeld als: je sterft aan het bleekwater.

Oh excuus, ik las t anders.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 20:00

https://edition.cnn.com/2024/08/16/poli ... index.html

Former President Donald Trump on Thursday said the Presidential Medal of Freedom, which honors civilians, “is actually much better” than the Medal of Honor, because service members who receive the nation’s highest military decoration are often wounded or awarded it posthumously.

Oh boy oh boy oh boy…… 8)7 :roll: _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 20:55

Ja ach dat vind ik persoonlijk peanuts zulke dingen. Ik zie dat gewoon als lompigheid, de bedoeling om te zeggen dat je beter die ene kan krijgen dan die andere, want dan ben je er niet zo best aan toe.

Hij heeft wel erger diskwalificerende dingen gedaan denk ik dan :=

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 20:58

Maar hier maakt hij in een land waar militairen op handen worden gedragen, zeker onder Republikeinen, natuurlijk ábsoluut geen vrienden mee...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:03

Cowboy55 schreef:
https://edition.cnn.com/2024/08/16/poli ... index.html

Former President Donald Trump on Thursday said the Presidential Medal of Freedom, which honors civilians, “is actually much better” than the Medal of Honor, because service members who receive the nation’s highest military decoration are often wounded or awarded it posthumously.

Oh boy oh boy oh boy…… 8)7 :roll: _O-

Het rare is dat mensen nu denken dat hij compleet aan het dementeren is en ze hem zeker niet meer serieus nemen maar z’n idiote volgers dit soort berichten blijven delen .

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:06

Dit zegt hij alleen maar omdat walz militair was denk ik. Hij vergeet voor het gemak alle andere veteranen even :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:07

Nou ja, hij heeft ook al eens geroepen dat wijlen John McCain, die jaren in Vietnamese PoW kampen doorbracht, wat hem betreft geen held was, althans The Donald prefereerde helden die zich niet gevangen lieten nemen. 8)7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:10

Klopt, elke krijgsgevangene is een loser volgens Trump, die zelf de dienstplicht is ontlopen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:25

Ik denk echt wel dat hij lijdt aan een voorstadium van dementie. Las net ook over de leider van de Taliban die hem 'your excellence' zou hebben genoemd. Was hij helemaal verguld mee. "Zo zou hij Biden vast niet noemen".

Dementerenden werden vroeger niet voor niets 'kinds' genoemd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:25

Nou kinds? Chucky komt eerder in me op :D

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:35

Chucky :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:38

BigOne schreef:
Klopt, elke krijgsgevangene is een loser volgens Trump, die zelf de dienstplicht is ontlopen.

Hé hallo, hij had bone spurs. Weet je wel wat dat kost om een arts die diagnose te laten stellen?!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:53

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Cowboy55 schreef:
BigOne schreef:

Hé hallo, hij had bone spurs. Weet je wel wat dat kost om een arts die diagnose te laten stellen?!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 22:50

Nee, maar even serieus. Zie je het voor je? Trump in Vietnam? Waarschijnlijk als een officier gegeven zijn opleidingsachtergrond. Ontdekt dat junior officieren (first en second lieutenants) sneller sterven dan wie-dan-ook (behalve wellicht de jongens aan de radio/comms). En dan het risico dat naast de VC/North Vietnamese regulars of de Chinezen wellicht ook zijn eigen mannen op m mikken om van m af te komen?! _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 00:31

Ja maarja, in Trump zijn gedachtengang zijn niet alleen gevangengenomen / gewond geraakte / overleden soldaten sukkels die gefaald hebben, maar ben je sowieso een sukkel als je je naar het front gaat want je gaat het gevaar toch niet opzoeken? Zoals hij zelf al zei: I don't get it. What was in it for them... :?

Als je geen enkel gevoel hebt van verantwoordelijkheid, een groter doel, vechten voor vrijheid, vaderlandsliefde enzo..... en niet verder kan kijken dan je eigen kortzichtige belangen van een rijkeluisleventje ten koste van anderen, want je staat immers boven de rest van het volk....tja dan krijg je dat.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 07:38

Maar dan is het toch des te bizar dat hij zo'n giga aanhang heeft onder de Republikeinen? Die barsten uit hun voegen van patriottisme.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 07:41

Nou ja de meeste Amerikanen willen niet dood in een foreign war en ze worden wel een soort van overal heen gestuurd .. er is een verschil denk om te vechten voor eigen huis en haard (stand your ground en het 2nd amendment) en je eigen land dan voor vreemden ..
Maar dat is maar een idee hoor ..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 09:24

En daar hebben de Amerikanen ook gelijk in. Die Vietnam oorlog was afschuwelijk en heeft aan beiden zijdes een enorm trauma veroorzaakt. Ervoor , kijk maar naar de oorlogskerkhoven van de WOII , daar liggen allemaal lichamen van zeer jonge Americanen die voor ons in Europa hun leven hebben gegeven. Dat blijft een indrukwekkend en verdrietig gegeven.
Dus dat begrijp ik wel.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 09:37

In Amerika wordt echt gericht geronseld onder kansarme jongeren en adolescenten. Het leger heeft in die zin best wat te bieden - baanzekerheid, altijd inkomen, verschillende doorgroeimogelijkheden, mogelijkheid tot (interne) opleiding. Dat kan best aantrekkelijk zijn als je verder geen toekomstperspectief hebt. En die jongeren zijn er nogal in Amerika.

Ik moet altijd denken aan dat stuk uit de documentaire Fahrenheit 9/11 van Michael Moore. Hij gaat dan bij het Congres flyeren om de kinderen van de congresleden in het leger te krijgen. Wat blijkt? Echt geen enkel congreslid wil zijn eigen kinderen naar de oorlog sturen.

https://youtu.be/89sXG6kTo6o?si=DOtPjwonYPJVmUmx

Zoiezo een goede documentaire. Wel heel links, maar ook gewoon goed gemaakt, prijzen gewonnen en allse, en leuk om te kijken. En het kan nog gratis ook! https://watchdocumentaries.com/fahrenheit-911/

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:12

mysa schreef:
Ik denk echt wel dat hij lijdt aan een voorstadium van dementie. Las net ook over de leider van de Taliban die hem 'your excellence' zou hebben genoemd. Was hij helemaal verguld mee. "Zo zou hij Biden vast niet noemen".

Laten we, net als bij Biden, niet speculeren over iets wat we niet kunnen weten.

Wel echt bizarre uitspraken gezien het land idd :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:32

IMANDRA schreef:
mysa schreef:

Laten we, net als bij Biden, niet speculeren over iets wat we niet kunnen weten.

Wel echt bizarre uitspraken gezien het land idd :=

Eens. Volgens mij is Trump net zo min dement als Putin en Biden. Dat ziet er toch echt wel wat anders uit.
Biden zit in mijn ogen meer in de avasie hoek (kleine tiaatjes waardoor het taalcentrum aangetast kan worden en je die naam versprekingen krijgt etc).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 13:10

Dan blijft er maar 1 conclusie over, Trump is knettergek.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 14:38

Dat laatste is een feit, maar daar hebben heel veel mensen uit zijn kring last van.