Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Nee, het strafbaar stellen van illegaliteit an sich. Dat je mensen op mag pakken en gevangen mag zetten, puur omdat ze niet de juiste of geen papieren hebben en daar een gevangenisstraf voor kunnen krijgen.
Cer schreef:prompter schreef:Nee, het strafbaar stellen van illegaliteit an sich. Dat je mensen op mag pakken en gevangen mag zetten, puur omdat ze niet de juiste of geen papieren hebben en daar een gevangenisstraf voor kunnen krijgen.
Ooh zo bedoel je, dank voor de toelichting
Gek dat “illegaal” eigenlijk meteen de associatie met iets strafbaars heeft. Dat is best vaak wel zo.
Want iemand kan door meerdere redenen geen papieren hebben (dat andere topic wat je benoemde ook)
Ik was in de veronderstelling dat het altijd al zo was dat je papieren moest hebben, maar dat is dus sinds kort pas echt strafbaar?
mysa schreef:Ongedocumenteerden, zijn het eigenlijk. En ik geloof dat het merendeel geen afgewezen asielzoekers of gelukzoekers zijn maar vooral mensen die hier zwart werken en niet ingeschreven staan. 50.000/60.0000 las ik ergens.
prompter schreef:Zelfs Chinese koks in restaurants vallen daar soms onder. Die mensen werken hier gewoon (en hard), en zouden dan zomaar gevangen gezet kunnen worden.
Cer schreef:prompter schreef:Zelfs Chinese koks in restaurants vallen daar soms onder. Die mensen werken hier gewoon (en hard), en zouden dan zomaar gevangen gezet kunnen worden.
Die zouden dan in de maatschappij mee moeten kunnen draaien.. legaal. Zijn daar dan geen procedures voor?
lijkt mij qua uitbuiting ook niet best als ze illegaal zijn? Ze hebben nergens recht op verder ook toch?
Cer schreef:prompter schreef:Zelfs Chinese koks in restaurants vallen daar soms onder. Die mensen werken hier gewoon (en hard), en zouden dan zomaar gevangen gezet kunnen worden.
Die zouden dan in de maatschappij mee moeten kunnen draaien.. legaal. Zijn daar dan geen procedures voor?
lijkt mij qua uitbuiting ook niet best als ze illegaal zijn? Ze hebben nergens recht op verder ook toch?
Petpa schreef:De Margriet kwalificeer ik niet als een betrouwbare bron.
anjali schreef:Degenen die deze hulp nu wel geven dat zijn het Leger des Heils en verschillende Kerkelijke instanties, zelfs kloosters die mensen die met uitzetting bedreigd worden opnemen! En dat zijn nu net de Christenen, die hier op Bokt nogal vaak verketterd worden: iemand schreef meermalen dat zij nooit zou stemmen op een partij met een C erin. Ook de SGP wordt hier altijd beklad. Maar nu zijn het dus wel deze Christenen die opkomen voor onderdrukten. En Kerkelijke organisaties leven geheel van giften van hun gelovigen. Wel hebben ze nog ANBI-status waardoor ze daar geen belasting over hoeven te betalen, maar dat staat ook op losse schroeven (de belastingaftrek die de donateur krijgt voor de giften aan goede doelen). Maar in Nederland krijgt de Kerk geen geld van de overheid.
Petpa schreef:mysa schreef:
Naja, als ik ergens iets meer over wil weten, denk ik inderdaad niet meteen: "Even kijken wat de Margriet erover zegt". Maar het gaat dus gewoon om een interview waar die mevrouw zelf aan het woord komt.
En dus haar mening...