Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Ann schreef:Wat is je bedoeling DP? Dit topic zo verzieken qua sfeer dat mensen het verlaten of dat het gesloten wordt? Dit topic staat op NM, dé plek voor een discussie. Prima dat je een ander standpunt hebt, maar op deze manier reageren heeft niets meer met een discussie te maken. Dit is in mijn ogen alleen 'gedram' omdat je het ergens niet mee eens bent.
Het is vrij stil omtrent nieuwe acties door de boeren, weet iemand of er nog wat gepland staat of was dit het voor nu?
jammer dat je het zo ziet.
Dat is niet mijn bedoeling iets te verzieken.
Maar ik geef wel aan dat ik vind dat het gedram wel dus juist van de andere kant uitkomt. En daar spreek ik mij tegen uit, wat dan blijkbaar verzieken is. Oke... duidelijk andere gedachte erbij dan.
In een steun de boeren topic.
Niet een algemeen stikstof/klimaat topic. Open die en ik zal het fatsoen hebben daar niet eens te komen. Zo zie je mij niet in vegan topics, zwanger/baby/kinder topics. Je kan alles wel gooien op bokt is discussie dus ik mag overal met mijn snater tussen kwekken. Dat kan, maar inderdaad dat zie ik anders.
Dat hoort bij mij bij fatsoen en respect hebben voor een ander. Ruimte laten voor andere. Of is dat weer drammen van mijn kant?
Tja...dat is dan maar zo. Maar menen dat je overal maar moet zijn vind ik bijzonder.
Ik heb dit topic al een paar keer op een kruisje gezet, me weg laten jagen.
En ik heb besloten dat niet meer te doen....
Peppertree schreef:Voor mij als boer gaat het denk ik vooral om het gevoel dat de constante stroom van kritiek op 'gangbaar' maar doorgaat, ondanks de vele pogingen om uit te leggen dat veel van die kritiek onterecht is.
Dan word ik er op een gegeven moment ook wel een beetje moedeloos van om het uit te leggen. Dat uitleggen in een topic wat oorspronkelijk bedoelt is om de boer te steunen in plaats van opnieuw te veroordelen.
Er kloppen gewoon een heleboel zaken van geen kant. Er moeten gerust dingen anders maar ook dat is boeren echt niet vreemd. Ik durf best te beweren dat voor het grootste deel van de boeren die door willen de enige constante factor de verandering is. Maar wél gebaseerd op feiten en daarnaast moet het betaald worden, er moet nu eenmaal een verdienmodel in zitten.
Ik sta ook echt open om mensen dingen uit te leggen en uit te nodigen maar ik ben nu eenmaal niet iemand die erop zit te wachten om de hele tijd mensen om me heen te hebben. Veel mensen zeggen namelijk tegen ons; 'begin een camping/begin een winkel/begin een zorgtak'. Brrrr, ik moet er niet aan denken, ik wil gewoon lekker met de beesten bezig (en daar dus ook een inkomen uit halen) zijn zonder verplicht sociaal gedoe. Maar dat mag eigenlijk bijna niet meer, krijg ik het idee.
LuckyLuna schreef:Zijn er al collega bokkers die een teken gebruiken om steun te laten zien?
Omgekeerde vlag, zakdoek of stikker bijvoorbeeld?
Hoe laten jullie het zien?
Popstra schreef:Peppertree schreef:Voor mij als boer gaat het denk ik vooral om het gevoel dat de constante stroom van kritiek op 'gangbaar' maar doorgaat, ondanks de vele pogingen om uit te leggen dat veel van die kritiek onterecht is.
Dan word ik er op een gegeven moment ook wel een beetje moedeloos van om het uit te leggen. Dat uitleggen in een topic wat oorspronkelijk bedoelt is om de boer te steunen in plaats van opnieuw te veroordelen.
Er kloppen gewoon een heleboel zaken van geen kant. Er moeten gerust dingen anders maar ook dat is boeren echt niet vreemd. Ik durf best te beweren dat voor het grootste deel van de boeren die door willen de enige constante factor de verandering is. Maar wél gebaseerd op feiten en daarnaast moet het betaald worden, er moet nu eenmaal een verdienmodel in zitten.
Ik sta ook echt open om mensen dingen uit te leggen en uit te nodigen maar ik ben nu eenmaal niet iemand die erop zit te wachten om de hele tijd mensen om me heen te hebben. Veel mensen zeggen namelijk tegen ons; 'begin een camping/begin een winkel/begin een zorgtak'. Brrrr, ik moet er niet aan denken, ik wil gewoon lekker met de beesten bezig (en daar dus ook een inkomen uit halen) zijn zonder verplicht sociaal gedoe. Maar dat mag eigenlijk bijna niet meer, krijg ik het idee.
En dat zegt dus veel over de mensen die er eigenlijk geen enkel benul van hebben dat ,,Boeren,, in je hart zit en dat jullie daarom ook zo diep geraakt worden met al die beslissingen die voor jullie genomen worden.
Mensen praten zo makkelijk als het hen zelf niet treft.
LuckyLuna schreef:Zijn er al collega bokkers die een teken gebruiken om steun te laten zien?
Peppertree schreef:Vooralsnog is iig de waarde van zo’n beetje ieder bedrijf volledig gezakt met het percentage van het gewraakte kaartje.
Financiering voor wat dan ook wordt nu overal geweigerd.
Dus uitkopen en er goed uitkomen …. Mwa.
LuckyLuna schreef:https://www.tubantia.nl/losser/tientall ... ~a116aebb/
Dit vind ik een leuk protest!
Denk toch dat wij ook de vlag maar buiten hangen op de kop.
Ann schreef:Wat is je bedoeling DP? Dit topic zo verzieken qua sfeer dat mensen het verlaten of dat het gesloten wordt? Dit topic staat op NM, dé plek voor een discussie. Prima dat je een ander standpunt hebt, maar op deze manier reageren heeft niets meer met een discussie te maken. Dit is in mijn ogen alleen 'gedram' omdat je het ergens niet mee eens bent.
Het is vrij stil omtrent nieuwe acties door de boeren, weet iemand of er nog wat gepland staat of was dit het voor nu?
loriene schreef:Ann schreef:Wat is je bedoeling DP? Dit topic zo verzieken qua sfeer dat mensen het verlaten of dat het gesloten wordt? Dit topic staat op NM, dé plek voor een discussie. Prima dat je een ander standpunt hebt, maar op deze manier reageren heeft niets meer met een discussie te maken. Dit is in mijn ogen alleen 'gedram' omdat je het ergens niet mee eens bent.
Dit topic is allang verziekt door een paar.
Nieuwe actie`s komen eraan.
Gaan ze nu echt nog niet aankondigen want de politie leest overal mee