Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 06:55

Ik ga het straks toch even luisteren, als ik erdoorheen kom :')
Dus, zou je ook kunnen zeggen, volgens mij zei je dat al, dat dit zo helemaal prima is, dan zorgt ie er zelf voor dat ie verliest.

Ik zag (uiteraard) wel gister het filmpje voorbij komen waarin Kamala zegt dat ze India's is. Ja, het was een kort stukje, maar dat is wat men doet tegenwoordig :j

Overigens, wat vinden jullie van die zin die ze (blijkbaar) vaak gebruikt? Ik vind m best grappig maar ik heb niet goed een idee wat het betekent. We can be unburdened by what has been, zoiets?
daarnaast, als je short clips kijkt, van wie dan ook, zijn het eigenlijk allemaal slapsticks :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:23

Tja die korte filmpjes is "wat men doet tegenwoordig" maar het is ieders eigen keuze of je alleen korte filmpjes consumeert of dat je gewoon wat langere / completere filmpjes opzoekt van gebeurtenissen, bijeenkomsten, hearings, interviews, speeches en dergelijke. Zodat je niet zo'n 1-zijdig en extreem beperkt beeld krijgt van alleen de stukjes die iets of iemand graag wil benadrukken.

Ik hoor haar die zin helemaal niet vaak gebruiken. Maar ik kijk dan ook gewoon steeds nieuwe, langere stukken van speeches e.d. Als je filmpjes gaat kijken van geknipte en aan elkaar geplakte quotes dan lijkt het net alsof iemand datzelfde iets constant doet of zegt.

En dat heb je bij figuren die veel openbaar spreken en daarbij veel vastgelegd worden, al snel, dat ze keer op keer hetzelfde zeggen omdat ze immers keer op keer voor een ander publiek staan en toch steeds hetzelfde onderwerp "moeten" bespreken. Dan valt iedereen terug op bepaalde zinnen en anecdotes enzo :)

Het lijkt me an sich een prima quote. Unburdened by what has been, zal betekenen dat je de burden, de last van het verleden, van je af mag / kan laten glijden en niet mee de toekomst in hoeft te nemen. En dat lijkt me iets dat een ieder aan kan spreken :j

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:25

Ik ken die zin niet maar zonder context zou ik, zeggen iets als: je ontdoen van de last van het verleden, de toekomst zien als een onbeschreven blad.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:42

Het complete interview is idd ook makkelijk terug te vinden op YouTube, ik had juist deze even genomen omdat het over dit specifieke stukje ging. Maar ook op andere punten vloog Trump mijns inziens behoorlijk de bocht uit. Als je bij de eerste kritische vraag al gaat klagen dat ze niet eerst vraagt "hey, how are you" en begint te blaten dat ze 35 minuten te laat was en haar apparatuur slecht is, sta je niet sterk in je schoenen.

Maar idd wat hiervoor werd gezegd, hij heeft zichzelf in zo'n parket gewerkt dat hij onmogelijk hier goed weg kon lopen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 10:02

In mijn ogen heeft Harris het heel slim aangepakt. Ik verwacht dat ze op de achtergrond heel erg belangrijk is en was . Naar buiten toe wat onzichtbaar zodat niemand pro of echt tegen haar is geworden.
Nu is ze DE kandidaat en wordt ze echt zichtbaar.
Ik vind het verfrissend en van een kennis uit New York waar ik mee gewandeld heb weet ik dat opeens ook de jeugd wakker wordt en geïnteresseerd is in de politiek en voor haar op stap gaat.
We gaan het meemaken. Want als Trump haar op de een of andere (oneerlijke) manier kan onderuithalen, lees een verborgen iets kan vinden dat kan beschadigen dan zal hij daar optimaal gebruik van maken op precies het juiste moment (lees vlak voor de stem dagen).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 11:46

Ik zit nu in de 2e minuut .. ik heb inderdaad geen welkom gehoord, ik weet niet of ze dat bewust niet deed .. en ik weet niet of ik haar eerste “alinea” schaar onder ‘kritische vraag’, maar dat is een verschil in idee denk.

En zijn antwoord dat hij black en minority schools funds heeft gegeven blijkt waar, heb ik net gegoogled
Oh, en ze laat m niet uitpraten … ik vind haar in het begin niet perse sterk.. ze is erg aanvallend.

Nb: ik ben niet pro trump , ik probeer dit te luisteren zonder voorkennis (wat ik eigenlijk ook niet heb, in tegenstelling tot anderen hier)

Wat hij zegt over mensen die Amerika inkomen weet ik niet .. ik dacht dat dat niet helemaal waar was, dat er veel criminelen overkomen. Wel dat ze de procedures niet altijd volgen. Of ze veel banen innemen weet ik niet, met “black jobs” snap ik wel wat hij bedoelt maar dat is wel een misser denk

De inflatie.. ja er komt eigenlijk geen antwoord.. een hoop blablabla met niks Jammer dat ze niet doorvraagt

Nou ik luister nog een stukje.. gelukkig woon ik er niet want het is een soort klucht bij vlagen :D

Edit: wat ik erg jammer vind is dat de dames een aantal goede punten hebben (zoals bij abortion), maar daarmee door hem heen praten zodat hij geen antwoord geeft en dan laten ze het verder. En dan weten we nog niet wat hij er nou mee wil. Erg jammer vooral omdat het blijkbaar niet waar is wat hij zegt

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:23

Cer schreef:
En zijn antwoord dat hij black en minority schools funds heeft gegeven blijkt waar, heb ik net gegoogled.
Helaas heeft hij daar omheen een hoop beslissingen gemaakt die dat min of meer teniet doet.
Hij schafte verschillende beleidsmaatregelen van de Obama-administratie af die bedoeld waren om raciale ongelijkheden aan te pakken. Bijvoorbeeld, de richtlijnen die bedoeld waren om discriminatie bij het toelatingsbeleid en bij disciplinaire maatregelen op scholen te verminderen, werden ingetrokken.
Ook het harde immigratiebeleid van Trump, zoals het opsluiten van migrantenkinderen aan de grens en de poging om de DACA-status te beëindigen, had een disproportioneel negatieve impact op Latino en andere minderheidsgezelschappen.
Hij heeft diverse bizarre uitspraken gedaan op dat gebied.

Dus dat iemand één keer iets 'goeds' doet, zegt weinig als diegene daarnaast tien keer het tegendeel doet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:39

Ja maar het ging nu even om dat ene punt :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:57

Als hij weer president word..zou die dan niet alles proberen om dat te blijven ook na die 4 jaar.. als het aan hem had gelegen was die nog steeds president ipv biden.

Gelukkig was het niet mogelijk, en hebben ze gewoon verkiezingen en 2soorten 1 en2e kamer achtig iets.
Hoger huis en het lage huis ofzoiets

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:10

Zelfde als met Putin... je mag heus wel stemmen op een ander. :x

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:19

Christiene schreef:
Als hij weer president word..zou die dan niet alles proberen om dat te blijven ook na die 4 jaar.. als het aan hem had gelegen was die nog steeds president ipv biden.

Gelukkig was het niet mogelijk, en hebben ze gewoon verkiezingen en 2soorten 1 en2e kamer achtig iets.
Hoger huis en het lage huis ofzoiets

Oh, maar dat heeft hij zelf ook al in zoveel woorden gezegd tijdens zijn rally's: mensen hoeven alleen nu nog maar te stemmen, over vier jaar is het niet meer nodig.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 17:52

pien_2010 schreef:
In mijn ogen heeft Harris het heel slim aangepakt. Ik verwacht dat ze op de achtergrond heel erg belangrijk is en was . Naar buiten toe wat onzichtbaar zodat niemand pro of echt tegen haar is geworden.
Ik vind het verfrissend en van een kennis uit New York waar ik mee gewandeld heb weet ik dat opeens ook de jeugd wakker wordt en geïnteresseerd is in de politiek en voor haar op stap gaat.
We gaan het meemaken. Want als Trump haar op de een of andere (oneerlijke) manier kan onderuithalen, lees een verborgen iets kan vinden dat kan beschadigen dan zal hij daar optimaal gebruik van maken op precies het juiste moment (lees vlak voor de stem dagen).

Zou het niet veel slimmer zijn geweest als ze op haar beleidsterreinen had geëxcelleerd, zodat iedereen had gezien wat voor geweldige president zij zou kunnen zijn? Jezelf verstoppen is nooit zo'n heel goed plan als politicus.

De verhalen gaan juist rond dat ze het op de achtergrond helemaal niet zo goed deed. Ze heeft het als presidentskandidaat in de voorverkiezingen van 2020 heel slecht gedaan. Ze heeft op haar beleidsterreinen niet gepresteerd en ze is, gezien het verloop van mensen in haar staf, ook niet iemand die in staat is om haar staf goed aan te sturen. Ik vind dat je best kritisch mag zijn op de machtigste persoon op aarde en ze heeft voor die functie veel te weinig laten zien en dan is het feit dat ze een zwarte Democratische vrouw is echt niet voldoende om mij te overtuigen dat ze een goede kandidaat is. Tegelijkertijd denk ik dat ze nog steeds een veel betere kandidaat dan Trump is, maar met hem leg je de standaard dan ook wel heel laag.

Ze heeft drie hele grote voordelen in deze campagne en daarom ligt die weer open en kan ze in staat zijn Trump te verslaan, maar geen van die drie is de kwaliteit die ze als VP heeft laten zien.

Haar voordelen zijn:

Na het terugtrekken van Biden is er opeens weer enthousiasme en elan in de Democratische campagne gekomen, ze heeft de hele partij achter zich en en heeft het momentum wat ze minder dan honderd dagen vast hoeft te houden.

Trump heeft geen goede strategie om haar te bestrijden en is ook nog eens zo dom geweest om een mini-Trump als VP te kiezen, die alleen maar stemmen binnenbrengt van mensen die toch al op Trump zouden stemmen.

Ze heeft met vrouwenrechten een heel sterk punt in handen, omdat de Republikeinen daarmee volledig hun hand overspeeld hebben, omdat hun opstelling ze door de kiezers niet in dank afgenomen wordt.

Ik denk dat ze de mogelijkheid heeft om daarmee te winnen, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat ze in het verleden ook maar iets heeft laten zien wat haar een geweldige kandidaat maakt. Misschien dat iemand feiten heeft die mijn ongelijk bewijzen, maar ik ken ze niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:13

Ik vind het wel mooi dat ze Biden, Obama en iedereen achter zich heeft staan en dat ze het waarschijnlijk gewoon mag gaan proberen :j Ze laat Trump mijlenver achter zich en ik hoop dat ze een "veilige keuze" maakt voor haar VP. (Kelly of Shapiro, die klinkt zo vertrouwd als Obama :)) En Pete mag dan later nog wel een keer. Die is nog jong zat ) En goede keuzes maakt in wie ze om zich heen verzamelt. In principe zou ze zó iedereen van team Biden over kunnen nemen denk ik :)

Daarmee komt het vast wel goed, gewoon verder gaan hoe ze nu bezig zijn, wat kleine persoonlijke tweaks, maar dan met de VP aan het roer, die echt niet op haar achterhoofd gevallen is +:)+

Lieve, leuke man heeft ze trouwens zeg!!

Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-08-24 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:17

Karl66 schreef:
pien_2010 schreef:

Zou het niet veel slimmer zijn geweest als ze op haar beleidsterreinen had geëxcelleerd, zodat iedereen had gezien wat voor geweldige president zij zou kunnen zijn? Jezelf verstoppen is nooit zo'n heel goed plan als politicus.

De verhalen gaan juist rond dat ze het op de achtergrond helemaal niet zo goed deed. Ze heeft het als presidentskandidaat in de voorverkiezingen van 2020 heel slecht gedaan. Ze heeft op haar beleidsterreinen niet gepresteerd en ze is, gezien het verloop van mensen in haar staf, ook niet iemand die in staat is om haar staf goed aan te sturen. Ik vind dat je best kritisch mag zijn op de machtigste persoon op aarde en ze heeft voor die functie veel te weinig laten zien en dan is het feit dat ze een zwarte Democratische vrouw is echt niet voldoende om mij te overtuigen dat ze een goede kandidaat is. Tegelijkertijd denk ik dat ze nog steeds een veel betere kandidaat dan Trump is, maar met hem leg je de standaard dan ook wel heel laag.

Ze heeft drie hele grote voordelen in deze campagne en daarom ligt die weer open en kan ze in staat zijn Trump te verslaan, maar geen van die drie is de kwaliteit die ze als VP heeft laten zien.

Haar voordelen zijn:

Na het terugtrekken van Biden is er opeens weer enthousiasme en elan in de Democratische campagne gekomen, ze heeft de hele partij achter zich en en heeft het momentum wat ze minder dan honderd dagen vast hoeft te houden.

Trump heeft geen goede strategie om haar te bestrijden en is ook nog eens zo dom geweest om een mini-Trump als VP te kiezen, die alleen maar stemmen binnenbrengt van mensen die toch al op Trump zouden stemmen.

Ze heeft met vrouwenrechten een heel sterk punt in handen, omdat de Republikeinen daarmee volledig hun hand overspeeld hebben, omdat hun opstelling ze door de kiezers niet in dank afgenomen wordt.

Ik denk dat ze de mogelijkheid heeft om daarmee te winnen, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat ze in het verleden ook maar iets heeft laten zien wat haar een geweldige kandidaat maakt. Misschien dat iemand feiten heeft die mijn ongelijk bewijzen, maar ik ken ze niet.

Je mening is bekend. Ook dat je die brengt als DE waarheid. Ik heb haar nooit zo verkeerd gevonden en van mijn wandelkennis uit de VS hoor ik hetzelfde en dat wij twee daarmee in goed gezelschap zijn.
De meningen zijn dus daarover verschillend.

Enfin hoe het ook zei, ze is nu in de race voor president en tot nu toe doet ze het goed. Tot nu toe weet ze groepen mensen in beweging te brengen, komt er flink geld binnen voor de campagne, en komt ze vriendelijk en zeker over.
Die toekomst van haar vind ik belangrijker als dat ze het zo slap zou hebben gedaan als vice president. Op naar een goede toekomst met haar hopelijk als president.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:36

Maar Pien, ik probeer mijn mening wel met feiten en argumenten te onderbouwen. Het is niet dat haar niks vind omdat ik haar toevallig niks vind, maar vanwege haar prestaties, die ik daarbij ook aanhaal. Je kan me altijd met feiten en argumenten overtuigen, maar die moeten dan wel op meer gebaseerd zijn dan "ik vind".

Waarom zou ze als president opeens gaan presteren, als ze het nooit als VP heeft laten zien? Dat is net zoiets als zeggen dat een co-piloot dat regelmatig bijna een vliegtuig heeft laten verongelukken maar captain moeten worden in de hoop dat het dan wel goed gaat. Het moet wel ergens op gebaseerd zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:42

We gaan het zien Karl. Ik ga niet naar het verleden kijken. Dan moet ik weer overal in duiken om feiten te zoeken en argumenten te verzamelen en dat heeft nu totaal geen zin meer daar ze nu de presidentskandidaat is van de democraten. Dat kost me teveel tijd dat ik nu met al het leuke bezoek en al het werk, gewoon niet heb en ik heb er ook helemaal geen zin in.
Ik hoop oprecht dat ze een geweldige presidente wordt. Daarin volg ik haar nu zoveel mogelijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:43

Nouja....een vliegtuig bijna laten verongelukken is wel héél scherp gesteld zeg..... zeg dan dat die co-piloot nog weinig heeft gevlogen. Want zoveel heeft ze eigenlijk niet fout gedaan volgens mij.

Het is een VP, het is normaal dat je daar niet zoveel van ziet. Roep maar eens wat Pence heeft gedaan of Biden als VP van Obama of ga verder terug. Dat weet ook bijna niemand zo uit het blote hoofd zonder op te zoeken :=

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:46

Ik had een hele reactie geschreven, maar ik wilde me er eigenlijk niet in mengen.
Kamala heeft echt een heleboel goede dingen gedaan voor minderheden, om meer gelijkheid te creeëren, qua gezondheidszorg, betere kansen voor mensen met een crimineel verleden etc.
Ze is senator geweest in Californië etc.

Misschien zegt dit niks over hoe ze het gaat doen als president, maar ze heeft absoluut veel goeds gedaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:47

Je kijkt toch meestal naar een verleden om te zien wat iemand zoal gedaan heeft? En wat dat wellicht voor de toekomst dan betekent?

Of is het zo dat je geen kanttekeningen mag plaatsen? Dat zou gek zijn :)

Ik heb ook weer commentaar gehoord/gezien dat ze het op bepaalde vlakken niet zo heel best heeft gedaan. Ook daar is het weer net welk verhaal je hoort

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:59

Fika schreef:
Ik had een hele reactie geschreven, maar ik wilde me er eigenlijk niet in mengen.
Kamala heeft echt een heleboel goede dingen gedaan voor minderheden, om meer gelijkheid te creeëren, qua gezondheidszorg, betere kansen voor mensen met een crimineel verleden etc.
Ze is senator geweest in Californië etc.

Misschien zegt dit niks over hoe ze het gaat doen als president, maar ze heeft absoluut veel goeds gedaan.

Ze deed het zo slecht als VP dat het witte huis een statement heeft moeten geven dat ze toch echt wel bijdroeg aan het presidentschap van Biden. Dan heb je wel een heel slecht beeld van jezelf in de pers geschapen.

Ze heeft natuurlijk wel goede punten, ze is een goede debater en was daardoor zichtbaar als senator. Maar wat heeft ze dan praktisch gedaan om meer gelijkheid te creëren? Voor welke wetsvoorstellen of projecten is ze verantwoordelijk?

Als aanklager is ze van iemand die vond dat er gestraft moet worden verandert naar iemand die vindt dat je ook naar de persoon achter de crimineel moet kijken, maar maakt dat je een goede president?

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 19:08

Karl66 schreef:
Voor welke wetsvoorstellen of projecten is ze verantwoordelijk?

Justice in Policing Act (2020), ze was mede-auteur van deze uitgebreide hervormingswetgeving, bedoeld om politiegeweld en raciale vooroordelen in wetshandhaving aan te pakken.
CARE Act (2018), deze wetgeving was gericht op het aanpakken van de hoge moedersterftecijfers onder gekleurde vrouwen.
Rent Relief Act (2018), ze introduceerde deze wet om huurders belastingkredieten te geven om de stijgende kosten van wonen te compenseren.
Secure Elections Act, ze ondersteunde de wetgeving om de verkiezingsinfrastructuur te beveiligen tegen buitenlandse inmenging en cyberdreigingen.

En dit is alleen nog maar waar ze als senator bij betrokken was.

Nogmaals, of haar dit een goede president maakt, kan niemand zeggen, maar wel dat zij van de drie opties die er momenteel zijn, de beste kandidaat voor is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 19:42

VP is niet het gezicht van het land, dat is de president. En zeker met alle kritiek over leeftijd Biden, ga je dan niet aan de eenheid zagen door jezelf op de voorgrond te plaatsen als VP. Ook omdat de kansen van een zittende president het grootst zijn om herkozen te worden en je waarschijnlijk anders de andere partij aan de macht hebt. Grote kans ook dat je dan je harde werk weer kwijt bent. Stukje lange(re) termijn politiek is beter voor het land.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 12:11

Ik krijg steeds meer het voorgevoel dat Shapiro de VP gaat worden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 16:33

Een aantal van de goede dingen die ze heeft gedaan zijn oa gezondheidszorg toegankelijker maken, zo heeft het huidige beleid ervoor gezorgd dat oa astma medicijnen geen honderden euros meer kosten (iemand zei bv dat zn puf nu nog maar 35 euro kost).
Ze is druk bezig met nieuwe abortus wetgeving en educatie daaromtrent.
Dit zijn maar een paar dingen maar erg belangrijk voor Amerikanen en heel lastige onderwerpen daar

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 18:14

Karl66 schreef:
Maar Pien, ik probeer mijn mening wel met feiten en argumenten te onderbouwen. Het is niet dat haar niks vind omdat ik haar toevallig niks vind, maar vanwege haar prestaties, die ik daarbij ook aanhaal. Je kan me altijd met feiten en argumenten overtuigen, maar die moeten dan wel op meer gebaseerd zijn dan "ik vind".

Waarom zou ze als president opeens gaan presteren, als ze het nooit als VP heeft laten zien? Dat is net zoiets als zeggen dat een co-piloot dat regelmatig bijna een vliegtuig heeft laten verongelukken maar captain moeten worden in de hoop dat het dan wel goed gaat. Het moet wel ergens op gebaseerd zijn.

Het gebeurd wel vaker hoor dat een assistent/vice.../tweede man/vrouw tot verrassing van de omgeving helemaal opbloeit/groeit bij een promotie naar een hogere functie.