steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 13:33

kamsel schreef:
Zo hebben alle nieuwszenders het opgepakt in ieder geval. Zowel het nieuws op 1, sbs als rtl hebben het zo verteld.

Plastic in zuivel en vlees: Je gaat bijna in complottheorieën geloven, boeren krijgen nog teveel steun, gooien we deze er maar even in.
Ik vraag me dan af hoeveel er in andere levensmiddelen zit..

Heb ik ook gedacht

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 13:39

cp112 schreef:
Ik vind het altijd zo jammer dat wanneer je het met iets van een rechtse partij eens bent je vaak gelijk uitgemaakt wordt voor extreem rechts (niet zozeer in dit topic maar in het algemeen).
Mensen hebben tegenwoordig hun mening zo snel klaar.
Ik stem altijd links, normaliter SP. Maar ben enorm pro boer. Het stikstof "probleem" kan anders opgelost. Er moet wat gebeuren ja, maar niet op deze manier en de houding van een groot deel van de politiek op dit moment (met name dhr Rutte) vind ik zeer gevaarlijk.
En doet me erg denken aan dhr Johnson op dit moment. Ik ben dan ook van mening dat een Rutte kabinet de prullenbak in mag. Maar krijg dan meer dan eens van (extreem)links naar mijn hoofd dat het extreem rechtse ideeën zijn, fvd gevaarlijk is als ik daar op ga stemmen etc.
Fvd of een andere extreem rechtse partij zal ik nooit op stemmen. BBB vind ik overigens niet extreem rechts, of ze mijn stem krijgen weet ik zo nog niet maar bij gebrek aan iets anders wat bij mijn ideeën past zou dat wellicht wel een optie zijn.

Ik blijf me hard maken voor de boeren. Ja ook zij moeten verduurzamen en daarover moet om tafel en oplossingen komen. Maar op deze manier de veestapel opruimen is niet de oplossing.

Je kan het imo niet verkopen dat een boer aan de ene kant van het dwingelerveld 92% moet reduceren terwijl aan de andere kant van het dwingelerveld de grote vervuiler Attero gewoon mag doorgaan als altijd.

Wanneer nodig rij ik gewoon weer mee net als afgelopen maandag +:)+

[ [url=m/BnmdMq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mp8oEn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 13:42

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 14:11

OleJon schreef:
cp112 schreef:
Ik vind het altijd zo jammer dat wanneer je het met iets van een rechtse partij eens bent je vaak gelijk uitgemaakt wordt voor extreem rechts (niet zozeer in dit topic maar in het algemeen).
Mensen hebben tegenwoordig hun mening zo snel klaar.
Ik stem altijd links, normaliter SP. Maar ben enorm pro boer. Het stikstof "probleem" kan anders opgelost. Er moet wat gebeuren ja, maar niet op deze manier en de houding van een groot deel van de politiek op dit moment (met name dhr Rutte) vind ik zeer gevaarlijk.
En doet me erg denken aan dhr Johnson op dit moment. Ik ben dan ook van mening dat een Rutte kabinet de prullenbak in mag. Maar krijg dan meer dan eens van (extreem)links naar mijn hoofd dat het extreem rechtse ideeën zijn, fvd gevaarlijk is als ik daar op ga stemmen etc.
Fvd of een andere extreem rechtse partij zal ik nooit op stemmen. BBB vind ik overigens niet extreem rechts, of ze mijn stem krijgen weet ik zo nog niet maar bij gebrek aan iets anders wat bij mijn ideeën past zou dat wellicht wel een optie zijn.

Ik blijf me hard maken voor de boeren. Ja ook zij moeten verduurzamen en daarover moet om tafel en oplossingen komen. Maar op deze manier de veestapel opruimen is niet de oplossing.

Je kan het imo niet verkopen dat een boer aan de ene kant van het dwingelerveld 92% moet reduceren terwijl aan de andere kant van het dwingelerveld de grote vervuiler Attero gewoon mag doorgaan als altijd.

Wanneer nodig rij ik gewoon weer mee net als afgelopen maandag +:)+

[ [url=m/BnmdMq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mp8oEn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super

Alles wat je zegt sluit aan bij hetgeen Groen Links zegt….
Is dat geen optie?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 14:30

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:24

Is dat geen optie?[/quote]

Nooit van mijn leven. Respectloze onmens. Tweet heeft ze weer verwijderd -:(-

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:29

Is Bromet van GL?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:31

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:36

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:49

bigone schreef:

Er staan vrij veel onwaarheden in, maar ik ben eigenlijk een beetje moe om steeds dit soort columns te 'verbeteren.' :o

Ik ben het overigens wel eens met het feit dat 'het systeem' anders moet, las van de week iets over de rijkste 1% van NL die een bizar deel van het vermogen had... en de rest kan zijn energierekening niet betalen :o

Maar welk systeem dan he? Communisme is in de praktijk vaak ook niet zo gezellig :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:54

Dat column liet ik ook al expres links liggen. Wat een }:0 sh..

Ja jaren VVD nu nog D666 logisch gevolg.

En het ergste ze zien het niet.
Eigen schuld lees je dan; moet iemand maar een opleiding doen. Niemand hoeft weinig te verdienen. Of ze werken niet hard genoeg of...
Kortzichtige geneuzel van wat denkt zelf slim te zijn...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:59

OleJon schreef:
Is dat geen optie?

[/quote]

Ik heb dit niet meegekregen..... ten eerste is het lastig te bepalen of deze foto 'echt' is, en ten tweede zal ze zoiets niet opzettelijk hebben gedaan.
Daar geloof ik niets van.

Maar als zij eruit mag vliegen om, wat ik vermoed, een onbedoelde akelige toevalligheid; dan moet het hele kabinet eruit vliegen om een hele reeks van veel akeliger vergrijpen.

Maar on topic:
Ik heb na rijp beraad JUIST moeten concluderen dat Groen Links de enige is met een doortimmerd plan MET steun voor boeren...

In gesprek met Bleker vind ik dat ze ook rake dingen zegt..... ik begrijp de boosheid van boeren naar iemand als Klaver ook niet. Ik zou juist furieus zijn op Bleker.
Ik vraag me soms af in hoeverre het gebaseerd is op feiten of dat men een onderbuikgevoel heeft en elkaar naroept.

Afbeelding

Ik plak het maar even zo omdat ie het interview niet wil linken.... dan kom je bij andere suffe reut terecht....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:06

Of deze tweet waar is weet ik niet, maar ik heb van haar best vreemde tweets gezien..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:09

OleJon schreef:
Is dat geen optie?

Afbeelding[/quote]
Wat een walgelijke reactie. -O-

Overigens komt bij de kieswijzer GL rond hetzelfde uit als D666. Helemaal geen partij voor mensen die van het Hollandse boerenlandschap houden in elk geval. Of je moet windmolenparken en weides met zonnepanelen ambieeren. Bovendien heeft GL een kandidate in de kamer die banden heeft met het moslimbroederschap, dus ook daarmee diskwalificeert deze partij zich.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:15

Cer schreef:
Of deze tweet waar is weet ik niet, maar ik heb van haar best vreemde tweets gezien..

Daarin is ze vast geen uitzondering..... nou ja, sterker nog: daarin is ze gewoon GEEN uitzondering.
Je vraagt je soms af hoe verstandig het is dat politici zichzelf 'uiten' via dergelijke kanalen.

Maar goed, waarom hekelen boeren Groen Links toch zo? Terwijl ze zo beduveld zijn door VVD en CDA?

GL is tegen CETA, wil behoud van familiebedrijven en steunen in transitie naar duurzamer werken, betere prijsafspraken afdwingen met retailers (supermarkten), JUIST gebruik maken van de expertise van boeren voor bodembeheer, de politiek dwingen de grote industrie aan te pakken, belasting heffen op fossiele brandstoffen, etc.....

Als iemand iets beters weet houd ik me aanbevolen.....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:16

elnienjo schreef:
Overigens komt bij de kieswijzer GL rond hetzelfde uit als D666. Helemaal geen partij voor mensen die van het Hollandse boerenlandschap houden in elk geval. Of je moet windmolenparken en weides met zonnepanelen ambieeren. Bovendien heeft GL een kandidate in de kamer die banden heeft met het moslimbroederschap, dus ook daarmee diskwalificeert deze partij zich.

Misschien moet je dan moeite doen het verkiezingsprogramma door te lezen.

Wat is er mis met moslims?

Als ik VOOR boeren ben (ik kom uit een familie van boeren) hoef ik toch niet TEGEN bepaalde geloofsovertuigingen te zijn?

CDA zijn toch christenen.... daar lijkt niemand zich druk om te maken?

Of mis ik nu iets?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:17

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:32

irmaz schreef:
bigone schreef:

Dank voor het plaatsen, inderdaad een hele goede column +:)+

Sodeju.... het doet me verdriet dit te lezen, en ben tegelijkertijd zo blij dat bij steeds meer mensen dit besef begint in te dalen.....

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:39

ruitje schreef:
Maar welk systeem dan he? Communisme is in de praktijk vaak ook niet zo gezellig :')

Laten we eerst vermogen maar eens zwaarder belasten dan werken. Op dit moment gaan de midden- en lagere klasse er relatief gezien het meest op achteruit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:39

Ik haak af bij “trekkerterrorristen”.. geen idee of er verder wat zinnigs staat of dat het komisch bedoeld is, maar die term spreekt mij niet aan..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:44

Sakura789 schreef:
ruitje schreef:

Laten we eerst vermogen maar eens zwaarder belasten dan werken. Op dit moment gaan de midden- en lagere klasse er relatief gezien het meest op achteruit.

Zolang dat vermogen dan hoog genoeg wordt ingeschaald zonder dat je alsnog de lagere en midden klassen benadeelt die een huis erven van hun ouders en of die zelf een koophuis hebben van in huidige gekte 3 a 4 ton voor niets bijzonders.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:45

Cer schreef:
Ik haak af bij “trekkerterrorristen”.. geen idee of er verder wat zinnigs staat of dat het komisch bedoeld is, maar die term spreekt mij niet aan..

Ik zou het toch lezen, denk dat je het dan beter kunt plaatsen.
Hij is zelf van boeren-komaf en heeft zijn redenen deze term te bezigen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:47

elnienjo schreef:

[ [url=m/FPx8lH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als PVV of FVD weer eens opmerkingen van dit nivo maken. Dan staat Groenlinks altijd vooraan om te zeggen hoe afschuwelijk het wel niet is. Maar Groenlinks ontbreekt het zelf ook duidelijk aan goed fatsoen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:06

Cer schreef:

Ik zou aanraden 'm toch eens te lezen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:08

DuoPenotti schreef:
Dat column liet ik ook al expres links liggen. Wat een }:0 sh..

Ja jaren VVD nu nog D666 logisch gevolg.

En het ergste ze zien het niet.
Eigen schuld lees je dan; moet iemand maar een opleiding doen. Niemand hoeft weinig te verdienen. Of ze werken niet hard genoeg of...
Kortzichtige geneuzel van wat denkt zelf slim te zijn...

Inderdaad. Net zoals Hart van Nederland laatst een boer zocht die die protesten beoordeelde.
Alleen voor de propaganda. Deze boerin waarschude daar voor.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3221087078