Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 22:44

Of andersom? Wil je ooit, vriend Erdogan, lid worden van de EU? Niet dat dit echt gaat gebeuren, maar die wortel is ook een hele mooie wortel……

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:28

pien_2010 schreef:
bigone schreef:
Net een bericht op Twitter dat de eerste bussen met gewonde Azov militairen het complex verlaten zouden hebben om naar door Russen gecontroleerde ziekenhuizen gebracht te worden, laten we hopen dat het waar is.
https://twitter.com/euromaidanpr/status ... 26144?s=12

Was net ook op het nieuwsuur journaal dat ze met bussen vertrokken
Over dat ze naar door Russen gecontroleerde zkh worden gebracht werd niet gesproken.

Er zijn 211 gewonde militairen zijn naar Olenevka gebracht, waar ze zullen wachten op de uitwsseling tegen Russische krijgsgevangenen.
53 ernstig gewonde mensen zijn naar een ziekenhuis in Novoazovsk gebracht. Beide plaatsen liggen in door Rusland bezet gebied.

Bron: https://twitter.com/Flash43191300/statu ... 1620153349

Citaat:
211 people from Azovstal were taken to Olenevka, where they will wait for the exchange of prisoners of war.

53 seriously wounded soldiers were taken to the hospital in Novoazovsk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:15

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:57

Oh hier wordt gesproken over 300 Mensen, die Asowstal verlieten. Ongeveer 50 daarvan zijn gewond en naar Novoasowsk gebracht. Daar zag ik ook een filmpje van. Dit is uiteraard van een niet betrouwbare bron, die ik hier niet kan plaatsen.

Weet al iemand wat de Z betekent, die op de voertuigen van de Russlanders staan?
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 17-05-22 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:04

Aso stal Dinopino? Even bewust sneren? Wat ben je ook een …….

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:12

Gewoon een type fout. Wat is het probleem. Die mensen zaten daar zonder eten en drinken en medische verzorging. Is toch mooi dat ze nu verzorgd worden. In een oorlog zullen beide partijen van zichzelf uit nooit zeggen, dat ze aan het verliezen zijn. Dit is niet goed voor de moraal. Dat was tijdens de Tweede Wereldoorlog ook zo. Op de beelden van het staalwerk waren trouwens in de gangen meerdere varkenstallen. Dus het woord stal is niet eens zo verkeerd.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:25

Een soort van update:

❗️Rusland heeft kampen heropend, die sinds de Sovjet-Unie in verschillende delen van het land zijn opgezet, om onder dwang gedeporteerde Oekraïners te huisvesten.

▪️Rusland deporteerde 65.000 Oekraïense burgers alleen vanuit Mariupol naar deze kampen, inclusief kinderen en ouderen.

▪️In de verre oostelijke maritieme regio van Rusland, die dichter bij Tokio ligt dan bij Moskou, meldde een lokale krant eind april dat 300 mensen, waaronder 86 kinderen, zwangere vrouwen en gepensioneerden, in Vladyvostok aankwamen na een vermoeiende zevendaagse reis op de Trans-Siberische Express.

◾️De nieuwkomers, inclusief degenen die het beleg van Mariupol hebben overleefd, werden overgebracht naar het hotelcomplex "Vostok" aan de kust, in de buurt van Nakhodka.

◾️Terwijl Russische media beweerden dat Oekraïners hadden "gekozen" om in het Russische Verre Oosten te wonen, eraan toevoegend dat "bijna iedereen geniet van de schoonheid van de zee", zei een adviseur van de burgemeester van Mariupol dat Oekraïners geen documenten of geld hebben, en zij alleen laagbetaalde banen aan de rand van de wereld worden beloofd.

Afbeelding

Citaat:
⚡️Nieuws van de avond dat je misschien hebt gemist:

▪️ 's Nachts bombardeerden Russische raketten Lviv en het omliggende gebied. Militaire infrastructuur werd naar verluidt vernietigd in het Yavorivskiy-gebied, dat dicht bij de Poolse grens ligt.

▪️ Oekraïense militairen hebben een vijandelijke benzine- en olieopslag in het oosten van het land ingenomen, evenals 29 Russische legers, een "Strila-10" grond-luchtraketsysteem, een "T-72" tank en andere gepantserde voertuigen. Het Operationeel Commando "Pivden'" bevestigde dit.

▪️ In een procedurele stemming keurde de Amerikaanse Senaat een hulppakket van $ 40 miljard voor Oekraïne goed. Het wetsvoorstel zal naar verwachting morgen door de Senaat worden aangenomen.

▪️ Na de militaire betrokkenheid van Rusland in Oekraïne zijn Amerikaanse senatoren begonnen met het opstellen van wetgeving die rechtbanken in staat zou stellen beschuldigingen van militair wangedrag te onderzoeken, zelfs als geen van de betrokken partijen staatsburgers van de Verenigde Staten is.

▪️ De rekening is volgens de krant naar de New York Times gestuurd.
Oekraïne en Japan zijn een lening overeengekomen van 13 miljard yen (100 miljoen dollar). De fondsen zullen worden gebruikt om "demonopolisering en anti-corruptie-instellingen, grond- en kredietmarkten en sociale bescherming te versterken", aldus de aankondiging.

Citaat:
❗️ De operationele update van 17 mei 2022 betreffende de Russian_invasion op 06.00.

▪️ In de Lyman richting, de Russische vijand uitgevoerd aanval operaties in de buurt van de afwikkeling van Drobysheve. Versterkt troepengroepen.

▪️ In de Sieverodonetsk richting, in de buurt van de afwikkeling van Syrotyne, de Russische vijand verliezen geleden tijdens de slag en trok zich terug.

▪️ In de Bakhmut richting, de Russische vijand lanceerde aanval in de richting van de afwikkeling van Vyskryva, had geen succes.

▪️ In de Avdiivka richting, de Russische indringers begonnen de strijd in de richting van de afwikkeling van Kamyanka, en had ook geen succes.

▪️ In de Kurakhiv richting de vijand gestart met een gevechtsoperatie in de richting van de afwikkeling van Vuhledar, maar had geen succes.

▪️ In de Bessarabië richting, als gevolg van een raketaanval uit Russische strategische vliegtuigen, in de wijk Belgorod-Dnjestr regio Odesa, objecten van civiele infrastructuur werden getroffen, private gebouwen werden verwoest.

▪️ In de wateren van de Zwarte Zee, in de buurt van de Zmiiniy Island, hef- en reddingsoperaties op de plaats van de vernietiging van de Russische landingsvaartuigen werden genoteerd.

▪️ Tijdens de vorige dag, de lucht defensie-eenheden van de Landmacht en de Luchtmacht raakte vijf lucht doelen: een "Su-25" vliegtuigen, drie operationele-tactische UAV's en een kruisraket.

▪️ Elf vijandelijke aanvallen werden afgeslagen in Donetsk en Luhansk regio in de afgelopen 24 uur; vijf tanks, een "Tor" anti-aircraft raketsysteem zes artillerie, twaalf eenheden van gepantserde gevechtsvoertuigen en een vijandelijke drager werden vernietigd.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:42

Dinopino schreef:
Weet al iemand wat de Z betekent, die op de voertuigen van de Russlanders staan?

Wat ik erover kan vinden is dat het 2 betekenissen heeft, het zou voor de Russen een symbool zijn voor 'victory' (overwinning).

Echter, wat ik ook lees is dat de legervoertuigen van Rusland en Oekraine ook best wel op elkaar lijken, met name van grotere afstand en vanuit de lucht is het verschil moeilijk te zien, alles heeft immers zo'n typische leger/camouflage kleur, het lijkt allemaal erg op elkaar.
Dan is een grote Z op een voertuig handig om ervoor te zorgen dat iedereen weet wie wie is, zodat Russen elkaar ook niet per ongeluk aanvallen omdat ze denken dat het een tank van de vijand is. Voor de vergelijking: vroeger droeg men op het slagveld gekleurde kledij, er liepen soldaten rond met vlaggen, ze droegen geverfde schilden en harnassen om elkaar op het slagveld uit elkaar te kunnen houden, zodat soldaten wisten wie ze moesten neermeppen en wie niet. Als iedereen er hetzelfde uit ziet dan zie je het verschil tussen vriend en vijand niet.
Wat dat betreft hadden ze denk ik net zo goed vlaggen erop kunnen schilderen in de kleuren van hun land zoals men vroeger deed, maar dat is A duurder, B onhandiger, en C op deze manier (witte spuitbussen) kunnen ze ook vlot veroverde voertuigen van de vijand markeren en voor hun eigen leger inzetten. Dan is een simpele Z als herkenbaar symbool veel praktischer in gebruik.

Van mij mag je trouwens je bronnen gewoon vermelden, wat ik alleen wel heel onprettig vind zijn flauwe woordgrapjes over mensen die het heel erg zwaar hebben. Het is geen asow(siale) (varkens)stal, het is Azovstal. Azovstal is een staal- en hoogovenbedrijf in de stad Mariopoel, een havenstad aan de Azovzee.

Kortom,
Azovzee, Staalfabriek
Het woord stal betekend staal in hun taal.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:23

:o
Als ik die Z zie, denk ik stiekem:
"Zelensky zal zegevieren".

(Vgl. tijdens de Duitse bezetting hadden we de kreet 'O, zo!' - Oranje zal overwinnen.)

Bedenk wel dat beide strijdende partijen schrijven in het cyrillisch alfabet,
'onze Z' komt daar niet in voor.
(Google vertaling geeft iets van 'pobeda' voor overwinning.)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:29

Dinopino schreef:
Gewoon een type fout. Wat is het probleem. Die mensen zaten daar zonder eten en drinken en medische verzorging. Is toch mooi dat ze nu verzorgd worden. In een oorlog zullen beide partijen van zichzelf uit nooit zeggen, dat ze aan het verliezen zijn. Dit is niet goed voor de moraal. Dat was tijdens de Tweede Wereldoorlog ook zo. Op de beelden van het staalwerk waren trouwens in de gangen meerdere varkenstallen. Dus het woord stal is niet eens zo verkeerd.
En waarom zaten die mensen daar zonder voedsel, drinken en medische zorg?

Beetje hetzelfde als iemand eerst knock out slaan, vervolgens hulp bieden en dan de reddende engel uithangen. Ronduit walgelijk.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:39

Dinopino schreef:

Hahahaha......geloof je je eigen onzin eigenlijk ook? Ik ben overtuigd dat die varkenstallen voor de Russen bedoeld zijn. Immers als je je gedraagt als een varken behoor je gehuisvest zijn als een varken. Dus nu we de varkensstallen ontrafelt hebben kunnen we door naar de Oekrainers uit Azovstal die KRIJGSGEVANGEN zijn gemaakt. Geheel volgens Russische traditie eerst gemarteld gaan worden om er wat informatie uit te krijgen. Vervolgens worden óf gedeporteerd naar verweggiestan waar ze als ter werk gesteld zullen worden tot ze erbij neervallen. Of in het geunstigste geval na behoorlijke ontberingen ( het is bewezen dat Rusland zijn krijgsgevangenen NIET goed verzorgd) indien ze van enige “ handelswaarde “ zijn zullen worden uitgewisseld voor Oekrainse krijgsgevangenen. De vrouwen zijn dan inmiddels al verkracht.

Jij bent ook een vrouw toch??

Je kunt hier onzin blijven verkondigen tot Sint Juttemis. Ik zal je IEDERE keer weer tegenspreken waar nodig. En als je echt over de schreef gaat zal ik niet schromen aangifte tegen je te doen. Op persoonlijke titel!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 13:14

Nu geloof ik niet dat Dino dingen per ongeluk doet, maar je zal mij de V/W ook af en toe zien verwisselen
In het Duits is het namelijk wel Asowstal (of soms Asow-Stahl) en het Asow-regiment. Net als Wolodymyr Selenski (of Selenskyj ) versus Volodymyr Zelensky in het Nederlands.

Ik had dit topic ook per ongeluk eerst Ukraine genoemd ipv Oekraïne), die puntjes op de i zijn ook niet standaard op mijn foon.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:32

Als zoiets per ongeluk is dan heb ik er geen problemen mee, maar dan is er ook nog de sneer over dat stal wel een goed woord is omdat er varkensstallen zouden zijn, en ook weer zonder bronvermelding.
Geen idee wat jullie voor beelden hebben gezien van Azovstal, de beelden die ik heb gezien waren van vluchtelingen. Met minimale bezittingen, zonder mogelijkheid om die bezittingen netjes op te bergen (duh, want is een fabriek, en geen woonhuis of ikea, en zonder supermarkt, drogist of weet ik het wat voor winkelketen om opbergmiddelen of schoonmaakmiddelen te kunnen kopen).
Varkensstallen heb ik niet gezien, waarom zouden er varkensstallen zijn in een staalfabriek? Is daar beeldmateriaal van? Of bedoelt ze met varkens en varkensstallen, de mensen die daar in de val zitten. Want dat laatste is waar ik van uit ga, en dat vind ik echt lelijk en kwetsend.

Als ik het bij het verkeerde eind heb hoor ik het graag maar ik betwijfel het.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:36

Daks schreef:
Een soort van update:

❗️Rusland heeft kampen heropend, die sinds de Sovjet-Unie in verschillende delen van het land zijn opgezet, om onder dwang gedeporteerde Oekraïners te huisvesten.

▪️Rusland deporteerde 65.000 Oekraïense burgers alleen vanuit Mariupol naar deze kampen, inclusief kinderen en ouderen.

▪️In de verre oostelijke maritieme regio van Rusland, die dichter bij Tokio ligt dan bij Moskou, meldde een lokale krant eind april dat 300 mensen, waaronder 86 kinderen, zwangere vrouwen en gepensioneerden, in Vladyvostok aankwamen na een vermoeiende zevendaagse reis op de Trans-Siberische Express.

◾️De nieuwkomers, inclusief degenen die het beleg van Mariupol hebben overleefd, werden overgebracht naar het hotelcomplex "Vostok" aan de kust, in de buurt van Nakhodka.

◾️Terwijl Russische media beweerden dat Oekraïners hadden "gekozen" om in het Russische Verre Oosten te wonen, eraan toevoegend dat "bijna iedereen geniet van de schoonheid van de zee", zei een adviseur van de burgemeester van Mariupol dat Oekraïners geen documenten of geld hebben, en zij alleen laagbetaalde banen aan de rand van de wereld worden beloofd.

[ [url=m/12aAQR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Citaat:
⚡️Nieuws van de avond dat je misschien hebt gemist:

▪️ 's Nachts bombardeerden Russische raketten Lviv en het omliggende gebied. Militaire infrastructuur werd naar verluidt vernietigd in het Yavorivskiy-gebied, dat dicht bij de Poolse grens ligt.

▪️ Oekraïense militairen hebben een vijandelijke benzine- en olieopslag in het oosten van het land ingenomen, evenals 29 Russische legers, een "Strila-10" grond-luchtraketsysteem, een "T-72" tank en andere gepantserde voertuigen. Het Operationeel Commando "Pivden'" bevestigde dit.

▪️ In een procedurele stemming keurde de Amerikaanse Senaat een hulppakket van $ 40 miljard voor Oekraïne goed. Het wetsvoorstel zal naar verwachting morgen door de Senaat worden aangenomen.

▪️ Na de militaire betrokkenheid van Rusland in Oekraïne zijn Amerikaanse senatoren begonnen met het opstellen van wetgeving die rechtbanken in staat zou stellen beschuldigingen van militair wangedrag te onderzoeken, zelfs als geen van de betrokken partijen staatsburgers van de Verenigde Staten is.

▪️ De rekening is volgens de krant naar de New York Times gestuurd.
Oekraïne en Japan zijn een lening overeengekomen van 13 miljard yen (100 miljoen dollar). De fondsen zullen worden gebruikt om "demonopolisering en anti-corruptie-instellingen, grond- en kredietmarkten en sociale bescherming te versterken", aldus de aankondiging.

Citaat:
❗️ De operationele update van 17 mei 2022 betreffende de Russian_invasion op 06.00.

▪️ In de Lyman richting, de Russische vijand uitgevoerd aanval operaties in de buurt van de afwikkeling van Drobysheve. Versterkt troepengroepen.

▪️ In de Sieverodonetsk richting, in de buurt van de afwikkeling van Syrotyne, de Russische vijand verliezen geleden tijdens de slag en trok zich terug.

▪️ In de Bakhmut richting, de Russische vijand lanceerde aanval in de richting van de afwikkeling van Vyskryva, had geen succes.

▪️ In de Avdiivka richting, de Russische indringers begonnen de strijd in de richting van de afwikkeling van Kamyanka, en had ook geen succes.

▪️ In de Kurakhiv richting de vijand gestart met een gevechtsoperatie in de richting van de afwikkeling van Vuhledar, maar had geen succes.

▪️ In de Bessarabië richting, als gevolg van een raketaanval uit Russische strategische vliegtuigen, in de wijk Belgorod-Dnjestr regio Odesa, objecten van civiele infrastructuur werden getroffen, private gebouwen werden verwoest.

▪️ In de wateren van de Zwarte Zee, in de buurt van de Zmiiniy Island, hef- en reddingsoperaties op de plaats van de vernietiging van de Russische landingsvaartuigen werden genoteerd.

▪️ Tijdens de vorige dag, de lucht defensie-eenheden van de Landmacht en de Luchtmacht raakte vijf lucht doelen: een "Su-25" vliegtuigen, drie operationele-tactische UAV's en een kruisraket.

▪️ Elf vijandelijke aanvallen werden afgeslagen in Donetsk en Luhansk regio in de afgelopen 24 uur; vijf tanks, een "Tor" anti-aircraft raketsysteem zes artillerie, twaalf eenheden van gepantserde gevechtsvoertuigen en een vijandelijke drager werden vernietigd.

Ik word wakker en stel nu echt een achtelijke vraag omdat ik eigenlijk hoop dat het eerste stukje gewoon niet waar is.

Ze hebben dus werkkampen in Rusland waar mensen uit Oekraïne "vrijwillig" mogen wonen en werken voor een nihillaagloontje?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 13:40

Tepleva, mee eend hoor. Het verwijs naar varkens was gericht onder de gordel en daarom geloof ik ook niet dat het per ongeluk was.

Maar ik dek mijn eigen vertalingsproblemen vast in :P

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:48

Ik wil gewoon even kwijt dat dit topic door het gehamer op elkaar voor mij persoonlijk steeds minder leuk word om te lezen maar ook om updates te plaatsen.

Net als ieder ander heeft dinopino ook het recht om haar visie en bronnen in dit topic te plaatsen. Ook Oekraïne is niet heilig en doen en hebben ook vreselijke dingen gedaan.

Is iemand wel eens via pb met dino oprecht in gesprek gegaan? Zonder gelijk oordelend en vinger wijzend te praten? Ik wel en ben ook wat van haar bronnen gaan volgen. Daar pik ik voor mijzelf uit wat ik wel en niet geloof. Ik kies er voor veel dingen die ik via mijn eigen bronnen volg niet te delen ivm het gehamer en het flauwe reageren. Bevalt het je niet lees het en gooi het weg maar please stop met dat flauwe gehamer en allemaal je eigen plasje erover flikkeren.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 14:01

Misschien zou het helpen als ze die bronnen dan ook gewoon in het topic deelt ter onderbouwing van haar mening? Nu komt het in mijn ogen vnl. over als 'trollen' en daar ben ik wel klaar mee inmiddels.

Edit: ik heb een aantal links hier door Dinopino geplaatst, gecheckt en ga met onderstaande bericht van Pien mee.
Laatst bijgewerkt door Ann op 17-05-22 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 14:01

Daks schreef:
Is iemand wel eens via pb met dino oprecht in gesprek gegaan? Zonder gelijk oordelend en vinger wijzend te praten? Ik wel en ben ook wat van haar bronnen gaan volgen.

Ik heb dat ook gedaan en heb toen begrepen dat Dinopino in een totaal andere wereld leeft als ik , een wereld die zo totaal anders is dat ik zelfs niet meer begreep wat ze nu eigenlijk schreef (woorden, taalgebruik etc). Ook kreeg ik steeds meer door de algoritmes vanwege lezen van haar bronnen, de meest bizarre verhalen voorgeschoteld zodat ik op een gegeven ogenblik met "even goede vrienden" en met respect afscheid heb genomen van haar en gestopt ben met die pb's.

Dat Oekraine niet heilig is daar ben ik het in ieder geval volledig mee eens, net als dat Oekraïne alles ook iets rooskleuriger voorstelt zoals het gaat.

Ik vind het zorgelijk, niets meer en niets minder want er zijn grote groepen mensen die die verhalen geloven en al dat soort verhalen voorgeschoteld krijgen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 14:39

Even een vraag tussendoor gooien :D
Is hier iemand die een contact / kennis / familie heeft in Polen waar vluchtelingen opgevangen worden en die vers fruit goed kunnen gebruiken ?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:21

pien_2010 schreef:
Daks schreef:
Is iemand wel eens via pb met dino oprecht in gesprek gegaan? Zonder gelijk oordelend en vinger wijzend te praten? Ik wel en ben ook wat van haar bronnen gaan volgen.

Ik heb dat ook gedaan en heb toen begrepen dat Dinopino in een totaal andere wereld leeft als ik , een wereld die zo totaal anders is dat ik zelfs niet meer begreep wat ze nu eigenlijk schreef (woorden, taalgebruik etc). Ook kreeg ik steeds meer door de algoritmes vanwege lezen van haar bronnen, de meest bizarre verhalen voorgeschoteld zodat ik op een gegeven ogenblik met "even goede vrienden" en met respect afscheid heb genomen van haar en gestopt ben met die pb's.

Dat Oekraine niet heilig is daar ben ik het in ieder geval volledig mee eens, net als dat Oekraïne alles ook iets rooskleuriger voorstelt zoals het gaat.

Ik vind het zorgelijk, niets meer en niets minder want er zijn grote groepen mensen die die verhalen geloven en al dat soort verhalen voorgeschoteld krijgen.

Dat is de ellende van die algoritmes inderdaad. Jij weet dat goed te onderscheiden in ieder geval, maar als je niets anders meer voorgeschoteld krijgt dan die wappie/complot info en je weet niet helemaal hoe dat werkt dan ga je dat soort info nog geloven ook.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:29

Ook aan de mensen die pbs hebben gestuurd. Dank.
Maar kunnen we dan nu aub stoppen met het gehamer in dit topic. Zet haar op de foei maar laat dat gehamer weg uit dit topic. Dat maakt het niet leuker

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:31

Ik zal ook proberen er wat meer op te letten :j

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:56

Daks schreef:
Ik wil gewoon even kwijt dat dit topic door het gehamer op elkaar voor mij persoonlijk steeds minder leuk word om te lezen maar ook om updates te plaatsen.

Net als ieder ander heeft dinopino ook het recht om haar visie en bronnen in dit topic te plaatsen. Ook Oekraïne is niet heilig en doen en hebben ook vreselijke dingen gedaan.

Is iemand wel eens via pb met dino oprecht in gesprek gegaan? Zonder gelijk oordelend en vinger wijzend te praten? Ik wel en ben ook wat van haar bronnen gaan volgen. Daar pik ik voor mijzelf uit wat ik wel en niet geloof. Ik kies er voor veel dingen die ik via mijn eigen bronnen volg niet te delen ivm het gehamer en het flauwe reageren. Bevalt het je niet lees het en gooi het weg maar please stop met dat flauwe gehamer en allemaal je eigen plasje erover flikkeren.

Ja dat is geprobeerd. Inmiddels is er een rode draad zichtbaar. Niet alleen in dit topic. Jouw reactie van hierboven is exact wat ze tracht uit te lokken. De beledigingen aan de kant van slachtoffers zowel in deze als vorige oorlogen kunnen niet door de beugel. Ontkenning van de geschiedenis ook niet. Er is een verschil tussen iemands mening en iemand die ondermijnt. Dinopino toont ondermijnend gedrag, uit onkunde of uit een bewuste keuze. De tijd zal het leren.

Daks je wordt hier zeer gewaardeerd, haak niet af vanwege iemand die zal blijven uitlokken. Geef haar niet haar zin en deel je oprechte informatie. Je bijdrage is meer dan zinvol. Maar persoonlijk vind ik het even zinvol moedwillige desinformatie de kop in te drukken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 16:23

Daks schreef:
Maar kunnen we dan nu aub stoppen met het gehamer in dit topic. Zet haar op de foei maar laat dat gehamer weg uit dit topic. Dat maakt het niet leuker
Oneens Daks.

Het zijn hele foute berichten, met een gevaarlijke lading. Hoe hoog ik vrijheid van meningsuiting ook in het vaandel draag, er zijn grenzen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 16:33

Ailill schreef:
Daks schreef:
Oneens Daks.

Het zijn hele foute berichten, met een gevaarlijke lading. Hoe hoog ik vrijheid van meningsuiting ook in het vaandel draag, er zijn grenzen.

Ben ik in principe wel met je eens Ailill. Het is echt het gevaar van de algoritmes (ben ik van overtuigd)
Pien weet dat te herkennen. Maar dat geldt niet voor iedereen.
Ik denk dat Dinopino inmiddels is verstrikt in het web van de algoritmes. Dat was ook het geval met Covid. Je ziet weer hetzelfde gebeuren. Mag best voor worden gewaarschuwd. Als dat dan hameren is, is het maar hameren. Ik heb me voorgenomen me er niet aan te storen.