Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:48

Biden is een enorme stotteraar geweest iets dat Trump ook weet. Hij speelt laag op de persoon.
Het is goed dat Biden stopt want wordt wel erg fragiel en ook nog eens campagne voeren naast president zijn, dat is nu gelukkig klaar. Dus die versprekingen zullen nu ook wel stoppen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:06

Er is al meer dan 100 miljoen dollar gedoneerd aan de campagne van Harris sinds Biden eruit gestapt is := Een giga record in zo’n korte tijd! Trump zal niet blij zijn :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:15

Nee, die zitten met hun promotiemateriaal wat de prullenbak in kan }>

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:26

8nnemiek schreef:
Er is al meer dan 100 miljoen dollar gedoneerd aan de campagne van Harris sinds Biden eruit gestapt is := Een giga record in zo’n korte tijd! Trump zal niet blij zijn :')

- Mooi aantal donaties
- Nieuwscyclus die de aanslag op Trump al lang en breed voorbij is
- Compleet moeten omdraaien qua tactiek

...

Yep, het Trump team zal aan het werk moeten :)).

Maar alleen met Harris komen we er niet. Het juridische stelsel daar is zo slecht ingestoken nu, dat Trump gewoon met vanalles weg komt. Daar moet wat aan gedaan worden, en vervolgens voorkomen dat er in de toekomst weer zo'n president aan een rechtvaardig rechtsstelsel kan tornen :=

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:51

Er valt van alles aan te merken op het Amerikaanse rechtssysteem. Maar het probleem dat Trump met van alles wegkomt heeft niet zoveel met het systeem zelf te maken, maar met corrupte rechters in het hooggerechtshof. Normaal zouden die allang geimpeached zijn door het congres, maar het land is zo gepolariseerd, dat de Republikeinen echt hun meerderheid in het hooggerechtshof niet in de waagschaal stellen. En in dit geval blijkt het dus vooral een politiek probleem te zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:57

Ja ik verwoordde het fout. Ik bedoelde de corrupte rechters etc. :j je hebt gelijk

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:59

Ik vind het sowieso idioot dat ze geen regel ingesteld hebben dat die Supreme Court niet half-half moet zijn qua Democraten en Republikeinen. Ze gingen er waarschijnlijk vanuit dat dat niet uit zou moeten maken gezien het "country (justice) over party" zou moeten zijn.....

Ik duim heel hard dat de GOP genadeloos afgestraft wordt en de Democraten de komende 4 / 8 jaar wat spijkers met koppen kunnen slaan voor het bolsteren van een rechtvaardiger systeem :j

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:01

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 22:01

8nnemiek schreef:

Trump krijgt naar eigen zeggen - een dat is een behoorlijk voorbehoud - 45 miljoen per maand van Elon Musk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 22:08

Dat ze dat er eerder niet voor over hadden .. had Biden dat niet nodig?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 23:04

Er waren grote sponsoren die het met Biden qua leeftijd niet meer zagen zitten, zoals de Disney erfgename. Die heeft nu direct gezegd te doneren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 07:05

mylittlejoy schreef:
8nnemiek schreef:

Trump krijgt naar eigen zeggen - een dat is een behoorlijk voorbehoud - 45 miljoen per maand van Elon Musk.

"Trump krijgt naar eigen zeggen".... LEUGEN!

Sorry, na jaren Trump is dit een geconditioneerde reactie op de woorden 'Trump' en 'zegt'..... :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 07:07

Nou ja Elon is op een crusade tegen 'woke' als ik het goed begrepen heb, dus wat dat betreft zou Trump voor hem wel een keus zijn denk

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 08:15

Hij blijft er zelf ook een beetje vaag over. Dat 1 van zijn zoons nu een dochter is geworden heeft nogal kwaad bloed gezet bij hem, qua "woke".... gisteren was er het Jordan Peterson interview met Musk, kan je zoeken op YouTube. Super ongemakkelijk om aan te horen en als je Musk ziet hakkelen dan weet hij denk ik zelf ook wel dat hij niet aan de goede kant staat met bepaalde standpunten :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 08:45

Ik heb meer interviews met Musk gezien, hij hakkelt altijd wel een beetje.. het is niet een heel sociaal iemand..
En het is niet zo zwart/wit 'omdat zijn zoon nu een dochter is geworden'.. maar de manier waarop het gegaan is.
Nou ja, ik weet verder niet wat zn motieven zijn, ik ken de man niet persoonlijk natuulijk, maar ik heb het idee dat voor een groot gedeelte van Trump stemmers het 'woke' gebeuren een issue is. Net zoals het traditionele gezin, nu moeten vaak twee mensen werken waardoor kinderen 'door de straat' opgevoed worden. En niet omdat twee mensen (dus de vrouw bijvoorbeeld) carriere willen maken (zoals hier) maar omdat ze op 1 salaris simpelweg niet rondkomen (ik was tijdens onze USA trip ook best verbaast over hoeveel mensen (/vrouwen) 2 banen hadden.. in een winkel én in een restaurant, of in een hotel en in een winkel, ik realiseerde me dat nooit zo).
Dus daar speelt hij dan ook handig op in, het 'traditionele' gezin waarbij de man werkt (en die verdient ook nog eens meer geld dan een vrouw) en de vrouw moeder kan zijn en zelf de kinderen kan opvoeden. Nou ja, ingewikkelde materie
Disclaimer: ik zeg hiermee niks over wat ik ervan vind :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:16

Cowboy55 schreef:
mylittlejoy schreef:

Trump krijgt naar eigen zeggen - en dat is een behoorlijk voorbehoud - 45 miljoen per maand van Elon Musk.

"Trump krijgt naar eigen zeggen".... LEUGEN!

Sorry, na jaren Trump is dit een geconditioneerde reactie op de woorden 'Trump' en 'zegt'..... :+

Check! Elon Musk heeft dit zelf inmiddels ontkracht. Wel lekker dat Trump nu door iemand uit 'zijn eigen kamp' wordt aangesproken op een leugen, hoewel Musk het 'de media corrigeren noemt'. Het is Trump zelf die letterlijk op een rally zei dat Musk 45 miljoen per maand doneerde, met de toevoeging even later dat 'we het goed moeten doen voor mensen zoals hij'.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:17

Is daar een video van trouwens? Van zowel de uitspraak van Trump (die rally) als die van Musk (of hij zal dat wel op X doen?)
Edit: gevonden.. ook in het interview met Jordan Peterson oa

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:08

Het maakt echt geen reet uit wat Trump roept en of het waar is helaas. Het aantal leugens en onwaarheden wat ie de lucht in smijt is ongekend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:01

Er gaat een gerucht rond dat Trump weer van Vance afwil, die komt steeds minder goed over. Vooral nu Kamala de tegenstander wordt ( waarschijnlijk) .

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:10

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:56

nps schreef:
BigOne schreef:
Er gaat een gerucht rond dat Trump weer van Vance afwil, die komt steeds minder goed over. Vooral nu Kamala de tegenstander wordt ( waarschijnlijk) .

https://www.businessinsider.nl/jd-vance ... -twijfels/

Oei, klinkt niet best. JD Vance, you’re fired?

Best rot voor die jongen. Hij heeft al geen ruggengraat (hij ging van zwaar anti-Trump naar grote fan van Trump) en nou is ie dadelijk ook nog werkloos.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 15:34

nps schreef:
Het maakt echt geen reet uit wat Trump roept en of het waar is helaas. Het aantal leugens en onwaarheden wat ie de lucht in smijt is ongekend.

Gelukkig heeft Biden geen last van gestotter, versprekingen en oncorrecte uitspraken :+
Mogen allebei met pensioen :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 16:13

Het kleine verschilletje is wel dat Trump vrijwel 0 kennis / interesse heeft en gewoon dingen roept waarvan hij denkt dat het stemvee dat goed vindt klinken / dat dat hem voordeel oplevert.

En bij Biden zijn het slechts versprekingen....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 16:42

Vanochtend gewandeld met een Americaanse (en Britse/ dubbel paspoort) uit New York :))
Zij stemt natuurlijk Harris (haar woorden) en haar kinderen (studenten) ook. Er is een golf van positiviteit door de jeugd gegaan vertelde zij en ze geeft Harris echt een goede kans. Opeens leeft de verkiezingen.
Trump zal alles uit de kast halen om het niet te laten gebeuren zoals dat hun niet het geld van Biden overgeheveld mag worden naar Harris, verkiezingen vervroegen daar Biden niet kapabel zou zijn etc etc.
Het was een heerlijke ontmoetingen en we hebben gegevens uitgewisseld daar we elkaar interessant vonden := .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:19

BigOne schreef:
Nee, die zitten met hun promotiemateriaal wat de prullenbak in kan }>

Hahaha ja, de hele campagne was gericht op het bashen van Biden. Dit was ook echt wel het juiste moment van Biden om eruit te stappen.