steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:14

Lastige is dat sommige mensen door emoties complete objectiviteit verliezen en overal complotten in zien om de boer in een kwaad daglicht te stellen. Lijkt me erg lastig en vermoeiend als je zo de dag door moet komen. Sterkte.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:18

Mindim schreef:
Lastige is dat sommige mensen door emoties complete objectiviteit verliezen en overal complotten in zien om de boer in een kwaad daglicht te stellen. Lijkt me erg lastig en vermoeiend als je zo de dag door moet komen. Sterkte.

Tja vluchtelingen verplicht opvangen in je huis zou ook een complot zijn.
Maar de wet volk verplaatsing is even afgestoft. Eigenlijk alleen voor noodsituaties, zoals oorlog. Maar aangezien wij al een asielcris hebben. Is het een kwestie van tijd dat het in gebruik word genomen

https://www.advocatenblad.nl/2022/05/05 ... 0voordoen'

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0536416651
Laatst bijgewerkt door OleJon op 09-07-22 17:22, in het totaal 3 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:18

Helemaal gelezen .. ik vind er nog steeds niks van.. er staan waarheden en onwaarheden in en vnl gevoelsdingen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:32

Tja zijn mening... waar ik echt niets mee kan en erg opruiend vind. Ook al was die ooit boer, dat boerenverstand zat niet in zijn genen :D :')

Maar zoals gezegd, als "rechts" dat doet vliegt heel "links" er op want ze zijn niet slimmer, hebben geen benul, en weten niet beter die laag opgeleide en meer hoogdravend elitair gesneer.
Maar trekkerterrorist is helemaal prima... dat moet gewoon kunnen hoor. :j

tja.... over wie zegt dat wat denk ik dan meer weer een keer.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:42

OleJon schreef:
Mindim schreef:

Maar de wet volk verplaatsing is even afgestoft. Eigenlijk alleen voor noodsituaties, zoals oorlog. Maar aangezien wij al een asielcris hebben. Is het een kwestie van tijd dat het in gebruik word genomen

Dat is zodat de overheid bijvoorbeeld gemeenten kan dwingen om asielzoekers op te vangen en daarvoor bijvoorbeeld leegstaande kantoorpanden in kan zetten. Ze gaan geen burgers uit hun huis zetten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:49

Precies
Ik vind onze regering allesbehalve fair. Maar dat gaat echt niet gebeuren.
Inderdaad het dwingen bij leegstaande panden of gymzalen oid. Dat zie ik wel gebeuren.
En ja wachtende op een huurhuis die nooit meer aan de beurt komen...en ja daarom dus de grond die ze nodig hebben. dat wel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:53

OleJon schreef:
Alles wat je zegt sluit aan bij hetgeen Groen Links zegt….
Is dat geen optie?

Nooit van mijn leven. Respectloze onmens. Tweet heeft ze weer verwijderd -:(-

Afbeelding[/quote]

Volgens mij heeft zij dit nooit gezegd.

Noem het hack, nepnieuws of smaad.

Of noem het 'hoe zorg ik dat de boeren blijven denken dat hun bondgenoten op rechts zitten'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:59

OleJon schreef:
Mindim schreef:

Je bevestigd mijn punt, dank je wel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:11

DuoPenotti schreef:
Yep
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Laura_Bromet

Zo iemand moesten ze direct ontslaan zonder enige vergoeding.

Ik ben er dus niet van overtuigd dat het van haarzelf afkomstig is.

En misschien goed om te weten:
volksvertegenwoordigers kunnen niet ontslagen worden.
Wij hebben ze 'per verkiezing' aangesteld en het is een erezaak om je volledige termijn netjes te dienen.
Na vier jaar is het aan ons om iemand wel of niet opnieuw te kiezen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:31

Ja dat is het kromme.
Belachelijke dingen uitspoken en wachtgeld toe.
Daarom ze zou ontslagen moeten worden.
Wetswijziging kan.. Zou moeten.

En waarom zou deze persoon dit niet twitteren? Iedereen van Gl is goed?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:35

Doet denken aan de tweets van Nanninga.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:35

De tweet van Gundogan van Volt kwam onlangs ook in opspraak.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:40

Ik lees ook de tweets van Caroline en naast haar ideeën tweet ze ook veel ontkrachtingen van wat andere politici over haar tweeten.. lijkt me heel vermoeiend ook (misschien moeten anderen dat ook, dat kan)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:40

mysa schreef:
Doet denken aan de tweets van Nanninga.

Precies dat dus

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:05

DuoPenotti schreef:
Ja dat is het kromme.
Belachelijke dingen uitspoken en wachtgeld toe.

Nu, welaan: doe je best.

Wij zijn een democratie - wie precies zou een volksvertegenwoordiger moeten kunnen ontslaan...?
(De regering? Dat is dictatuur. Het parlement...? Dat is iets eleganter, maar toch ook heul erg bedenkelijk. Nog weer een andere instantie...???)

Citaat:
En waarom zou deze persoon dit niet twitteren? Iedereen van GL is goed?

Omdat ik zo'n veertig jaar de verschillende partijen ken die nu GL vormen.

Ik weet van het frame, ik weet dat er een doodskist voor de heer Klaver opdook tijdens de vorige protesten - maar het frame is wel raar.

GL wil al jaren dat individuele boeren een vuist kunnen maken tegen de supermarkten, en hebben geprobeerd om de huidige klap te voorkomen.
Ik zie geen reden om het een anti-boeren partij te vinden.
(Ik zou dat eerder van het cda vinden, maar ik zeg er eerlijk bij dat ik een hekel heb aan het cda.)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:16

ooohhh ik begrijp het al. Links is standaard goed, want je kent ze allemaal al 40 jaar :j

Ik "ken" zo'n linke aanhanger die de democratie letterlijk en figuurlijk heeft vermoord..
oke dan is een misselijke tweet best oke. dat moet ik toegeven.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:24

DuoPenotti schreef:
ooohhh ik begrijp het al. Links is standaard goed, want je kent ze allemaal al 40 jaar :j

Ik "ken" zo'n linke aanhanger die de democratie letterlijk en figuurlijk heeft vermoord..

Je leest helemaal niet wat Janneke typt.
Ik vind dat zonde.

Straks gaat iedereen naar de stembus en stemt met de onderbuik en dan blijven in deze status quo

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:25

Ja ik lees dat wel, echt wel.
Maar mijn conclusie is anders dan bijvoorbeeld die van jou. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:32

DuoPenotti schreef:

Weet je, je trekt elke keer fel van leer , hebt het continu over D666 en zit meteen op de kast wanneer het woord trekker terroristen valt.
Een aantal van die tractor boys loopt rond met shirts waar N-exit op staat. Die vallen dus voor het populisme , ageren tegen de EU want o arme boertjes.
Uit de EU gaan betekend meteen stikstof probleem opgelost want dan gaan heel veel boeren op de fles zonder subsidie. En regering weg? Prima, nieuwe verkiezingen en kabinet bestaand uit bbb pvv ja21 en nog wat meer van dit soort partijen, laat ze het maar waarmaken, schreeuwen kunnen ze allemaal.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:33

DuoPenotti schreef:

Mooi hoe men dus eigenlijk helemaal geen vrijheid van meningsuiting wil. Dat was alleen maar het excuus zolang het gebruikt kon worden om intimiderend, bedreigend, discriminerend of grof te kunnen zijn. Zodra anderen iets zeggen wat niet de bedoeling is, moet het aan alle kanten met man en macht bedwongen worden blijkbaar.

(En enfin, ondertussen zijn enkele criminelen ook alvast bezig aan een zijhandeltje van afpersing en wat me eigenlijk vooral doet denken aan struikrovers. Blokkade opwerpen en dan geld aftroggelen. Beschaafde lui zeg. Je moet er maar geassocieerd mee willen worden.)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:39

bigone schreef:
DuoPenotti schreef:

Weet je, je trekt elke keer fel van leer , hebt het continu over D666 en zit meteen op de kast wanneer het woord trekker terroristen valt.
Een aantal van die tractor boys loopt rond met shirts waar N-exit op staat. Die vallen dus voor het populisme , ageren tegen de EU want o arme boertjes.
Uit de EU gaan betekend meteen stikstof probleem opgelost want dan gaan heel veel boeren op de fles zonder subsidie. En regering weg? Prima, nieuwe verkiezingen en kabinet bestaand uit bbb pvv ja21 en nog wat meer van dit soort partijen, laat ze het maar waarmaken, schreeuwen kunnen ze allemaal.

Fel? Is dat fel? :') wat jij doet is persoonlijk en fel.

Echt als caroline zoiets had geplaats, weet ik zeker dat het niet in twijfel was getrokken, laat staan als het Wilders was geweest.
Maar nu is het groen links en is het fake. :(:)

En ja ik zit op de kast als mensen terroristen genoemd worden die dat niet zijn, en te belachelijk dat bokt beheer dat toelaat.
Zo lang ze dat blijven doen blijf ik er over vallen.
Op het moment die aangeven dat gaat te ver, hou ik daar ook over op.

Precies wat je zegt, een aantal...
Ik ga dus niet zeggen ik ken ze al 40 jaar dus het klopt niet.
Overal zitten rotte appels tussen, ja ook bij de boeren en hun (eventuele ) aanhang.

En ik ben de laatste die gaat beweren dat als BBB de grootste word dat het perfect gaan doen.
1 deze puinzoon van jaren VVD plus nu inderdaad die duivelse Kaag is niet zomaar terug te draaien.
Maar niemand kan het perfect, maar beter dan de puinzooi die er de laatste jaren is gemaakt, ja dat kan een kleuter nog.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:40

bigone schreef:

Eh nee. Laten we dat alsjeblieft in godsnaam niet doen. Dat zijn allemaal stuk voor stuk fascistische partijen. En ik kan toch minstens 1 situatie in de geschiedenis herinneren waarbij 'oh, laat zo'n fascistische / nazistische schreeuwers het maar waarmaken' waarbij dat niet de goede kant op viel.

En als we recenter kijken: Amerika is niks beter geworden van de enorme chaos en verwoesting die Trump heeft uitgevoerd: er is van alles in duigen maar het leidt niet tot iets beters, alleen maar tot heel veel schade. De Brexit heeft niets opgeleverd behalve een maatschappij die er veel en veel slechter uitkomt. Het levert NIKS op om verwoestende krachten 'het waar te laten maken.' Want ze kunnen niets opbouwen, maar kapot maken kunnen ze best prima. En daar heeft niemand wat aan. Nergens bereiken rechtsextremisten wat positiefs, maar het geweld neemt toe en er gaat wel veel kapot als ze kritische massa krijgen. Dus laten we die kant echt alsjeblieft niet opgaan.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:42

Zeer interessant hoe Nederlandse boeren demonstraties in Australië worden bekeken door Sky nieuws.
En luister goed wat deze man zegt

https://youtu.be/sAm1dww6SdA

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:44

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:47

OleJon schreef:
Zeer interessant hoe Nederlandse boeren demonstraties in Australië worden bekeken door Sky nieuws.

Haha, je weet al hoe slecht het gaat zijn tijdens de intro! Een fotovergelijking als opening :') Prima als je het nieuws vanuit een satirische hoek brengt, maar dat is niet de insteek van die video, en dan is het nogal eh... amateuristisch?