Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 12:54

even de tellers bijstellen:

Ruzie en splitsing bij BVNL: de Tweede Kamer telt nu 21 fracties
Vanwege een ruzie en splitsing binnen BVNL, de partij van Wybren van Haga, telt de Tweede Kamer de komende tijd maar liefst 21 fracties. BVNL’er Olaf Ephraim gaat alleen verder.
https://www.ad.nl/politiek/ruzie-en-spl ... ~aefb8e2b/

waar gat het over??? even voor wie het linkje niet kunnen openen:

Vanwege een ruzie en splitsing binnen BVNL, de partij van Wybren van Haga, telt de Tweede Kamer de komende tijd maar liefst 21 fracties. BVNL’er Olaf Ephraim gaat alleen verder.

Tobias den Hartog 01-08-23, 09:55 Laatste update: 10:17
In een interne mail aan zijn (nu ex-)partijgenoten schrijft Ephraim dat hij te horen heeft gekregen dat hij niet op de kieslijst zou komen bij de verkiezingen. Dat heeft ermee te maken dat hij recent in een artikel van Follow the Money werd genoemd in een affaire rond ‘dividend strippen’, een methode waardoor je belasting terugkrijgt waar je eigenlijk geen recht op hebt. Ephraims voormalige compagnon werd een tijdje geleden opgepakt daarvoor. Zelf is hij naar eigen zeggen nooit ergens van beschuldigd door justitie.

Ephraim spreekt juist van een ‘lasterlijk artikel’ van FTM, zegt dat hij al twintig jaar weg is uit de financiële wereld en nooit in de problemen is gekomen. Hij haalt in zijn mail juist weer uit naar Van Haga en memoreert dat die in 2019 is veroordeeld voor rijden met drank en eerder al uit de VVD is gegooid, vanwege ophef rond de huizen die hij verhuurt. ,,En deze heren gaan mij de maat nemen?? Bespottelijk.”
Laatst bijgewerkt door mce op 01-08-23 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 12:58

Thanks voor de beschrijvingen :j :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 13:29

mce schreef:

Ik wilde deze net gaan plaatsen :)

Vooral het hele artikel lezen.
Wat een gesoebat weer.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 13:33

Boras schreef:
mce schreef:

Wat een gesoebat weer.

bizar verhaal,

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 14:44

En wat doen ze aan de problemen in het land? Allemaal egoprofilering.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 16:38

purny schreef:
mce schreef:

Ik snap werkelijk niet waarom hij zich op de lijst van van Haga laat plaatsen. Die man lijkt me nou niet bepaald tolerant met de geaardheid van Krol...

Voor allebei is dit puur om de aandacht van de media.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 17:21

Ik vind Wybren zelf wel goed, maar hij spreekt slecht, het is geen prater.

Ik ben lid geworden van de fvd omdat Wybren er bij gegaan was, nooit wat gehad met Baudet. Dat werd toen dus ruzie en uit luiheid fvd niet opgezegd, maar wel met het plan om dat voor de verkiezingen om te zetten naar bvnl. Maar nu dit weer. Dan neig ik meer en meer om mijn 25 euro in de zak te houden en nergens meer lid van te zijn.

Ik vind Omtzigt eigenlijk de beste politicus op dit moment.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 17:30

germie schreef:

Ik ben lid geworden van de fvd omdat Wybren er bij gegaan was, nooit wat gehad met Baudet. Dat werd toen dus ruzie en uit luiheid fvd niet opgezegd, maar wel met het plan om dat voor de verkiezingen om te zetten naar bvnl. Maar nu dit weer. Dan neig ik meer en meer om mijn 25 euro in de zak te houden en nergens meer lid van te zijn.

Sta je wel achter de punten van fvd? Ben je het eens met hun manier van communiceren?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:15

FvD is gewoon een fascistische partij en dat schrijf ik niet gauw. Een wolf in schaapskleren. Gelukkig krijgen meer en eer mensen het door.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:51

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:54

Hij heeft die beslissing natuurlijk allang genomen, ik vind dit ook wel wat aandachttrekkerij.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:00

prompter schreef:
Hij heeft die beslissing natuurlijk allang genomen, ik vind dit ook wel wat aandachttrekkerij.

Ja ik ga er vanuit dat hij niet na zijn vakantie nog gaat kijken of hij nog een lijst kan vormen. :')

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 07:17

aandachttrekkerij of niet de media draagt er aan bij dat er veel over hem gesproken/geschreven wordt, men wil allemaal het NIEUWS brengen, speculeren is dan de optie.
Hij weet best al wel wat hij gaat doen maar hij bepaald zelf wanneer wat en hoe, dat doen niet de media.
Dat heeft hij al vaker aangegeven, heel verstandig.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:51

prompter schreef:

niet mee eens, als er een persoon is die niet in de kamer zit voor persoonlijke aandacht is dat Omtzigt wel vind ik. Mij komt hij zeer integer over met oog voor zijn belangrijke werk, niet voor persoonlijk gewin.

De aandacht om stemmen te trekken heeft hij ook helemaal niet nodig. Dat lukt zonder ook wel.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:40

Boras schreef:
mce schreef:

Wat een gesoebat weer.

Quote uit het artikel: Ephraim en Van Haga startten BVNL overigens, nadat ze zich zelf ook al een keer hadden afgesplitst. Na de verkiezingen van 2021 stapten ze samen met Kamerlid Hans Smolders uit de fractie van Forum voor Democratie.

Krijg hier toch een beetje een Lord Voldemort vibe bij. Hij maakt nou zijn 3e horcrux.....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:44

Die man is ook ietwat in onderzoek over wat niet zo legale zaakjes. En dan ga je maar iets zelf beginnen.

Er is trouwens weer een pvda persoon die gaat opgestappen ivm de samenwerking met groenlinks. Omdat zij zich niet echt kan vinden in de koers nu en ze zich voor haar gevoel niet meer kan inzetten wat voor haar echt belangrijk is.

https://www.ad.nl/politiek/weer-stapt-p ... ~aeb57016/

Citaat:
Jacobi bevestigt tegenover deze nieuwssite haar vertrek uit het PvdA-bestuur na berichtgeving in de Leeuwarder Courant. ,,Ik vind het hele proces te technocratisch, het gaat over kieslijsten, procedures, eerst in de provincies, de Senaat en nu de verkiezingen van november", meldt Jacobi in een toelichting. ,,Ik vind dat onze energie moet naar plannen om de zorg zonder marktwerking te organiseren, om mensen met weinig geld te helpen. Nu gaat alle energie naar deze smalle samenwerking", zegt Jacobi, die van 2006 tot 2017 namens de PvdA in de Tweede Kamer zat. De afgelopen jaren was Jacobi - die ooit als enige PvdA’er tegen de aanschaf van het gevechtsvliegtuig JSF stemde - lid van het hoofdbestuur van de partij.

Niet blij
Eerder deze week maakte prominent PvdA-Kamerlid Henk Nijboer ook bekend niet blij te zijn met de samenwerking met GroenLinks, Nijboer vreest dat de ‘middengroepen’ daardoor uit zicht raken. Jacobi vreest voor de ‘sociaaldemocratie’ en stelt dat GroenLinks van nature andere belangen behartigt dan de PvdA. ,,Op cruciale punten verschillen we van elkaar. GroenLinks staat toch meer voor de kansrijke jongeren uit betere inkomensgroepen, daarvoor ben ik niet de politiek in gegaan.”

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 18:54

Jacobi vind ik een prima politica, leuke vrouw die vaak vanuit emotie haar beslissingen neemt en dat mag.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 10:47

Oude retoriek van een (in mijn ogen) vervelend mens:
'Anderen krijgen dikke subsidie uit de staatruif om campagne te voeren, maar ik niet...'

Tja, de pvv heeft geen leden.
Keuze van de spreker zelf.
(Dus geen reden tot huilen zou ik zeggen.)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 10:52

Wat zeurt hij nou, hij bereikt zijn doelgroep toch op twitter?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:23

Citaat:
De populaire CDA-politica Mona Keijzer heeft haar lidmaatschap van de partij opgezegd. Dat melden ingewijden aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Een woordvoerder van het CDA bevestigt de opzegging.

Volgens betrokkenen was de mogelijke kandidatuur van de Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls als lijsttrekker bij de komende verkiezingen voor Keijzer de druppel die de emmer deed overlopen.

Met name de manier waarop CDA-voorzitter Hans Huibers haar kritiek op Bruls afserveerde zou bij Keijzer in het verkeerde keelgat zijn geschoten. "Het voelt niet meer als mijn partij", zou ze hebben gezegd. "Ik heb genoeg gedaan."

Bruls
Bronnen vertellen dat met name CDA-minister Hugo de Jonge een stevige lobby voor het lijsttrekkerschap van Bruls zou hebben gevoerd. Ook voorzitter Huibers zou Bruls wel zien zitten.

Weer iemand die opstapt :oo wat een slagveld

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... er-vertrek

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:40

Die zat al een paar jaar niet meer in de politiek

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 22:26

Veronica2 schreef:

X

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 22:31

Nielojram schreef:
Veronica2 schreef:

X

Oh ja, weten die mensen dat ook ???

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 23:10

purny schreef:
germie schreef:

Sta je wel achter de punten van fvd? Ben je het eens met hun manier van communiceren?

Of met dit:

De hypocrisie van het Forum van Democratie kent geen grenzen

FvD-voorman Thierry Baudet en zijn volgelingen spuien regelmatig onzin op social media over de ‘perfide industrie die het op onze kinderen gemunt heeft’ en de ‘seksualisering en indoctrinering van kinderen’, die volgens hen bijvoorbeeld in het schoolprogramma ‘Lentekriebels’ en het NPO-programma ‘gewoon bloot’ tentoongespreid worden.

Maar als er in de Tweede Kamer gestemd wordt over het strafbaar stellen van meer vormen van seksueel overschrijdend gedrag, bijvoorbeeld bij volwassenen die seksueel getinte berichten sturen naar kinderen onder de 16 jaar (sexchatting), dan stemt de FvD als enige tegen.

Het gaat hier om een wetsvoorstel waarbij niet alleen ‘sexchatting’ met minderjarigen, maar ook het hebben van seksueel contact met iemand tegen zijn of haar wil (zonder consent) strafbaar is. Je zit fout als je weet of had moeten weten dat de ander niet wil, ook al is er geen bewijs van dwang, geweld of bedreiging.

Daarnaast wordt seksuele intimidatie, zowel offline als online, strafbaar. En gaan de maximale straffen voor een aantal seksuele misdrijven omhoog, bijvoorbeeld bij misbruik van kinderen en kwetsbaren. Slachtoffers kunnen straks in meer gevallen aangiften doen van seksueel overschrijdend gedrag.

Het nieuwe wetsvoorstel is begin juli aangenomen met 145 stemmen voor en 5 stemmen tegen. Wetenschapsjournalist Adriaan ‘Sjamadriaan’ ter Braacke brengt de hypocriete houding van de FvD-adepten vandaag in een Twitter-vierluik onder de aandacht.

Bron: https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... 2835&ei=15
Daar vind je ook het twitterbericht.