Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Biepje schreef:Recht op vrije meningsuiting is geen absoluut grondrecht en moet worden afgewogen worden tegen het algemeen belang dat in deze kwestie voorgaat.
steeffie schreef:Ik ben het lang niet altijd eens met Wilders, maar ik hoorde net in het nieuws dat een of andere moslimorganisatie hem aangeklaagd heeft.. Ze willen dat de inhoud van tevoren bekeken wordt door een expert oid en als het kwetsend is voor moslims moet de film verboden worden..
steeffie schreef:Ik ben het lang niet altijd eens met Wilders, maar ik hoorde net in het nieuws dat een of andere moslimorganisatie hem aangeklaagd heeft.. Ze willen dat de inhoud van tevoren bekeken wordt door een expert oid en als het kwetsend is voor moslims moet de film verboden worden..
Sorry hoor, maar dit vind ik echt te ver gaan..zij zijn híer komen wonen, en hier heeft iedereen nou eenmaal vrijheid van meningsuiting.. En daar hebben zij zich maar aan aan te passen imo..
alex66 schreef:en dan vraag ik me af wat er nog gaat volgen?
een verbod op naakt op tv?
een verbod op homo`s en lesbo`s ?
een verbod op paardrijdende damens in te strakke truitjes? (beweegt allemaal veel te leuk mee en stel je voor dat dat de blik kruist van een vrome moslim)
als alles vooraf getoest moet worden op kwetsende elementen voor de een of andere groep/geloof is het eind zoek en dit land onleefbaar.
jameyskatje schreef:die film moet eerst gekeurd worden. daar heeft iedereen baat bij, niet alleen de moslims.
jameyskatje schreef:Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.’
alex66 schreef:politieke gezindheid !!??.... dus dan geld dat ook voor wilders en hoeft zijn flim niet vooraf gekeurd te worden
en gebeurd dat wel dan is het discriminatie
alex66 schreef:je kan volgens de nederlandse wet iemand niet aanklagen voor iets wat hij/zij nog niet heeft gedaan!!
alleen zijn er een aantal mensen in dit land een beetje door geslagen wat betreft discriminatie en alles wat daar ook maar een beetje op lijkt.
er wordt gewoon vergeten dat er altijd wordt gediscrimineerd.
voorbeeld: in de bijbel/koraan/thora staan niet echt vriedelijke woorden over vrouwen en homo`s , de geestelijkleiders onderandere de paus hameren er nog steeds op dat homo zijn een zonde is en laten nog steeds geen vrouwen toe in het ambt van priester.
ook heb ik nog nooit van een vrouwelijk imaam gehoord![]()
eigenlijk is dat ook discriminatie.
maar ja, dat bost weer op de vrijheid van geloof en zo blijven we bezig