Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:41

Ik vind dat ze het tot nu toe allemaal prima aanpakt +:)+

Ook haar reactie op Trump die ineens niet meer het 2e debat op ABC wil doen. Super hoe ze zegt dat zij er gewoon aanwezig gaat zijn, laat zien dat hij blijkbaar bang is omdat hij nu ineens alleen maar veilig bij Fox wil debatteren..... en ook dat ze op al zijn valse, venijnige geblaf reageert met "als je iets te zeggen hebt, say it to my face". Ofwel kom gewoon op dat debat dat al gescheduled stond.

Wel jammer dat Trump ineens 1-zijdig verkondigt dat hij met haar wil debatteren op Fox, en dan een week eerder. Zodat hij net kan doen alsof zij de scheiterd is. Dat "voorstel" slaat natuurlijk nergens op, want Fox doet er al jaren bijna alles aan om al liegend en bedriegend Trump omhoog te hijsen en anderen met allerlei mogelijke leugens naar beneden te trappen.

En dan wil hij ook nog de hele studio vol met MAGA klapvee.... hoe goed je ook bent, dan is de kans gewoon 99,99% dat je er niks van kan maken als tegenstander en al snel de zwakste lijkt. Ze zou wel gek zijn als ze daar op zou komen dagen.

Het is ook nogal tegen de borst stuitend dat hij zo zelf maar even net doet alsof dit een nieuwe afspraak is en het maar heel normaal is dat het gekleurde vrouwtje als een schoothondje wel op komt draven als hij even bepaalt dat we het helemaal anders gaan doen -O-

Ik denk dat het het beste is om te doen wat ze nu lijkt te doen: die door Trump geprikte datum een beetje negeren en gewoon in blijven zetten op de al afgesproken datum.

Het zou natuurlijk super gaaf zijn als ze tòch zou komen bij Fox en dan de vloer met hem aanveegt :=
Maar ik denk niet dat dat realistisch is in zo'n setting van honderden bully's die kostte wat kost haar belachelijk willen maken.... en bij elk ding dat ze zegt zullen gaan joelen en boe roepen enzo.

Als het goed is wordt vandaag of morgen bekend gemaakt wie ze als VP zal gaan kiezen, ik ben echt super benieuwd! Ze kan eigenlijk geen verkeerde keuze maken. Walz is ook wel een geschikte vent die het goed kan doen bij de nog te bereiken Republikeinen en zwevende kiezers. Kelly is prima. Shapiro ook. Buttigieg is geweldig maar dat is nu niet het moment vind ik, dus ik duim dat ze die niet als VP kiest maar zijn talenten op een andere manier benut worden en dan over 4 of 8 jaar Pete for President :j

pien_2010

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:43

100% mee eens pmarena! Ik kijk er precies zo naar.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 07:59

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 15:21

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 15:35

Ik ken hem alleen van naam, ben benieuwd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 15:42

Toch wel verrassend, ik had Shapiro een grotere kans gegeven eigenlijk vanwege de staat die hij meebrengt!

Maar niks mis mee zou ik zo zeggen :)

Hij zal de Republikeins georiënteerden best wel goed aan kunnen spreken :j
En wellicht toch ook vanwege het Israël gebeuren een veiligere keuze.

Een paar uur geleden was er al een filmpje gepost van iemand in de buurt van de woning van Walz, die had gefilmd hoe een ploegje zwarte limo's hem kwam halen dus die had al wel een vermoeden :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 15:59

pien_2010 schreef:
Tim Walz wordt de running mate van Harris
Kamala Harris gaat het samen met Tim Walz opnemen tegen Trump en Vance https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/63228 ... vance.html

Blue collar, ex-national guard, gestudeerd op een GI bill, progressief, slechts 1 schandaal(tje): DUI in 1995.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 16:46

Maar vrees niet: Trump en zijn MAGA's verzinnen wel wat :j

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 17:04

Shapiro is enorm pro-Israël, denk dat dat net iets te gevoelig lag om mee te nemen. Ik ken Mr Walz niet, maar hij schijnt degene te zijn die begonnen is met de Republikeinen 'weird' te noemen, een strategie die blijkbaar erg goed werkt. Ik ben dus heel benieuwd :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 17:52

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 18:52

Ik hoop dat hij zo relaxed "de uit de klei getrokken plattelandspappa" uitstraling blijft behouden en zich niet gek laat maken door al die onzin. Trump trekt de mensen uit van oudsher Republikeinse gebieden natuurlijk aan omdat ze op 1 of andere manier het idee hebben gekregen dat hij "1 van hen is" (kan niet verder van de waarheid zitten, maargoed) en omdat hij zo anders praat dan politici en van die "simpele" oplossingen heeft en van die zogezegd makkelijke, stoere volkse praat.

Als ze in Walz daarin nou gewoon fijn iets soortgelijks kunnen vinden ZONDER al dat kleinzielige, vuile maffia gedoe er omheen.... maar gewoon een fatsoenlijke vent, die het zegt hoe het is. Hij is natuurlijk ook leraar geweest, dat zal hem wellicht ook wel kunnen helpen qua hoe spreek je groepen mensen aan.

Ik zie dat hij ook een tijdje in China leraar is geweest! Daar kunnen de MAGA's wel wat mee denk ik :roll:

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 20:01

pmarena schreef:
Ik hoop dat hij zo relaxed "de uit de klei getrokken plattelandspappa" uitstraling blijft behouden en zich niet gek laat maken door al die onzin. Trump trekt de mensen uit van oudsher Republikeinse gebieden natuurlijk aan omdat ze op 1 of andere manier het idee hebben gekregen dat hij "1 van hen is" (kan niet verder van de waarheid zitten, maargoed) en omdat hij zo anders praat dan politici en van die "simpele" oplossingen heeft en van die zogezegd makkelijke, stoere volkse praat.

Als ze in Walz daarin nou gewoon fijn iets soortgelijks kunnen vinden ZONDER al dat kleinzielige, vuile maffia gedoe er omheen.... maar gewoon een fatsoenlijke vent, die het zegt hoe het is. Hij is natuurlijk ook leraar geweest, dat zal hem wellicht ook wel kunnen helpen qua hoe spreek je groepen mensen aan.

Ik zie dat hij ook een tijdje in China leraar is geweest! Daar kunnen de MAGA's wel wat mee denk ik :roll:

Maar dat compenseert hij weer door als high school leraar/football coach ‘State’ te winnen met zijn American Football team. Dat is in de VS wel serieuze shyte.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 20:03

Ja hij heeft wel een aansprekend CV :j

Ik ben benieuwd hoe veel Republikeinen hij los kan weken van Trump... fingers crossed.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 21:31

Ik doe mee met de fingers crossed!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 07:50

In onderstaand artikel van CNN kun je lezen hoe de GOP Walz wil gaan aanpakken....en feitelijk al aanpakt. Er staan ook weer de gebruikelijke, feitelijk aantoonbare Trump leugens in (over de Minneapolis rellen 2020). https://edition.cnn.com/2024/08/06/poli ... index.html

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 09:00

Cowboy55 schreef:
In onderstaand artikel van CNN kun je lezen hoe de GOP Walz wil gaan aanpakken....en feitelijk al aanpakt. Er staan ook weer de gebruikelijke, feitelijk aantoonbare Trump leugens in (over de Minneapolis rellen 2020). https://edition.cnn.com/2024/08/06/poli ... index.html

Dat je als Trump iemand aanvalt op rellen die onder zijn verantwoordelijkheid hebben plaatsgevonden.... de ironie..:D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 10:34

Ach die ironie gaat toch verloren aan de MAGA's....

Walz doet in zijn opening perfect waar hij voor ingehuurd is, sympathieke vent, hart op de juiste plaats, hij zegt het lekker volks en duidelijk maar met klasse +:)+

Hoe ze samen binnenkwamen op het event was ook erg leuk en spontaan, inderdaad ze brengen op deze manier een beetje joy back in politics +:)+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 10:46

Hij heeft z’n kids gekregen door ivf, heeft een veroordeling door drinken achter het stuur , 30 jaar geleden en heeft nooit weer gedronken!!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 10:49

Een sobere en ietwat onvruchtbare VP *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 10:54

Nouja misschien is hij wel hartstikke vruchtbaar maar was er bij zijn vrouw iets niet goed, kan ook neem ik aan. Niet dat het er toe doet verder :=

Ook een heel aantal hele mooie, krachtige oneliners er tussen waar goede memes / TikTok filmpjes van gemaakt kunnen worden +:)+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 11:06

Eens, totaal niet van belang, maar het stond er grappig.

Ik denk dat dit een verstandige keuze is, een goede timing vanuit de democraten. Nu afwachten wat Trump gaat doen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 11:16

Ailill schreef:

Ik denk dat dit een verstandige keuze is, een goede timing vanuit de democraten. Nu afwachten wat Trump gaat doen.

Dat is makkelijk: verhaaltjes verzinnen en leugens vertellen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 11:21

Walz is in elk geval goedlachs, denk dat dat op dit moment heel erg in zijn/hun voordeel werkt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 11:37

Cowboy55 schreef:
Ailill schreef:

Dat is makkelijk: verhaaltjes verzinnen en leugens vertellen.
Eens. Maar welke hè, keuzes keuzes.

;)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 11:55

pmarena schreef:
Ook een heel aantal hele mooie, krachtige oneliners er tussen waar goede memes / TikTok filmpjes van gemaakt kunnen worden +:)+

Zeker, hij komt me goed over; wel verfrissend om gewoon twee mensen op zo'n podium te zien die goed uit hun woorden komen en een coherent verhaal kunnen vertellen.

Ik vond vooral de 'violent crimes were up under Trump, and that wasn't even counting the crimes he did himself' mooi gevonden.