Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Hij is toch best bekend. Hij was hoofd van de landelijke politie, ook hoogste AIVD en nu is hij het hoogste ambtenaar van justitie en veiligheid . Deze man weet ook veel van emigratie want hij was hij baas van de Immigratie- en Naturalisatiedienst,
Ik vind het wel een droom kandidaat eerlijk gezegd.
prompter schreef:pien_2010 schreef:Hij is toch best bekend. Hij was hoofd van de landelijke politie, ook hoogste AIVD en nu is hij het hoogste ambtenaar van justitie en veiligheid . Deze man weet ook veel van emigratie want hij was hij baas van de Immigratie- en Naturalisatiedienst,
Ik vind het wel een droom kandidaat eerlijk gezegd.
Niet helemaal Pien, niet van immigratie maar coördinatie terrorisme bestrijding. Maar een behoorlijke staat van dienst inderdaad, en reken maar dat dit een van de meest gescreende mensen van Nederland is met dat soort functies
Citaat:De formateur maakte Schoofs kandidatuur bekend tijdens een persconferentie over de kabinetsformatie op 28 mei, die hij samen met Schoof hield. Schoof is op dit moment de hoogste ambtenaar op het ministerie van Justitie en Veiligheid. Daarvoor was hij de topman van de inlichtingendienst AIVD, Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) en directeur van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).
Electra63 schreef:Hij is een top-ambtenaar.
Ik denk dat zijn voornaamste taak wordt, de partijen bij elkaar houden, veel praten en zaken goed praten, er zullen best foutjes gemaakt worden met zo'n club onervaren politici.
Ik hoop dat Schoof dat kan, ik zou het niet weten.
We gaan het zien..... hij heeft wel lef, maar ook niet zoveel te verliezen. Hij is immers al 67 en hoeft geen rekening meer te houden met een eventuele vervolg carriere.
journee schreef:pmarena schreef:"Volgens het linkje...." Je linkje https://www.groep1-2.com/post/seksuele- ... ers#unread bedoel je...?
Dit heeft toch niets met de lentekriebels week vanuit de overheid te maken
Dit is een stukje van "juf Angelique" staat er boven. Wie dat ook moge zijn. Die gewoon zelf een interpretatie geeft over "seksuele voorlichting voor kleuters". Dat staat een ieder vrij natuurlijk om zijn mening daarover te delen. Maar de hersenspinsels van "juf Angelique" of welke juf, meester, moeder, vader of boze bezorgde buurvrouw dan ook, zeggen NIETS over de daadwerkelijk "Lentekriebels".
Het stelt echt niet zoveel voor, en scholen / juffen / meesters kunnen gewoon naar eigen inzicht, afhankelijk van de groep waar ze voor staan, bepalen wat geschikt is voor de kinderen. En dat stelt echt heel weinig voor en zijn gewoon hele nuttige onderwerpen voor kinderen die op een gegeven moment toch alleen op pad gaan in de wereld en de meest ver gaande rarigheid gaan horen van andere kinderen....
Het is zinvol als die andere (oudere) kinderen minder onzin wijsmaken aan het kleinere grut, en zinvol dat kinderen zelf een beetje een idee hebben van de basics van zichzelf veilig houden voordat ze op een opdringerige manier benaderd worden.
Of wat denk je van meisjes die zich rot schrikken als ze voor het eerst ongesteld worden, omdat ze al vroeg aan de beurt zijn en hun overbezorgde moeder vond dat ze nog helemaal niet toe waren aan meer dan met zand en poppen spelen.... als ouders en school heb je nog een kans om een kind direct correcte info te geven op een nette manier. Voordat een ander je voor is en kind rarigheid krijgt aangeleerd / schrikt van informatie of zelfs in situaties terechtkomt waarvan ze totaal niet weten wat ze er mee aan moeten. En dus erg kwetsbaar zijn om in de problemen te komen
Ze zijn veel te kwetsbaar als je het aan sommige ouders overlaat die hun kinderen "klein willen houden".
Hier zie je concreet hoe zo'n Lentekriebels-achtige week er per groep uit kan zien. En trek dat nou niet uit het verband want als ze het met heel klein grut hebben over de verschillen tussen jongens en meiden gaan ze ze heus niet zonder onderbroek voor de klas zetten ofzo
https://www.nu.nl/binnenland/6302970/di ... -niet.html
Dit heeft wel degelijk met lentekriebels te maken. Scholen zijn niet verplicht mee te doen aan de week van de lente kriebels. Maar er zijn verschillende methoden die scholen mogen gebruiken voor het geven van seksuele voorlichting en daar zit wel degelijk verschil tussen. De ene methode is een stuk explicieter en de andere methode juist wat meer behoudend. Ook hebben leerkrachten nog de mogelijkheid van eigen inbreng. Dit is aan scholen en leerkrachten zelf en de betreffende juf Angelique heeft hier zelf ook een duidelijke mening over. Feit is dat scholen wel verplicht zijn seksuele voorlichting te geven en persoonlijk vind ik het ook helemaal niet verkeerd dat er nu duidelijker wordt besproken wat in bepaalde groepen algemeen geacceptabel is, zodat iedereen weet wat men kan verwachten.
In de kleuterklas gaat het niet veel verder dan het hebben over bloot zijn, het verschil tussen jongens en meisjes en elkaar masseren, met de vraag wat vind je fijn. (dit wordt in de lesmethode aangedragen, aan leerkrachten zelf hoe ze dit verder invullen)
In hogere groepen kan dit veel verder gaan en ik kan me voorstellen dat sommige dingen in heel behoudende gemeenschappen/ gezinnen net een brug te ver is en dan krijg je dus protest.
https://geziningevaar.nl/artikelen/dertien-redenen-om-te-protesteren-tegen-de-week-van-de-lentekriebels
Loretta schreef:Ik denk eerder dat als het kabinet eenmaal geinstaleerd is dat Wilders aan de inhoud van zijn ijskast begint.
germie schreef:Die Dick Schoof is wel al 67. Dus feitelijk heeft hij de pensioengerechtigde leeftijd bereikt. Dan klopt het beeld straks wel weer dat er vooral 'bejaarden' in de politiek zitten. Ik had liever een jongere gezien, iemand van rond de 40 ofzo.
Ik weet niet wat ik er van moet denken. Na alle leugens die de politiek verspreid heeft en valse beloften in de afgelopen jaren heb ik er niet echt vertrouwen in.
En ben ik echt bang dat er van Wilders idealen niets overblijft en dat hij gewoon mee gaat banketstaaf met de rest.
irmaz schreef:Loretta schreef:Ik denk eerder dat als het kabinet eenmaal geinstaleerd is dat Wilders aan de inhoud van zijn ijskast begint.
Ik denk (hoop) niet dat Schoof dat zomaar toe gaat staan, ik neem niet aan dat hij het gezicht van een kleuter-kabinet wil zijn, waarin iedereen maar ongefundeerde idiote dingen mag roepen.
1 groot voordeel van Schoof, gezien zijn CV, is dat ik verwacht dat hij een vluchteling van een terrorist kan onderscheiden zonder naar de religie te kijken.
Karl66 schreef:Het probleem voor de premier van dit kabinet is dat de partijen hebben afgesproken dat het kabinet niet zelfstandig beleid mag ontwikkelen. Het enige wat het kabinet mag is beleid ontwikkelen voor wat in het akkoord is afgesproken of beleid ontwikkelen omdat ze van de kamer daar een opdracht voor gekregen hebben. Hij wordt dus echt een uitvoerder, die niet zoveel te vertellen heeft over wat hij gaat uitvoeren.
Karl66 schreef:irmaz schreef:Ik denk (hoop) niet dat Schoof dat zomaar toe gaat staan, ik neem niet aan dat hij het gezicht van een kleuter-kabinet wil zijn, waarin iedereen maar ongefundeerde idiote dingen mag roepen.
1 groot voordeel van Schoof, gezien zijn CV, is dat ik verwacht dat hij een vluchteling van een terrorist kan onderscheiden zonder naar de religie te kijken.
Ik denk niet dat een premier zich bezighoudt met het screenen van immigranten, die moet vooral bezig zijn om alle neuzen dezelfde kant op te houden.
Het probleem voor de premier van dit kabinet is dat de partijen hebben afgesproken dat het kabinet niet zelfstandig beleid mag ontwikkelen. Het enige wat het kabinet mag is beleid ontwikkelen voor wat in het akkoord is afgesproken of beleid ontwikkelen omdat ze van de kamer daar een opdracht voor gekregen hebben. Hij wordt dus echt een uitvoerder, die niet zoveel te vertellen heeft over wat hij gaat uitvoeren.
996981 schreef:De vraag is hoe het komt dat we steeds minder tolerant worden.
Hier worden de laatste tijd steeds fietsen in de berm gevonden. De afgelopen 2 maand gaat het om 9 fietsen, in een buurtschap van 370 inwoners. Blijkt om gestolen fietsen te gaan.
De hulpdiensten moesten dit jaar al drie keer uitrukken (zelfs met helikopter) omdat het hommeles was op de opvanglocatie. Als buurt krijg je niks te horen wat er speelt, gezien het om situaties in de huiselijke sfeer (binnen de muren van COA) gaat.
Twee meiden durven niet meer op de fiets naar school omdat ze zijn lastiggevallen door een groep jongens uit de opvang.
Dan kun je klagen dat Nederland steeds minder tolerant wordt, maar is dat zo gek als je de deksel op de neus krijgt?
Karl66 schreef:Het probleem voor de premier van dit kabinet is dat de partijen hebben afgesproken dat het kabinet niet zelfstandig beleid mag ontwikkelen. Het enige wat het kabinet mag is beleid ontwikkelen voor wat in het akkoord is afgesproken of beleid ontwikkelen omdat ze van de kamer daar een opdracht voor gekregen hebben. Hij wordt dus echt een uitvoerder, die niet zoveel te vertellen heeft over wat hij gaat uitvoeren.
Karl66 schreef:Als je iets verder leest dan de "sensatiekop", dan lees je dat hij geen ruimte in zijn agenda kon maken en dat ze dus doorgeschoven werd naar zijn hoogste ambtenaar. Dat is dus gewoon een politieke manier van zeggen dat ze totaal irrelevant is en dat ze lekker achter in de rij aan mag sluiten. En dat is op zich niet zo gek voor een parlementslid, maar het idee dat zij dat varkentje wel even gaat wassen, blijft gewoon lachwekkend.