Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:Dat geneuzel over bronnen en onderbouwing leidt soms juist ook af van de essentie: iedere bron kent een andere bron die de eerste bron ontkracht.
In een wereld waarin correcte en incorrecte informatie in overvloed aanwezig zijn worden bronnen een middel om het ego te voeden: “kijk eens, deze enorme stortvloed aan documentatie toont mijn gelijk aan”.
Maar waar we nu over praten speelt zich ook af op andere vlakken.
Ja, er zijn feitelijkheden.
Maar er is ook emotie, verschil in perceptie, verschil in relevantie toekennen aan bepaalde zaken (productie of natuur bijv), etc…. Dat is meer de menselijke maat.
In besluitvorming die zo ingrijpend is wegen al die zaken mee.
Dan kom je er niet alleen met een wetenschappelijk peer reviewed onderzoek dat gepubliceerd is…..
elnienjo schreef:Over de misdadige tweet van die GL-er Bromet; https://www.briefjevanjan.nl/
mysa schreef:Ik stoor me ook aan die benaming van D66. En als er hier alleen maar steun voor de boeren uitgesproken mag worden, valt er weinig meer te discussiëren en te leren. Moet er dan een nieuw topic komen waar discussie geoorloofd is? 'De stikstof problematiek' of zo?
bigone schreef:elnienjo schreef:Over de misdadige tweet van die GL-er Bromet; https://www.briefjevanjan.nl/
De tekst bij de foto , dat het over een begrafenis van een boer zou gaan die zelfmoord heeft gepleegd is er bijgeplaatst door een hard liner FvDer. De auto is is ook gesignaleerd bij diverse protesten en de groene container staat nog voor de kerk!
Maw broodje aap en bedoeld om iemand af te fakkelen .
bigone schreef:elnienjo schreef:Over de misdadige tweet van die GL-er Bromet; https://www.briefjevanjan.nl/
De tekst bij de foto , dat het over een begrafenis van een boer zou gaan die zelfmoord heeft gepleegd is er bijgeplaatst door een hard liner FvDer. De auto is is ook gesignaleerd bij diverse protesten en de groene container staat nog voor de kerk!
kamsel schreef:mysa schreef:Ik stoor me ook aan die benaming van D66. En als er hier alleen maar steun voor de boeren uitgesproken mag worden, valt er weinig meer te discussiëren en te leren. Moet er dan een nieuw topic komen waar discussie geoorloofd is? 'De stikstof problematiek' of zo?
Dit topic heet gewoon letterlijk ‘steun de boeren’ en niet ‘discussieer over de boeren’, maar dat schijnt toch al een tijdje heel lastig te begrijpen te zijn..
CharleyT schreef:kamsel schreef:
Dit topic heet gewoon letterlijk ‘steun de boeren’ en niet ‘discussieer over de boeren’, maar dat schijnt toch al een tijdje heel lastig te begrijpen te zijn..
Dus het moet eigenlijk een topic worden met alleen maar zinnetjes als Ja ik steun de boeren, Ja ben voor de boeren etc??
Beetje lastig als Bokt een discussie forum wenst te zijn.
Jessix schreef:CharleyT schreef:
Dus het moet eigenlijk een topic worden met alleen maar zinnetjes als Ja ik steun de boeren, Ja ben voor de boeren etc??
Beetje lastig als Bokt een discussie forum wenst te zijn.
Daarbij denk ik dat er hier niemand anti boer is. Alleen over de manier van boeren verschillen de meningen. Vrij normaal op een discussie forum.
DuoPenotti schreef:Had wilders iets onsmakelijk geschreven was die twijfel er niet, zo duidelijk is het steeds wel. Zo vermoeiend onderhand (en nee ben geen Wilders stemmer)
Maar groenlinks dat zijn deugmensen dus dat kan niet.
Ipv zeggen overal zitten rotte appels bij.
Waren er nu maar verkiezingen, zo benieuwd of de peilingen ook waarheid zouden worden.
Citaat:De veestapel hoeft niet te krimpen om de stikstofdoelen voor de Peel te behalen. Dat betogen hoogleraren Han Lindeboom en Johan Sanders, medeauteurs van de Focusgroep Stikstof. Beide D66
Citaat:het is totaal oneerlijk om van Nederlandse boeren te verlangen te verduurzamen en strengere milieuregels op te leggen, maar ze tegelijkertijd wél bloot te stellen aan concurrentie van boeren van buiten Europa die nu al niet aan de Europese regels hoeven te voldoen. Toch is dat precies wat gebeurt met Ceta – het handelsverdrag met Canada
DuoPenotti schreef:Of worden de links gewoon genegeerd door de meeste... want ja je moet wel Bashen. oh nee dat was het niet, alleen maar andere mening.
Die haaks op steun de boeren staat, dat dan wel.
https://www.weekbladvoordeurne.nl/nieuw ... uvX0ZzXyTICitaat:De veestapel hoeft niet te krimpen om de stikstofdoelen voor de Peel te behalen. Dat betogen hoogleraren Han Lindeboom en Johan Sanders, medeauteurs van de Focusgroep Stikstof. Beide D66
https://www.ad.nl/opinie/br-pvda-en-ja2 ... qrXDTIIaH8Citaat:het is totaal oneerlijk om van Nederlandse boeren te verlangen te verduurzamen en strengere milieuregels op te leggen, maar ze tegelijkertijd wél bloot te stellen aan concurrentie van boeren van buiten Europa die nu al niet aan de Europese regels hoeven te voldoen. Toch is dat precies wat gebeurt met Ceta – het handelsverdrag met Canada
Over belachelijk verdrag met Canada
Deze lijkt mij toch echt waar iedereen tegen zou moeten zijn, en begrijp niet, gewoon niet wie daar voor kan zijn.
Jessix schreef:Jeetje DP, zo heb ik je nooit eerder in topics meegemaakt. Maar prima, als er geen ruimte is voor enige nuance dan trek ik mezelf terug uit dit topic.
Boeren en trouwe aanhang, veel succes.
DuoPenotti schreef:Kun je nagaan hoe het aan mijn hart gaat.... maar blij dat je wel ziet dat ik meestal zo niet ben
Maar ook daar is geen enkel respect voor bij andere, nee dan word je even onder hypocriet geschoven, uiteraard met "ik vind "er bij want dat is de manier om alles maar te mogen zeggen onder de noemer; het is een mening geen aanval.
Terwijl we allemaal echt wel anders weten.
Als ik nu zeg op twitter ik vind dat Rutte Fortuyn wel achterna mag gaan.
En ik meen dat een paar keer heel serieus, dan is er wel eens de kans dat er gekeken word wie ik ben.
En dan kom ik niet weg met dat is een mening want ik schreef toch ik vind, dat kan alleen op bokt.
En dan moet ik denk ik nog heel hard uitleggen dat ik niet zijn dood bedoelde om achterna te gaan, maar zijn politieke weg....Jessix schreef:Jeetje DP, zo heb ik je nooit eerder in topics meegemaakt. Maar prima, als er geen ruimte is voor enige nuance dan trek ik mezelf terug uit dit topic.
Boeren en trouwe aanhang, veel succes.
Ann schreef:Wat is je bedoeling DP? Dit topic zo verzieken qua sfeer dat mensen het verlaten of dat het gesloten wordt? Dit topic staat op NM, dé plek voor een discussie. Prima dat je een ander standpunt hebt, maar op deze manier reageren heeft niets meer met een discussie te maken. Dit is in mijn ogen alleen 'gedram' omdat je het ergens niet mee eens bent.
Het is vrij stil omtrent nieuwe acties door de boeren, weet iemand of er nog wat gepland staat of was dit het voor nu?