Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:46

ik heb afentoe het idee dat juist de niet allochtonen in nederland gediscrimineert worden..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:36

Idd.ben ik helemaal met je mee eens! En het is de Politiek die zo'n drama maakt over de film van Wilders.De Politiek zit de mensen bang te maken,en veel mensen gaan er er dan mee in en zijn dan ook tegen de film van Wilders.Het is toch belachelijk dat een grote groep moslims gaat bepalen wat er wel en niet mag in Nederland?Je past je gewoon aan in het land waar je bent,dat moeten wij ook.Wij moeten het niet wagen om in een moslimland in een korte broek/rokje en t-shirt een moskee binnen te gaan,mét schoenen aan.Wij passen ons dan toch ook aan in dat land?We moeten wel anders zit je zo in de cel daar.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:55

Ze hadden op de radio net een van de broertje De Boer aan de lijk. Die zit in Katar.. daar is geen criminaliteit vertelde hij. Gewoon 0. Omdat ze daar je handjes afhakken als je niet van andermans spullen kunt afblijven... Dus dat werkt... daar hoef je niet bang te zijn dat je bedreigd wordt omdat je de dief van je tasje hebt aangereden...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:12

het probleem is dat ze dat in nederland niet doen,terwijl die mensen uit een cultuur komen waar het inder
daad heel normaal is handen af te hakken,ze lachen zich rot hier in nederland,waar de politie je "beste vriend"is,en waar je gewoon ongestraft je middelvinger tegen kan opsteken....dat moet je hier in frankrijk echt niet proberen hoor...
het is trouwens in amerika heel normaal je eigen spullen te mogen verdedigen,moet in nederland eens proberen,weet je die juwelier nog met zijn honkbal knuppel?die zat nog opgesloten terwijl de overvaller alweer met het volgende project bezig was..zou de politiek dit nu normaal vinden,of weten ze echt niet wat er speelt in de samenleving?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:49

Ik had deze discussie ook op een engels forum waar ik altijd kom geplaatst (nou ja, de discussie, de mening van bewoners van andere landen gevraagd Knipoog Omdat ik benieuwd was wat ze nou precies in andere landen te horen krijgen over wilders en deze film. Ik heb tot nu toe alleen reactie gehad van Brit, maar wat ze daar tehoren krijgen, verbaasde ik me behoorlijk over. Die vertelde namelijk dat ze zo ongeveer alleen te horen krijgen dat Wilders een neo-fascist is, en verder eigenlijk niets over de film zelf etc. Zijn mening was dan ook dat veel mensen gewoon niet snappen hoe wij hier zo ultra liberaal kunnen zijn en dat al helemaal niemand snapt hoe onze regering in elkaar zit. Leven wij dan echt zo anders als de rest van de wereld? Scheve mond

edit geertje: jij woont dus in frankrijk? Wat heeft de franse media daar te zeggen dan? Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:41

over wilders hoor ik niet veel,maar zal er eens op letten,(ik kijk op het moment niet veel tv...)ik weet wel in de tijd van pim,dat iedereen hier dacht dat hij heel extreem rechts was en rascist,het is maar net hoe mooi of lelijk de media het brengt,triest eigenlijk....

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:45

Ik vind dus wel dat we de vrije meningsuiting moeten verdedigen,daar het een groot goed is wat we (onze voorouders zijn daar al mee begonnen) hier in Nederland hebben verworven, en niet zomaar moeten verkwanselen aan een stelletje die vinden dat er niet gezegd mag worden wat je vindt, en al gauw vinden dat ze beledigd worden.
Ik ben het er dus mee eens dat die film zeker vertoont moet worden, en dat we pas achteraf kunnen oordelen of er beledigingen zijn en zoja, laat het gerecht dat dan maar uitzoeken.

Het is inderdaad de politiek die het volk onrustig maakt met hun bang makerijen,er zullen heus wel bedreigingen zijn,maar ik vind dat zeker onze regering daar niet voor moet zwichten, en zeker niet moeten proberen om die film te verbieden.
Als ze het verbieden dan geven we toe dat we bang zijn voor dreigingen en dan is het eind zoek,dan zullen we in de toekomst helemaal niets meer kunnen en mogen zeggen,en dat is precies wat ze willen.
Zoals ik al zei verbaasde me het, dat zelfs de moslims in Iran er geen problemen mee hebben (er zullen er zeker meer zijn over de hele wereld),maar dat het een stelletje geestelijken zijn die de boel opruien,en proberen om het tij te keren in de hele wereld en weer terug te gaan naar de tijd van 300 jaar geleden,dat alles weer onder de druk van het geloof was.

Ik ben het op een hele hoop vlakken wel eens met Wilders (zeker niet in alles wat hij zegt),daar hij inderdaad aangeeft wat er op dit moment aan het gebeuren is,en dat de regering dat niet ziet, niet wil zien of bang is!!!!

Maar ik ben het niet eens op de manier zoals Wilders het naar buiten brengt,als hij het nu eens wat netter en minder kwetsend zou zeggen,dan zou hij veel meer bereiken en dan zouden er nog meer mensen op hem stemmen en achter hem kunnen staan, en zou hij waarschijnlijk ook meer door de regering geaccepteerd worden.Ik vind dat hij vaak erg provoserend bezig is en dat is denk ik niet de goede manier!

En dat kon Pim Fortuin wel,die wist precies hoe hij de dingen moest zeggen om zijn doel te bereiken,en daar mist Wilders toch iets,daar hij met zijn botte uitspraken ,er ook zoveel Nederlanders tegen hem keren.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:29

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:43

Het is nu op rtl4 Clown In het nieuws Haha!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:53

Ik ben het lang niet altijd eens met Wilders, maar ik hoorde net in het nieuws dat een of andere moslimorganisatie hem aangeklaagd heeft.. Ze willen dat de inhoud van tevoren bekeken wordt door een expert oid en als het kwetsend is voor moslims moet de film verboden worden..

Sorry hoor, maar dit vind ik echt te ver gaan..zij zijn híer komen wonen, en hier heeft iedereen nou eenmaal vrijheid van meningsuiting.. En daar hebben zij zich maar aan aan te passen imo..

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:45

Recht op vrije meningsuiting is geen absoluut grondrecht en moet worden afgewogen worden tegen het algemeen belang dat in deze kwestie voorgaat.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:47

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:49

Ik heb niet heel het topic gelezen, maar het lijkt mij zó prachtig als hij straks gewoon zegt "Er is helemaal geen film, en kijk eens, de hele wereld staat op zijn kop voor niets".
Dan heeft iedereen een héle hoop uit te leggen, wat een onzin allemaal, er is niet eens een film en er is al sprake van terreurdreiging Clown

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 23:05

Biepje schreef:
Recht op vrije meningsuiting is geen absoluut grondrecht en moet worden afgewogen worden tegen het algemeen belang dat in deze kwestie voorgaat.

Welk algemeen belang? Onze vrijheid van meningsuiting is een algemeen belang!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:38

steeffie schreef:
Ik ben het lang niet altijd eens met Wilders, maar ik hoorde net in het nieuws dat een of andere moslimorganisatie hem aangeklaagd heeft.. Ze willen dat de inhoud van tevoren bekeken wordt door een expert oid en als het kwetsend is voor moslims moet de film verboden worden..

daar is een woord voor : censuur

en dan vraag ik me af wat er nog gaat volgen?

een verbod op naakt op tv?
een verbod op homo`s en lesbo`s ?
een verbod op paardrijdende damens in te strakke truitjes? (beweegt allemaal veel te leuk mee en stel je voor dat dat de blik kruist van een vrome moslim)
als alles vooraf getoest moet worden op kwetsende elementen voor de een of andere groep/geloof is het eind zoek en dit land onleefbaar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:01

hoe kun je nu iemand aanklagen voor iets waarvan niemand nog iets heeft gezien?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:04

steeffie schreef:

Sorry hoor, maar dit vind ik echt te ver gaan..zij zijn híer komen wonen, en hier heeft iedereen nou eenmaal vrijheid van meningsuiting.. En daar hebben zij zich maar aan aan te passen imo..

de meeste zijn al lang in nederland geboren hoor... maar wat dan nog. islam is een geloof. geen nationaliteit! en ik vind het helemaal niet tever gaan. die film moet eerst gekeurd worden. daar heeft iedereen baat bij, niet alleen de moslims.

Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.’

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:05

alex66 schreef:
en dan vraag ik me af wat er nog gaat volgen?

een verbod op naakt op tv?
een verbod op homo`s en lesbo`s ?
een verbod op paardrijdende damens in te strakke truitjes? (beweegt allemaal veel te leuk mee en stel je voor dat dat de blik kruist van een vrome moslim)
als alles vooraf getoest moet worden op kwetsende elementen voor de een of andere groep/geloof is het eind zoek en dit land onleefbaar.

kinderachtig hoor * rollende igen *

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:17

je kan volgens de nederlandse wet iemand niet aanklagen voor iets wat hij/zij nog niet heeft gedaan!!

alleen zijn er een aantal mensen in dit land een beetje door geslagen wat betreft discriminatie en alles wat daar ook maar een beetje op lijkt.

er wordt gewoon vergeten dat er altijd wordt gediscrimineerd.
voorbeeld: in de bijbel/koraan/thora staan niet echt vriedelijke woorden over vrouwen en homo`s , de geestelijkleiders onderandere de paus hameren er nog steeds op dat homo zijn een zonde is en laten nog steeds geen vrouwen toe in het ambt van priester.
ook heb ik nog nooit van een vrouwelijk imaam gehoord Knipoog

eigenlijk is dat ook discriminatie.
maar ja, dat bost weer op de vrijheid van geloof en zo blijven we bezig Vork

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:20

jameyskatje schreef:
die film moet eerst gekeurd worden. daar heeft iedereen baat bij, niet alleen de moslims.

en dat is dus censuur en dat mag gelukkig niet in dit land

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:24

jameyskatje schreef:
Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.’

politieke gezindheid !!??.... dus dan geld dat ook voor wilders en hoeft zijn flim niet vooraf gekeurd te worden
en gebeurd dat wel dan is het discriminatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:39

Belachelijk gedoe, ach ja die organisatie werkt alleen maar weerstand tegen moslims in de hand door dit soort acties.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:42

alex66 schreef:
politieke gezindheid !!??.... dus dan geld dat ook voor wilders en hoeft zijn flim niet vooraf gekeurd te worden
en gebeurd dat wel dan is het discriminatie

De film gaat dus volgens jou over een politieke gezindheid. Wellicht even de Volkskrant kopen vandaag waarin Wilders weer benadrukt dat de film tegen de Islam is en hij voegt er aan toe dat dit nog maar het begin is van zijn strijd tegen het oprukkende geloof.
Hij begint nog meer door te slaan dan hij al deed, volgens mij zit hij in allerijl een filmpje in elkaar te knutselen omdat iedereen verwacht dat hij nu ook met een film komt.
Wilders lijkt op zijn kapsel, Haagse Bluf, je tikt ertegen aan het het schrompelt ineen.
Pas als Wilders in het openbaar, voor de camara's waar hij zo gek op is, in discussie gaat met de partijen die hij aanvalt is hij serieus te nemen.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:02

wilders is gekozen in de kamer met deze ideeén in zijn programma en dus is dit zijn politieke overtuiging.
een deel van de stemgerechtigden waren het met hem eens en hebben dus op hem gestemd.

of anderen het daar mee eens zijn doet niet terzake, ik ben het ook niet eens met de sgp/cu/cda maar gelukkig kan èèn groep de ander niet verbieden om deel te nemen aan de verkiezingen.

of we het nou leuk vinden of niet hij is en blijft een gekozen volksvertegenwoordiger en wat hij zegt en doet uit naam van zijn partij is dus politieke overtuiging.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:47

alex66 schreef:
je kan volgens de nederlandse wet iemand niet aanklagen voor iets wat hij/zij nog niet heeft gedaan!!

alleen zijn er een aantal mensen in dit land een beetje door geslagen wat betreft discriminatie en alles wat daar ook maar een beetje op lijkt.

er wordt gewoon vergeten dat er altijd wordt gediscrimineerd.
voorbeeld: in de bijbel/koraan/thora staan niet echt vriedelijke woorden over vrouwen en homo`s , de geestelijkleiders onderandere de paus hameren er nog steeds op dat homo zijn een zonde is en laten nog steeds geen vrouwen toe in het ambt van priester.
ook heb ik nog nooit van een vrouwelijk imaam gehoord Knipoog

eigenlijk is dat ook discriminatie.
maar ja, dat bost weer op de vrijheid van geloof en zo blijven we bezig Vork

ja dat is zo.. wilders zit met 2 artikelen.. de 1e is artikel 1. de ander zegt dat je geen toestemming nodig om iets te publiceren ofzo.. ja je kan je idd om alles gediscrimineerd voelen.

maar in de Koran worden geen vrouwen gediscrimineerd Haha! vrouwen en mannen zijn nu eenmaal niet hetzelfde. mannen en vrouwen hebben eigen rechten en plichten. ze zijn gelijk aan elkaar, ze verschillen alleen in de taken enzovoort. maar dat verder terzijde