Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:44

Nouja het euvel is, dat hij gewoon "dirt" verzint..... net als bij Biden.

Met hulp van zijn net zo doortrapte meelopers. (MAGA / extreem rechtse media enzo)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:59

8nnemiek schreef:
Het voordeel wat ik bij Harris zie is; Trump kan haar niet aanvallen op haar huidskleur of op het feit dat ze een vrouw is, hoe graag hij dat ook zou willen. Trump is vreselijk oppervlakkig, het gaat hem bijna niet om de inhoud.. Dus iemand die daar gewoon overheen kan praten en op het eerste gezicht geen tekortkomingen heeft, en waar geen 'dirt' over te vinden is, zou een goede kans moeten maken.
Vorige keer had ook niemand verwacht dat Biden zou winnen, die was toen ook al oud en stotterde zo nu en dan.

Hij verzint wel oliebol om haar te pakken. Ze is een vrouw, ze is van etnische afkomst, en ik denk dus wél dat hij dat gaat misbruiken. Desnoods verzint ie er wel een leugentje om een geboortecertificaat of wat andere bij. Ze gaat de volle lading oliebol, leugens en haat over zich heen krijgen. Ik benijd haar niet.

pmarena

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:17

Ik ook niet.... Trump is geen eerlijke tegenstander :n

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:32

ik zou wel eens een debat tussen die 2 willen zien, denk dat ie flink op z'n bek gaat

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:43

Ik ben er nog helemaal niet zo zeker van. Als het gaat om competentie dan kan zelfs de koffiejongen van de democraten nog winnen van Trump. Maar als het gaat om "sterk overkomen" dan is Trump daar gewoon heel goed in, als hatelijke retoriek / grof gebekt zijn / bully-ing je aanspreekt....en dat doet het blijkbaar bij heel veel mensen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:45

Maar hebben jullie dan geen vertrouwen in Harris? het is niet alsof ze gisteren komt kijken...
ze kent haar pappenheimers al lang... Het komt nu een beetje over alsof ze niet tegen een bully opgewassen zou zijn, maar ik denk dat ze dat juist heel goed kan. Ze weet toch hoe hij is.. alles van wat hij naar haar toe gaat gooien, kan ze op voorbereiden.. Het is niet alsof hij ineens heel anders gaat doen denk?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:45

Harris heeft een nadeel, voor sommige democraten is ze te progressief.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:46

Trump is een straatvechter en gebruikt (mis) bruikt alles wat hem lijkt. Je hebt in zo'n debat niets aan integere, eerlijke mensen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:04

Ik denk dat bijna niemand tegen een totaal a-morele bully opgewassen is, die zo versterkt wordt door zijn legertje enablers en meelopers, als een Trump. Niks ten nadele van Harris, misschien kan zij het wel heel goed.... we zullen zien. Ik hoop het heel hard in ieder geval :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:05

Harris is niet op d'r mondje gevallen, ik denk ook dat die best eens goed van zich af kan bijten in een debat :j Het is alleen de vraag of het mensen ook aanspreekt.

In Nederland zie je hetzelfde in debatten natuurlijk. Er zijn een paar mensen die écht goed kunnen spreken, op een duidelijke, rustige en nette manier de vinger op de zere plek leggen, en toch weinig aandacht krijgen omdat er een bulldozer overheen walst met populistische leuzen en bangmakerij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:24

Precies dat ja.....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:34

8nnemiek schreef:
Harris is niet op d'r mondje gevallen, ik denk ook dat die best eens goed van zich af kan bijten in een debat :j Het is alleen de vraag of het mensen ook aanspreekt.

In Nederland zie je hetzelfde in debatten natuurlijk. Er zijn een paar mensen die écht goed kunnen spreken, op een duidelijke, rustige en nette manier de vinger op de zere plek leggen, en toch weinig aandacht krijgen omdat er een bulldozer overheen walst met populistische leuzen en bangmakerij.

Dit is de spijker op zijn kop!!!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:19

Zo als het er nu uit ziet sluiten de Democraten de rijen om Harris en wordt zij de kandidaat. Ze is een goede debater, dus daar gaat ze zich wel mee redden. Haar probleem is dat ze gewoon niet aansprekend was tijdens de voorverkiezingen in 2020 en dat ze voor veel kiezers, en dan vooral de kiezers die het verschil maken, te progressief is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:29

Ik zou denken dat alles wat veel geld kost, aversie opwerpt (gezien veel amerikanen menen het in hun portomee te voelen als dingen geld gaan kosten. Dat is dacht ik ook het speerpunt van Trump. Miljarden de grens over en niks aan het eigen volk geven "ameria first", hetzelfde tegen de illegale immigranten, die geld kosten terwijl veel amerikanen meerdere banen moeten hebben om goed rond te komen)

maar het het beschermen van amerikanen in trade deals en dierenwelzijn zou ze toch wel stemmers op haar hand kunnen krijgen? (ik heb het vluchtig gelezen dus misschien heb ik wat dingen verkeerd geinterpreteerd)

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:32

Wat ik ervan begrepen heb is dat Harris over die hele abortus wetgeving in Amerika geheel onderbouwd haar zegje zou kunnen doen. En naar mijn idee heeft de tenietdoening van Roe vs Wade heel veel mensen verrast.
Hopelijk gaan we dat zien

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:37

ach, we zijn 4 jaar verder en ze is niet op d'r achterhoofd gevallen, die heeft echt wel flink bijgeleerd

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:31

Proficiat Lanoca.

De gelederen sluiten zich inderdaad en daar ben ik zo blij mee. Want dat is de enige kans dat de democraten gaan winnen en de voorgedragen vice president is een hele goede .

Het is een gepolariseerd land, dus wellicht omdat Harris juist wat progressiever is en "linkser" dat ze een uitstekende kandidaat zal zijn tegenover Trump.

Er is na het besluit van Biden en voordragen Harris inmiddels een record bedrag aan donaties voor campagne voeren binnen gekomen. Zeer goed nieuws.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:17

Ik zie nu gebeuren wat ik al hoopte: dat ze als team met Biden "samen sterk" verder lijken te gaan +:)+

Raskin is een goeie vent, en anderen hoor/zie ik op dezelfde toon praten:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:16

Ik kijk een klein stukje van de secret service testifies about the Trump assassination.. dat is ook wel bijzonder zeg …
Een committee van onderzoek ofzo .. t gaat er pittig aan toe. Dan vallen de Nederlandse debatten een soort van mee :+

Oh blijkbaar is verdacht gedrag niet genoeg om de secret service aan de gang te krijgen… :+ okeej

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:11

pmarena schreef:
Ik zie nu gebeuren wat ik al hoopte: dat ze als team met Biden "samen sterk" verder lijken te gaan +:)+

Raskin is een goeie vent, en anderen hoor/zie ik op dezelfde toon praten:
[ Video ]

Ja, de hele club blijft achter Biden staan, steunt Harris, gooit (nog) niet met modder naar Trump en Harris heel slim vind ik dat, liet tijdens een campagne bijeenkomst Biden aan de lijn waarop ze hem prees en ook aan het publiek vertelde hoeveel zij en haar man van hem en zijn gezin houden en dat ze als familie voelen. Waarop Biden ontroerd dat ook aan zijn kant bevestigde en zij iets in de trant grappend, ik hou je in de gaten jonkie.

Ik vind dat heel sterk. Komt toch iets anders over als Trump die over Pence van de week zei, dat die gedood had moeten worden. Klinkt niet echt betrouwbaar als het gaat om collega's te zijn.

Ook sprak Harris zich uit dat zij voor handhaving is van de abortuswet en dat het zeker zal zijn dat als Trump president wordt in alle staten abortus strafbaar zal worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:14

:j

Dit is eigenlijk ook wel de ideale situatie zo: Biden kan relatief zorgeloos zijn laatste half jaar uitdienen en zich daar lekker op concentreren. Hoeft zich niet druk meer te maken over herverkiezing. Wie weet hoe hij daar ook van opknapt, als die druk van hem af is :(:)

En wel mooi natuurlijk dat team Trump klauwen vol geld en energie uitgegeven heeft aan het zwartmaken van "ouwe man" Biden en hij nu zelf de enige bejaarde in de race is _O-

Wel weer mooi trouwens, op filmpjes van Biden die als verrassing inbelt, hoor je hem een beetje raar praten, met een slis. En zie je er onder meteen tig reacties van "dat is niet Joe Biden / waar is Biden??? we hebben hem al dagen niet gezien / hij is dood / ze hebben hem omgelegd / hij klinkt alsof hij gegijzeld wordt / dit bericht is duidelijk AI / dit klinkt veel te helder voor demente Biden" en meer van die ongelofelijke stierenpoep.

Volgens mij heeft die beste man gewoon lekker zijn kunstgebit uitgedaan nu hij toch thuis moet blijven _O-

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:08

JD Vance zet zich in ieder geval lekker op de kaart, door te zeggen dat het land wordt gerund door 'childless catladies' die 'miserable with their own life' zijn, zoals Kamala Harris, en dat ze om die reden geen 'direct stake' in Amerika heeft. Lekker bezig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:09

Vance is gewoon een kopietje van Trump. Echt een super zwakke keuze.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:19

A dus als je geen kinderen hebt (wil je ze niet of kun je ze niet krijgen zit daar dan nog verschil in? en wel katten ben je dus zielig en nergens goed voor? :)* gelukkig heb ik geen katten. Sterke aanval wel op je nieuwe tegenstander, :))

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:40

Ah, de directeur van de secret service stapt toch op… dat kon ook eigenlijk niet anders denk ik.. want een blunders zijn daar gemaakt :n