Petpa schreef:Niks medemenselijkheid vanuit zorgverleners.
Ook de zorg aan illegalen is betaalde zorg.
Je moet maar eens wat van Michelle van Tongerloo lezen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:journee schreef:Bij die 75% zit zeker wel een groep ongedocumenteerde mensen.
Dat soort cijfers zijn geen grabbelton waar je zelf een verhaaltje bij kunt verzinnen. Je doet alsof die cijfers aantonen dat 3/4 van de ongedocumenteerde mensen goed geholpen wordt en wel een status krijgen als dat ook nodig is. Maar dat betekent dat cijfer totaal niet.Citaat:Het zou je misschien verbazen, maar ook dat is een onderdeel van de werkzaamheden bij verschillende Nederlandse instanties zoals de IND.
Dat verbaast me helemaal niet - maar je doet alsof dat allemaal prima loopt en heel erg makkelijk gaat. Dat is echt onjuist. Er gaat veel mis en er vallen veel mensen uit.Citaat:Verder herhaal ik nog maar eens, dat ik ook niet achter de plannen van het kabinet sta, maar dat de oplossing ook niet simpel is.
Dat is gewoon een spindoctor-trucje: door te doen alsof het onvermijdelijk is, creeer je toch de steun, maar dan op een manier waarbij je zelf buiten schot blijft. Want als je zegt 'ik vind het een prima plan om problemen te vergroten en wetten in te voeren die rechtstreeks uit Naziduitsland lijken te komen' dan valt dat wellicht niet goed.
Maar door te doen alsof je het ook niet wenselijk vindt, maar ja het kan nou eenmaal niet anders, steun je de uitkomst (dat die wet er is gekomen) alsnog. Je zegt het alleen niet zo openlijk zodat je ook de reactie daarop niet hoeft te incasseren.
Maar voor de duidelijkheid: er is helemaal geen onvermijdelijkheid. Er is geen enkele reden dat de strafbaarstelling nodig is om een doel te bereiken. In tegendeel: elk zinnig doel (menselijk blijven, overlast verminderen, rechtvaardiger en sneller procedures doorlopen, mensen op een zorgvuldige manier terug laten keren) wordt hierdoor moeilijker, niet makkelijker. De politie zegt dat, de gemeenten zeggen dat, alle overige met verstand van zaken weten dat. Deze wet is er niet om ons als maatschappij te helpen, hij is er om de maatschappij verder onder druk te zetten en verder richting extreemrechts te duwen.
journee schreef:Ik suggereer nergens dat ik het op wat voor manier met plannen van het kabinet eens ben, dat zijn puur en alleen hersenspinsel van jouw kant. Het zou je sieren als je jezelf eens bij de feiten zou houden inplaats van allerlei ongefundeerde uitspraken te doen.
Shadow0 schreef:Petpa schreef:Ik moet niks van Michelle lezen.
Spreek haar regelmatig.
Dan moet je niet zoveel onzin verkopen en weet je ongetwijfeld dat heel veel mensen zonder papieren geweigerd worden bij zorg (ook al mag dat niet) en dat ze vaak geholpen worden door mensen die daar niet voor betaald worden.
Petpa schreef:Indien je wat roept graag een bron erbij.
Shadow0 schreef:Petpa schreef:Indien je wat roept graag een bron erbij.
Lees gewoon eens wat stukken van Michelle van Tongerloo. En als je haar zo vaak spreekt, vraag het haar eens.
Maar goed:
https://www.margriet.nl/persoonlijk/mic ... ~bf66ee46/
https://www.linkedin.com/posts/michelle ... bdomain=nl
Benzz schreef:Beangstigend, ander woord heb ik er niet voor.
Petpa schreef:Advocaten zijn net mensen...
Ik ken er eentje die 100% een Wildersaanhanger is maar asielzoekers bijstaat.
Zijn werkgever wil dat en hij doet dat voor het geld.
BigOne schreef:Hou op over de SGP, dat is de nieuwe NSB. En lang niet alle hulpgevende instanties zijn gebaseerd op christelijke gronden maar op het zien van mens achter de vluchteling .
Kerken waar mensen onderdak vinden mogen niet opgepakt worden tijdens een kerkdienst vandaar dat ze in Kampen al maanden een doorlopende dienst hebben omdat anders het gezin met drie totaal gewortelde kids uitgezet wordt.
Shadow0 schreef:journee schreef:Ik suggereer nergens dat ik het op wat voor manier met plannen van het kabinet eens ben, dat zijn puur en alleen hersenspinsel van jouw kant. Het zou je sieren als je jezelf eens bij de feiten zou houden inplaats van allerlei ongefundeerde uitspraken te doen.
Tsja, leer beter Nederlands in dat geval want je schreef het toch. Als je een zin begint met 'ik vind ... maar' dan volgt er na dat maar automatisch een reden waarom je het toch steunt. Dat kan niet anders. Zo werkt onze taal nou eenmaal.
anjali schreef:BigOne schreef:Hou op over de SGP, dat is de nieuwe NSB. En lang niet alle hulpgevende instanties zijn gebaseerd op christelijke gronden maar op het zien van mens achter de vluchteling .
Kerken waar mensen onderdak vinden mogen niet opgepakt worden tijdens een kerkdienst vandaar dat ze in Kampen al maanden een doorlopende dienst hebben omdat anders het gezin met drie totaal gewortelde kids uitgezet wordt.
Precies ja, vanwege "kerkasiel" kunnen vluchtelingen in een kerk niet worden opgepakt.En ook tijdens WO II zijn door gelovige Christenen met gevaar voor eigen leven heel veel Joden ergens verstopt. Daarom wil ik nu ,voor de allereerste keer in al de jaren dat ik op Bokt zit, voor jou een TEM aanvragen wegens je opmerking dat de SGP (de alleroudste nog bestaande politieke partij in Nederland!) de nieuwe NSB zou zijn.
Petpa schreef:Alles wat ik zeg is dat de zorg gewoon betaald wordt.
Zie hiervoor mijn eerdere bronvermeldingen.
Shadow0 schreef:Petpa schreef:Alles wat ik zeg is dat de zorg gewoon betaald wordt.
Zie hiervoor mijn eerdere bronvermeldingen.
En alles wat ik zeg is dat er desondanks met regelmaat patienten geweigerd worden, en ook dat er zorgverleners zijn die er dan voor kiezen om de zorg te bieden, zonder daarvoor betaald te worden. Zie hiervoor mijn eerdere bronvermeldingen.
anjali schreef:BigOne schreef:Hou op over de SGP, dat is de nieuwe NSB. En lang niet alle hulpgevende instanties zijn gebaseerd op christelijke gronden maar op het zien van mens achter de vluchteling .
Precies ja, vanwege "kerkasiel" kunnen vluchtelingen in een kerk niet worden opgepakt.En ook tijdens WO II zijn door gelovige Christenen met gevaar voor eigen leven heel veel Joden ergens verstopt. Daarom wil ik nu ,voor de allereerste keer in al de jaren dat ik op Bokt zit, voor jou een TEM aanvragen wegens je opmerking dat de SGP (de alleroudste nog bestaande politieke partij in Nederland!) de nieuwe NSB zou zijn.
mysa schreef:Petpa schreef:De Margriet kwalificeer ik niet als een betrouwbare bron.
Naja, als ik ergens iets meer over wil weten, denk ik inderdaad niet meteen: "Even kijken wat de Margriet erover zegt". Maar het gaat dus gewoon om een interview waar die mevrouw zelf aan het woord komt.