steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:42

Dat geneuzel over bronnen en onderbouwing leidt soms juist ook af van de essentie: iedere bron kent een andere bron die de eerste bron ontkracht.
In een wereld waarin correcte en incorrecte informatie in overvloed aanwezig zijn worden bronnen een middel om het ego te voeden: “kijk eens, deze enorme stortvloed aan documentatie toont mijn gelijk aan”.

Maar waar we nu over praten speelt zich ook af op andere vlakken.
Ja, er zijn feitelijkheden.
Maar er is ook emotie, verschil in perceptie, verschil in relevantie toekennen aan bepaalde zaken (productie of natuur bijv), etc…. Dat is meer de menselijke maat.
In besluitvorming die zo ingrijpend is wegen al die zaken mee.

Dan kom je er niet alleen met een wetenschappelijk peer reviewed onderzoek dat gepubliceerd is…..

Iemand diskwalificeren op basis van een vermeende tweet (niemand lijkt te weten hoe dit zit) gaat ook veel te ver.
Ook daar is het vooral platte boosheid en kan de inhoud genegeerd worden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:46

Ninx schreef:
Dat geneuzel over bronnen en onderbouwing leidt soms juist ook af van de essentie: iedere bron kent een andere bron die de eerste bron ontkracht.
In een wereld waarin correcte en incorrecte informatie in overvloed aanwezig zijn worden bronnen een middel om het ego te voeden: “kijk eens, deze enorme stortvloed aan documentatie toont mijn gelijk aan”.

Maar waar we nu over praten speelt zich ook af op andere vlakken.
Ja, er zijn feitelijkheden.
Maar er is ook emotie, verschil in perceptie, verschil in relevantie toekennen aan bepaalde zaken (productie of natuur bijv), etc…. Dat is meer de menselijke maat.
In besluitvorming die zo ingrijpend is wegen al die zaken mee.

Dan kom je er niet alleen met een wetenschappelijk peer reviewed onderzoek dat gepubliceerd is…..

Ben afgehaakt na het woord ‘geneuzel’. :wave:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:51

elnienjo schreef:
Over de misdadige tweet van die GL-er Bromet; https://www.briefjevanjan.nl/

De tekst bij de foto , dat het over een begrafenis van een boer zou gaan die zelfmoord heeft gepleegd is er bijgeplaatst door een hard liner FvDer. De auto is is ook gesignaleerd bij diverse protesten en de groene container staat nog voor de kerk!
Maw broodje aap en bedoeld om iemand af te fakkelen .

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:14

mysa schreef:
Ik stoor me ook aan die benaming van D66. En als er hier alleen maar steun voor de boeren uitgesproken mag worden, valt er weinig meer te discussiëren en te leren. Moet er dan een nieuw topic komen waar discussie geoorloofd is? 'De stikstof problematiek' of zo?

Dit topic heet gewoon letterlijk ‘steun de boeren’ en niet ‘discussieer over de boeren’, maar dat schijnt toch al een tijdje heel lastig te begrijpen te zijn..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:16

bigone schreef:
elnienjo schreef:

De tekst bij de foto , dat het over een begrafenis van een boer zou gaan die zelfmoord heeft gepleegd is er bijgeplaatst door een hard liner FvDer. De auto is is ook gesignaleerd bij diverse protesten en de groene container staat nog voor de kerk!

Maar goed, het is wel duidelijk dat menig politicus aan een cursus Twitteren en Social Media toe is. Echt tactisch communiceren doen ze niet op de verschillende mediums. Ongeacht het werkelijke verhaal achter een foto.

Sansevieria

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:24

@Janine, eens....haar hele account is inmiddels weg.
Eerst nadenken voordat je op send drukt was handiger geweest.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:28

bigone schreef:
elnienjo schreef:

Begin je weer met je geneuzel over bronnen en onderbouwing! Zat iedereen lekker te werken aan zijn/haar Feindgefuehl en nou haal jij de reden daarvoor weg! Niks van aantrekken lui, gewoon vasthouden dat gevoel.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:44

kamsel schreef:
mysa schreef:
Ik stoor me ook aan die benaming van D66. En als er hier alleen maar steun voor de boeren uitgesproken mag worden, valt er weinig meer te discussiëren en te leren. Moet er dan een nieuw topic komen waar discussie geoorloofd is? 'De stikstof problematiek' of zo?

Dit topic heet gewoon letterlijk ‘steun de boeren’ en niet ‘discussieer over de boeren’, maar dat schijnt toch al een tijdje heel lastig te begrijpen te zijn..

Dus het moet eigenlijk een topic worden met alleen maar zinnetjes als Ja ik steun de boeren, Ja ben voor de boeren etc??
Beetje lastig als Bokt een discussie forum wenst te zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:47

CharleyT schreef:
kamsel schreef:

Dus het moet eigenlijk een topic worden met alleen maar zinnetjes als Ja ik steun de boeren, Ja ben voor de boeren etc??

Daarbij denk ik dat er hier niemand anti boer is. Alleen over de manier van boeren verschillen de meningen. Vrij normaal op een discussie forum.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:59

Precies, helaas is de nuance hier en daar ver te zoeken, door sommigen wordt erg zwart/wit gedacht terwijl dat helaas nooit zo is met dit soort grote vraagstukken.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:41

Nou ja zeg :)

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:51

Jessix schreef:
CharleyT schreef:

Daarbij denk ik dat er hier niemand anti boer is. Alleen over de manier van boeren verschillen de meningen. Vrij normaal op een discussie forum.

Precies dit ja.

Zou wat zijn als iedereen hier dezelfde mening moest posten en de anderen maar weg moesten gaan :roll:

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:09

storrum schreef:
Nou ja zeg :)

[ [url=m/RYLZmx.png]Afbeelding[/url] ]

*\o/* :')

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:11

bigone schreef:
elnienjo schreef:

Hart van Nederland bevestigt ook dat het van haar is

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... nprotesten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:30

Kan best en smakeloos dan maar lijkt me dat dat plaatje opgevat kan worden als een symbolisch boerenprotest. Ik denk dat het dat is. Want het lijkt niet op een begrafenis. Nergens mensen en die container..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:30

Had wilders iets onsmakelijk geschreven was die twijfel er niet, zo duidelijk is het steeds wel. Zo vermoeiend onderhand (en nee ben geen Wilders stemmer)
Maar groenlinks dat zijn deugmensen dus dat kan niet.
Ipv zeggen overal zitten rotte appels bij.

Waren er nu maar verkiezingen, zo benieuwd of de peilingen ook waarheid zouden worden.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:40

DuoPenotti schreef:
Had wilders iets onsmakelijk geschreven was die twijfel er niet, zo duidelijk is het steeds wel. Zo vermoeiend onderhand (en nee ben geen Wilders stemmer)
Maar groenlinks dat zijn deugmensen dus dat kan niet.
Ipv zeggen overal zitten rotte appels bij.

Waren er nu maar verkiezingen, zo benieuwd of de peilingen ook waarheid zouden worden.

Inderdaad, ze willen bron of link. Krijgen ze die word het nog niet gelooft. Meng je dan aub niet in de discussie

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:50

Of worden de links gewoon genegeerd door de meeste... want ja je moet wel Bashen. oh nee dat was het niet, alleen maar andere mening. :j
Die haaks op steun de boeren staat, dat dan wel.

https://www.weekbladvoordeurne.nl/nieuw ... uvX0ZzXyTI

Citaat:
De veestapel hoeft niet te krimpen om de stikstofdoelen voor de Peel te behalen. Dat betogen hoogleraren Han Lindeboom en Johan Sanders, medeauteurs van de Focusgroep Stikstof. Beide D66

https://www.ad.nl/opinie/br-pvda-en-ja2 ... qrXDTIIaH8

Citaat:
het is totaal oneerlijk om van Nederlandse boeren te verlangen te verduurzamen en strengere milieuregels op te leggen, maar ze tegelijkertijd wél bloot te stellen aan concurrentie van boeren van buiten Europa die nu al niet aan de Europese regels hoeven te voldoen. Toch is dat precies wat gebeurt met Ceta – het handelsverdrag met Canada

Over belachelijk verdrag met Canada
Deze lijkt mij toch echt waar iedereen tegen zou moeten zijn, en begrijp niet, gewoon niet wie daar voor kan zijn.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:20

DuoPenotti schreef:
Of worden de links gewoon genegeerd door de meeste... want ja je moet wel Bashen. oh nee dat was het niet, alleen maar andere mening. :j
Die haaks op steun de boeren staat, dat dan wel.

https://www.weekbladvoordeurne.nl/nieuw ... uvX0ZzXyTI

Citaat:
De veestapel hoeft niet te krimpen om de stikstofdoelen voor de Peel te behalen. Dat betogen hoogleraren Han Lindeboom en Johan Sanders, medeauteurs van de Focusgroep Stikstof. Beide D66

https://www.ad.nl/opinie/br-pvda-en-ja2 ... qrXDTIIaH8

Citaat:
het is totaal oneerlijk om van Nederlandse boeren te verlangen te verduurzamen en strengere milieuregels op te leggen, maar ze tegelijkertijd wél bloot te stellen aan concurrentie van boeren van buiten Europa die nu al niet aan de Europese regels hoeven te voldoen. Toch is dat precies wat gebeurt met Ceta – het handelsverdrag met Canada

Over belachelijk verdrag met Canada
Deze lijkt mij toch echt waar iedereen tegen zou moeten zijn, en begrijp niet, gewoon niet wie daar voor kan zijn.

Inderdaad

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:46

Jeetje DP, zo heb ik je nooit eerder in topics meegemaakt. Maar prima, als er geen ruimte is voor enige nuance dan trek ik mezelf terug uit dit topic.

Boeren en trouwe aanhang, veel succes.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:01

Kun je nagaan hoe het aan mijn hart gaat.... maar blij dat je wel ziet dat ik meestal zo niet ben :j

Maar ook daar is geen enkel respect voor bij andere, nee dan word je even onder hypocriet geschoven, uiteraard met "ik vind "er bij want dat is de manier om alles maar te mogen zeggen onder de noemer; het is een mening geen aanval.
Terwijl we allemaal echt wel anders weten.

Als ik nu zeg op twitter ik vind dat Rutte Fortuyn wel achterna mag gaan.
En ik meen dat een paar keer heel serieus, dan is er wel eens de kans dat er gekeken word wie ik ben.
En dan kom ik niet weg met dat is een mening want ik schreef toch ik vind, dat kan alleen op bokt.
En dan moet ik denk ik nog heel hard uitleggen dat ik niet zijn dood bedoelde om achterna te gaan, maar zijn politieke weg....

Jessix schreef:
Jeetje DP, zo heb ik je nooit eerder in topics meegemaakt. Maar prima, als er geen ruimte is voor enige nuance dan trek ik mezelf terug uit dit topic.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:10

Wat is je bedoeling DP? Dit topic zo verzieken qua sfeer dat mensen het verlaten of dat het gesloten wordt? Dit topic staat op NM, dé plek voor een discussie. Prima dat je een ander standpunt hebt, maar op deze manier reageren heeft niets meer met een discussie te maken. Dit is in mijn ogen alleen 'gedram' omdat je het ergens niet mee eens bent.

Het is vrij stil omtrent nieuwe acties door de boeren, weet iemand of er nog wat gepland staat of was dit het voor nu?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:17

DuoPenotti schreef:
Kun je nagaan hoe het aan mijn hart gaat.... maar blij dat je wel ziet dat ik meestal zo niet ben :j

Maar ook daar is geen enkel respect voor bij andere, nee dan word je even onder hypocriet geschoven, uiteraard met "ik vind "er bij want dat is de manier om alles maar te mogen zeggen onder de noemer; het is een mening geen aanval.
Terwijl we allemaal echt wel anders weten.

Als ik nu zeg op twitter ik vind dat Rutte Fortuyn wel achterna mag gaan.
En ik meen dat een paar keer heel serieus, dan is er wel eens de kans dat er gekeken word wie ik ben.
En dan kom ik niet weg met dat is een mening want ik schreef toch ik vind, dat kan alleen op bokt.
En dan moet ik denk ik nog heel hard uitleggen dat ik niet zijn dood bedoelde om achterna te gaan, maar zijn politieke weg....

Jessix schreef:

Sorry maar die vergelijking gaat zo mank :+
Ik had kritiek op je manier van communiceren, niet op jou als persoon. Is dat een aanval? Geen persoonlijke in ieder geval. Dat is héél iets anders dan stellen dat je zou vinden dat Rutte Fortuyn wel achteraan mag gaan. Snap je werkelijk waar het verschil niet?

En eens met Jessix. Normaal ben jij echt wel redelijk in topics, ook al staan we “tegenover elkaar” qua mening. Maar hier vat je alles persoonlijk op en heb je écht oogkleppen op met het lezen van de reacties hier. Het lijkt wel of je leest wat je wíl lezen (dat iedereen bashed op de boeren) terwijl dat helemaal niet is wat gecommuniceerd wordt door anderen. Echt, ik respecteer je mening maar de manier van communiceren vind ik allesbehalve constructief (en ja dat geldt ook voor de ‘andere kant’ als die zonder enige nuance of specificeren zeggen dat boeren terroristen zouden zijn).

En dat is jammer, want als je die oogkleppen afzet zie je dat veel mensen écht wel begrip en sympathie voor de boeren hebben, én inzien dat het letterlijke plattegrondje van de overheid niet haalbaar of redelijk is. Volgens mij is bijna iedereen hier “pro-boer”, maar verschilt het in de mening over hóé het huidige probleem aangepakt moet worden. Maar dat mensen meeleven met (het overwegend merendeel van nette) boeren staat volgens mij buiten kijf. Ik kan in ieder geval zeggen dat dit voor mij geldt, ik leef met de boeren mee en snap dat “het plan” van de overheid hoe het nu staat niet eerlijk is. Maar ik snap óók dat er wel iets moet veranderen gezien de stikstofproblematiek en het klimaat. En dat “iets” daar moet overheid, tussenpersoon én consument ook aan bijdragen.

Opmerkingen (van beide kanten!) dat iedereen tegen de boeren is, de boeren bashed, het over terrorboeren hebben (door anderen), d666, duivels, bewoordingen zoals roverheid etc slaat een fijn heen-en-weer gesprek/discussie hélemaal vast. En verpest de sfeer nogal. Want mensen irriteren zich daaraan en reageren daarop. Zoals te zien is…

En heel eerlijk? Als jij een plek wil waar je alleen maar lovend over boeren mag zijn en alleen mag roepen hoe zielig ze zijn en hoe slecht de overheid wel niet is (tov een plek waar best kritisch naar de situatie en manier van boeren gekeken mag worden), dan moet je m.i. maar lekker een Facebook groep opzoeken. Bokt is een discussieforum, dan moet je niet gek opkijken als men kritisch is over wat geschreven wordt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:32

Ann schreef:
Wat is je bedoeling DP? Dit topic zo verzieken qua sfeer dat mensen het verlaten of dat het gesloten wordt? Dit topic staat op NM, dé plek voor een discussie. Prima dat je een ander standpunt hebt, maar op deze manier reageren heeft niets meer met een discussie te maken. Dit is in mijn ogen alleen 'gedram' omdat je het ergens niet mee eens bent.

Het is vrij stil omtrent nieuwe acties door de boeren, weet iemand of er nog wat gepland staat of was dit het voor nu?

jammer dat je het zo ziet.
Dat is niet mijn bedoeling iets te verzieken.
Maar ik geef wel aan dat ik vind dat het gedram wel dus juist van de andere kant uitkomt. En daar spreek ik mij tegen uit, wat dan blijkbaar verzieken is. Oke... duidelijk andere gedachte erbij dan.
In een steun de boeren topic.
Niet een algemeen stikstof/klimaat topic. Open die en ik zal het fatsoen hebben daar niet eens te komen. Zo zie je mij niet in vegan topics, zwanger/baby/kinder topics. Je kan alles wel gooien op bokt is discussie dus ik mag overal met mijn snater tussen kwekken. Dat kan, maar inderdaad dat zie ik anders.
Dat hoort bij mij bij fatsoen en respect hebben voor een ander. Ruimte laten voor andere. Of is dat weer drammen van mijn kant?
Tja...dat is dan maar zo. Maar menen dat je overal maar moet zijn vind ik bijzonder.

Ik heb dit topic al een paar keer op een kruisje gezet, me weg laten jagen.
En ik heb besloten dat niet meer te doen....

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:34

Ik ben voor boeren ėn voor natuur, maar dat schijnt in dit topic niet te kunnen. Ik vind je hier ook erg aanvallend reageren DP, daar doe je de zaak ook geen goed mee.