Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-25 22:55

Zelfs de afschuwelijke manier van schuwmaken, blijkt niet te werken.

Die wolf zoekt nabijheid mensen op.
Citaat:
30 december 2025
Weet u nog, de wolf die gezenderd weer losgelaten werd, nadat hij gered was van een weiland afrastering.
1st video
Hij moest natuurlijk flink bang gemaakt worden voor mensen....

Video 2
Deze wolf duikt weer op
Een maand geleden werd hij gered van een weiland afrastering.
Nu is de jonge wolf weer opgedoken in een dorp – gewond en met een kapotte zenderhalsband.
Zijn tamheid zou wel eens zijn ondergang kunnen betekenen.

https://www.facebook.com/lvz.de

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/v/175jTN ... tid=wwXIfr

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 23:21

Snap niet dat ze de rammen in Havelte buiten laten lopen, ze hebben enorme schuren. Gemiste kans dit.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 23:22

Goedgekeurd wolfwerend.

Kunnen mensen het ooit goed doen in de ogen van anderen vraag ik me wel eens af.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 23:52

Die video van die wolf voor dat huis...als ze de deur open doen gaat ie volgens mij op de bank liggen. Niks schuws aan dat dier.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 01:01

F_T schreef:
Goedgekeurd wolfwerend.

Kunnen mensen het ooit goed doen in de ogen van anderen vraag ik me wel eens af.

De schaapskooi weet prima dat wolfwerend niet heilig is, zoals bijna iedereen hier, net als jij dat weet en nu moet wwr ineens voldoende zijn? De rest van de dieren is wel binnen, maar de laatste 12 niet? Hier zijn al zo enorm veel dieren achter wwr opgevreten, ze hebben de mogelijkheid tot opstallen, maar doen het niet en ja, dan vind ik dat idd een gemiste kans. Ben je er wel eens geweest?

Als je de mogelijkheid niet hebt, alle begrip, maar als je de mogelijkheid hebt, maar je benut die niet, dan noem ik het een gemiste kans. Maar goed, dat mag je hier niet zeggen vanzelf.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 04:04

Wintu schreef:
F_T schreef:
Goedgekeurd wolfwerend.

De schaapskooi weet prima dat wolfwerend niet heilig is, zoals bijna iedereen hier, net als jij dat weet en nu moet wwr ineens voldoende zijn? De rest van de dieren is wel binnen, maar de laatste 12 niet? Hier zijn al zo enorm veel dieren achter wwr opgevreten, ze hebben de mogelijkheid tot opstallen, maar doen het niet en ja, dan vind ik dat idd een gemiste kans. Ben je er wel eens geweest?

Als je de mogelijkheid niet hebt, alle begrip, maar als je de mogelijkheid hebt, maar je benut die niet, dan noem ik het een gemiste kans. Maar goed, dat mag je hier niet zeggen vanzelf.

Jij zegt ruimte zat. Geen idee wat hun zelf zeggen. Naast ruimte zat komen er ook extra kosten bij, extra werk, extra tijd en ik vergeet vast nog meer wat er extra bij komt kijken om ook de rammen naast de ooien dagelijks binnen en buiten te zetten.
Was enkel ruimte maar een reden om zoiets te overwegen dan stonden mogelijk wel binnen gezien jou idee en gezien kennelijk de ooien ook binnen zijn s nachts.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 05:47

Dieptriest van de rammen, de 12 laatsten, nu 8…. :(

( zag maandag dat er een aanval was geweest…)

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 05:57

Wintu schreef:
F_T schreef:
Goedgekeurd wolfwerend.

Ik snap er ook niets van Wintu. Vorige winter hield ik mijn hart al vast, toen ik zag dat ze dag na dag buiten stonden. Toen ging het nog goed.
Nu dus niet meer.
Ik zag maandag een ogenschijnlijk leeg weiland, en de resterende schapen liepen helemaal rechts van het weiland bijna tegen de omheining op en neer. Sommige strompelden.
( ook heb ik plukken wol en bloed gezien)

Een dag later dinsdag oogde het beeld rustiger, Wel weer grazen, maar nog wel uiterst rechts van het weiland.
En dan nu het artikel. Ze staan nog op dezelfde plek !!! Dat snap ik niet……

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 07:12

Pfoe 12 wolven in je dorpskern of stadscentrum. En maar blijven roepen dat je ze niet op moet zoeken. Mensen snappen gewoon niet dat als we zo doorgaan zoals we nu doorgaan, dat dit onze nieuwe werkelijkheid wordt. De roedel van Planken Wambuis is al zo groot.

En schuw maken, dat werkt dus blijkbaar ook niet. Valerius Geist heeft dat meen ik ook onderzocht en is toen tot de conclusie gekomen dat afschot het enige is wat helpt. Ik blijf daar bij, de aantallen in Nederland moeten echt omlaag.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 07:45

Paardenfann4 schreef:
Die video van die wolf voor dat huis...als ze de deur open doen gaat ie volgens mij op de bank liggen. Niks schuws aan dat dier.

Nadeel van die zender.
Kom je dat dier met halsband tegen denk je dat het een hond is en wil je hem nog vangen ook.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 08:00

Onali schreef:
Amyd schreef:
Ik heb deze melding gedaan. Was met mijn pony aan het mennen en zag eerst 2 reeën de bosjes uitschieten en over het ruiterpad heen springen en vervolgens een wolf.
Gelukkig had Bor de wolf zijn focus op de reeën en niet op mijn pony

Hoe reageerde je pony verder, of had die niks in de gaten?

Mijn pony ging stilstaan en kijken. Hij was wel heel gespannen, maar ja ik ook, maar hij was super braaf gelukkig.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 08:39

dierenfan schreef:
Naast ruimte zat komen er ook extra kosten bij, extra werk, extra tijd en ik vergeet vast nog meer wat er extra bij komt kijken om ook de rammen naast de ooien dagelijks binnen en buiten te zetten.

Wat een flutreden! Extra kosten, extra werk, extra tijd. Wintu heeft gewoon gelijk en zij is nog schappelijk. Als je de mogelijkheid niet hebt…. Ik ben daarin meer resoluut, dan creëer je een mogelijkheid. Maar dat mag niet hardop gezegd worden, want het is al zo vaak bewezen dat dat niet altijd werkt. Dus laten we de dieren maar buiten staan en met een beetje geluk loopt de wolf door. Wat een onzin!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 08:58

Groot nadeel van de wolfwerende gaashekken: schaap op rug en je kunt er niet bij komen. Geen telefoonnummer van de boer erbij. Huis ernaast niemand thuis. Toen ik weer een poging deed erbij te komen kwamen die mensen gelukkig thuis en die zouden de boer gaan bellen. Hopelijk redt het beestje het. Wat ziet dat er ellendig uit zo’n schaap op de rug dat probeert overeind te komen. Best wel een bug van de natuur dit :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 09:01

Ik vind een telefoonnummer op het hek wel echt nodig, zeker nu met de wolf. De schapen die bij ons het gebied in het bos begrazen een paar keer per jaar hebben op verschillende plekken bordjes hangen met een nummer erop wat je kan bellen, als er iets is. Ik check altijd wel even als ik er langs loop hoe alles erbij staat.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 09:21

Ja, ik zei dat ook tegen de eigenaar van het land, dus misschien gaat dat nu wel gebeuren.

Had wel een manier om erin te komen, via het stalen hek over het gaas springen. Maar ja, dan kom je er niet meer uit :')

Het is eerder menswerend dan wolfwerend :Y)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 10:57

Wij hadden hier bijna het hele jaar schapen van een herder in het bos lopen, achter 120cm netten. Daar stond overal een telefoonnummer bij. Er was veel controle van alle mensen uit de buurt tijdens hun dagelijkse wandeling met de hond. Ben wel blij dat ze inmiddels weg zijn en gelukkig ook niet meer terugkomen. Ik was elke ochtend blij dat ze het weer hadden overleefd. In de nacht is er immers niemand meer zo diep in het bos.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 12:13

Kaja schreef:
dierenfan schreef:
Naast ruimte zat komen er ook extra kosten bij, extra werk, extra tijd en ik vergeet vast nog meer wat er extra bij komt kijken om ook de rammen naast de ooien dagelijks binnen en buiten te zetten.

Wat een flutreden! Extra kosten, extra werk, extra tijd. Wintu heeft gewoon gelijk en zij is nog schappelijk. Als je de mogelijkheid niet hebt…. Ik ben daarin meer resoluut, dan creëer je een mogelijkheid. Maar dat mag niet hardop gezegd worden, want het is al zo vaak bewezen dat dat niet altijd werkt. Dus laten we de dieren maar buiten staan en met een beetje geluk loopt de wolf door. Wat een onzin!

Dit is wel victimblaming. Ineens stikt het van de r*twolven en als je als diereneigenaar niet snel genoeg of adequaat genoeg maatregelen hebt genomen of kunt nemen dan is het jouw schuld als je dieren die vaak op je eigen grond staan waar ze al heel lang probleemloos stonden nu vermoord zijn dan is het je eigen schuld! -:(-

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 12:17

Zichtmelding 6 wolven Boschoord Dr
Citaat:
Boschoord, Drenthe
31-12-2025
2.36 uur

Zichtmelding

6 wolven gezien op een wildcamera op de grens van Drenthe en Friesland. Ze liepen naar het noord-westen richting Friesland.

meldingen z.s.m naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp.

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Filmpje via bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/v/17kchv ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 12:23

Zichtmelding/confrontatie Binnenpolder Ter Heijden NB, 8 wolven
Citaat:
Binnenpolder Ter Heijden Provincie Noord-Brabant!

Goedemorgen Annemieke,
Mijn zusje is vanochtend opgejaagd door 8 wolven in de binnenpolder van ter heijden.
Ze waren groot en ze was omsingeld.
Ze was aan het wandelen met haar honden.
Hier is haar verhaal en foto.

Vanochtend vroeg uit de veren om de honden nog met een lange wandeling "rustig" te kunnen uitlaten. Helaas om 8:00uur stonden mijn 2 honden en ik oog in oog met 2 wolven. Ik dacht eerst dat het om tweemaal een pony ging, maar ze bleven ons strak aankijken. Voor de veiligheid gaf ik met zware stem hee, hoop nee aan. Toen kwamen er van de flanken nog eens 6 bij. In totaal 8 wolven stonden als troep naar ons te kijken en ik liep met mijn 2 honden (mioritics) achteruit. Hun hondenbrokken hebben ze even niet verdiend, want de één ging tussen mijn benen staan en de ander keek rustig rond.

Bij het achteruitlopen heb ik de politie gebeld en aan de lijn gehouden. De wolven liepen iets met ons op. Begin van het zandpad/asfalt bleven ze op afstand en heb ik bij de eerste boerderij op advies van de politie aangebeld. die heeft haar honden naar binnen gebracht.

Ik ben verder naar huis gelopen en zo veel mogelijk mensen geïnformeerd.

Note: de eerste jogger hoorde mij aan, trok zijn schouders op en liep vervolgens gewoon door???? De foto laat de eerste twee wolven zien en de andere wolven zie je als zwarte vlekken bij de bosjes en verder in het veld staan.

Met vriendelijke groet

Afbeelding
Afbeelding
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1C1ssY ... tid=wwXIfr

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 12:36

Dat is nog goed afgelopen. Als ze in groepen gaan jagen dan heeft niemand meer een schijn van kans.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 12:41

Mag ik eerlijk zeggen dat ik het niet zo geloof? Dat is puur gebaseerd op informatie waarvan we nu weten, dat grotere roedels leven.

Edit:
In Vlaanderen leeft 1 wolvin net over de grens.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 12:46

Ik mag hopen dat het niet waar is!

Er zijn wel zichtmeldingen in Oud Gastel en Roosendaal geweest. Maar die zijn minimaal 3 weken geleden geweest.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 12:46

SusanH schreef:
Mag ik eerlijk zeggen dat ik het niet zo geloof? Dat is puur gebaseerd op informatie waarvan we nu weten, dat grotere roedels leven.

Edit:

Geloof je het verhaal van de 'zus' niet ?? Of op wat Anjali zegt over jagen in grotere groepen ??

Die reactie van die jogger ook |o

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 12:47

SusanH schreef:

Edit:

Bij het bovenstaande bericht over die 8 wolven staat toch een , zij het vage, foto.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:11

SusanH schreef:

Edit:

Precies.

Het is niet de ooggetuige zèlf die meld maar broer of zus van.

Locatie waar nog niet eerder wolven gezien zijn, dichtsbijzijnde is de individuele Wolvin die net over de grens richting België zit, en af en toe aan de Nederlandse kant komt.

Om dit verhaal waar te laten zijn moet er een volledige roedel aan het trekken zijn.
Dichtstbijzijnde zou Hechtel Eeksel zijn.

Anders een roedel van boven de rivieren, die als totale roedel meerdere rivieren over gestoken moet zijn.

Dan 8 bij elkaar, en dat zonder enig schrammetje overleven, èn zonder verdere ooggetuigen.

Ik zeg in het hele wolvengedoe niet dat dingen onmogelijk zijn.

Maar voor mij is deze wel zeer onwaarschijnlijk.