pien_2010 schreef:In mijn ogen heeft Harris het heel slim aangepakt. Ik verwacht dat ze op de achtergrond heel erg belangrijk is en was . Naar buiten toe wat onzichtbaar zodat niemand pro of echt tegen haar is geworden.
Nu is ze DE kandidaat en wordt ze echt zichtbaar.
Ik vind het verfrissend en van een kennis uit New York waar ik mee gewandeld heb weet ik dat opeens ook de jeugd wakker wordt en geïnteresseerd is in de politiek en voor haar op stap gaat.
We gaan het meemaken. Want als Trump haar op de een of andere (oneerlijke) manier kan onderuithalen, lees een verborgen iets kan vinden dat kan beschadigen dan zal hij daar optimaal gebruik van maken op precies het juiste moment (lees vlak voor de stem dagen).
Zou het niet veel slimmer zijn geweest als ze op haar beleidsterreinen had geëxcelleerd, zodat iedereen had gezien wat voor geweldige president zij zou kunnen zijn? Jezelf verstoppen is nooit zo'n heel goed plan als politicus.
De verhalen gaan juist rond dat ze het op de achtergrond helemaal niet zo goed deed. Ze heeft het als presidentskandidaat in de voorverkiezingen van 2020 heel slecht gedaan. Ze heeft op haar beleidsterreinen niet gepresteerd en ze is, gezien het verloop van mensen in haar staf, ook niet iemand die in staat is om haar staf goed aan te sturen. Ik vind dat je best kritisch mag zijn op de machtigste persoon op aarde en ze heeft voor die functie veel te weinig laten zien en dan is het feit dat ze een zwarte Democratische vrouw is echt niet voldoende om mij te overtuigen dat ze een goede kandidaat is. Tegelijkertijd denk ik dat ze nog steeds een veel betere kandidaat dan Trump is, maar met hem leg je de standaard dan ook wel heel laag.
Ze heeft drie hele grote voordelen in deze campagne en daarom ligt die weer open en kan ze in staat zijn Trump te verslaan, maar geen van die drie is de kwaliteit die ze als VP heeft laten zien.
Haar voordelen zijn:
Na het terugtrekken van Biden is er opeens weer enthousiasme en elan in de Democratische campagne gekomen, ze heeft de hele partij achter zich en en heeft het momentum wat ze minder dan honderd dagen vast hoeft te houden.
Trump heeft geen goede strategie om haar te bestrijden en is ook nog eens zo dom geweest om een mini-Trump als VP te kiezen, die alleen maar stemmen binnenbrengt van mensen die toch al op Trump zouden stemmen.
Ze heeft met vrouwenrechten een heel sterk punt in handen, omdat de Republikeinen daarmee volledig hun hand overspeeld hebben, omdat hun opstelling ze door de kiezers niet in dank afgenomen wordt.
Ik denk dat ze de mogelijkheid heeft om daarmee te winnen, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat ze in het verleden ook maar iets heeft laten zien wat haar een geweldige kandidaat maakt. Misschien dat iemand feiten heeft die mijn ongelijk bewijzen, maar ik ken ze niet.