Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mce schreef:even de tellers bijstellen:
Ruzie en splitsing bij BVNL: de Tweede Kamer telt nu 21 fracties
Vanwege een ruzie en splitsing binnen BVNL, de partij van Wybren van Haga, telt de Tweede Kamer de komende tijd maar liefst 21 fracties. BVNL’er Olaf Ephraim gaat alleen verder.
https://www.ad.nl/politiek/ruzie-en-spl ... ~aefb8e2b/
Boras schreef:mce schreef:even de tellers bijstellen:
Vanwege een ruzie en splitsing binnen BVNL, de partij van Wybren van Haga, telt de Tweede Kamer de komende tijd maar liefst 21 fracties. BVNL’er Olaf Ephraim gaat alleen verder.
Ik wilde deze net gaan plaatsen![]()
Vooral het hele artikel lezen.
Wat een gesoebat weer.
germie schreef:Ik vind Wybren zelf wel goed, maar hij spreekt slecht, het is geen prater.
Ik ben lid geworden van de fvd omdat Wybren er bij gegaan was, nooit wat gehad met Baudet. Dat werd toen dus ruzie en uit luiheid fvd niet opgezegd, maar wel met het plan om dat voor de verkiezingen om te zetten naar bvnl. Maar nu dit weer. Dan neig ik meer en meer om mijn 25 euro in de zak te houden en nergens meer lid van te zijn.
Ik vind Omtzigt eigenlijk de beste politicus op dit moment.
prompter schreef:Hij heeft die beslissing natuurlijk allang genomen, ik vind dit ook wel wat aandachttrekkerij.
Boras schreef:mce schreef:even de tellers bijstellen:
Ik wilde deze net gaan plaatsen![]()
Vooral het hele artikel lezen.
Wat een gesoebat weer.
Citaat:Jacobi bevestigt tegenover deze nieuwssite haar vertrek uit het PvdA-bestuur na berichtgeving in de Leeuwarder Courant. ,,Ik vind het hele proces te technocratisch, het gaat over kieslijsten, procedures, eerst in de provincies, de Senaat en nu de verkiezingen van november", meldt Jacobi in een toelichting. ,,Ik vind dat onze energie moet naar plannen om de zorg zonder marktwerking te organiseren, om mensen met weinig geld te helpen. Nu gaat alle energie naar deze smalle samenwerking", zegt Jacobi, die van 2006 tot 2017 namens de PvdA in de Tweede Kamer zat. De afgelopen jaren was Jacobi - die ooit als enige PvdA’er tegen de aanschaf van het gevechtsvliegtuig JSF stemde - lid van het hoofdbestuur van de partij.
Niet blij
Eerder deze week maakte prominent PvdA-Kamerlid Henk Nijboer ook bekend niet blij te zijn met de samenwerking met GroenLinks, Nijboer vreest dat de ‘middengroepen’ daardoor uit zicht raken. Jacobi vreest voor de ‘sociaaldemocratie’ en stelt dat GroenLinks van nature andere belangen behartigt dan de PvdA. ,,Op cruciale punten verschillen we van elkaar. GroenLinks staat toch meer voor de kansrijke jongeren uit betere inkomensgroepen, daarvoor ben ik niet de politiek in gegaan.”
Citaat:De populaire CDA-politica Mona Keijzer heeft haar lidmaatschap van de partij opgezegd. Dat melden ingewijden aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Een woordvoerder van het CDA bevestigt de opzegging.
Volgens betrokkenen was de mogelijke kandidatuur van de Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls als lijsttrekker bij de komende verkiezingen voor Keijzer de druppel die de emmer deed overlopen.
Met name de manier waarop CDA-voorzitter Hans Huibers haar kritiek op Bruls afserveerde zou bij Keijzer in het verkeerde keelgat zijn geschoten. "Het voelt niet meer als mijn partij", zou ze hebben gezegd. "Ik heb genoeg gedaan."
Bruls
Bronnen vertellen dat met name CDA-minister Hugo de Jonge een stevige lobby voor het lijsttrekkerschap van Bruls zou hebben gevoerd. Ook voorzitter Huibers zou Bruls wel zien zitten.
purny schreef:germie schreef:Ik vind Wybren zelf wel goed, maar hij spreekt slecht, het is geen prater.
Ik ben lid geworden van de fvd omdat Wybren er bij gegaan was, nooit wat gehad met Baudet. Dat werd toen dus ruzie en uit luiheid fvd niet opgezegd, maar wel met het plan om dat voor de verkiezingen om te zetten naar bvnl. Maar nu dit weer. Dan neig ik meer en meer om mijn 25 euro in de zak te houden en nergens meer lid van te zijn.
Ik vind Omtzigt eigenlijk de beste politicus op dit moment.
Sta je wel achter de punten van fvd? Ben je het eens met hun manier van communiceren?