Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liesje89 schreef:Als jullie denken dat kerstmis om de kerstboom gaat begrijp ik jullie verhaaltje wel..
Maar mensen die niet ontzettend meegaan met hele hele amerika-gedoe weten best wel dat de kerstboom niet door de christenen is ingevoerd
smokey17 schreef:Tomaatje schreef:"Degenen die onze liefde het minst verdienen, hebben het het hardst nodig."
Dat zoeken ze dan maar fijn bij een ander
Tomaatje schreef:Tomaatje schreef:"Degenen die onze liefde het minst verdienen, hebben het het hardst nodig."
Dat zoeken ze dan maar fijn bij een ander
Liesje89 schreef:Mystica schreef:Kerst en pasen hebben de christenen ook maar gejat om meer aanhangers te krijgen
Daar heb ik nou nog nóóit van gehoord..
Naar mijn weten hoort dit gewoon bij het christendom, en nergens anders bij..
Waarom zouden de christenen het vieren van de geboorte en het opstaan van Jezus gejat hebben?
Leg je argument eens uit?
Waarschijnlijk ligt het maar net aan je achtergrond hoe je er tegenaan kijkt
liberty22 schreef:nou ik vind het nogal een boute uitspraak van jou wat als jou kinderen later omkomen bij een bomaanslag dan heb je ze echt niet meer lief
om maar een voorbeeld te noemen
MISTRAL94 schreef:Pasen was toch de wederopstanding? Goed het is offtopic en het is laat
Quellian schreef:Maar toch begrijp ik alle ophef niet zo goed hoor
Tomaatje schreef:liberty22 schreef:nou ik vind het nogal een boute uitspraak van jou wat als jou kinderen later omkomen bij een bomaanslag dan heb je ze echt niet meer lief
om maar een voorbeeld te noemen
Precies, je wil meteen je eigen hagje beschermen. Je staat (spreekwoordelijk) al met je hooivork klaar om ze van je erf af te jagen. In plaats van dat je probeert te begrijpen waarom deze mensen zo zijn en zijn geworden en op die manier een oplossing zoekt.
Tomaatje schreef:Quellian schreef:Maar toch begrijp ik alle ophef niet zo goed hoor
Welk gedeelte van de ophef?
liberty22 schreef:ja maar ze hebben geen respect voor een ander zijn leven (de zwarte aanhangers)
je kunt wel mooi praten maar wat als jou kinderen er slachtoffer van worden???
Je bent er nog niet door aangetast dus kun je zulke uitspraken wel doen.
Maar ze hebben veel mensen gedood , wat als er iemand tussen zat die jij erg lief had??
Liesje89 schreef:Denk je werkelijk dat het in het gebied waar zij leefden net zo koud is als hier in de 'winter'???
Karl66 schreef:2e kerstdag, paasdag en pinksterdag is een typisch nederlands verschijnsel. In het grootste deel van de wereld hebben ze maar hiervoor maar één feestdag en gaan ze op de tweede dag gewoon weer aan het werk. Op zich denk ik dat het de meeste mensen niet zoveel uitmaakt of ze op pak hem beet tweede pinksterdag in de file voor de ikea staan of dat ze dat op suikerfeestdag doen.
Ik heb trouwens een veel beter idee, we nemen er gewoon één (of twee) extra feestdagen bij, extra vrije dagen kan nooit kwaad :D
liberty22 schreef:dus ben je zelf niet in een moskee geweest???
MISTRAL94 schreef:Karl66 schreef:Ik heb trouwens een veel beter idee, we nemen er gewoon één (of twee) extra feestdagen bij, extra vrije dagen kan nooit kwaad :D
Ben ik het helemaal mee eens