VuurVleugels schreef:Dat klopt wel, maar ik denk wel dat die dreigingen en dergelijke voor een groot deel voortkomen uit die inhoudsloze schreeuwers. Wilders, met z'n "heks", heeft z'n bijdrage wel geleverd aan de bedreigingen aan Kaag d'r adres bijvoorbeeld.
Niet door letterlijk te zeggen "Ga naar haar huis en intimideer haar", maar wel door een bepaalde toon/gedachtegoed rondom Kaag te creëeren.
Ben het zeker met je eens dat het gedrag tijdens debatten moet verbeteren. Ik zou niet zo door mijn collega's willen worden aangesproken. En het heeft ook totaal geen meerwaarde.
Maar ik bedoel ook wel echt het volk, op SM maar ook op straat. Geen enkel kind vind het tof dat er zo over zijn vader en moeder wordt gesproken. Echte dreiging komt ook bij elke politicus wel voor. Dat heeft een mega impact op je privé leven. Een Segers bijvoorbeeld is nou niet een man die iets heel geks heeft gedaan of gezegd, naar mijn weten. Toch is dit ook zijn ervaring. De stress die het je gezin oplevert en daarbij gewoon dat van de baan zelf, maakt dat je wel heel stevig in je schoenen moet staan.
En ik zeg niet dat Omzigt dat niet zo kunnen hoor. Die beslissing is aan hem. Maar met een burn out verleden is hij misschien wel meer kwetsbaar dan bijvoorbeeld telfon Mark.