Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Maar in dit topic wordt een mening als deze niet geaccepteerd. Het werkt toch allemaal niet en niks is goed behalve NU dood schieten.
Maar dat gaat gewoon niet gebeuren nu. Jullie oplossing werkt net zo goed niet als mijn oplossing. Alleen met “mijn” oplossing kan je de kans op doden wel verkleinen. Met niks doen niet.
Dieuwke_ schreef:MarlindeRooz schreef:Maar in dit topic wordt een mening als deze niet geaccepteerd. Het werkt toch allemaal niet en niks is goed behalve NU dood schieten.
Maar dat gaat gewoon niet gebeuren nu. Jullie oplossing werkt net zo goed niet als mijn oplossing. Alleen met “mijn” oplossing kan je de kans op doden wel verkleinen. Met niks doen niet.
Ik vind deze opmerking echt echt echt heel erg over de rand. Er is hier al zo vaak uitgelegd waarom mensen ervoor kiezen om geen "wolfwerende" omheining te plaatsen. Een andere mening (zoals die van jou) wordt prima geaccepteerd, maar mensen mogen het ook gewoon niet met je eens zijn en uitleggen waarom niet. Dat heeft niks te maken met "een andere mening wordt in dit topic niet geaccepteerd" want dat is pertinent niet waar.
MarlindeRooz schreef:Ik woon midden in wolvengebied en mijn verzorgponys ook.![]()
En ik zie inderdaad dat sommige mensen niks tot weinig doen.
MarlindeRooz schreef:Ik zeg toch ook niet dat ik denk dat een wolfwerende omheining de ultieme oplossing is?
Wel vind ik het een goed idee dat het de wolf zo moeilijk mogelijk gemaakt wordt.
Dieuwke_ schreef:MarlindeRooz schreef:Ik zeg toch ook niet dat ik denk dat een wolfwerende omheining de ultieme oplossing is?
Wel vind ik het een goed idee dat het de wolf zo moeilijk mogelijk gemaakt wordt.
Kom eens met concrete voorbeelden dan? Hoe maak je het een wolf zo moeilijk mogelijk? Wat doe je zelf op dit moment? Want dat wordt hier nooit gezegd. Er wordt continue geroepen "niks doen is geen optie" maar wat keur je dan wel goed?
MarlindeRooz schreef:Nogmaals: ik ben geen expert in omheiningen en/of in wolvengedrag. Daarbij is elke situatie weer anders. Maar niks doen en roepen “het heeft toch allemaal geen zin” staat mij tegen.
Celebi schreef:Niks doen vind ik ook geen optie hoor, maar onder iets doen past wat mij betreft ook je mond opentrekken over de gevaren voor mens en dier die nu ontstaan. En mensen uitleggen hoeveel leed er nu ontstaat. Je mening uiten over de misinformatie over de veiligheid van bepaalde middelen.
Niet iedereen kan daarnaast ook nog een gigantisch (wel of niet werkend..) hek plaatsen om wat voor reden dan ook en sommige mensen beschikken niet over hermetisch afgesloten stallen. Niet gek, want 24/7 buiten in de kudde met schuilplekken is tegenwoordig juist zo populair aan het worden.
Dus die mensen die 'niks' doen, doen wellicht een hele hoop, maar niet iets wat direct zichtbaar is in het weiland. De meeste goede dierhouders doen dat vanuit liefde en passie, die willen echt niet dat hun dier wordt verscheurd, maar heel veel meer doen dan hopen dat de politiek bijdraait, je stem laten horen en heel misschien een paar extra palen met stroomdraden de grond in slaan kun je niet echt.
Celebi schreef:Niks doen vind ik ook geen optie hoor, maar onder iets doen past wat mij betreft ook je mond opentrekken over de gevaren voor mens en dier die nu ontstaan. En mensen uitleggen hoeveel leed er nu ontstaat. Je mening uiten over de misinformatie over de veiligheid van bepaalde middelen.
Niet iedereen kan daarnaast ook nog een gigantisch (wel of niet werkend..) hek plaatsen om wat voor reden dan ook en sommige mensen beschikken niet over hermetisch afgesloten stallen. Niet gek, want 24/7 buiten in de kudde met schuilplekken is tegenwoordig juist zo populair aan het worden.
Dus die mensen die 'niks' doen, doen wellicht een hele hoop, maar niet iets wat direct zichtbaar is in het weiland. De meeste goede dierhouders doen dat vanuit liefde en passie, die willen echt niet dat hun dier wordt verscheurd, maar heel veel meer doen dan hopen dat de politiek bijdraait, je stem laten horen en heel misschien een paar extra palen met stroomdraden de grond in slaan kun je niet echt.
Dieuwke_ schreef:MarlindeRooz schreef:Nogmaals: ik ben geen expert in omheiningen en/of in wolvengedrag. Daarbij is elke situatie weer anders. Maar niks doen en roepen “het heeft toch allemaal geen zin” staat mij tegen.
En daar zijn we er al. Hoe het wel moet weet je niet (niemand niet) maar je durft wel naar iemand anders te wijzen en te zeggen "zo moet het niet".
En dan zeggen dat een andere mening dan "afschieten" hier niet geaccepteerd wordt. Maar de mening van mensen die ervoor kiezen om hun vee achter een enkele draad te laten staan zodat ze kunnen vluchten, mocht het nodig zijn, die mening wordt toch net zo goed niet geaccepteerd? Waarom niet? Als de omgeving het toelaat om de kudde te laten vluchten en zo maar 1 schaap (of ander dier) te verliezen in plaats van 40. Waarom is dat geen goede, weloverwogen keuze? Waarom moet dat gezien worden als niets doen?
Dieuwke_ schreef:MarlindeRooz schreef:Nogmaals: ik ben geen expert in omheiningen en/of in wolvengedrag. Daarbij is elke situatie weer anders. Maar niks doen en roepen “het heeft toch allemaal geen zin” staat mij tegen.
En daar zijn we er al. Hoe het wel moet weet je niet (niemand niet) maar je durft wel naar iemand anders te wijzen en te zeggen "zo moet het niet".
En dan zeggen dat een andere mening dan "afschieten" hier niet geaccepteerd wordt. Maar de mening van mensen die ervoor kiezen om hun vee achter een enkele draad te laten staan zodat ze kunnen vluchten, mocht het nodig zijn, die mening wordt toch net zo goed niet geaccepteerd? Waarom niet? Als de omgeving het toelaat om de kudde te laten vluchten en zo maar 1 schaap (of ander dier) te verliezen in plaats van 40. Waarom is dat geen goede, weloverwogen keuze? Waarom moet dat gezien worden als niets doen?
MarlindeRooz schreef:Jij legt mij woorden in de mond. Dit heb ik niet gezegd. Als de omheining zo neerzetten dat vluchten mogelijk is iemand zijn tactiek is dan is dat ook maatregelen nemen toch?
Ik zeg alleen dat mijn mening is dat het na 6 jaar wolven niet meer oké is om helemaal niks te doen.
MarlindeRooz schreef:Zo voelt de sfeer in dit topic niet.
Ik geef duidelijk aan dat ik zelf vind dat de wolven hier niet horen in zulke grote getallen. Maar toch word ik best aangevallen. Omdat ik realistisch ben en vind dat wij het de wolven zo moeilijk mogelijk moeten maken. En dat de eigenaar van dieren hier een verantwoordelijkheid in heeft.
MarlindeRooz schreef:Jij legt mij woorden in de mond. Dit heb ik niet gezegd. Als de omheining zo neerzetten dat vluchten mogelijk is iemand zijn tactiek is dan is dat ook maatregelen nemen toch?
Ik zeg alleen dat mijn mening is dat het na 6 jaar wolven niet meer oké is om helemaal niks te doen.
Kaja schreef:Bespaar je de moeite MarlindeRooz… je huidige discussie genoten willen niets anders dan een land zonder wolven. Dat is echter niet realistisch, de wolf is er en blijft er. Maar een ieder die zich waagt aan een tegen geluid, en dit keer ben jij dat, krijgt net zulke herhaaldelijke non-argumenten die elke discussie doodslaat. Het is net de Tweede kamer op dit moment, enkel maar verzetten tegen de PVV en dat terwijl de partij toch echt democratisch is gekozen. Inmiddels betekent dat dat er voor regeren nagenoeg geen plaats is, omdat er alleen maar afgegeven wordt op de partij. Hetzelfde lot is dossier wolf beschoren.