steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 13:13

Roodvos schreef:
Ik plaats hem vandaag gewoon nog maar een keer. Het sluit naadloos aan bij het betoog van Janneke.

Artikel voor wie het interesseert over koeien, varkens, stikstof, boeren, (wan)beleid en (agro-)industrie.

RUG-wetenschapper over stikstofprobleem:
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/938200/rug-wetenschapper-over-stikstofprobleem-we-produceren-vooral-voor-duitsland

het artikel schreef:
-‘Op dit moment exporteren we zestig procent van onze productie. In principe kan dat eruit, zonder dat we honger lijden. Maar de grote agro-industriële bedrijven, zoals Friesland-Campina, zullen dat niet leuk vinden.’
-‘Doordat we ons vlees en onze melk exporteren, zijn we aan het concurreren met landen waar het nog goedkoper kan. Wij moeten een productiesysteem in de benen houden met hele lage kostprijzen. Dat leidt bovendien tot een enorme milieu-impact.’
-Zij [de boeren] worden geadviseerd door de agrarische industrie. [..] En die is er voor de export van onze melk, tomaten en vlees. Voor die industrie is het van wezenlijk belang dat wij producten tegen een lage prijs kunnen leveren. Dus de industrie adviseert boeren hoe ze dat het beste kunnen doen. Daar is niks mee, behalve dan dat het milieu nooit in dat plaatje is meegenomen. Alle milieukosten worden de Nederlanders betaald, en niet door de Duitsers die onze producten afnemen.’
-De financiële belangen van de agrarische industrie zijn aanzienlijk. Vorig jaar exporteerde Nederland voor meer dan honderd miljard euro aan landbouwproducten. [..] ‘Het probleem is dat het grootste deel van dit geld niet bij de boeren, maar bij de andere schakels in de productieketen terecht komt’. Ze wijst ook op de rol van de consument: ‘Die betaalt veel minder voor een pak melk in de supermarkt dan eigenlijk zou moeten.’

Ook een reactie van FrieslandCampina en Agrifirm.

Ik zie hier een gat... Tussen het verhaal van mevrouw Nonhebel en de reacties van RFC en Agrifirm...
Want het verhaal is plausibel, daar ga ik niet aan tornen.
Wat ik me afvraag: Wanneer gaat men inzichtelijk maken waar het binnen de huidige plannen van in dit geval RFC en Agrifirm aan schort, waardoor het als onvoldoende wordt gezien?"

Is er ergens een artikel waar ik dat kan vinden? Ik lees overal dat instanties al 50 jaar tegen een muur praten, maar ik lees nergens waar private ondernemingen tekort schieten in het huidig opgemaakte beleid?

En waar ik zelf heel erg veel moeite mee heb, is dat ook deze mevrouw maar weer bevestigt dat het oppervlak van Nederland op dit moment (door de samenloop van omstandigheden, of eigenlijk de opstapeling van negeringen) gewoon te klein is. Dan vraag ik me af: Wat is zou er gebeuren als we de grens met België en Duitsland weghalen? België en Nederland als provincies van Duitsland. Wat verandert dat aan het beleid?

Het geeft mij weer het gevoel dat we hier een theoretisch probleem aan het oplossen zijn, wat niet bijdraagt aan een duurzame planeet, in tegendeel... Je verplaatst het probleem. Weliswaar zal de uitstoot NH3 niet meteen stijgen, maar door extra benodigd transport de uitstoot van NOx wel.
En dat begint al in Nederland, waar op dit moment maar één RMO op waterstof rijdt. De rest rijdt op biogas geloof ik.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 13:17

Nou Janneke2....niet om een mierenn*uker te zijn...maarre tussen 51 miljoen en 2,2 miljard ligt nog een heel groot bedrag, hoger dan die 51 miljoen winst. 1 miljard is 1000 miljoen, dus om nu te zeggen dat het maar ietsje minder is dan je al de hele tijd zegt........

Overigens zeg je wel degelijk in een post daarvoor dat A ware 4 miljard winst had gemaakt vorig jaar...wat dus 51 miljoen is.
Ja nog steeds een heel mooi bedrag, waar boeren niet in mee delen; ik zou niet spugen als ik er 1 % van kreeg in elk geval.
Maar bij lange na nog niet in de buurt van die miljarden winst die je wel het hele topic al verkondigd.

Weet het; voegt verder niks toe in het topic. Maar als je beweert dat je ergens van beschuldigd wordt, zou ik eerst je eigen posts even doorlezen, want al zo'n beetje het hele topic lang ( ik heb het je meerdere keren zien zeggen in elk geval)verkondig je dat A ware 4 miljard winst heeft gedraaid vorig jaar....terwijl zelfs hun omzet nog niet eens zo hoog was, laat staan de winst.

in het kader van foutieve informatie; just my 2 cents.

Ben het overigens wel volledig met je eens dat de grote jongens, waar de echt grote bedragen blijven hangen, maar eens mee moeten gaan betalen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 14:06

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 14:07

Janine1990 schreef:
Ik zie hier een gat... Tussen het verhaal van mevrouw Nonhebel en de reacties van RFC en Agrifirm...

Please enlighten me : ik ken de uitdrukking 'ergens geen gat (meer) in zien' en dat gaat over 'het is onmogelijk'.
Ik vermoed dat je een discrepantie ziet - maar welke precies...?
Citaat:
Wat ik me afvraag: Wanneer gaat men inzichtelijk maken waar het binnen de huidige plannen van in dit geval RFC en Agrifirm aan schort, waardoor het als onvoldoende wordt gezien?

We hebben het pagina's lang over de plannen van de regering.
Ik heb een aantal keren een pleidooi voor lely sphere gelezen, zijn er nog andere plannen vanuit RFC en Agrifirm...?
Citaat:
Is er ergens een artikel waar ik dat kan vinden? Ik lees overal dat instanties al 50 jaar tegen een muur praten, maar ik lees nergens waar private ondernemingen tekort schieten in het huidig opgemaakte beleid?

Privaat als in: privaatrechtelijk?
En dan gericht op RFC, Agrifirm en collega's...?

In het artikel van dr. Nonhebel aangehaald door Roodvos,
stond te lezen:
"Boeren krijgen nu advies van de Agrifirm’s en alle andere groepen in het agrarisch complex over hoe ze zo goedkoop mogelijk kunnen produceren. Maar ze moeten boeren gaan adviseren hoe ze zo milieuvriendelijk mogelijk kunnen produceren in plaats van tegen de laagste prijs."

Een duidelijk benoemde laten we zeggen omissie.

(Het staat ook met andere woorden en op andere plaatsen in het artikel en in dit topic.)

Citaat:
En waar ik zelf heel erg veel moeite mee heb, is dat ook deze mevrouw maar weer bevestigt dat het oppervlak van Nederland op dit moment (door de samenloop van omstandigheden, of eigenlijk de opstapeling van negeringen) gewoon te klein is.

Eerlijk gezegd heb ik dat niet gelezen.
We zijn niet te klein.

Niet te klein om onszelf te voeden.
Wel te klein (en nog een aantal andere zaken) om 60% export te produceren zonder schade.
(De binnenstad van Gouda heeft een hoger grondwaterpeil nodig dan de intensieve veehouderij.)
Citaat:
Dan vraag ik me af: Wat is zou er gebeuren als we de grens met België en Duitsland weghalen? België en Nederland als provincies van Duitsland. Wat verandert dat aan het beleid?

Ook dan is het verstandig om niet met dieren te slepen en lokaal te produceren....

Ik zie zo gauw niet, waar jij het gevoel krijgt van 'je verplaatst het probleem'.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 08-07-22 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 14:12

microplastics zit bijna overal in.. dus dat het in veevoer/vee zit verbaast mij op zich niets. Het is ook aangetroffen in menselijk bloed..
Het schijnt veel in gebotteld water te zitten.. ?

Uit een reactie als "Poeh..." kan ik niet zoveel halen..
(moet je links niet onderbouwen met wat je er zelf van vind, of is dat geen regel meer?)

prompter

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 14:30

Ik hoorde vanochtend op de radio dat overbodig spul uit de supermarkt, dat tot veevoer wordt verwerkt, met verpakking en al wordt vermalen! Ja gek is dat, dat er dan plastic in zit! Waarom kan dat niet gewoon zonder verpakking denk je dan als simpele ziel.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 14:35

Omdat uitpakken tijd kost en tijd is geld. Te idioot voor woorden, maar zo wordt er wel gedacht :x

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 14:40

Janine1990 schreef:
Wat ik me afvraag: Wanneer gaat men inzichtelijk maken waar het binnen de huidige plannen van in dit geval RFC en Agrifirm aan schort, waardoor het als onvoldoende wordt gezien?"

En waar ik zelf heel erg veel moeite mee heb, is dat ook deze mevrouw maar weer bevestigt dat het oppervlak van Nederland op dit moment (door de samenloop van omstandigheden, of eigenlijk de opstapeling van negeringen) gewoon te klein is. Dan vraag ik me af: Wat is zou er gebeuren als we de grens met België en Duitsland weghalen? België en Nederland als provincies van Duitsland. Wat verandert dat aan het beleid?

Het geeft mij weer het gevoel dat we hier een theoretisch probleem aan het oplossen zijn, wat niet bijdraagt aan een duurzame planeet, in tegendeel... Je verplaatst het probleem.
Weliswaar zal de uitstoot NH3 niet meteen stijgen, maar door extra benodigd transport de uitstoot van NOx wel.
En dat begint al in Nederland, waar op dit moment maar één RMO op waterstof rijdt. De rest rijdt op biogas geloof ik.

1. Die vraag van het beleid is zo theoretisch, die is niet te beantwoorden zonder je daarvoor te verdiepen in het landbouwbeleid van de laatste 30-50 jaar van Duitsland. Ik heb daar geen kennis van in elk geval. Wellicht waren de huidige NL bedrijven er dan op die plek niet gekomen? Of niet in die omvang? Of waren boeren al eerder gestimuleerd naar een andere locatie te verhuizen? Waren er andere natuurgebieden aangewezen en/of andere instandhoudingseisen? Feit is wel dat als je nu de grenzen zou weghalen er hetzelfde soort beleid zou moeten zijn. Want ook Duitsland is EU en zal er dan voor moeten zorgen dat de kwaliteit van deze natuurgebieden hersteld wordt.

2. Het geldt lang niet overal voor, maar zoals deze mw. Nonhebel ook zegt in het artikel" stikstof is een regionaal probleem. [..] Als je dat een beetje verspreidt over de wereld, hebben minder mensen daar last van.’ Voor dit specifieke milieuprobleem geldt dus wel het verplaatsen is het oplossen en daarmee een bijdrage aan een betere planeet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 14:43

prompter schreef:
Ik hoorde vanochtend op de radio dat overbodig spul uit de supermarkt, dat tot veevoer wordt verwerkt, met verpakking en al wordt vermalen! Ja gek is dat, dat er dan plastic in zit! Waarom kan dat niet gewoon zonder verpakking denk je dan als simpele ziel.

Ik ben in een aantal van dit soort fabrieken geweest en daar werd dit soort spul gewoon uitgepakt, dus absoluut niet met verpakking en al vermalen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 14:50

prompter schreef:

Is dat echt zo, of zeggen ze dat op de radio?

Citaat:
Westerbos stelt dat het erop lijkt dat een deel van de restpartijen van de voedingsmiddelenindustrie 'met verpakking en al wordt verwerkt tot veevoer'. De stichting vermoedt dat 'vrijwel elke biefstuk en hamburger' kleine stukjes plastic bevat.

Niet te grote conclusies
Die laatste aannames komen niet uit het VU-onderzoek. De Amsterdamse onderzoekers waarschuwen vanwege de bescheiden omvang van hun studie juist voor te grote conclusies. Zij noemen hun resultaten 'een eerste indicatie dat plasticdeeltjes aanwezig zijn in detecteerbare concentraties in modern veevoer, de dieren die dat eten en in producten van de boerderij'. Over de vraag hoe schadelijk de microplastics in voedsel zijn, geeft deze studie ook geen uitsluitsel.

https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2022/ ... lfs-groter

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:10

Fijn als dat mee blijkt te vallen, ik vond het al zo'n absurd bericht!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:17

Die minuscule plastic stukjes komen overal voor, was maar eens wat fleece truien en stop ze daarna in de droger. Kijk wat er in je stof filter zit en dat is wat je kunt zien.
Deze ministukjes zijn niet zichtbaar en worden er door de zuivering ook niet uitgepikt. Ik vermoed dat wanneer iedereen er op getest zou worden minimaal 90 % plastic in zijn bloed heeft. Schrikken? Misschien, schadelijk ? Geen idee.
De opmerking van door gemalen plastic verpakkingen , kan ik niks mee en lijkt een opmerking die nergens op slaat.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 16:16

Zo hebben alle nieuwszenders het opgepakt in ieder geval. Zowel het nieuws op 1, sbs als rtl hebben het zo verteld.

Plastic in zuivel en vlees: Je gaat bijna in complottheorieën geloven, boeren krijgen nog teveel steun, gooien we deze er maar even in.
Ik vraag me dan af hoeveel er in andere levensmiddelen zit..

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 16:21

Inmiddels is Corona ook al veehouderij gerelateerd.. wordt steeds gekker

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 17:10

kamsel schreef:
Zo hebben alle nieuwszenders het opgepakt in ieder geval. Zowel het nieuws op 1, sbs als rtl hebben het zo verteld.

Plastic in zuivel en vlees: Je gaat bijna in complottheorieën geloven, boeren krijgen nog teveel steun, gooien we deze er maar even in.
Ik vraag me dan af hoeveel er in andere levensmiddelen zit..

De nieuwste aflevering van 'The mind explained' gaat hierover... Best interessant!

Maar inderdaad weer een lastige toevoeging aan de maatschappelijke discussie. Zeker als je leest in het artikel van De Nieuwe Oogst die Cer aanhaalt; oorzaakt lijkt landbouwplastic te zijn (VU).
Nu weet ik niet of dat een verhaspeling is, maar het staat in mijn beleving nogal lijnrecht tegenover 'het ligt niet aan de boeren' (PSF)

En als het in Nederland al zo gaat, hoe zal dit in andere landen dan zijn? Amerikaans vlees bijvoorbeeld...

Ik vraag me ook af wat voor overbodig spul uit de supermarkt er terecht komt in veevoer en hoe... Verpakkingen die niet worden verwijderd lijkt me ook sterk als ik zie wat voor ongelooflijke apparatuur er bestaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 17:40

Roodvos schreef:
1. Die vraag van het beleid is zo theoretisch, die is niet te beantwoorden zonder je daarvoor te verdiepen in het landbouwbeleid van de laatste 30-50 jaar van Duitsland. Ik heb daar geen kennis van in elk geval. Wellicht waren de huidige NL bedrijven er dan op die plek niet gekomen? Of niet in die omvang? Of waren boeren al eerder gestimuleerd naar een andere locatie te verhuizen? Waren er andere natuurgebieden aangewezen en/of andere instandhoudingseisen? Feit is wel dat als je nu de grenzen zou weghalen er hetzelfde soort beleid zou moeten zijn. Want ook Duitsland is EU en zal er dan voor moeten zorgen dat de kwaliteit van deze natuurgebieden hersteld wordt.

2. Het geldt lang niet overal voor, maar zoals deze mw. Nonhebel ook zegt in het artikel" stikstof is een regionaal probleem. [..] Als je dat een beetje verspreidt over de wereld, hebben minder mensen daar last van.’ Voor dit specifieke milieuprobleem geldt dus wel het verplaatsen is het oplossen en daarmee een bijdrage aan een betere planeet.

Het was ook meer een soort van vraag waar ik niet per se een antwoord op zocht. Niemand kan een antwoord geven op what if's. Maar ik denk wel dat je in punt 1 in dezelfde richting denkt als ik, omwille van punt 2.

Met betrekking tot punt 2 heb ik ook geen bezwaar tegen het terugdringen van de ammoniakemissie, de manier waarop stoort mij. Ten eerste de diverse beleidsvormingen in de afgelopen jaren, voelt niet lekker en eerlijk. Maar hé, wie vindt dat wel normaal :D Volgens mij bijzonder weinig mensen in dit topic heb ik het idee.
Wat ik heel erg lastig vind, is dat er zo gemakkelijk over een complete sector wordt gedacht. Het terugdringen van de veestapel zet alleen in mijn gezin al 3(!!) banen op het spel... Op vijf volwassen op de arbeidsmarkt en niet één boer... Waar worden wij geacht te gaan werken? (bij wijze van he, ik hoop dat veel boeren als dit plan wordt doorgezet geholpen worden met implementatie van maatregelen en royale steun).
Goed, we zullen wellicht een poosje vooruit kunnen in de bouwsector, maar over minder dan 40 jaar (met de hoeveelheid boeren die het niet zien zitten wellicht over 10 jaar al) zijn we van het overschot aan grijze muizen af en zitten we met een overschot aan woningen. Een hele hoop kosten, staan daar dan ook nog de juiste inkomsten tegenover?
En uiteraard, als we allemaal de mond vol duurzaamheid en natuurlijk hebben, hoe natuurlijk is het nog om koeien op een droog weitje te zetten in Frankrijk en daar door het klimaat meerdere koeien te moeten melken met dezelfde opbrengst? Om het vervolgens met een vrachtwagen te gaan vervoeren over 800km, die vrachtwagen heeft een capaciteit van 25m3 (want in de bergen mogen ze niet met meer rijden, in Nederland mogen ze 35m3 rijden) maar laadt over die 800km slechts bij 3 boeren en komt uit op 16m3 vulling. Dus meer km's in auto's, meer vee, voor hetzelfde volume output, want zoals mevrouw Nonhebel bevestigt zal de vraag meteen niet omlaag gaan.

Klein rekensommetje, wij halen minimaal 11-12 miljoen kilo melk binnen in een week, soms veel meer... Ongeveer 343 auto's per week of 49 auto's per dag. Dit loopt op tot 420 auto's per week (60 per dag).
Voor ditzelfde volume heb je in het genoemde voorbeeld (ex kilometers, want het is niet reëel om daar een aanname op te maken) met een gemiddelde tankvulling van 20m3 ruim 600 auto's per week nodig. Ongeveer 86 per dag...

Dus ik vraag mij oprecht af of het terugdringen van de uitstoot in de veehouderij in Nederland d.m.v. inkrimping (en dus snijden aan de aanbodzijde) op de lange termijn gaat bijdragen aan een gezondere planeet en we niet over een jaar of 10/15 zeggen: Goh, dit hadden we toch anders moeten doen. Of hadden we toch naar de CTM geluisterd!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 18:01

Electra63 schreef:
Sunnda schreef:
Ik heb nog nooit zo'n lange post gelezen met zo weinig inhoud electra63.

Je doet precies waar ze in Den Haag gek op zijn; alles wat anders is dan zij willen ze de kop indrukken door het af te doen als populisme etc.

En wat een sneu zwaktebod om eerst vier keer te roepen dat ze samenwerken met fvd en dan te zeggen dat je dat doet op basis dat het een nieuwe partij is die veel aandacht krijgt en dat bbb dat nu ook krijgt?
Is dat de nieuwe defenitie van samenwerking?
Oh ja en ze hebben toevallig een partijpunt dat overeenkomt en nu veel onder de aandacht ligt.

En die financiering? Ook zoiets wat men graag aanhaalt als framing. Je weet dat journalisten van het AD de enige zijn die op de uitnodiging van BBB zijn afgekomen om daadwerkelijk te kijken. De rest blaat liever.

En verder ben je het gewoon niets eens met de partijpunten, dat mag.
Dat ben ik het met een hoop partijen ook niet.

Maar de manier waarop is wanstaltig als je dan nu met zo'n lege post komt.

Dat mag jij vinden, maar dat is mijn mening. Dat sommigen hier blind achter BBB en FfD lopen, was mij al lang duidelijk.

Ik kijk de interviews en lees de artikelen van beide kanten, van verschillende politieke partijen. Sterker nog, ik heb de partijprogramma's van bijna alle politieke partijen gelezen.
Zouden jullie ook eens moeten doen.

Heb je het artikel in het NRC gelezen? Over de populariteit van BBB bij extreem rechts ?
Of het linkje wat ik eerder heb geplaatst? Over dat de melkprijs zo ontzettend gestegen is ? En dat dit een goed moment kan zijn om over te stappen naar biologisch boeren?

Wat als de politie op een Marokkaanse jongen van 16 had geschoten, die niet luisterde naar de politie? Waarschijnlijk had je geklapt.

Nu zijn ze vrij gelaten, dus wat corruptie bij politie en overheid, wat hier al vaak wordt geroepen. Het wordt onderzocht en de verdenking van doodslag is weggenomen.

Wat vind je dat namen en adressen van politie (en politici) worden gedeeld en bedreigd?

Jij beseft niet half hoe je vast zit in je eigen doorgeroeste denkpatronen als je denkt dat iemand die zegt dat je eerdere post over een samenwerking gewoon kant nog wal raakt, maakt dat jij denkt dat je over iemand kan zeggen dat die klapt als de politie op een jongere schiet.

Je bent zelf net zo slecht als die aanhangers van de fvd, alleen zit je aan de andere kant van het spectrum.

Zij menen iedereen die anders denkt aan te moeten vallen en jij doet het omdat iemand je wijst op het feit dat er geen samenwerking is tussen twee partijen en dat je met een onzin verhaal komt om te blijven doen alsof het wel zo is.

Echt, schaam je diep om je zo te verlagen tot dat soort uitspraken.
Baudet is er jaloers op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 19:05

Sunnda schreef
Citaat:
Jij beseft niet half hoe je vast zit in je eigen doorgeroeste denkpatronen als je denkt dat iemand die zegt dat je eerdere post over een samenwerking gewoon kant nog wal raakt, maakt dat jij denkt dat je over iemand kan zeggen dat die klapt als de politie op een jongere schiet.

Je bent zelf net zo slecht als die aanhangers van de fvd, alleen zit je aan de andere kant van het spectrum.

Zij menen iedereen die anders denkt aan te moeten vallen en jij doet het omdat iemand je wijst op het feit dat er geen samenwerking is tussen twee partijen en dat je met een onzin verhaal komt om te blijven doen alsof het wel zo is.

Echt, schaam je diep om je zo te verlagen tot dat soort uitspraken.
Baudet is er jaloers op.

Waarvan akte. Wat een enorme nare aanvallende post. Hier voel ik me zo niet meer senang mee, dat ik NU dit topic ga verlaten
:wave:
Het gaat je goed Sunnda. Jouw post vind ik zo niet OK!!!!!! :wave:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 19:22

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 19:49

pien_2010 schreef:

Dus electra die schrijft dat Sunnda klapt als het een Marrokaan betreft, is wel ok?

Of heb ik iets gemist?

De zin “de populairiteit van de BBB bij extreem rechts”.. wat wordt daar precies gesuggereerd eigenlijk?? Ik vind dat nogal een uitspraak

Maar blijkbaar is het vrij normaal om mensen extreem rechts te noemen, maar andersom is ineens not done ? Hebben we daar de 2 maten weer? Of wat is dat?

Ik zag weer een bericht van Omzigt over het wanbeleid inzake de boeren, nooit gedacht dat hij nog eens extreem rechts zou zijn.. maar goed, ik heb dan ook geen verstand van politiek..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 19:59

Cer schreef:
pien_2010 schreef:

Dus electra die schrijft dat Sunnda klapt als het een Marrokaan betreft, is wel ok?

Of heb ik iets gemist?

Ach op de vraag komt nooit antwoord, je hoeft alleen maar de opmerkingen over buitenlanders of vluchtelingen op Bokt te lezen, dan weet je genoeg. :wave:

Note:
Je hebt er nog wat bij geplaatst:
Ik had eerder een linkje geplaatst over de populariteit van BBB bij extreem rechts.
Ik verzin het niet uit mijn grote duim ;)
Dat kan je vervelend vinden, maar je zou het eerder zorgelijk kunnen vinden, met name voor BBB zelf.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 08-07-22 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 20:00

DuoPenotti schreef:
https://www.weekbladvoordeurne.nl/nieuw ... uvX0ZzXyTI

Stuk genuanceerder manier van aanpak.
Ook van D66 maar dat mocht niet naar buiten gebracht worden.

Interessant stuk! En strookt met wat een hoop boeren roepen.

Beetje breder uitmeten, wellicht dat er dan wat politieke koppen gaan rollen...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 20:03

Noem je de BBB dan extreem rechts? Kan hoor, maar zeg dat dan gewoon ..

En ik zit niet perse iedereens berichten na te zoeken.. dus geen idee verder :evaw:

Nieuwsberichten checken, dat doe ik af en toe, maar ook niet altijd ..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 20:18

Janine1990 schreef:
DuoPenotti schreef:
https://www.weekbladvoordeurne.nl/nieuw ... uvX0ZzXyTI

Stuk genuanceerder manier van aanpak.
Ook van D66 maar dat mocht niet naar buiten gebracht worden.

Interessant stuk! En strookt met wat een hoop boeren roepen.

Beetje breder uitmeten, wellicht dat er dan wat politieke koppen gaan rollen...

Ben er bang voor... Want ze hebben de grond nodig klinkt steeds meer als het enige doel.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 20:38

Pinacolada schreef:
Inmiddels is Corona ook al veehouderij gerelateerd.. wordt steeds gekker

Hoe kom ik er dan aan? :+