Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 09:14

Het gaat me niet om NL als boeman maar om het voorstel.
De maatschappij wint er niets mee om zulke mensen op te sluiten. Laat ze liever gevagenis plekken reserveren voor zaken die ernstiger zijn.

En nee, ik zou geen strafblad gekregen hebben, maar domweg over de grens terug geworpen worden zoals de regels toen waren.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 06-07-25 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 09:16

Omdat andere landen het hebben is het hier oké ? Het gaat voornamelijk over de hulp die deze mensen soms krijgen, die wordt strafbaar. De illegaliteit is strafbaar maw, uitzetting maar de advocaat die ze helpt of de kerk zou in de nieuwe wet strafbaar zijn. Ik vind het een glijdende schaal. Los daarvan vind ik het prima dat het strenger wordt, mensen die geweigerd worden, bvb de gelukszoekers uit veilige landen ( klein percentage) direct vastzetten en uitzetten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 09:21

Ik heb niet iets tegen terugsturen inderdaad.
Wel om mensen strafbaar te stellen omdat ze proberen om iets van hun leven te maken.

Bovendien val je daarnaast al snel in een maas van de overheid. Denk ook maar eens aan dat uitermate treurige topic van poetser. Theoretisch had degene die haar zo fantastisch geholpen heeft dus ook illegaal bezig geweest zijn.

Ik zou liever zien dat er meer aandacht ging naar schimmige werkgevers die illegale gastarbeid stimuleren ipv de mensen die dat als strohalmpje aanpakken.

anjali

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 09:37

In veel landen moet je een visum hebben. Een "toeristenvisum" is meestal voor 3 maanden en kan ter plekke nog een keer verlengd worden voor 2 maanden. Als je je visum laat verlopen krijg je problemen. @Mungbean, als je komt voor een relatie met iemand uit dat land, dan kun je door een huwelijk ook gewoon "legaal" daar blijven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 09:43

Dat weet ik anjali, maar trouwen is niet altijd perse iets wat direkt hoog op je agenda staat ;)
Ik snap dat dat onbegrijpelijk is voor katholieken.
Daarnaast is trouwen voor een verblijfsvergunnung (nep huwelijk) ook strafbaar.

Ik denk dat een hoop mensen de gevolgen ook te weinig in zien.
Er zijn heel wat mensen die hun klusjes man/vrouw of schoonmaker/ster zwart betalen. Dat op zich mag al niet, maar dat wordt over het algemeen toch regelmatig gedaan. Nu kan blijken dat die mevrouw/meneer eigenlijk niet de juiste papieren had. Daarmee wordt je dus medeverantwoordelijk en hup strafblad.
Initiatieven als dit worden heel snel het volgende kindertoeslag schandaal kan ik verzekeren.
De overheid doet niet aan nuances namelijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 10:36

BigOne schreef:
Omdat andere landen het hebben is het hier oké ?

Ik zeg dat niet in ieder geval :)

Citaat:
Het gaat voornamelijk over de hulp die deze mensen soms krijgen, die wordt strafbaar.

Dat was niet waar ik het over had, ik stelde juist een vraag ter verduidelijking “bedoel je het strafbaar stellen van hulp” - antwoord “nee”
Dus mijn berichten gingen in ieder geval niet over de hulp die deze mensen soms krijgen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:41

Zelfs Politie korpchef NL neemt openlijk afstand van deze wet. Hele sterke tekst van haar op Linkedin.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 15:29

Mijn R.K. Kerk verstrekt op elke doordeweekse dag gratis lunches voor IEDEREEN die komt zonder vragen naar wie of wat iemand is. Dit wordt geheel gefinancierd door onze eigen R.K.gelovigen, waarbij veel actieve kerkgangers, die hiervoor doneren, zelf niet tot de rijken behoren. En we hebben hier 2 "straatpastores" die daklozen op straat bezoeken om te kijken of ze geholpen kunnen (of willen) worden. Die daklozen krijgen soms ook geld wat ook gedoneerd is door kerkgangers. Daarom word ik echt wel kwaad over het voortdurende gebash t.o.v. Christenen. En als een politieke partij zoals de S.G.P. (na de nodige discussies en overwegingen) toch vindt dat het illegalenprobleem aangepakt moet worden en niet gefaciliteerd, dan besluiten ze dat niet zomaar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 15:45

anjali schreef:
Mijn R.K. Kerk verstrekt op elke doordeweekse dag gratis lunches voor IEDEREEN die komt zonder vragen naar wie of wat iemand is. Dit wordt geheel gefinancierd door onze eigen R.K.gelovigen, waarbij veel actieve kerkgangers, die hiervoor doneren, zelf niet tot de rijken behoren. En we hebben hier 2 "straatpastores" die daklozen op straat bezoeken om te kijken of ze geholpen kunnen (of willen) worden. Die daklozen krijgen soms ook geld wat ook gedoneerd is door kerkgangers. Daarom word ik echt wel kwaad over het voortdurende gebash t.o.v. Christenen. En als een politieke partij zoals de S.G.P. (na de nodige discussies en overwegingen) toch vindt dat het illegalenprobleem aangepakt moet worden en niet gefaciliteerd, dan besluiten ze dat niet zomaar.

Je kunt er kwaad om worden, maar de SGP maakt onderscheid tussen man en vrouw. Is tegen abortus en euthanasie en zijn pro-Israel.
Ik vind het daarom een vreselijke partij en dat mag lijkt mij.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 15:46

Electra63 schreef:
Je kunt er kwaad om worden, maar de SGP maakt onderscheid tussen man en vrouw. Is tegen abortus en euthanasie en zijn pro-Israel.

Volledig eens!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 15:50

Electra63 schreef:
Is tegen abortus en euthanasie en zijn pro-Israel.

Je hoopt toch dat mensen ooit beseffen dat Israel dagelijks meer mensen doodt dan euthanasie en abortus bij elkaar in een paar jaar, als ze mensenlevens echt belangrijk vinden.

Maar goed, ik weet dat het niet zo werkt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 15:54

Shadow0 schreef:
Electra63 schreef:
Is tegen abortus en euthanasie en zijn pro-Israel.

Je hoopt toch dat mensen ooit beseffen dat Israel dagelijks meer mensen doodt dan euthanasie en abortus bij elkaar in een paar jaar, als ze mensenlevens echt belangrijk vinden.

Maar goed, ik weet dat het niet zo werkt.

Ik vind het extreem lobbyen door Israel en de gevolgen daarvan schokkend.
Stel dat Rusland dit zou doen en daardoor geen steun zouden geven aan Oekraïne en zelfs Rusland niet zouden veroordelen!

En ik weet er wordt altijd gelobbyed, maar op de schaal van Israël? Met zoveel gevolgen voor onschuldige slachtoffers? BIZAR !

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 17:03

anjali schreef:

Bashen van religie is niet oké. Wanneer gebeurd dit dan? Wellicht kan ik er rekening mee houden. Mijn indruk is dat men kritisch is soms naar sommige religieuze instituten. Ja, dat mag gewoon in een vrij land.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 17:24

Raineri schreef:
anjali schreef:

Bashen van religie is niet oké. Wanneer gebeurd dit dan? Wellicht kan ik er rekening mee houden. Mijn indruk is dat men kritisch is soms naar sommige religieuze instituten. Ja, dat mag gewoon in een vrij land.

Wanneer dat dan gebeurt? Ik zit al vele jaren op Bokt en dat is al vele jaren het geval.Althans wat betreft het Christendom want die doen toch niks terug. "Hebt uw vijanden lief en bidt voor degenen die u vervolgen". Maar ik ben de twistgesprekken wel eens beu.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 17:30

Vervelend Anjali. Laat je het weten als het hier gebeurt? Kan er nu niet zoveel mee. Ben voorstander van dergelijke vormen van vrijheid dus vind dat wel belangrijk. Maar kan vrij weinig eigenlijk met wat er over her algemeen op bokt gebeurd, even banketstaaf gezegd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 17:31

anjali schreef:
Wanneer dat dan gebeurt? Ik zit al vele jaren op Bokt en dat is al vele jaren het geval.Althans wat betreft het Christendom want die doen toch niks terug. "Hebt uw vijanden lief en bidt voor degenen die u vervolgen". Maar ik ben de twistgesprekken wel eens beu.

En toch meet je zelf de hele tijd met 2 maten. Afgelopen week bijv. met je uitspraken over Douwe Bob.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 17:32

De SGP heeft toch ook voor het strafbaar stellen van illegaliteit gestemd?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 17:47

Electra63 schreef:
anjali schreef:

Ja dat mag. Maar dit politieke probleem ging daar niet over.De andere partijen die ook tegen illegaliteit zijn worden door jullie hier niet gebasht ,althans niet op deze manier op de man i.p.v. op de bal. Overigens zie ik ook een verschil tussen man en vrouw, wat mij juist heel blij maakt, ben ik ook tegen abortus en euthanasie, ben ik ook VOOR Israel en het Jodendom, en ,een meer lokaal punt, TEGEN!!!!! wolven die overal mogen loslopen.M.a.w. is de SGP de meest passende partij voor mij. Jullie mogen ergens anders op stemmen wat jullie beter vinden, daarvoor hebben we democratie. Overigens, vroeger was ik lid van de PvdD en dat mocht ook niet van Bokt. Het enige wat van de Bokkers op dit forum wel mag dat is GroenLinks en D66.Eerst had je nog wat VVDers hier maar die zijn nu ook uitgetreden.En alle andere partijleden of aanhangers houden wijselijk hun mond. En als de uitslag van de verkiezingen dan komt dan is men hogelijk verbaasd en verontwaardigd.Het zal mij benieuwen dit najaar.Voor de SGP hoeven jullie in elk geval niet "bang" te zijn want dat is een heel kleine vaste groep die niet groter of kleiner zal worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 17:53

Anjali,
Jij mag voor de SGP zijn, maar ik ben dat niet. Ik ben nl. voor abortus en euthanasie m, maar ook wil ik dat onze regering afstand neemt en regelingen treft tegen de Israëlische regering voor het buitenproportioneel geweld in Gaza, waar veel onschuldige slachtoffers zijn te betreuren.

Ik woon in een SGP-gemeente en ik vind veel SGP-aanhangers bekrompen en zeker niet tolerant naar anderen.

Dat sommige bokkers niet meer aanwezig zijn in dit topic is voornamelijk omdat zij weinig goeds te melden hebben over hun partijen, misschien?
Wat kan je melden over de PVV die dit kabinet WEER liet klappen. Die slechte ministers had en heel veel Kamerleden heeft, die weinig of nooit aanwezig zijn.
Wat kun je voor positiefs zeggen over Yesilgoz? Vertel maar ?

Maar ga niet suggereren dat bokkers worden weggejaagd.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 17:58

Welke VVD'ers zijn er "uitgetreden" uit dit topic volgens jou Anjali? Ik heb de vorige keer VVD gestemd, dat heb ik hier al meerdere keren benoemd en ik ben er nog steeds en ben ook niet verketterd hier. Ik ga er alleen niet nog een keer op stemmen gezien de huidige koers die ze voeren, dat voelt voor mij als PVV-light en dat vind ik niet OK, maar dat heeft niets met dit topic te maken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 17:59

purny schreef:
De SGP heeft toch ook voor het strafbaar stellen van illegaliteit gestemd?

Eerst getwijfeld maar kennelijk tenslotte toch. Of de mensen die wij in onze parochie helpen illegaal zijn of niet dat vragen wij nooit. Degenen die hulp vragen krijgen dat. Maar de resources raken wel op en daarom moet er ook geen misbruik van worden gemaakt. Dat moet van bovenaf geregeld worden, we kunnen helaas niet de hele wereld redden en helpen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 18:00

prompter schreef:
Ik ga er alleen niet nog een keer op stemmen gezien de huidige koers die ze voeren, dat voelt voor mij als PVV-light en dat vind ik niet OK, maar dat heeft niets met dit topic te maken.

Dit hoor ik heel veel van VVD stemmers. Ik heb overigens 10 jaar geleden ook regelmatig VVD gestemd.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 18:00

Electra63 schreef:
Anjali,
Jij mag voor de SGP zijn, maar ik ben dat niet. Ik ben nl. voor abortus en euthanasie m, maar ook wil ik dat onze regering afstand neemt en regelingen treft tegen de Israëlische regering voor het buitenproportioneel geweld in Gaza, waar veel onschuldige slachtoffers zijn te betreuren.

Ik woon in een SGP-gemeente en ik vind veel SGP-aanhangers bekrompen en zeker niet tolerant naar anderen.

Dat sommige bokkers niet meer aanwezig zijn in dit topic is voornamelijk omdat zij weinig goeds te melden hebben over hun partijen, misschien?
Wat kan je melden over de PVV die dit kabinet WEER liet klappen. Die slechte ministers had en heel veel Kamerleden heeft, die weinig of nooit aanwezig zijn.
Wat kun je voor positiefs zeggen over Yesilgoz? Vertel maar ?

Maar ga niet suggereren dat bokkers worden weggejaagd.

het is de toon die de muziek maakt Electra. Dat Anjali zich aangevallen voelt kan ik me heel goed voorstellen en dat voel ik mij hier ook regelmatig. Het is niet veilig hier voor je partij of mening op te komen als dat niet in het straatje van de meerderheid past. Ja, dat zal wel democratie zijn, maar het voelt niet altijd prettig.

Wat is er mis met iedereen gewoon in zijn waarde laten en niet direct op de man spelen als de standpunten afwijken van jouw standpunt?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 18:02

Als mensen het niet met je standpunt eens zijn en met argumenten komen, dan kun je dat zelf al snel op de man vinden spelen, terwijl er wel op de bal gespeelt wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 18:09

Juval , jij komt vaak met goede opmerkingen en ja, je hebt als boerin wel eens de wind van voren gekregen maar dan geef je ook uitleg. Ben wel benieuwd hoe jij nu over de huidige lijn van BBB denkt. Want ze hebben de boeren echt laten stikken imo. En met hun verdere lijn zijn ze zeer pro Israël en veroordelen de genocide in Gaza niet. Net als pvv , vvd FvD