Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:08

prompter schreef:
_San87_ schreef:

Nee, het komt zeker niet door de expat voordeeltjes dat huizenhuur door t dak gaat.

Het buurhuis is hier verhuurd aan expats. Huur; 2950 Euro :+ . Exact hetzelfde huis als wat ik huur, ik betaal de helft en dat vind ik al veel te duur. Dus nee, van die expats hebben we geen last op de woningmarkt :=

Case in point, idd :D.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:13

Ik ben dat gezeur over asiel weleens zat. Die walgelijke losers/ mensen in Coevorden bijvoorbeeld. Is toch van de zotte? Brandstichting, vernielingen etc omdat er 15jongeren opgevangen worden. Waar maak je je druk om?
We hebben ernstigere problemen in Nederland die niets met asiel te maken hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:17

anjali schreef:
Ik weet niets van een statement van hem.

Dat heb ik een paar posts naar boven geplaatst. Wat vind je daarvan?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:46

Libra76 schreef:
Ik ben dat gezeur over asiel weleens zat. Die walgelijke losers/ mensen in Coevorden bijvoorbeeld. Is toch van de zotte? Brandstichting, vernielingen etc omdat er 15jongeren opgevangen worden. Waar maak je je druk om?
We hebben ernstigere problemen in Nederland die niets met asiel te maken hebben.

Zoals de moderne slavernij onder arbeidsmigranten in functies waar wij ons te goed voor voelen. Een veel groter probleem.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 15:04

Libra76 schreef:

Amen !

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 16:44

Shadow0 schreef:
anjali schreef:
Ik weet niets van een statement van hem.

Dat heb ik een paar posts naar boven geplaatst. Wat vind je daarvan?

Ik heb het opgezocht. Tja hij bedoelt het vanuit zijn zicht goed. Maar hij is dan gewoon een politieke activist zoals er momenteel heel veel zijn. Ik heb verder niets met die man, andere golflengte. Hij is eigenlijk toch een zanger- op deze manier kun je geen muziekoptreden meer bijwonen zonder ruzie en narigheid, net zoals dat bij D.Bob het geval was. Om een politiek activist te horen hoef je geen duur ticket te kopen, dat kan tegenwoordig gratis gewoon op straat of je nu wil of niet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 17:08

Douce schreef:
Wat is de definitie van het 'asielprobleem'?

Misschien ligt het aan mijn geografische locatie maar ik zie en hoor veel meer over een 'arbeidsmigratieprobleem'.

Het asielprobleem is volgens mij gewoon een opvangprobleem. En de oplossing in de vorm van de spreidingsweg is getorpedeerd door rechts.

Daarnaast worden de jonge onruststokertjes onder de immigranten van hot naar her gesleept, waardoor ze nergens wortel kunnen schieten of iets kunnen opbouwen. Die zijn al op zo veel plekken ondergebracht dat ze uiteindelijk een landelijk netwerk hebben en ze met zijn allen afspreken op 1 plek en daar ongein uit halen. Volgens mij was het Marcouch die dit vertelde en ik denk dat hij gelijk heeft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 17:16

mysa schreef:
Douce schreef:
Wat is de definitie van het 'asielprobleem'?

Misschien ligt het aan mijn geografische locatie maar ik zie en hoor veel meer over een 'arbeidsmigratieprobleem'.

Het asielprobleem is volgens mij gewoon een opvangprobleem. En de oplossing in de vorm van de spreidingsweg is getorpedeerd door rechts.

Daarnaast worden de jonge onruststokertjes onder de immigranten van hot naar her gesleept, waardoor ze nergens wortel kunnen schieten of iets kunnen opbouwen. Die zijn al op zo veel plekken ondergebracht dat ze uiteindelijk een landelijk netwerk hebben en ze met zijn allen afspreken op 1 plek en daar ongein uit halen. Volgens mij was het Marcouch die dit vertelde en ik denk dat hij gelijk heeft.

Maar dat zijn degenen die het verpesten voor de hele groep.

Blue_Eyes

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 17:22

Klopt mysa. Ik werk veel met asielzoekers en vaak hoor ik dus ook de verhalen van mensen die goed bezig waren met het opbouwen van een netwerk, hadden bv. een kerk gevonden waar ze wekelijks naartoe gingen, bouwden behoorlijk wat contacten op - om dan weer naar een azc 150 km verderop te worden versleept. Dat laat naast de reden dat ze hier zijn (de grote meerderheid is echt vluchteling) toch ook weer krassen op de ziel van die jongeren achter. Overigens is het voor ouderen ook een ramp, maar voor jonge gasten, volop in ontwikkeling, helemaal.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 17:24

anjali schreef:
Maar dat zijn degenen die het verpesten voor de hele groep.

Ja dat klopt. En dus moeten we dat probleem van dat relatief kleine groepje aanpakken in plaats van roepen over 'de strengste asielwetten ooit'.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 18:16

anjali schreef:
Ik heb het opgezocht. Tja hij bedoelt het vanuit zijn zicht goed. Maar hij is dan gewoon een politieke activist zoals er momenteel heel veel zijn.

Maar je hebt verder geen mening over de genocide zelf, of de manier waarop de Europese landen daar niets tegen doen, en je vindt dus eigenlijk dat niemand daar iets inhoudelijks over moet zeggen omdat het dan meteen politiek activisme is?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 18:57

Blue_Eyes schreef:
Klopt mysa. Ik werk veel met asielzoekers en vaak hoor ik dus ook de verhalen van mensen die goed bezig waren met het opbouwen van een netwerk, hadden bv. een kerk gevonden waar ze wekelijks naartoe gingen, bouwden behoorlijk wat contacten op - om dan weer naar een azc 150 km verderop te worden versleept. Dat laat naast de reden dat ze hier zijn (de grote meerderheid is echt vluchteling) toch ook weer krassen op de ziel van die jongeren achter. Overigens is het voor ouderen ook een ramp, maar voor jonge gasten, volop in ontwikkeling, helemaal.

Dat zou hier ook gebeuren met een groep afghanen, echter heeft de burgemeester er met een burgeriniatief er een stokje voor gestoken.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 19:18

Blue_Eyes schreef:

De asielzoekers uit het AZC in mijn woonplaats bezoeken de kerk niet.
Zij bezoeken de moskee.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 19:22

Een moskee is ook een kerk. Beide religieus instituut.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 19:22

Ik vraag me af wat bijvoorbeeld Miep Gies, Bep Voskuijl, Johannes Kleiman en Victor Kugler zouden vinden van het plan van de overheid dat mensen die vluchtelingen helpen 85 jaar na 1940 weer opnieuw bestraft kunnen worden door de overheid voor het helpen van vluchtelingen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 19:25

Cowboy55 schreef:
Ik vraag me af wat bijvoorbeeld Miep Gies, Bep Voskuijl, Johannes Kleiman en Victor Kugler zouden vinden van het plan van de overheid dat mensen die vluchtelingen helpen 85 jaar na 1940 weer opnieuw bestraft kunnen worden door de overheid voor het helpen van vluchtelingen.

Het betreffen geen vluchtelingen.
Maar illegalen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 19:26

Ja.. dankzij onze definitie.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 19:27

Petpa schreef:
Cowboy55 schreef:

Het betreffen geen vluchtelingen.
Maar illegalen.

Nee, het zijn vluchtelingen die door de overheid tot illegaal benoemd zijn.
Zoals er ooit gewone mensen waren die door de overheid tot Untermensch benoemd zijn.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 19:28

Cowboy55 schreef:
Nee, het zijn vluchtelingen die door de overheid tot illegaal benoemd zijn.
Zoals er ooit gewone mensen waren die door de overheid tot Untermensch benoemd zijn.

Deze vergelijking begrijp ik niet.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 19:33

Douce schreef:

Ik quote mezelf maar weer. Onze regering heeft besloten dat ze illegaal zijn. Het is niet zo dat het een apart soort mens is, een illegale. Blijkbaar hebben ze ook bloed en kunnen ze ademenen. Alleen door onze wetten zijn ze illegaal.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 19:45

Douce schreef:
Douce schreef:

Ik quote mezelf maar weer. Onze regering heeft besloten dat ze illegaal zijn. Het is niet zo dat het een apart soort mens is, een illegale. Blijkbaar hebben ze ook bloed en kunnen ze ademenen. Alleen door onze wetten zijn ze illegaal.

Jij begrijpt de vergelijking wel.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 19:53

Douce schreef:
Douce schreef:

Het zijn net mensen, zoals jij en ik. Vluchtelingen trouwens ook. Alleen dan zonder thuis.

Hier een artikel van NOS over dit onderwerp: https://nos.nl/artikel/2573430-hoe-stra ... n-verdeelt

HEt is weer zo'n klinkt-lekker-maar-lost-niks op maatregel. In de praktijk worden er niet meer mensen opgepakt, ze duiken alleen maar nog verder de illegaliteit in. Mensen die in principe niks fout doen, behalve illegaal in Nederland zijn (en waarom dat is, is vast niet bij iedere illegaal even simpel) worden ineens crimineel.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 20:15

Cowboy55 schreef:

Inderdaad...Dappere lieden!

Maar joden werden in de late jaren dertig ook geweigerd aan de grens onder het mom 'Nederland is vol'. Die werden doodleuk terugverwezen naar Nazi-Duitsland.

En degenen die er al waren, mochten hier alleen blijven als de joodse gemeenschap voor de kosten en opvang zorgde.

En kampen waren er ook, Westerbork was eerst een opvang voor gevluchte joden. Apeldoorn was eerste keus voor zo'n kamp maar Wilhelmina stak daar een stokje voor: 'not in my backyard'.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:32

mysa schreef:

Rechts doet er gewoon alles aan om het op zo'n manier te organiseren dat er wel problemen ontstaan. Om vervolgens te kunnen zeggen zie je wel: "Die vluchtelingen zijn het probleem"

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:35

Petpa schreef:
De asielzoekers uit het AZC in mijn woonplaats bezoeken de kerk niet.
Zij bezoeken de moskee.

Hier was het kerk, maar op zich maakt het niet uit.