steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 20:16

DuoPenotti schreef:
https://www.ad.nl/opinie/br-pvda-en-ja2 ... qrXDTIIaH8
nog 1 waar D666 en VVD de boeren en tuiners de nek mee om draait...echt hoe kan daar ooit voor voor zijn gestemd, echt hoe?

Sorry maar ik vind je echt ontzettend hypocriet.
Wel vallen als iemand het woord trekkerterroristen gebruikt (en honestly, een klein groepje boeren doet die naam “eer” aan en natúúrlijk geldt dat niet voor alle of überhaupt de meerderheid boeren), maar het wel continu hebben over d666 en de duivelse kaag.

Triest.

Anoniem

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 20:42

Kaag is een dochter van een boer, hè.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 20:55

IMANDRA schreef:
DuoPenotti schreef:
https://www.ad.nl/opinie/br-pvda-en-ja2 ... qrXDTIIaH8
nog 1 waar D666 en VVD de boeren en tuiners de nek mee om draait...echt hoe kan daar ooit voor voor zijn gestemd, echt hoe?

Sorry maar ik vind je echt ontzettend hypocriet.
Wel vallen als iemand het woord trekkerterroristen gebruikt (en honestly, een klein groepje boeren doet die naam “eer” aan en natúúrlijk geldt dat niet voor alle of überhaupt de meerderheid boeren), maar het wel continu hebben over d666 en de duivelse kaag.

Triest.

Steun het boeren topic heet het hier nog steeds.
Dus ik vind die term gebruiken enorm! Ongepast.

En ik vind.. Ja goed gekozen zin. Zo omzeil je een persoonlijke aanval op bokt.nl.

In fakkel de boeren af topic of ik noem alles rechts wat niet met ons mee l.Llt topic zal ik het niet hebben over D666. Afgesproken?

Maar inhoudelijk over die link hebben kan dat ook?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:22

Volgens mij kijk je echt met oogkleppen naar de reacties en til je veel te zwaar aan die reacties. Wat ik hier lees is veel genuanceerder dan “alle boeren zijn slecht” (op een enkele uitzondering na die je gewoon moet negeren imo). Verbeter me als ik het fout heb hoor, maar heeft iemand hier gezegd dat we gewoon maar letterlijk dat kaartje uit moeten voeren en al die boeren maar moeten onteigenen? Wat ik lees is dat mensen beargumenteren dat “het boeren” wel anders moet vanwege de impact op het klimaat (wat ook geldt voor de industrie, de luchtvaart, het verkeer, de manier van consumeren nu), maar dat die verandering moet beginnen bij het systeem, en niet 100% vanuit de boer.

Dus mensen zijn kritisch. Maar het is in mijn optiek echt geen “bash de boer” topic. Maar juist steun voor de boeren. Maar steun op een ándere manier dan jij dat ziet.

Daar kan je het prima mee oneens zijn. Maar leuzen als d666 en “duivelse kaag” etc gebruiken is nergens voor nodig. Net zo goed als ik vind dat de term “terrorist” ábsoluut niet toepasbaar is op het gros van de boeren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:32

Als dat zo was had je op de link gereageerd ipv zelf op de kast te zitten.

:evaw:

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:36

DuoPenotti schreef:

Nah ik wijs je gewoon op je hypocrisie. Bovendien zijn je reacties gelijk minder serieus te nemen met dat soort kinderachtige benamingen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:41

Ik stoor me ook aan die benaming van D66. En als er hier alleen maar steun voor de boeren uitgesproken mag worden, valt er weinig meer te discussiëren en te leren. Moet er dan een nieuw topic komen waar discussie geoorloofd is? 'De stikstof problematiek' of zo?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:43

IMANDRA schreef:
DuoPenotti schreef:

Nah ik wijs je gewoon op je hypocrisie. Bovendien zijn je reacties gelijk minder serieus te nemen met dat soort kinderachtige benamingen.

Och er zijn genoeg benamingen op bokt waar mee gestrooid word. Zolang het jullie kant op is, dan is het ineens een probleem

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:45

[HK] Kletstopic voor Agrariërs

Ik gooi deze er nog even in voor de mensen die het graag over de positieve kant van deze sector willen hebben :)

Dat hele links-rechts gedoe ga ik negeren hoor, is dezelfde groep bokkers als uit het algemeen politiek topic wat het nooit met elkaar eens gaat worden :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:47

Mysa
Vele boeren zijn vertrokken naar de huiskamer omdat ze hier hun ei niet meer kwijt konden.
En als ik de op lees...

En idd ik zie heel veel lelijke benamingen.
Maar oh wee als dat richting Gl of D66 is.
Lees eens terug naar de andere kant.. Zoals 'dat iemand vind ' dat een persoonlijke sneer prima is. Ipv het over de link te hebben.

Dat moet prima kunnen... :n

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:57

Hoeveel lelijke benamingen lees jij :+
Ik lees overwegend uiteenlopende meningen en discussie. Niks waarbij boeren puur gebashed worden omdat het kan. Ook dat terrorboeren wordt eigenlijk alleen genoemd in combinatie met wat een kleine -niet representatieve- groep boeren uitgevreten heeft. Ik keur het woordgebruik af, maar snap wel waar men vandaan komt. Net als ik snap waar jij vandaan komt én ik je woordgebruik afkeur -en hypocriet vind omdat je het woordgebruik van anderen met een andere mening wél afkeurt-.

“Ik vind” is nog altijd een mening overigens. Ik had een mening over de manier waarop jij je verwoordt; dat is geen persoonlijke aanval, dat is kritiek op je manier van communiceren. Niet op jou als persoon.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:36

Mss moet men eens ophouden met dat juffen toontje hier want dat zijn ook altijd dezelfde die dat doen in verschillende topics!
Niet steeds dat hanen/hooghartige gedrag van ,ik weet het het beter, (jij bent dom dus rechts!)
Zelfde geld voor de vraag; Bron??...linkje??
Net of je een of andere debiel bent als je wat post.
Zo achterdochtig als men doet om je maar op je evt fouten te kunnen wijzen.
Nare toon geeft dat. Bah

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 23:53

Popstra schreef:
Mss moet men eens ophouden met dat juffen toontje hier want dat zijn ook altijd dezelfde die dat doen in verschillende topics!
Niet steeds dat hanen/hooghartige gedrag van ,ik weet het het beter, (jij bent dom dus rechts!)
Nare toon geeft dat. Bah

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid- Socrates.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 01:01

Popstra schreef:

Nare toon geeft dat. Bah

Inderdaad, en steeds dezelfde personen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:02

Voor bron of linkje zou inderdaad niet gevraagd hoeven te worden, die zou gewoon meegeleverd horen te worden. Net als dat tekst bij een linkje gewoon meegeleverd hoort te worden, in plaats van linkdump.

Dat heeft niets te maken met een debiel zijn, maar als met het feit dat bronnen naar waarde schatten en de juiste informatie uit een bron halen niet voor iedereen weggelegd blijkt te zijn.

De hoeveelheid keren dat ik mensen a heb horen zeggen en in de bron eigenlijk juist uitgelegd wordt dat niet a maar juist b het juiste lijkt te zijn, zijn niet meer op 2 handen te tellen.

Net als de keren dat Twitter, ninefornews en Facebook als absolute waarheid gebracht worden zonder dat er in die berichten verdere bronnen staan (of dat met die bronnen gedaan wordt wat hierboven benoemd wordt, zeker ninefornews heeft sterk de neiging voor het laatste).

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:07

Ik heb zo iemand in mijn omgeving, die zegt: 'Ik check geen bronnen. Ik geloof iets of ik geloof het niet'.

Dan kun je me gerust hooghartig noemen, maar ik noem dat dus echt stupide.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:51

Nielojram schreef:

Oh?! Ik dacht van een pianist en opgegroeid in Zeist. (En dan ook in de bebouwde kom)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:54

Ik heb op dag 2 van de protesten ergens trekker terroristen zien staan. Verder eigenlijk niet. Niet iedereen heeft dezelfde kijk op de agrarische sector maar dat betekent nog niet dat er geen sympathie is naar de boeren toe.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:55

Jessix schreef:
Nielojram schreef:

Oh?! Ik dacht van een pianist en opgegroeid in Zeist. (En dan ook in de bebouwde kom)

:D
Correct volgens Wiki. Gevalletje: ik check geen bronnen. Ik geloof iets of ik geloof het niet? :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:56

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:37

Mizora, ik heb hier een aantal keren precies het tegenover gestelde zien gebeuren..
Mensen die tijdens Covid altijd een bron wilde hebben als er iets geschreven werd, plempen hier allerlei berichten neer zonder bron of link, en papegaaien van alles na zonder te checken ..

Hoe moeilijk is t om iets te checken voor je t schrijft, en om een bron erbij te plaatsen, en om niet alleen een link te dumpen zonder toelichting? Of niet alleen een niks toevoegende (vaak denigrerende) oneliner te droppen, zonder inhoudelijke toevoeging (hou die oneliner dan ook lekker voor jezelf)

Maar dat soort zaken werkt blijkbaar 1 kant op, en t zijn steeds dezelfde, iets met splinter en balk en zelfreflectie enzo.. maar vooral hooghartig door blijven schoolmeesteren :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:39

elnienjo schreef:
Over de misdadige tweet van die GL-er Bromet; https://www.briefjevanjan.nl/

….hm…. Dan lijkt het wel een echte tweet geweest te zijn? Heeft ze t zelf nog ontkent of iets?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:25

Cer schreef:
elnienjo schreef:

….hm…. Dan lijkt het wel een echte tweet geweest te zijn? Heeft ze t zelf nog ontkent of iets?

Ze heeft haar twitter account weggehaald

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:33

Cer schreef:
elnienjo schreef:

Ik vind het een vaag verhaal......

Toch is het jammer dat dit soort zaken afleiden van de inhoud en precies de huidige politieke status quo in de kaart spelen..... verdeel en heers; door mensen tegen elkaar uit te spelen krijg je alleen maar toegenomen boosheid en frustratie, men realiseert zich niet meer dan we allemaal en vooral SAMEN de sigaar zijn in het gekozen scenario van onze huidige 'bestuurders'.

Treurigste is natuurlijk dat er op landelijk niveau niet zoveel vrijheden tot afwijken zijn. Ten tijde van Covid koos Zweden ook een eigen pad en werd aan de schandpaal genageld.
We MOETEN mee met Europees beleid, dat maakt het ook zo frustrerend. Of je links, rechts of in het gulden midden stemt.... de richting lijkt bepaald.......

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:35

Cer schreef:
Mizora, ik heb hier een aantal keren precies het tegenover gestelde zien gebeuren..
Mensen die tijdens Covid altijd een bron wilde hebben als er iets geschreven werd, plempen hier allerlei berichten neer zonder bron of link, en papegaaien van alles na zonder te checken ..

Hoe moeilijk is t om iets te checken voor je t schrijft, en om een bron erbij te plaatsen, en om niet alleen een link te dumpen zonder toelichting? Of niet alleen een niks toevoegende (vaak denigrerende) oneliner te droppen, zonder inhoudelijke toevoeging (hou die oneliner dan ook lekker voor jezelf)

Maar dat soort zaken werkt blijkbaar 1 kant op, en t zijn steeds dezelfde, iets met splinter en balk en zelfreflectie enzo.. maar vooral hooghartig door blijven schoolmeesteren :D

:j

storrum schreef:
Ze heeft haar twitter account weggehaald

zegt genoeg lijkt me :j