Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:29

oomens schreef:
Pareltjes schreef:
Ja ook mijn eerste reactie, echter als niemand het haar blijft uitleggen tot ze het begrijpt...

Dan veronderstel je wel dat er ook de wil is om het te begrijpen, en die is er hier duidelijk niet.
Dan kun je uitleggen tot je een ons weegt, maar dat is volstrekt zinloos.

Nee ik zie dat ze er wel mee bezig is. Ze blijft ook niet voor niets terug komen. Maar om het topic te sparen wil ik haar verzoeken eens haar gedachten naar mijn PB te sturen. En het hier te laten rusten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:34

Pareltjes schreef:
idinn schreef:
Zullen we vanaf nu daar geen energie meer insteken? Het is het je energie niet waard.. bij iedereen op de foei, kan het mooi een eigen topic openen om in te wauwelen.

Ja ook mijn eerste reactie, echter als niemand het haar blijft uitleggen tot ze het begrijpt, heeft Poetin gewonnen..En zo verging het in 1939 de Duitsers ook tot Hitler miljoenen volgers had, groter en groter werd met WOII tot gevolg. Gaan we nu ook wegkijken? Of doen we er wat mee?

Foei knop is makkelijk, dan is het het uit je systeem en denk je dat het opgelost is. Maar het groeit gewoon door...

Bovenstaande. En al doet Dinopino er niets mee, er lezen misschien ook mensen mee die er wél over gaan nadenken door zulke berichten.

Verder ben ik een positief ingesteld mens. :D
(Of naïef :') )

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:48

Wacht maar tot DP zichzelf moet gaan verantwoorden voor het koloniale verleden van Nederland en de Politionele Acties (de "Speciale Operatie" van Nederland, zeg maar)...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:02

Pareltjes schreef:
Lieve dame, ten eerste hebben we het over mijn moeder, levend en wel die alles heeft moeten doorleven en speelde tussen de Dikke Bertha’s die de nazi’s in hun voortuin hadden gezet. Gelukkig begrijp je dat ZIJ graag de Nazi’s voorgoed ziet verdwijnen. Ben opgelucht dat je het zover nog snapt. ZIJ zou dus de eerste zijn die Poetin zou toejuigen om zijn idee de Nazi’s te verjagen. Echter haar woorden zijn exact: dat ik nog een wederopstanding dat een nieuwe Hitler moet meemaken. Zij is totaal tegen deze oorlog omdat Poetin exact hetzelfde doet wat Hitler deed alleen nu niet tegen de Joden maar tegen het Oekraïnse volk.

Waar jou denkfout ligt is in het feit dat jij denkt dat Nazi’s in grote getalen over heel de wereld aanwezig zijn. En dat wij er om de een of andere vreemde reden blij mee zijn. Wij en iedereen ( behalve de Nazi’s ) zijn daar niet blij mee. Maar zolang de aantallen klein zijn, zij zich niet schuldig maken aan om het eender wat, zijn ze relatief onschuldig. En dat is de situatie nu.

De angst voor de Nazi’s is wereldwijd zo groot vanwege het verleden, dat Poetin daar psychologisch handig gebruik van maakt. Hij maakt jou en zijn eigen bevolking wijs dat de wereld er propvol mee zit. Daarmee wakkert hij oud sentiment en haat aan. Om zo een excuus te bij elkaar te liegen om een oorlog te beginnen. Hij liegt de bevolking en jou keihard voor. Hij wil de Oekraine toevoegen aan zijn rijk toevoegen, hij wil geen Nazi’s verslaan. Voor die paar Nazi’s die er nog zaten heb je geen 150.000 troepen nodig. Dat komt neer op grofweg duizenden soldaten per één Nazi. Dat slaat nergens op. Die had hij ook vakkundig per stuk kunnen laten vergiftigen zoals hij dat met eigen burgers en afvalligen wereldwijd ook doet. Daarvoor vermoord je geen onschuldigen burgers, gooi je geen scholen plat, verkracht je geen vrouwen, een beschiet je geen kinderen met kanonnen.

Jij bent in de psychologische valkuil gevallen van de fabeltjes van Poetin, jij gelooft de onzin die hij via social media tot jou laat komen. Wat er nu met jou gebeurd is vergelijkbaar wat er in 1939 met een deel van de Duitse bevolking is gebeurd. Je wordt gebrainwasht! Je wordt een volger van een oorlogsmisdadiger. Je moet je toch echt eens gaan afvragen of je dat wilt. Dit kan gevolgen voor je hebben in je leven. Iedere werkgever kan jou checken op Inet. Als jiij een Poetin aanhanger bent kan dat zware gevolgen hebben voor jou persoonlijke leven nu en in de toekomst. Ik zou jou nooit in dienst nemen omdat jouw moreel compas verkeerd staat afgesteld.

Je post Pareltjes vind ik zo sterk en zo waar, dat ik hem in zijn geheel heb gekopieerd, in de hoop dat de dame en anderen die zich willens en wetens op het foute informatie pad blijven begeven in ieder geval later niet kunnen zeggen : "ik habe es nicht gewusst". Je had het wel kunnen weten en het is dus heel kwalijk dat je er willens en wetens voor kiest om de nazibal bij de Oekraïners te leggen (Russische propaganda) terwijl Poetin zoals hierboven perfect beschreven is door Pareltjes, precies maar dan ook precies kopieert , wat HItler deed. Zelfs de verplichte deportaties van de OekraÏners naar Rusland past in dat plaatje.

Van de week een film gezien over HItler in twee delen (aanrader) en je ziet dat Poetin kopieert wat Hitler ook deed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:03

Pareltjes, diepe buiging dat je zo netjes blijft. Ben het met je eens dat er zeker elke keer op deze fascistische gedachten een reactie mag volgen dat het gewoon echt fout is. Misschien iets onschuldiger maar er zijn een paar honderd mensen in Nederland die zich hebben laten inpakken door wappie onzin en zich via er dubieus figuur hebben laten wijsmaken dat ze zich vrij konden kopen : Je trustfonds van de staat opvragen en uitschrijven van jezelf als belastingbetaler. Daar moesten ze flink voor betalen en dan kregen ze allerlei documenten. De eersten snappen niet dat ze nu belasting brieven krijgen en willen hun trustfonds opnemen. Het bureau reageert niet.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:17

bigone schreef:
Pareltjes, diepe buiging dat je zo netjes blijft. Ben het met je eens dat er zeker elke keer op deze fascistische gedachten een reactie mag volgen dat het gewoon echt fout is. Misschien iets onschuldiger maar er zijn een paar honderd mensen in Nederland die zich hebben laten inpakken door wappie onzin en zich via er dubieus figuur hebben laten wijsmaken dat ze zich vrij konden kopen : Je trustfonds van de staat opvragen en uitschrijven van jezelf als belastingbetaler. Daar moesten ze flink voor betalen en dan kregen ze allerlei documenten. De eersten snappen niet dat ze nu belasting brieven krijgen en willen hun trustfonds opnemen. Het bureau reageert niet.

Weet je mijn eerste reactie is altijd er om te moeten lachen. Omdat je het gewoon niet gelooft.Als er mensenlevens mee gemoeid zijn is mijn tweede reactie boosheid, of eerder furieus ( excusé mijn “ agressie “ :o ) als die twee bedaard zijn en ik kan kijken wat er nu werkelijk speelt dan zie ik de onderliggende laag. Bij Dinopino zie ik hoofdzakelijk angst, angst voor een wereld die ze niet begrijpt. Ze probeert kaders aan te brengen om het wel te begrijpen maar is daarbij helaas bij de verkeerde informatie bron uitgekomen.

Ik denk dat we dan niet moeten gaan jennen maar moeten uitleggen. Ik vind alleen dat dit topic daar niet voor bedoeld is.

Zo goed als wij de vinger wijzen naar mensen die het niet willen/ kunnen begrijpen, moeten we ook naar ons zelf kijken. Hebben we er wel genoeg aangedaan om mensen de andere kant te laten zien?

Poetin gokt op onze gemakzucht en luiheid !

En zo vallen ook wij een beetje in de fuik, we worden uitgespeeld.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:40

Offtopic
Imo wordt het gewoon tijd dat er vanuit regeringen iets wordt gedaan met social media en al die algoritmes. Je ziet toch dat veel mensen daar gewoon niet mee om kunnen gaan, ik denk dat dat nog wel eens echt uit de hand kan lopen als men niet ingrijpt. Voor wie dat onderwerp interessant vindt, en ook voor voorbeelden waarin het wordt misbruikt, daar is een documentaire over gemaakt The Social Dilemma, te zien op Netflix.

Verder ga ik maar weer proberen om op mijn handen te zitten wanneer ik onzin voorbij zie komen. Ik vind het zonde van dit topic.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:48

De nachtupdate

Citaat:
⚡️Operationele informatie van de Generale Staf van de Strijdkrachten: actuele informatie over de Russische invasie op 12 mei 2022 om 06:00 uur.

▪️In de richting van Donetsk proberen Russische vijandelijke eenheden offensieve operaties te ontwikkelen in de richtingen Lyman, Severodonetsk, Bakhmut, Avdiivka en Kurachiv. De belangrijkste taak blijft om de volledige controle over Rubizhne te vestigen, Lyman en Severodonetsk in te nemen.

▪️In de richting van Liman stak de vijand de Siversky Donets-rivier over om de hoofdtroepen te bereiken en een offensief uit te voeren. In de richting van Siversk voert de vijand een offensief in de richting van Zelena Dolyna en Novoselivka. De gevechten gaan door.

▪️Om de waterkering te overwinnen, heeft de Russische agressor van het grondgebied van de Russische Federatie in de richting van Kreminna de uitrusting van het pontonbrugpark overgebracht.

▪️In de richting van Severodonetsk rukt de Russische vijand met gedeeltelijk succes op in de richting van Kudryashivka, Severodonetsk.

▪️In de richting van Bakhmut bestormt de Russische vijand Pervomaisk en Komyshuvakha, de gevechten gaan door.

▪️In de richting van Avdiivka bestormde de Russische vijand Novobachmutivka en Novokalynove.

▪️In de richting van Kurachiv rukt de Russische vijand op in de richtingen van Stepne - Novomykhailivka, Slavne - Novomykhailivka en Oleksandrivka - Marinka. De gevechten gaan door.

▪️In Mariupol zijn de belangrijkste inspanningen van de Russische indringers gericht op het blokkeren en proberen te vernietigen van onze eenheden in het gebied van de Azovstal-fabriek. De vijand stopt de luchtaanvallen niet.

▪️Op het grondgebied van de regio's Donetsk en Luhansk hebben de verdedigers van Oekraïne negen vijandelijke aanvallen afgeslagen, acht tanks, zes gepantserde gevechtsvoertuigen, vijf voertuigen en één vijandelijk luchtafweergeschut vernietigd.

▪️Luchtverdedigingseenheden schoten vier Orlan-10 UAV's neer.

Babootje

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:09

Dank je wel weer Daks.

De president en eerste minister steunen de aanvraag van het Navo lidmaatschap. Met de goedkeuring van president Sauli Niinisto en premier Sanna Marin zetten de Finnen hun eerste stap richting een lidmaatschapsaanvraag voor het militaire bondgenootschap. Zweden volgt mogelijk morgen.
https://www.ad.nl/buitenland/leiders-fi ... ~a1722146/

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:28

Oekraïne heeft de gasleiding door de Donbas afgesloten. Zou gaan om 25% van het Europees gas. Ze zouden de veiligheid niet meer kunnen garanderen en gas zou kunnen worden omgeleid.

Of ze versnellen wat de EU vertraagd.... :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:30

Ik ben benieuwd. De UK heeft met beide landen een overeenkomst getekend dat mochten de Russen aanvallen dat de UK wel degelijk helpt. Tevens oefenen de Finnen en Zweden met de UK samen en ook dat is uitgewerkt in het contract (Bron nieuwsuur).
Poetin heeft inmiddels Zweden ook nazis verweten.

Klopt Pareltjes en ook jouw conclusie vroeg ik me af.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:30

knollentuin schreef:
Cowboy55 schreef:

You must be new here! _O-

Echt hoor ik weet niet wat ik lees als ik de posts van dp lees .
Hoe is t in vredesnaam mogelijk :n

Ik voel gewoon plaatsvervangende schaamte.... Ik wordt altijd een beetje naar van de opmerkingen van DP , maar dat is juist wat DP wil bereiken dus ik weet het geen aandacht aangeven want daar gaan dat soort mensen heel erg goed op.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:29

Simpel: de Nazi"s zijn de slechte. Daar lijkt me geen twijfel over. Op dat punt zijn we het eens.
De Nazi's in Oekraïne zijn niet slecht. En daar ben ik het niet mee eens.

Pareltjes je hebt volgens mij al eerder gezegd dat je me wilt benaderen. Heb nog nooit wat ontvangen.

https://www.sudradio.fr/programme/andre ... xDcPgwONA4

Voor degene die Frans kunnen. Een bericht van iemand die er daadwerkelijk is geweest. Een onpartijdige reportage.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:35

Dinopino schreef:
Simpel: de Nazi"s zijn de slechte. Daar lijkt me geen twijfel over. Op dat punt zijn we het eens.

Ik denk dat het probleem hier vooral zit in wie je als nazi's bestempelt, en dat de definitie die jij en Poetin hanteren daarin een andere is dan die van de rest van de wereld.

Overigens is dat iets wat je zelf ook al wist, dus zit je gewoon weer bewust te provoceren.

Wil je nog eens antwoord geven op mijn eerdere vragen wat zoiets nou eigenlijk oplevert en hoe jullie ingehuurd worden? Of mag je niets over je werkgever loslaten?

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:39

Dinopino schreef:

Pareltjes je hebt volgens mij al eerder gezegd dat je me wilt benaderen. Heb nog nooit wat ontvangen.

https://www.sudradio.fr/programme/andre ... xDcPgwONA4

Voor degene die Frans kunnen. Een bericht van iemand die er daadwerkelijk is geweest. Een onpartijdige reportage.

Nee ik heb niet gezegd dat Nazi’s in de Oekraine niet slecht zijn. Heeft trouwens niemand hier beweerd. En nee ik heb ook niet gezegd dat ik jouw zou benaderen. Dat ga ik ook niet doen. Ik heb gezegd dat jouw zienswijze op de wereld niet in dit topic thuis hoort. Dat je daar een ander topic voor mag openen én dat mijn mailbox openstaat mocht je dat willen...

Ik vind het wel vervelend dat je niet goed leest of wat ik schrijf vervolgens verdraait. Mocht je inhoudelijk over jouw zienswijze van mening wisselen dan mag dat via mijn inbox. Maar vriendelijk verzoek dat niet langer in dit topic te doen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:47

Gasprijs is 7% gestegen sinds Oekraïne vanochtend de Dombas pijpleiding heeft afgesloten....

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:58

Sneu dat ze Azovstal ook blijven aanvallen, arme mensen die daar nu nog zitten. Ze hebben hun punt toch wel gemaakt zeg... wanneer is het genoeg 8)7

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:20

Telpeva schreef:
Sneu dat ze Azovstal ook blijven aanvallen, arme mensen die daar nu nog zitten. Ze hebben hun punt toch wel gemaakt zeg... wanneer is het genoeg 8)7

Totdat ze verslagen zijn en gedood. De Russen geven dit nooit op ook al kost het ze zoveel mankracht en materiaal.
Daarom vechten deze Oekraïense mensen door. Ze hebben niets te verliezen wetende dat ze gedood worden wellicht gemarteld van te vore.
Deze gasten waren vd week op TV middels een verbinding. Dat was wel heel bizar om te zien. Ze willen graag weg, maar de Russen voelen daar niets voor. Ze vroegen hulp ad internationale gemeenschap om weg te komen en in ieder geval dat de grwonden weg mogen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:22

O wauw :oo :(
In de door Russen bezette stad Kherson worden Ukraïners die gedood of verdreven zijn vervangen door Russen. Blijkbaar gewone burger-Russen die daar in de huizen van de Ukraïners gaan wonen en soort van hun leven overnemen. Overal zijn controle posten ingericht waar Ukraïners worden gecontroleerd op papieren en waar ze gedwongen worden hun kleren uit te trekken voor een controle op Jodensterren tatouages. Zie deze Twitterdraad:
Afbeelding

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:34

Pareltjes dus een andere zienswijze dan hier gewenst is mag je niet hebben. Dan gooien we het onderwerp van vrijheid van meningsuiting ook maar gelijk in de prullenbak.

Jij bent 100% zeker dat er amper nazi's in de Oekraine zijn. En wanneer die er zijn hebben ze zeker weten helemaal niet meegedaan aan volkenmoord. Dat weet je 100% zeker, terwijl je geen stap in het land hebt gezet. Het filmpje van die Belgische journalist in begeleiding van mensen met een doodskop, wil niet zeggen dat die mensen het gedachtengoed hegen, dat alle joden en Russen dood moeten. Dat weet je 100 % zeker, wantjewas erbij. Wanneer er dan iemand aan twijfelt is die niet goed snik. Je kunt me overtuigen door in de bus naar Kiev te stappen en dan verder door. Neem een tolk mee en spreek eens met de bevolking daar.

Ik zou graag een ander topic overigens willen openen. Lijkt me weinig zin hebben, want dan gaan jullie hetzelfde gesprek daar voeren.

Interessant: We zijn heel erg tegen discriminatie, behalve wanneer het gaat over een pandemie of over een oorlog.

100 % zeker zijn jullie dat de Nazi's slecht zijn, daar ga ik volledig in mee. En 100 % zeker dat Putin niet de behoefte heeft om de Nazi's te verdrijven. En het is in dat opzicht ook volkomen logisch dat hij er voor zorgt dat de graanvoorraad niet gebombardeerd wordt, want hoe dan ook Putin is slecht. Jullie weten 100% zeker het nieuws wat jullie zien en horen is volledig 100% berouwbaar.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:36

Jeetje geen woorden voor Irmaz

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:37

Dinopino schreef:
Pareltjes dus een andere zienswijze dan hier gewenst is mag je niet hebben. Dan gooien we het onderwerp van vrijheid van meningsuiting ook maar gelijk in de prullenbak.

Jij bent 100% zeker dat er amper nazi's in de Oekraine zijn. En wanneer die er zijn hebben ze zeker weten helemaal niet meegedaan aan volkenmoord. Dat weet je 100% zeker, terwijl je geen stap in het land hebt gezet. Het filmpje van die Belgische journalist in begeleiding van mensen met een doodskop, wil niet zeggen dat die mensen het gedachtengoed hegen, dat alle joden en Russen dood moeten. Dat weet je 100 % zeker, wantjewas erbij. Wanneer er dan iemand aan twijfelt is die niet goed snik. Je kunt me overtuigen door in de bus naar Kiev te stappen en dan verder door. Neem een tolk mee en spreek eens met de bevolking daar.

Ik zou graag een ander topic overigens willen openen. Lijkt me weinig zin hebben, want dan gaan jullie hetzelfde gesprek daar voeren.

Interessant: We zijn heel erg tegen discriminatie, behalve wanneer het gaat over een pandemie of over een oorlog.

100 % zeker zijn jullie dat de Nazi's slecht zijn, daar ga ik volledig in mee. En 100 % zeker dat Putin niet de behoefte heeft om de Nazi's te verdrijven. En het is in dat opzicht ook volkomen logisch dat hij er voor zorgt dat de graanvoorraad niet gebombardeerd wordt, want hoe dan ook Putin is slecht. Jullie weten 100% zeker het nieuws wat jullie zien en horen is volledig 100% berouwbaar.

Ga nou niet verongelijkt lopen huilen dat jou de mond wordt gesnoerd. Je hebt nog geen moment oprecht willen meedoen in welke discussie dan ook, en ook hier begin je gelijk weer met het verdraaien van alles wat iedereen zegt.

Als je niet normaal kunt of wilt discussiëren, dan is dát de reden dat je niet welkom bent, niet primair jouw zienswijze.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:41

irmaz schreef:
O wauw :oo :(
In de door Russen bezette stad Kherson worden Ukraïners die gedood of verdreven zijn vervangen door Russen. Blijkbaar gewone burger-Russen die daar in de huizen van de Ukraïners gaan wonen en soort van hun leven overnemen. Overal zijn controle posten ingericht waar Ukraïners worden gecontroleerd op papieren en waar ze gedwongen worden hun kleren uit te trekken voor een controle op Jodensterren tatouages. Zie deze Twitterdraad:
[ Afbeelding ]

Vreselijk. We zijn weer helemaal terug in de nazitijd met dit soort praktijken van de Russen.
Laten we hopen dat dit niet waar is. Maar ik vrees het ergste.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:48

Oomens lees je eigen berichten eens door. Die dragen ook veel bij aan een discussie.
Elk bericht wat ik plaats kom je te voorschijn met een niet inhoudelijke, maar wel een zeer kinderlijke reactie. Dus wanneer dat jouw kritiek is, dan kijk eens naar jezelf. Je zegt konstant niet op reageren. Waarom doe je het dan?

tamary

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:57

Tegengas geven aan leugens. "Feiten" gebaseerd op een drijfzand aan leugens is geen basis om een discussie op te kunnen voeren. Beginnen met geweld is onacceptabel, maakt niet uit wat voor rechtvaardiging je er aan hangt. Als je iets moet rechtvaardigen ben je fout bezig en weet je dat ook.