purny schreef:Zijn er hier bokkers die eens hebben geholpen op het stembureau?
30 jaar geleden toen mijn vader nog hoofdstembureau was, na sluiting helpen tellen. Was leuk, mag iedereen doen trouwens, maar de hele dag er zitten hoeft niet van mij.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:De kandidaat voor premierschap van BBB neemt pas een beslissing wanneer hij/zij het verkiezingsprogramma heeft gelezen. Wat ik zeer ergerlijk vind is dat BBB hun programma niet door laat berekenen , die willen blijkbaar carte blanche van onze belastinggelden. Ik vind het schandelijk.
Janneke2 schreef:... ik ben hopeloos met tellen. (En de vingers 'willen' tegenwoordig ook niet meer zo.)
Maar het proces meemaken is beslist charmant.
(Zoals die keer dat de stembiljetten bijna op waren. En toen we een stemmachine hadden 'en je moest de linkerknop gebruiken'. De één zegt dan 'links is altijd goed', de ander iets anders - en wij maar roepen dat we neutraal waren...)
In de serie 'de ouwetjes doen het nog best':
advocaat Ina Brouwer vindt Kamerlidmaatschap een democratische plicht en heeft zich voor haar partij(en) (GL/ PvdA) aangemeld als mogelijke kandidaat.
karuna schreef:Janneke2 schreef:... ik ben hopeloos met tellen. (En de vingers 'willen' tegenwoordig ook niet meer zo.)
(Zoals die keer dat de stembiljetten bijna op waren. En toen we een stemmachine hadden 'en je moest de linkerknop gebruiken'. De één zegt dan 'links is altijd goed', de ander iets anders - en wij maar roepen dat we neutraal waren...)
advocaat Ina Brouwer vindt Kamerlidmaatschap een democratische plicht en heeft zich voor haar partij(en) (GL/ PvdA) aangemeld als mogelijke kandidaat.
Oh dat zou een fijne keuze zijn. Iemand met kennis kunde en fatsoenlijke omgangsvormen
mce schreef:SP laat programma niet doorrekenen: ‘Ideeënstrijd nodig in plaats van boekhoudersdebat’
De SP laat voor het eerst in ruim 20 jaar haar verkiezingsprogramma niet doorrekenen door het Centraal Planbureau (CPB). Ook nieuwkomer BBB doet dat niet. <KNIP>
Cowboy55 schreef:Kijk, dat helpt in het keuzeproces voor de verkiezingen. Streep en streep. Als ik fictie wil lezen pak ik wel een boek.
karuna schreef:Wat is er mis met 73. Timmermans is ook niet piepjong. Zij kan goed de samenwerking leiden en opstarten dan kan erdaarna vanuit die samenwerking een jongere persoon opgeleid worden
Janneke2 schreef:Cowboy55 schreef:Kijk, dat helpt in het keuzeproces voor de verkiezingen. Streep en streep. Als ik fictie wil lezen pak ik wel een boek.
... ik vind niet laten doorrekenen een zwaktebod.
Neemt niet weg dat 'ideeënstrijd' en 'fictie' twee totaal verschillende zaken zijn.
Citaat:Maar goed, we gaan het zien of de partij (en eventueel: de kiezer) zit te wachten op een 73 jarige die al 30 jaar uit de politiek is.
VuurVleugels schreef:Is er een specifieke reden dat je hier zo fel cynisch op bent, Cowboy55? Tenminste, ik vat het zo op door je woordkeuzes, corrigeer me ook vooral als je het zelf niet zo ervaart.
Janneke2 schreef:Cowboy55 schreef:Kijk, dat helpt in het keuzeproces voor de verkiezingen. Streep en streep. Als ik fictie wil lezen pak ik wel een boek.
... ik vind niet laten doorrekenen een zwaktebod.
Neemt niet weg dat 'ideeënstrijd' en 'fictie' twee totaal verschillende zaken zijn.
Fictie hoort niet in de politiek.
Ideeënstrijd is de kern van de zaak.
(Inclusief Mark R. 'ik doe niet aan visie en de markt moet de problemen oplossen' - al is dat vooral een gebrek aan ideeën.)
Janneke2 schreef:... ik ben hopeloos met tellen. (En de vingers 'willen' tegenwoordig ook niet meer zo.)
pien_2010 schreef:Janneke2 schreef:... ik ben hopeloos met tellen. (En de vingers 'willen' tegenwoordig ook niet meer zo.)
Was zij vroeger niet van de PPR? Ik heb haar in mijn hoofd als een goede politica.
juval schreef:BigOne schreef:De kandidaat voor premierschap van BBB neemt pas een beslissing wanneer hij/zij het verkiezingsprogramma heeft gelezen. Wat ik zeer ergerlijk vind is dat BBB hun programma niet door laat berekenen , die willen blijkbaar carte blanche van onze belastinggelden. Ik vind het schandelijk.
waar staat carte blanche? het programma is nog niet bekend, dus geen voorbarige conclusies trekken lijkt me. Er zal een goede reden zijn waarom BBB dit zo doet.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/doo ... ijnbergen/
Citaat:Maar dat partijen die het niet doen, zoals de PVV en de Partij voor de Dieren, kritisch aangekeken worden bij de keuze om niet mee te doen, vindt Van Wijnbergen niet zo gek. "Je mag een partij daar terecht voor aanvallen. Als een partij zegt: 'Ik doe niet mee', laat dat in feite zien dat de plannen misschien nog niet concreet genoeg zijn en dat zendt het signaal uit dat de partij niet goed weet, wat ze gaan doen."
Tango1979 schreef:Ik heb de site van BBB helemaal doorplozen een aantal weken gelden. Maar ik vind het allemaal erg vaag.
Er staat wel wat ze willen, maar hoe dat gerealiseerd moet worden en hoe ze dit financieel willen bereiken is imo eigenlijk niet onderbouwd.
Dat vind ik wel een heel groot nadeel. Dingen roepen is zo makkelijk he.
Problemen zijn er genoeg inNL. Ik wil graag weten hoe een partij dit op wil lossen. En hoe ze dit willen financieren.