Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 14:12

Dat ben ik je eens MR! Je voorlaatste post bedoel ik. Het gaat snel
Hier.

En het leeft nog onder te beperkte groep en regio’s in de Nederland.
De regio’s waar het wel leeft, worden toch een beetje genegeerd door de politiek.
Wat dat betreft is het net de aardbevingsellende in Groningen, dat boeit pas te laat.
Maar wel heel veel geld eraan verdiend.

Wat me opviel bij het lezen van het boek Nederwolf, de overheid ondersteunt pro wolven clubs en keert ook subsidie uit aan dierhouders.
Maar nog opvallender, sommige clubs ontvangen subsidie en worden ook nog eens ingehuurd door de overheid, dus uurtje factuurtje.
Of subbureaus van de gesubsidieerde club worden ingeschakeld door de overheid.
Los van deze vreemde financiële constructie, er wordt iemand ingeschakeld door de overheid die belang en ideologie van zijn club uitdraagt.
Onafhankelijke kennis en kunde is er niet bij.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:13

MarlindeRooz schreef:
Ja maar ik heb zelf geen enkele aanleiding om te denken dat er vanuit de politiek op korte termijn wat aan gedaan gaat worden. Jullie wel dan? En waarom denken jullie dat?

Dus dan moet er voor nu een andere oplossing bedacht worden. Weet ik die? Nee! Ik ben geen expert op het gebied van wolvengedrag, omheiningen etc.

Maar we hebben ooit van de zee land gemaakt. Dus ik denk dat we als natie slim genoeg zijn om hier ook wat mee te kunnen doen.

Lood en buskruit is al uitgevonden voordat we van land zee maakte.

En dat is de oplossing.

En als de politiek niet veranderd gaan ze wel gelijk krijgen dat er gestroopt gaat worden.
Er is dan geen andere optie.
Die zijn allemaal al bedacht en niet werkend gebleken.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:15

rien10 schreef:
Captain schreef:
Maar wat moet je aanpassen dan? Niet meer naar buiten kunnen? Bossen niet meer in? Want die kant gaat het langzamerhand wel op.

Ik denk dat accepteren/aanpassen juist helemaal geen goed idee is, maar juist wel opkomen voor onze rechten. Namelijk een veilige leefomgeving. En dat is het de laatste tijd al heel lang niet meer.

Niet te voet, met de fiets, te paard of met een hond de bossen in.
Niet dieren buiten houden.
Alleen in stadsparken buiten recreëren. Of op de wadden eilanden. Miljoenen mensen in Nederland gijzelen voor een aantal wolven. Dat is wat er nu gaande is en dat is krom.

Precies.

En wat dacht je van wonen? Maar om elk erf een wolfwerend hek van 2m hoog inclusief stroom zetten, met een electrische toegangspoort (wat niet eens afdoende is, dat is ook nog eens een probleem). Is daar al subsidie voor eigenlijk? En aangepaste toestemming om zo hoog te mogen bouwen?

De meeste mensen vergeten dat we het niet eens alleen over weidedieren hebben. We hebben over het leven van alledag voor héél erg veel mensen dat gigantisch beknot wordt in hun eigen woonomgeving, hun eigen tuin. Die dooddoener dat 'we' (makkelijk banketstaaf) met wolven moeten leren leven is een nare manier om de discussie dood te slaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:16

Eens! Ik moest met deze situatie ook heel erg denken aan het probleem met het gas in Groningen. Pas wat doen als het te laat is.

Mijn punt is ook niet dat ik vind dat er niks gedaan MAG worden. Alleen ik heb er een hard hoofd in dat er binnen enkele jaren wat gaat gebeuren. De overheid is traag en dingen regelen duurt lang.

Dus ik ben van mening dat een eigenaar van een dier zich moet aanpassen. Om zo zijn dieren veiliger te houden. Hoe dat weet ik natuurlijk niet precies en dat verschilt per situatie. Maar de fase van niks doen en wachten op de politiek is na 6 jaar voorbij wat mij betreft.

En ja, er zijn nog HEEL veel diereneigenaren die 0,0 maatregelen hebben getroffen. Helaas.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:20

DuoPenotti schreef:
We moeten ook maar om leren gaan met ratten en muizen ....

Zeg dat eens tegen mensen waar er een paar in de tuin zitten. Of in de schuur dingen kapot knagen.

Kijk eens hoe snel er klemmen staan.
En geen van die mensen is zelf in gevaar of hun dieren.

We moeten helemaal niet om leren gaan met de wolf.
Dat is een bedacht regeltje door iemand.

Onze voorouders kregen een dikke premie als ze er 1 geschoten hadden. Die stonden vroeger heel wat dichter bij de natuur dan wij.
Met 5 miljoen mensen en nog veel meer natuur.

Dus nee we moeten er niet mee omgaan.
We moeten weer leren beheren. En ons leven niet op de kop laten zetten door een handjevol extremisten zoals faunabescherming en animal rights.
Waar vee en huisdieren no rights hebben.

Exact. Het is een misselijkmakend verzinsel.

Ik heb het al eens eerder gezegd toen er door een wolvenexpert beweerd werd dat we verleerd zijn om om te gaan met wolven omdat ze zo lang weg waren: nee we zijn het helemaal niet verleerd, we mogen er alleen niet meer mee omgaan zoals we áltijd al deden, namelijk de dieren doden die (te) gevaarlijk waren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:22

Maar wat is dan de oplossing voor alle schapen en dieren… boos roepen dat de wolf dood moet en niks doen?

Ze allemaal illegaal zelf afschieten?

Een staatsgreep?

Legaal beheren is momenteel en op korte termijn gewoon geen optie.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:24

Captain schreef:
Ik denk overigens dat er prima wat roedels in NL kunnen leven, maar dan ergens midden op de Veluwe waar ze schuw blijven, en waar ze, zodra ze mensen benaderen of vee aanvallen geschoten worden.
Dat leren ze donderssnel. Dan kun je nog steeds een roedel hier of daar hebben wat zich voed met wild, en welke beheerd wordt door bijvoorbeeld een x aantal welpen per jaar af te schieten.

Het is best mogelijk, maar niet op de manier zoals het nu gaat dat alles en iedereen zich moet aanpassen aan een roofdier wat inderdaad doet wat hij doet, maar daardoor wel heel erg veel leed veroorzaakt.

Juist. Ik heb geen enkel probleem met wolven, zolang ze inderdaad echt schuw zijn, mensen/honden/vee niet benaderen, laat staan confronteren/aanvallen/doden.

Doe lekker je ding, ver van de mens vandaan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:24

MarlindeRooz schreef:
En ja, er zijn nog HEEL veel diereneigenaren die 0,0 maatregelen hebben getroffen. Helaas.

Omdat het ook niet werkt.. Het kost klauwen met geld maar als die wolf naar binnen wil dan komt 'ie binnen.

Een paar pagina's terug een aanval op een weide met maar een of twee draadjes.. Daardoor konden de meeste schapen wegkomen en zijn er maar een paar gedood. Als daar een 'wolfwerend' raster omheen had gestaan waren er veel meer schapen gedood. Ik heb ook liever dat mijn paard door twee draadjes kan komen dan 8 draden met vreselijke wonden tot gevolg.

's nachts opsluiten? Ja, maar dan valt hij overdag wel aan. Paar pagina's terug nog een stel jongens die met quads een paar wolven moesten verjagen welke overdag hun schapen aan het aanvallen waren.

Het enige wat zo'n maatregel eventueel doet is dat de wolf besluit om een straatje verderop te gaan kijken of hij daar makkelijker naar binnen komt. Maar binnen komen doet hij.. Is het niet linksom dan wel rechtsom.

In het buitenland (en in NL volgens mij ook) zijn er ook al verschillende verhalen dat ze stallen binnen dringen. Het is gewoon uitzichtloos en kansloos.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:33

rien10 schreef:
Ik vind je oplossing van een hoog hek leuk bedacht. In de praktijk zie je dat er gemeentes zijn die de plaatsing van hoge hekken verbieden. Landschapsvervuiling.
Het is echt niet MR dat ik wil narren. Maar alle oplossingen zijn al eens aangedragen en blijven keer op keer niet afdoende te werken. Anders waren er wel veel minder succesvolle wolven aanvallen.
Snachts "veiliger" is ook zo'n dood doener. Veiliger dan wat? Wel aangevallen worden maar niet gedood? Wel bedreigd worden (en dikke paniek, verwerpen etc) maar niet aangevallen? Het werkt gewoon niet. Niet.
En nergens beweren de mensen die een andere oplossing willen, dat die oplossing heel snel gaat komen. In de tussen tijd is een bunker, zoals jij het benoemt, het enige wat wel werkt.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het is allemaal leuk bedacht, maar hou gewoon op met doen alsof er goede oplossingen zijn. Ze ZIJN ER NIET.

Doen alsof beter/veiliger echt iets doet is gewoon schijn. Lekker makkelijk wijzen naar een ander omdat ie volgens jou niet genoeg doet en heus wel meer controle zou kunnen hebben terwijl het allemaal lapmiddelen zijn. Kom het dan hier maar neerzetten (om de wei, de tuin + alle poorten goed wolfwerend maken) en wekelijks bijhouden en leg alleen maar het verschil tussen de kosten en de subsidie neer. Oh en regel ook even de benodigde vergunningen. Met je wijzende vingertje.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:36

Heel grappig hoe bij sommige mensen de emotie het overneemt. Waardoor mensen aanvallend en verwijtend worden. Vooral jij GDG komt erg onvriendelijk uit de hoek. Volgens mij zeg ik niks gemeens en onderbouw ik mijn mening netjes.

Normale discussie wordt daardoor wel onmogelijk.

Ik mag best vinden dat eigenaren van dieren een eigen verantwoordelijkheid hebben om iets te doen. Dat jullie vinden dat dat niet zo is, dat is prima. Maar met boos roepen en stampen dat alle wolven dood moeten los je dit probleem niet op.

Een probleem waarvan ik van mening ben dat dit de komende jaren niet opgelost gaat worden. Zou fijn zijn als dat wel zo is. Maar ik denk het niet.

tienus63Jarig

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 14:38

Ik had net een bericht getypt dat er juist zo prettig en onderbouwd gereageerd werd door iedereen.

Er worden veel invalshoeken genoemd en er wordt veel info gedeeld.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:40

Door sommigen inderdaad. Maar niet door iedereen helaas.

Er zijn meer mensen die mijn mening delen en er niet zo radicaal instaan. Die durven zich alleen niet te melden hier omdat bepaalde mensen er zo agressief op duiken.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:40

MarlindeRooz schreef:
Heel grappig hoe bij sommige mensen de emotie het overneemt. Waardoor mensen aanvallend en verwijtend worden. Vooral jij GDG komt erg onvriendelijk uit de hoek. Volgens mij zeg ik niks gemeens en onderbouw ik mijn mening netjes.

Ik mag best vinden dat eigenaren van dieren een eigen verantwoordelijkheid hebben om iets te doen. Dat jullie vinden dat dat niet zo is, dat is prima. Maar met boos roepen en stampen dat alle wolven dood moeten los je dit probleem niet op.

Nee, je mening is niet netjes (onderbouwd). Het wijzen wat je doet is echt heel naar gedrag. Zelf de oplossing niet weten (welkom bij de zorgen van de dierhouden én bewoner in wolvengebeid), er niet echt mee te maken hebben en toch roepen dat mensen van alles moeten doen terwijl het niet werkt. En dan dus dat wijzen dat 'die mensen' niet genoeg of zelfs niets doen. Naar gedrag is dat en ja, dan kun je daar emotie mee oproepen.
Laatst bijgewerkt door GDG op 27-02-25 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 14:40

Citaat:
27 februari 2025/Dagblad van het Noorden

Kiest Dion Graus voor de wolf of voor het platteland?

Tweede Kamerlid Dion Graus (PVV) staat al jaren pal voor dieren. Welk standpunt neemt hij in als er binnenkort over de wolf wordt gedebatteerd? Hij heeft een sleutelrol.
Elf keer moest de BBB vragen om een debat in de Tweede Kamer over de wolf voordat coalitiegenoot de PVV er onlangs mee instemde en er een meerderheid ontstond om het debat te voeren.

Enkele maanden geleden bleek tijdens een door de PVV over de wolf georganiseerde bijenkomst in Meppel dat er in Drenthe nogal wat PVV’ers zijn die de wolf wel kunnen schieten. Uitgerekend diezelfde PVV heeft een bijzondere kerel in de bankjes die op het gebied van dieren een uitgesproken mening heeft en een niet te breken wil: Dion Graus.
Of het nou gaat om de wrede jacht op kangoeroes in Australië (Nederland importeert tot zijn afgrijzen leer en vlees van de springers) het levend koken van kreeften en krabben of het zenderen van zeezoogdieren, Graus stelt vragen, dient moties in en debatteert recht uit zijn hart met een duidelijk doel voor ogen: het welzijn van dieren. Vaak gebroederlijk met de Partij van de Dieren, toch niet de eerste partij waaraan je denkt als natuurlijke bondgenoot van de PVV.
Jagen of verjagen

Wat valt er van Graus te verwachten in het binnenkort te voeren debat over wolven? Graus heeft de sleutel in handen: stemt hij (namens de PVV) in met een aangepast wolvenbeleid of vindt hij dat het zo moet blijven als het nu is? Waar de BBB pleit voor het ‘beheer’ van de wolf (lees: bejagen of verjagen) is Graus nog niet zo ver. Dat gaf hij vorige week aan nadat de PVV had ingestemd met het wolvendebat, maar dat blijkt ook uit debatten die bij vorig jaar voerde over de wolf.
Week in week uit werd hij vorig jaar in het televisieprogramma VI belachelijk gemaakt door Johan Derksen en René van der Gijp, omdat hij had gezegd dat je met een simpel ‘kssssst’ de wolf kunt verjagen.

Maar Graus is niet onder de indruk van ‘die snor en dat lachebekje’. Hij staat pal. „Ik heb dat geleerd van een wolvendeskundige”, legde hij vorig jaar uit tijdens een debat in de Tweede Kamer. „Dat weten die dombo’s daar aan tafel niet. Ik ben een jaar lang door de stront gehaald.”
Terug naar het Zwarte Woud

Op zich heeft Graus wel een vintage PVV-standpunt ten aanzien van de wolf: „Als ik de wolf tegen had kunnen houden, dan zou ik gezegd hebben: draai je om en ga terug naar het Zwarte Woud.” Maar ja, nu de wolf er eenmaal is, krijgt hij het niet over zijn hart om het dier maar te bejagen. „Waarom”, zo vroeg hij zich vorig jaar af, „mag de mens wel schapen eten en de wolf niet? Er zijn miljoenen mensen die schapen eten.”
Toen Caroline van der Plas (BBB) hem vorig jaar in een debat voorhield dat schapen worden aangevreten en vaak uren liggen te kreperen voordat ze sterven, toonde hij zich ook niet al te ondersteboven. „Ik weet niet of u wel eens in een slachthuis bent geweest? Nou, dat is ook niet echt leuk om te zien.”
Oen die wolf aanviel

De angst voor de wolf is, in de ogen van Graus, ingegeven door gebrek aan kennis over de wolf en het door kindersprookjes aangeprate ‘Roodkapjesyndroom’.

Verwijzend naar het incident in Wapse, waar vorig jaar een wolf werd doodgeschoten die een man aanviel: „Er zijn geen bijtincidenten geweest met mensen, behalve die oen die die wolf heeft ingesloten en aangevallen. Ik zou dat met een rat nog niet durven. Een rat kan je ook aanvliegen.”
Steriliseren

Of het door BBB gevraagde debat zal leiden tot nieuwe inzichten of ander beleid? Helemaal uitgesloten is het niet. Graus is een dierenliefhebber, maar zit er minder geharnast in dan sommige dierenactivisten die vinden dat de wolf geen strobreed in de weg gelegd mag worden.
„U weet dat ik een reëel en weldenkend mens ben. Als het uit de hand loopt, moet er desnoods inbegrepen worden. Maar noodafschot kan al”, zei hij vorig jaar.
Steriliseren

Hij kwam toen ook met het idee om wolven anticonceptie toe te dienen met pijltjes. Dit idee liep stuk op provinciebestuurders die het plan niet haalbaar achtten. Inmiddels krijg zijn idee steun van de beroemde dierenarts Michiel Hoynck van Papendrecht, die de hele wereld afreist om dieren te steriliseren. Die pijltjes zijn misschien niet zo handig, zei de dierenarts vorige week (overigens bij VI ), maar sterilisatie zou volgens hem wel dé methode zijn om de wolvenpopulatie en de bijbehorende ontwrichting van het platteland te beheersen.
https://dvhn.nl/drenthe/midden-drenthe/ ... TMXibHIQow

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/15mosS ... tid=wwXIfr

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:41

Ik begrijp wel wat Marlinde bedoelt. Als het water aan de lippen staat kun je wel weigeren te gaan zwemmen.... maar aan dat principe heb je ook niks als je verzopen bent voor de reddingsboot er is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:43

Marlinde

weet je wat het is.
Dat onderbouwen hebben we allemaal al zoveel gelezen.
Dat het inderdaad bij sommige de strot uit komt.
Niet persoonlijk naar jou bedoeld hoor :)

Normale discussie is inderdaad onmogelijk als men dat soort dingen aan blijft dragen, keer op keer op keer, terwijl het niets, maar niets helpt aan een oplossing.
Hoogstens aan een stukje ergernis.
Daar zijn mensen gewoon een keer klaar mee.
Dat word dan gezien als onvriendelijk.

Maar eigenlijk is het niet normaal meer discussiëren door toedoen van de mensen die, onderbouwd of niet, wijzen naar andere. In welke vorm dan ook. En dan ook nog eens de kaart trekken, zie je wel ze willen geen andere mening in het topic.

Nogmaals niet persoonlijk want ik vind dat je het fijn brengt :j
Maar onder de streep is het hetzelfde :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:44

GDG schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nee, je mening is niet netjes (onderbouwd). Het wijzen wat je doet is echt heel naar gedrag. Zelf de oplossing niet weten (welkom bij de zorgen van de dierhouden én bewoner in wolvengebeid), er niet echt mee te maken hebben en toch roepen dat mensen van alles moeten doen terwijl het niet werkt. En dan dus dat wijzen dat 'die mensen' niet genoeg of zelfs niets doen. Naar gedrag is dat en ja, dan kun je daar emotie mee oproepen.

Ik woon midden in wolvengebied en mijn verzorgponys ook. :?

En ik zie inderdaad dat sommige mensen niks tot weinig doen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:45

Qimm schreef:
Ik begrijp wel wat Marlinde bedoelt. Als het water aan de lippen staat kun je wel weigeren te gaan zwemmen.... maar aan dat principe heb je ook niks als je verzopen bent voor de reddingsboot er is.

Oh zeker, dat snap ik ook. Ik ageer vooral tegen het vingerwijzen en doen alsof er echte oplossingen zijn (voor iedereen). MR is niet de eerste of enige die dat doet, oplossingen aandragen die niet werken en vingerwijzen, dat komt dan ook bij sommigen (mij incluis) de strot uit.

tienus63Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 14:47

Woorden in een bericht, of dat nu hier is of op whatsapp, we horen de intonatie, we zien elkaars mimiek niet en we kennen elkaars stemmen niet en meestal kennen we elkaar helemaal niet.

We interpreteren de tekst van iemand naar ons eigen geschetste beeld van iemand, door de boktnaam, profielfoto’s, andere berichten van de betreffende bokker.

Wat dat betreft is het een grote mindfuck.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:47

Qimm schreef:

Ja dat bedoel ik dus…

Maar in dit topic wordt een mening als deze niet geaccepteerd. Het werkt toch allemaal niet en niks is goed behalve NU dood schieten.

Maar dat gaat gewoon niet gebeuren nu. Jullie oplossing werkt net zo goed niet als mijn oplossing. Alleen met “mijn” oplossing kan je de kans op doden wel verkleinen. Met niks doen niet.

tienus63Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 14:50

Dat ben ik niet met je eens.
Iemand kan en mag best voorstander van een wolf zijn. Net zo goed dat iemand vindt, knal ze allemaal af.

Het is juist goed en prettig om alle invalshoeken te horen. En respect te hebben voor elkaars standpunt.
Het kan je eigen standpunt doen wijzigen of je wordt stelliger in je overtuiging.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:51

Zo voelt de sfeer in dit topic niet.

Ik geef duidelijk aan dat ik zelf vind dat de wolven hier niet horen in zulke grote getallen. Maar toch word ik best aangevallen. Omdat ik realistisch ben en vind dat wij het de wolven zo moeilijk mogelijk moeten maken. En dat de eigenaar van dieren hier een verantwoordelijkheid in heeft.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:52

MarlindeRooz schreef:

Een probleem waarvan ik van mening ben dat dit de komende jaren niet opgelost gaat worden. Zou fijn zijn als dat wel zo is. Maar ik denk het niet.

Als het aan jouw ligt veranderd er niets ik denk dat helemaal klopt. Je hebt er geen last van en als jouw verzorgpony's levend opgevreten wordt ligt het aan de eigenaar toch? Wat maakt jou dat uit. Dat je dat zo grappig vindt dat de emotie gaan overheersen. Waarom vind je dat zo'n dijenkletser? Ik kijk daar heel anders tegen aan, ik zie mensen in een hoek gedreven worden en jou nog even zout ik de wonde wrijven dat is wat ik zie. En ook dat vind ik helemaal NIET grappig.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:54

Niks doen vind ik ook geen optie hoor, maar onder iets doen past wat mij betreft ook je mond opentrekken over de gevaren voor mens en dier die nu ontstaan. En mensen uitleggen hoeveel leed er nu ontstaat. Je mening uiten over de misinformatie over de veiligheid van bepaalde middelen.

Niet iedereen kan daarnaast ook nog een gigantisch (wel of niet werkend..) hek plaatsen om wat voor reden dan ook en sommige mensen beschikken niet over hermetisch afgesloten stallen. Niet gek, want 24/7 buiten in de kudde met schuilplekken is tegenwoordig juist zo populair aan het worden.

Dus die mensen die 'niks' doen, doen wellicht een hele hoop, maar niet iets wat direct zichtbaar is in het weiland. De meeste goede dierhouders doen dat vanuit liefde en passie, die willen echt niet dat hun dier wordt verscheurd, maar heel veel meer doen dan hopen dat de politiek bijdraait, je stem laten horen en heel misschien een paar extra palen met stroomdraden de grond in slaan kun je niet echt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:54

Rizette schreef:
MarlindeRooz schreef:

Als het aan jouw ligt veranderd er niets ik denk dat helemaal klopt. Je hebt er geen last van en als jouw verzorgpony's levend opgevreten wordt ligt het aan de eigenaar toch? Wat maakt jou dat uit. Dat je dat zo grappig vindt dat de emotie gaan overheersen. Waarom vind je dat zo'n dijenkletser? Ik kijk daar heel anders tegen aan, ik zie mensen in een hoek gedreven worden en jou nog even zout ik de wonde wrijven dat is wat ik zie. En ook dat vind ik helemaal NIET grappig.

Ik snap dat je door emoties niet meer in staat bent om mijn Posts goed te lezen. Maar als je dat gedaan had had je kunnen lezen wat ik vind. :(:)

Hint: het is niet dat er niks verandert
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 27-02-25 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt