Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:05

Dinopino schreef:
Pareltjes dus een andere zienswijze dan hier gewenst is mag je niet hebben. Dan gooien we het onderwerp van vrijheid van meningsuiting ook maar gelijk in de prullenbak.

Jij bent 100% zeker dat er amper nazi's in de Oekraine zijn. En wanneer die er zijn hebben ze zeker weten helemaal niet meegedaan aan volkenmoord. Dat weet je 100% zeker, terwijl je geen stap in het land hebt gezet. Het filmpje van die Belgische journalist in begeleiding van mensen met een doodskop, wil niet zeggen dat die mensen het gedachtengoed hegen, dat alle joden en Russen dood moeten. Dat weet je 100 % zeker, wantjewas erbij. Wanneer er dan iemand aan twijfelt is die niet goed snik. Je kunt me overtuigen door in de bus naar Kiev te stappen en dan verder door. Neem een tolk mee en spreek eens met de bevolking daar.

Ik zou graag een ander topic overigens willen openen. Lijkt me weinig zin hebben, want dan gaan jullie hetzelfde gesprek daar voeren.

Interessant: We zijn heel erg tegen discriminatie, behalve wanneer het gaat over een pandemie of over een oorlog.

100 % zeker zijn jullie dat de Nazi's slecht zijn, daar ga ik volledig in mee. En 100 % zeker dat Putin niet de behoefte heeft om de Nazi's te verdrijven. En het is in dat opzicht ook volkomen logisch dat hij er voor zorgt dat de graanvoorraad niet gebombardeerd wordt, want hoe dan ook Putin is slecht. Jullie weten 100% zeker het nieuws wat jullie zien en horen is volledig 100% berouwbaar.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:06

Dinopino schreef:
Het filmpje van die Belgische journalist in begeleiding van mensen met een doodskop, wil niet zeggen dat die mensen het gedachtengoed hegen, dat alle joden en Russen dood moeten. Dat weet je 100 % zeker, wantjewas erbij. Wanneer er dan iemand aan twijfelt is die niet goed snik. Je kunt me overtuigen door in de bus naar Kiev te stappen en dan verder door. Neem een tolk mee en spreek eens met de bevolking daar.

I

er is je intussen door 4 verschillende mensen vertelt dat het symbool op dat filmpje een Kraken is en geen doodskop.. maar je leest het niet, snapt het niet, of bent gewoon een domme trol, geen idee..

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:22

Dinopino schreef:
Pareltjes dus een andere zienswijze dan hier gewenst is mag je niet hebben. Dan gooien we het onderwerp van vrijheid van meningsuiting ook maar gelijk in de prullenbak.

Jij bent 100% zeker dat er amper nazi's in de Oekraine zijn. En wanneer die er zijn hebben ze zeker weten helemaal niet meegedaan aan volkenmoord. Dat weet je 100% zeker, terwijl je geen stap in het land hebt gezet. Het filmpje van die Belgische journalist in begeleiding van mensen met een doodskop, wil niet zeggen dat die mensen het gedachtengoed hegen, dat alle joden en Russen dood moeten. Dat weet je 100 % zeker, wantjewas erbij. Wanneer er dan iemand aan twijfelt is die niet goed snik. Je kunt me overtuigen door in de bus naar Kiev te stappen en dan verder door. Neem een tolk mee en spreek eens met de bevolking daar.

Ik zou graag een ander topic overigens willen openen. Lijkt me weinig zin hebben, want dan gaan jullie hetzelfde gesprek daar voeren.

Interessant: We zijn heel erg tegen discriminatie, behalve wanneer het gaat over een pandemie of over een oorlog.

100 % zeker zijn jullie dat de Nazi's slecht zijn, daar ga ik volledig in mee. En 100 % zeker dat Putin niet de behoefte heeft om de Nazi's te verdrijven. En het is in dat opzicht ook volkomen logisch dat hij er voor zorgt dat de graanvoorraad niet gebombardeerd wordt, want hoe dan ook Putin is slecht. Jullie weten 100% zeker het nieuws wat jullie zien en horen is volledig 100% berouwbaar.

Ach Dinopino niemand snoert jouw de mond we vragen je alleen vriendelijk je eigen topic te openen en deze niet te komen verzieken. Kijk je moet op een legerbasis ook niet gaan roepen dat je tegen het leger bent, dan zetten ze je ook gewoon buiten. Om kort te gaan je past hier niet. Omdat je mensen aan het beledigen bent, onwaarheden verkondigd, en degene die het wellicht nog een beetje goed met je voor hebben belachelijk probeert te maken. Dat is niet chique, niet netjes en getuigd van heel weinig sociale vaardigheden en inzichten.

Daarnaast ben ik wel degelijk in de Oekraïne geweest én Rusland en vele voormalige Sovjet staten. Kijk, dat krijg je als je leest door een gekleurde bril. Of gewoon over dingen heen leest of niet begrijpt. Ik ken de fricties daar, ik heb de haat gevoeld en ik ben er erg van geschrokken. In jouw proef ik ook haat en dat baart me zorgen. Je vecht als een straatkat in het nauw, je bent gewoon bang. Bang voor een wereld die je totaal niet begrijpt. Dan sla je om je heen en wilt iedereen alleen raken en kwetsen dan hoef je zelf je angst niet te voelen.

Je bent bang voor Nazi’s die er nauwelijks zijn, je bent bang de mond gesnoerd te worden, je bent bang voor normale dagelijkse zaken, je bent bang tekort te gedaan te worden, je bent bang voor komplotten. Maar datgene waar je daadwerkelijk bang voor dient te zijn, aanbid je, Poetin! Daarmee schaar jij je achter een grote NAZI en een oorlogsmisdadiger! En zo verwordt je op termijn zelf een Nazi en ben je exact geworden wat je denkt te bevechten. Gefeliciteerd met je eigen logica!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:45

DP de woorden van Pareltjes zijn waarschijnlijk harde woorden voor je. Toch vind ik er veel waarheid in zitten. Wat ik je toewens is dat je in staat zult zijn om de post en posts van Pareltjes echt binnen te laten komen. Denk er eens heel goed over na ipv gelijk te reageren.
Echt Pareltjes heeft het goed met je voor, net als anderen hier in dit topic.
Het is nooit te laat om de persoon te worden die je wilt zijn.
Ipv dat je een nazi verdedigt (Poetin) die dit absoluut niet verdient en waar jij zelf alleen maar slechter van wordt. Dat is iets dat jij zeker niet verdient!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:51

Dinopino schreef:
Je kunt me overtuigen door in de bus naar Kiev te stappen en dan verder door. Neem een tolk mee en spreek eens met de bevolking daar.

Had je dit al gezien? Een veel meer betrouwbare bron lijkt mij niet mogelijk, deze is namelijk niet van het nieuws of mainstream media (ik begrijp dat je daar liever niet naar kijkt om redenen, snap ik en wil ik rekening mee houden). Deze is van de rijksoverheid.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... yiv-nieuws

Daar is ook een kort filmpje van waarin je hem ziet lopen in een voorstad van Kiev, waarop je ook kunt zien dat er schade is toegebracht, dat het niet zomaar praatjes zijn. Deze is wel van RTL dus misschien dat je deze dan liever niet kijkt, maar dat is aan jou :)
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... rland-kiev

Verder heb ik contact met een vrouw uit Kiev, tot maart dit jaar woonde ze daar, zij is echter gevlucht omdat ze haar leven daar niet meer zeker is. En ja, ook zij heeft connecties met Rusland, ze spreekt Russisch enzovoorts maar dat is absoluut niet genoeg om gespaard te worden, de Russen willen graag dat je dat geloofd maar dat is echt bullshit. De Russen hebben namelijk niet het doel om Nazi's uit de weg te ruimen, ze schieten namelijk op iedereen, ook op ouderen, kinderen. Mensen zijn hun leven daar niet zeker, iedereen loopt risico om te worden gedood. Dus nee, ik ben niet zelf met de bus er naartoe geweest, ik ken wel iemand die er al haar hele leven woont, die mij dingen heeft verteld waar je oren echt van klapperen. Dingen die echt haaks staan op dingen die jij zegt, wat ook de reden is waarom ik fel kan reageren omdat je in mijn ogen echt bent voorgelogen door die nieuwsbronnen die je volgt :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:03

pien_2010 schreef:
irmaz schreef:
O wauw :oo :(
In de door Russen bezette stad Kherson worden Ukraïners die gedood of verdreven zijn vervangen door Russen. Blijkbaar gewone burger-Russen die daar in de huizen van de Ukraïners gaan wonen en soort van hun leven overnemen. Overal zijn controle posten ingericht waar Ukraïners worden gecontroleerd op papieren en waar ze gedwongen worden hun kleren uit te trekken voor een controle op Jodensterren tatouages. Zie deze Twitterdraad:
[ Afbeelding ]

Vreselijk. We zijn weer helemaal terug in de nazitijd met dit soort praktijken van de Russen.
Laten we hopen dat dit niet waar is. Maar ik vrees het ergste.

De Russen staan bekend om hun Russificatie van ingenomen gebieden. Dat hebben ze ook bij dat eiland voor Japan gedaan destijds. Precies hetzelfde. De oorspronkelijke bewoners verjaagd en Russen verleid daar te gaan wonen met geld erbij.

Babootje

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:10

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:17

Dinopino schreef:

Misschien moet je eens aan emigreren denken. Heb gehoord dat de huizenprijzen in Siberië lekker laag zijn.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:22

Nuttige bijdrage....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:44

Iemand vragen om de bus naar de Oekraïne te nemen om je te overtuigen is natuurlijk omgekeerde wereld. Ik zou zeggen, pak hem zelf en overtuig ons. Iets zegt me dat jij daar nog nooit geweest bent. Anders zou je niet zo praten.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:00

Babootje schreef:
De mening op straat van een aantal Russen, die zich wel durven uit te spreken. Het lijkt ook wel te keren daar in Rusland.
https://twitter.com/igorsushko/status/1 ... 6045384704

Ik hoop daarop, dat er opstand komt in Rusland, volgens mij is dat de enige manier dat deze ellende stopt.
Verdrietig vind ik alles, dat mensen zo bang zijn voor hun regering en dat Oekraïne geslachtofferd wordt. Bij ons in de familie worden meerdere Oekraïiense gezinnen opgevangen en het is verschrikkelijk wat die mensen mee hebben moeten maken. Misschien moet Dino maar eens bij ons komen en met die mensen praten of een weekje mee komen draaien. Want eerlijk wat je hier allemaal wauwelt kan er mij niet in dat je daar serieus over bent .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:33

In ieder land heb je extreem rechtse nationalistisch/fascistische groeperingen. Ook in Nederland.
En in Rusland. Met Poetin aan het stuur.
1 van de mensen in het filmpje zegt ook: Laten we eerst maar eens beginnen met de fascisten in eigen land. Met Vladimir Vladimirovitch (aka Putin) voorop. Die hebben zelf in de gaten wie nu de werkelijke fascisten zijn. Onderstaand nog een artikeltje in Trouw over extreem rechts in Rusland, speciaal voor DinoPino (als ze het al leest). Vallen misschien de schellen van de ogen.
https://www.trouw.nl/nieuws/extreem-rec ... ~b0477c75/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:45

Bij ons zitten ze zelfs in de kamer, in de Oekraïne hebben ze niet eens een zetel gehaald.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:53

Gewoon een vraag, waar zou ik bang voor moeten zijn. Wanneer je mijn link zou openen, zie je gewoon een algemene site die de symbolen uitlegt.

https://www.discogs.com/master/721458-S ... -Totenkopf
Dit heeft die kerel op zijn uniform. Dat noemen wij gewoon een totenkopf.

Waar zou ik bang voor moeten zijn? Nucleaire oorlog? Nou die wil ik wel eens zien.
Waarom zou ik bang moeten zijn, voor een klimaatramp, je weet daar geloven wij niet in.net zoals overbevolking, en vogelgriep en rare enge ziektes die niet te genezen zijn.
Of hongersnood enz. Oorlogsdreiging ook niet. Wat hebben we nog meer oh ja de nieuwe wereldorde. Die ken ik niet en vind ik ook niet de moeite waard om te lezen.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 12-05-22 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:59

bigone schreef:
Bij ons zitten ze zelfs in de kamer, in de Oekraïne hebben ze niet eens een zetel gehaald.

Ja dat is ook weer zo. En zijn we er bang voor? Neuh...

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 17:00

Nee,DP, nee

Niet weer de bal bij ons leggen. Leg em maar eens bij jezelf. Beantwoord je eigen vragen maar eens. Dat kun je best....

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 17:01

bigone schreef:

Echt ik heb drie keer moeten lezen.Hoezo, zitten ze bij jou in de kamer.... :o

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 17:01

In Mariupol, Russische troepen bereiden zich voor om de stad in Rusland te integreren.

Adviseur van de burgemeester Petro Andryushchenko legt uit dat ze op 15 mei in Mariupol een "referendum" willen houden. Deze datum werd ook aangekondigd door de zelfbenoemde burgemeester van Mariupol.

De Oekraïense kant kan bevestigen noch ontkennen. De gebeurtenissen worden nog steeds gevolgd.

Petro Andryushchenko ook aan herinnerd dat de oefening-books in de scholen van de regio Mariupol en Mariupol bent aangemeld als "regio Mariupol. Rostov".

:x

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 17:03

En maar weer bevestigd dat Poetin niet bevrijdt maar inlijft. Lees je mee DP?

Dank je Daks voor je snelle bericht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 17:14

Pareltjes schreef:
bigone schreef:

Sorry , sommige politieke partijen en eentje vooral.
Uitspraak van Thierry Baudet, Poetin is een goede man, zeer mild en Baudet is zeer gecharmeerd van het fascisme. En van Houwelingen? Die verafgood Hitler.
Op diverse demonstraties werd Baudet ook vergezeld door een ultra rechtse knokploeg met fascistische uitingen op hun kleding en tatoeages.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 17:19

Dinopino schreef:
Gewoon een vraag, waar zou ik bang voor moeten zijn. Wanneer je mijn link zou openen, zie je gewoon een algemene site die de symbolen uitlegt.

De hele discussie over Kraken of een Totenkopf vind ik persoonlijk een non-discussie.
Ja er vechten extreem rechtse groeperingen mee in Oekraine om "hun land" te verdedigen. Dat is niet raar. Zij zijn immers onderdaan van Oekraine en onderdeel van de samenleving daar.
Maar het is nog wel wat anders als een heel land vanuit die ideologie genocide pleegt zoals nu Rusland doet.
In Nederland hebben we ook ons extreem rechts (FvD en Wilders) maar dat blijft in de marge.
In Rusland is de hele regering (Poetin en de Doema) extreem rechts. En pleegt vanuit die gedachte genocide op een heel volk (Oekraine) net zoals Hitler deed op de Joden. Daar zit het verschil. De EU tracht te waken over landen die dreigen af te glijden naar een autocratich systeem (zoals Hongarije nu). Om die reden is Turkije nog steeds kandidaat lid van de EU.
In het artikel staat:
Als Oekraïne het Associatie-akkoord tekent, zich democratiseert en economisch succesvoller wordt, kan het een model worden voor Rusland. Veel Russen kunnen zich herkennen Oekraïne, dat in veel op Rusland lijkt. Veel Russen zijn getrouwd met Oekraïeners, er wonen ook veel Oekraïeners in Rusland. Als Oekraïne een succesverhaal wordt, zouden veel Russen kunnen denken: waarom wij niet?"

Dat is het gevaar dat Poetin ziet. Dat is IMO de echte reden dat hij deze oorlog is begonnen. Hij kon eigenlijk niet langer wachten.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 17:22

bigone schreef:
Pareltjes schreef:

Sorry , sommige politieke partijen en eentje vooral.
Uitspraak van Thierry Baudet, Poetin is een goede man, zeer mild en Baudet is zeer gecharmeerd van het fascisme. En van Houwelingen? Die verafgood Hitler.
Op diverse demonstraties werd Baudet ook vergezeld door een ultra rechtse knokploeg met fascistische uitingen op hun kleding en tatoeages.

Nee ik dacht te lezen dat ze bij jou in de “ woonkamer “ zaten... :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:01

Dinopino schreef:

Waar zou ik bang voor moeten zijn? Nucleaire oorlog? Nou die wil ik wel eens zien.
Waarom zou ik bang moeten zijn, voor een klimaatramp, je weet daar geloven wij niet in.net zoals overbevolking, en vogelgriep en rare enge ziektes die niet te genezen zijn.
Of hongersnood enz. Oorlogsdreiging ook niet. Wat hebben we nog meer oh ja de nieuwe wereldorde. Die ken ik niet en vind ik ook niet de moeite waard om te lezen.

Kijk je zelf ook wel eens naar de links die je plaatst, en naar wat er precies in staat? :')
Gefeliciteerd, je hebt metal band (muziek) gevonden uit Wit Rusland, die in 1995 een cd heeft gemaakt.

Wat je denk ik wou delen is deze informatie :)
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/3._SS-P ... _Totenkopf

Edit: als je een filmpje hebt gezien waarop deze patch/logo/beeldmerk/wapen (hoe heet zoiets in het leger...?) hebt gezien dan zou ik dat filmpje ook wel interessant vinden om te zien. Ik heb nog wat filmpjes uit dit topic opnieuw gekeken, maar het ss-totenkopf divisie logo heb ik nergens gespot.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 12-05-22 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:07

Pareltjes schreef:
bigone schreef:

Ik heb hier echt heel hard om gelachen. _/-\o_

Babootje hele mooie uitleg, super!

Dp ik snap werkelijk niet waarom je zo blijft doorgaan in dit topic. Geeft het jou nou echt plezier en voldoening om deze berichten te plaatsen? Terwijl jij weet dat de rest van de bokkers absoluut geen plezier en voldoening uit jouw berichten krijgen? Raak je er nou echt zo blij van om anderen te irriteren en frustreren?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:45

Er had er eentje bij mij in de kamer kunnen zitten maar die zit 10.000 kilometer verderop. Mijn broer heeft nogal een crush op Poetin en Baudet. Hij snapt ze volkomen dus je kunt je misschien een beetje voorstellen hoe onze zeldzame telefoongesprekken gaan. Ook pro ivermectine en antivaccinatie.
Maar wanneer hij of eentje van zijn gezin een dure ziekte krijgt komt hij terug naar Nederland want daar moet je het zelf betalen.