Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 09:45

Citaat:
Ik kan zo de link niet terugvinden, maar wat ik me herinner was het een peiling van politico, waarbij ze een grote groep kiezers uit verschillende staten ondervroegen over de vraag of een andere kandidaat verschil in het stemgedrag uit zou maken. En er was duidelijk een significant verschil.

Het probleem met Harris is dat ze de afgelopen jaren totaal onzichtbaar was, dat maakt haar voor de kiezers een veel zwakkere kandidaat dan allerlei gouverneurs of senatoren die wel zichtbaar waren.

Ik vond nog een artikel in de NRC deze week waar hetzelfde beweert wordt, maar de peiling waar ze naar verwezen was gesponsord door jonge democraten en uit de gegevens die erachter zaten kon je die conclusie volgens mij niet trekken. Maar goed Harris lijkt bij voorbaat de te verwachten kandidaat bij terug treden van Biden en niet helemaal kansloos.

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 10:43

Waarschijnlijk wordt het wel Harris, maar dat maakt haar nog niet de beste kandidaat. Andy Beshear wordt ook genoemd. Dat is iemand die de kiezers in de swing states achter zich kan krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 13:26

Ik denk dat Harris mensen best wel wat enthousiaster zou kunnen krijgen met de juiste toon van campagne :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 14:00

Hier is het trouwens wel mooi in beeld gebracht waarom die dichtstbijzijnde snipers (rechts van Trump) die knul niet zagen liggen. Blijkbaar is hij neergeschoten door de snipers op het verder weg gelegen dak (links van Trump).

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 23:41

pmarena schreef:
Ik denk dat Harris mensen best wel wat enthousiaster zou kunnen krijgen met de juiste toon van campagne :j

Jawel, alleen heeft het niet zoveel zin dat ze stemmen trekt in Californië of in New York, die worden toch wel door de Democraten gewonnen. Ze moet voldoende stemmen kunnen winnen in de swing states om die naar de Democraten te halen. Dan moet je dus conservatieve kiezers aan kunnen spreken en ik betwijfel of Harris dat voldoende kan.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 12:16

Als vrouw met etnische achtergrond die vrij progressief is betwijfel ik ook of ze fat kan. Plus dat ze pestkop Trump moet kunnen trotseren. Democraten moeten iemand naar voren schuiven die uitstraalt ook een sterke leider te zijn

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 13:51

Ze hebben liever een sterk uitziende leider die ze naar de afgrond leidt, dan een fatsoenlijke, rustige, doordachte leider die dingen daadwerkelijk beter voor ze wil maken :=

Karl66 schreef:
pmarena schreef:

Jawel, alleen heeft het niet zoveel zin dat ze stemmen trekt in Californië of in New York, die worden toch wel door de Democraten gewonnen. Ze moet voldoende stemmen kunnen winnen in de swing states om die naar de Democraten te halen. Dan moet je dus conservatieve kiezers aan kunnen spreken en ik betwijfel of Harris dat voldoende kan.

Dat is de grote vraag :j

Ik denk dat ze an sich wel alle stemmers kan handhaven die Biden heeft. En dan ook nog extra aansprekend kan zijn voor vrouwen, ethnische groepen (of hoe zeg je dat op de juiste manier), jongere mensen, en alle twijfelaars die niet genoeg beseffen hoe gevaarlijk Trump is en niet heel enthousiast zijn over "ouwe witte man" Biden.

Ook zal ze vast wel de conservatieven aan kunnen spreken die toch wel zien dat Trump een onfatsoenlijke hufter is, maar die Biden te oud vinden. En dan toch maar op de R stemmen (of thuisblijven) zoals het er nu uitziet.

Maar of ze daar genoeg aan heeft.... ik vrees dat er best wat conservatieven zijn die toch "gewoon" een blanke hetero kerel willen..... -O-

Maar an sich, een slechtere kandidaat dan Trump kan je eigenlijk niet vinden. Dus dit is wel hèt moment om een "lastige" kandidaat er door te krijgen. En dan is het voordeel wel weer van al dat gezeik van de media over de leeftijd van Biden en roepen dat IEDEREEN een betere kandidaat zou zijn, dat je dan dus die nieuwe kandidaat kan presenteren als "de oplossing".

Zeg erbij dat diegene gesteund wordt door Biden, geef hem een adviseurs positie of iets, waarin zijn kennis en kracht nog goed gebruikt kunnen worden maar een ander poppetje alle drukke presidents dingen doet. Laat zien dat het een krachtige samenwerking is.

Doe er nog een vice-president bij die gunstig is voor het trekken van de stemmers uit swing-states / aanspreken van de groep bij wie Harris niet zo gunstig ligt. Straal uit dat je als team sterk bent en dat je door het vervangen / op deze manier versterken van de president hebt geluisterd naar het volk en trek de vergelijking met partij-dictator Trump.... en ik denk dat je echt wel wat vers enthousiasme aan kan boren bij de kiezers :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 14:17

Eens pmarena. En als Biden en Obama achter haar gaan staan en nog wat prominente democraten dan is dat zeer helpend.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 19:58

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 19:58

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:02

Nu op journaal!!!!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:03

Ah wauw. Ben heel benieuwd wie ze nu naar voren gaan schuiven dan.

Slimme beslissing? We gaan het zien.. een onbekender iemand die tegen trump op moet gaan boksen…

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:05

Denk dat hij niet anders kon. Goede beslissing, wel heel benieuwd wie het dan wel wordt.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:18

Ik denk dat het een goede beslissing is, nu een tweede goede beslissing nemen door een sterke kandidaat te selecteren die a) bestand is tegen de tactieken van trump en b) een reële optie is voor democraten, zwevende kiezers en republikeinen die niet op trump willen stemmen. Wie dat moet zijn, geen idee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:23

Kamala Harris volgens Biden zelf!! Kom maar op met dat debat met Trump .

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:35

Dubbel gevoel bij dit verhaal, de democratische partij had hem zelf intussen zo beschadigd dat hij niet verder kon, zonder een echt goed alternatief te hebben. Harris mag op zoek naar een goede Vice in een van de swing States.. misschien wordt het dan nog wat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:51

Laten we eerlijk zijn, trump zal nu met veel meer schijt in de broek naar het volgende debat uitkijken. Wie ook de nominee wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:52

BigOne schreef:
Kamala Harris volgens Biden zelf!! Kom maar op met dat debat met Trump .

Trump heeft al laten weten dat hij gehakt van haar gaat maken. We gaan het zien. Op het journaal hadden ze een korte samenvatting van Harris en dat vond ik er gewoon normaal en goed uitzien. Zit pit genoeg in.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:19

Trump en zijn zoon zijn alweer flink aan het tekeer gaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:43

BigOne schreef:

Typisch rechts-populisme!
Herkenbaar toch? :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:45

BigOne schreef:

???? Vind ik te vaag, waar gaat dit over
Kom net terug van een concert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 23:25

Biden stopt en zij gaan tekeer. Tegen Biden , slechtste president ooit en tegen Harris , het gebruikelijke gezeur. Grappige is dat trump ooit Harris gesponsord heeft in een ver verleden.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 00:11

Wat een gezeur, ook dat die meteen noet stoppen. Hij kan zijn termijn mooi uitmaken kan Harris campagne voeren. Die paar maanden kan ook nog wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:04

Het maakt voor Trump an sich weinig uit tegen wie hij moet, want die houdt gewoon zijn smerige taktieken zoals hij ze altijd al had: de ander op alle mogelijke manieren zwartmaken en er "krachtig" overheen praten zodat het er uitziet alsof hij "sterker" is. En daarbij lijkt het niet uit te maken wat voor onzin hij allemaal uitkraamt.

Als de media nou eens een vingerhoedje verantwoordelijkheid zou nemen door steeds vooral de nadruk te leggen op wat voor onzin hij roept. Zijn leugens te debunken. Duidelijk aan zou geven dat het veel geblaat maar nauwelijks wol is....

Het valt gewoon niet mee om te debaten tegen iemand waarvoor andere regels lijken te gelden -O-

Biden maakt natuurlijk gewoon zijn termijn af :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:45

Het voordeel wat ik bij Harris zie is; Trump kan haar niet aanvallen op haar huidskleur of op het feit dat ze een vrouw is, hoe graag hij dat ook zou willen. Trump is vreselijk oppervlakkig, het gaat hem bijna niet om de inhoud.. Dus iemand die daar gewoon overheen kan praten en op het eerste gezicht geen tekortkomingen heeft, en waar geen 'dirt' over te vinden is, zou een goede kans moeten maken.
Vorige keer had ook niemand verwacht dat Biden zou winnen, die was toen ook al oud en stotterde zo nu en dan.