Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Maar heeft Klomp gelijk ?
Bijv. over die discussie iedere keer weer over seksuele voorlichting aan kleuters van 5?
Mijn kleindochter is bijna 5 en zij krijgt echt niet die voorlichting die door BBB en met name FvD wordt gesuggereerd, iedere x weer.
Ik vind dat kwalijk voor een politicus..... en zeker voor een politicus uit een regeringspartij.
pmarena schreef:Dat hele lentekriebels gedoe is gewoon een berg gezeik om niks. Die paniekerige ouders doen net alsof de meester en de juf in de klas gaan staan krikken ofzoTerwijl het echt helemaal niks voorstelt voor de jonge kinderen. Voor de kleintjes is het niet meer dan "stop hou op" en als je het niet fijn vindt dat Pietje of Marietje je vastpakt voor een knuffel dan mag je dat zeggen en moet die ander er mee ophouden.
Voor groep 5-6 was het dit jaar vooral over opletten op internet, dat je niet zomaar iedereen kan vertrouwen en een beetje op je privacy letten verstandig is. Het is allemaal heel speels en onschuldig. Echt op niveau van de kinderen zelf van die leeftijd. Heeft an sich niets met directe seksuele voorlichting te maken, behalve dan dat het een goede basis legt van grenzen aangeven en bewustwording
pmarena schreef:Dat hele lentekriebels gedoe is gewoon een berg gezeik om niks. Die paniekerige ouders doen net alsof de meester en de juf in de klas gaan staan krikken ofzoTerwijl het echt helemaal niks voorstelt voor de jonge kinderen. Voor de kleintjes is het niet meer dan "stop hou op" en als je het niet fijn vindt dat Pietje of Marietje je vastpakt voor een knuffel dan mag je dat zeggen en moet die ander er mee ophouden.
Voor groep 5-6 was het dit jaar vooral over opletten op internet, dat je niet zomaar iedereen kan vertrouwen en een beetje op je privacy letten verstandig is. Het is allemaal heel speels en onschuldig. Echt op niveau van de kinderen zelf van die leeftijd. Heeft an sich niets met directe seksuele voorlichting te maken, behalve dan dat het een goede basis legt van grenzen aangeven en bewustwording
pien_2010 schreef:[ Bijzonder de boosheid over het artikel en het normaal vinden van onwaarheden.
prompter schreef:pien_2010 schreef:[ Bijzonder de boosheid over het artikel en het normaal vinden van onwaarheden.
Pien, ik heb duidelijk aangegeven dat ik het eens ben met de inhoud van het artikel en dat ik óók vind dat Caroline vd Plas onwaarheden verkondigt. Ik vind het alleen niet dé manier om dat aan de kaak te stellen. je bereikt er de mensen die wel in haar geloven niet mee, integendeel, die keren zich zo van je af.
journee schreef:pmarena schreef:Dat hele lentekriebels gedoe is gewoon een berg gezeik om niks. Die paniekerige ouders doen net alsof de meester en de juf in de klas gaan staan krikken ofzoTerwijl het echt helemaal niks voorstelt voor de jonge kinderen. Voor de kleintjes is het niet meer dan "stop hou op" en als je het niet fijn vindt dat Pietje of Marietje je vastpakt voor een knuffel dan mag je dat zeggen en moet die ander er mee ophouden.
Volgens het linkje gaat het hele lentekriebels verhaal een stuk verder dan wat jij hier aanhaalt. Hoewel het per leerkracht misschien verschilt welke invulling eraan gegeven wordt. Toch lijkt het me wel belangrijk dat er duidelijk met betrokkenen /ouders gecommuniceerd wordt wat er daadwerkelijk besproken wordt. Dan is dat namelijk voor iedereen duidelijk, iets wat nu klaarblijkelijk niet het geval is.
pien_2010 schreef:Ik vind het vooral gezeur. Tegenwoordig lijkt niets meer te mogen. Is dat nu het Nieuwe woke waar zo velen het over hebben.
Tjonge jonge.....
pmarena schreef:"Volgens het linkje...." Je linkje https://www.groep1-2.com/post/seksuele- ... ers#unread bedoel je...?
Dit heeft toch niets met de lentekriebels week vanuit de overheid te maken
Dit is een stukje van "juf Angelique" staat er boven. Wie dat ook moge zijn. Die gewoon zelf een interpretatie geeft over "seksuele voorlichting voor kleuters". Dat staat een ieder vrij natuurlijk om zijn mening daarover te delen. Maar de hersenspinsels van "juf Angelique" of welke juf, meester, moeder, vader of boze bezorgde buurvrouw dan ook, zeggen NIETS over de daadwerkelijk "Lentekriebels".
Het stelt echt niet zoveel voor, en scholen / juffen / meesters kunnen gewoon naar eigen inzicht, afhankelijk van de groep waar ze voor staan, bepalen wat geschikt is voor de kinderen. En dat stelt echt heel weinig voor en zijn gewoon hele nuttige onderwerpen voor kinderen die op een gegeven moment toch alleen op pad gaan in de wereld en de meest ver gaande rarigheid gaan horen van andere kinderen....
Het is zinvol als die andere (oudere) kinderen minder onzin wijsmaken aan het kleinere grut, en zinvol dat kinderen zelf een beetje een idee hebben van de basics van zichzelf veilig houden voordat ze op een opdringerige manier benaderd worden.
Of wat denk je van meisjes die zich rot schrikken als ze voor het eerst ongesteld worden, omdat ze al vroeg aan de beurt zijn en hun overbezorgde moeder vond dat ze nog helemaal niet toe waren aan meer dan met zand en poppen spelen.... als ouders en school heb je nog een kans om een kind direct correcte info te geven op een nette manier. Voordat een ander je voor is en kind rarigheid krijgt aangeleerd / schrikt van informatie of zelfs in situaties terechtkomt waarvan ze totaal niet weten wat ze er mee aan moeten. En dus erg kwetsbaar zijn om in de problemen te komen
Ze zijn veel te kwetsbaar als je het aan sommige ouders overlaat die hun kinderen "klein willen houden".
Hier zie je concreet hoe zo'n Lentekriebels-achtige week er per groep uit kan zien. En trek dat nou niet uit het verband want als ze het met heel klein grut hebben over de verschillen tussen jongens en meiden gaan ze ze heus niet zonder onderbroek voor de klas zetten ofzo
https://www.nu.nl/binnenland/6302970/di ... -niet.html
prompter schreef:https://www.ad.nl/politiek/topambtenaar ... ~a80b21b9/
Ik ben benieuwd, in ieder geval een "stevig figuur" als beoogd MP.
Citaat:In 2024 bleek uit interne documenten opgevraagd door NRC dat Schoof sinds 2014 de NCTV burgers heeft laten volgen met online nepaccounts, terwijl juristen hem meermaals waarschuwden dat dit juridisch waarschijnlijk niet toegestaan was. Het ging hierbij om onder meer "politieke campagneleiders, religieuze leiders, linkse en rechtse activisten"
irmaz schreef:Mijn eerste indruk Dick Schoof als PM; ik vind het een wat teleurstellende keuze, een echte 7-vinkjes persoon, die naar mijn smaak te oud is.
Maar misschien heeft dit land dit nu nodig, geen idee en geen mening daarover.
Dick Schoof wikipedia (https://nl.wikipedia.org/wiki/Dick_Schoof#cite_note-6)Citaat:In 2024 bleek uit interne documenten opgevraagd door NRC dat Schoof sinds 2014 de NCTV burgers heeft laten volgen met online nepaccounts, terwijl juristen hem meermaals waarschuwden dat dit juridisch waarschijnlijk niet toegestaan was. Het ging hierbij om onder meer "politieke campagneleiders, religieuze leiders, linkse en rechtse activisten"
We gaan het zien waar zijn normen- en waarde gevoel ligt.