Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:17

faye schreef:
Laten we eerst de misstanden in eigen land maar eens oplossen. Je kan iedereen wel zielig vinden, nou gooi dan de grens maar open, iedereen gewoon een tandje harder werken en wat meer belasting betalen, eerlijk zullen we alles delen.

Wat is jouw definitie van rijk overigens?

Verward
Ik heb het over misstanden in eigen land. Imo is de grootste misstand namelijk dat zoveel Nederlanders met de vinger wijzen naar een bepaalde bevolkingsgroep. Mijn hemel zeg.... we doen het economisch misschien wat slechter dan een aantal jaar terug, maar het is geen crisis zoals in Duitsland in de jaren '30. Daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen dat de bevolking vatbaar was voor een persoon als Hitler, voor met het vingertje wijzen, voor radicale denkbeelden. Maar nu hier in Nederland? Kom op zeg, het gros van de mensen heeft het hartstikke goed en die schreeuwen het hardst Ziek Frusty

Verder heb je mij nooit horen zeggen dat iedereen zielig is, dat de grenzen open moeten enz.

Rijk? Iedereen die boven de zogenaamde ziekenfondsgrens zit Haha! Knipoog

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:18

mylittlejoy schreef:
En mijn persoonlijke last? Tuurlijk zal ik er direct niets van merken, maar indirect wel. Wat denk je als er een groep van 300.000 man ineens hier mag verblijven. Stel dat er maar 50% de uitkering ingaat, dan is dat toch 150.000 man waarvoor een uitkering betaald wordt. Dat geldt moet toch uit de lengte of uit de breedte komen, dus daar mag de werkende Nederlander voor opdraaien. En ja, ik heb er ernstige problemen mee om me suf te werken om vervolgens een groot gedeelte van mijn salaris te zien verdwijnen naar mensen die zelf te moeite er niet voor nemen om te werken, omdat ze financieel beter af zijn met een uitkering dan met een baan. Ter verduidelijking: als dat geld gaat naar mensen die niet kunnen werken, kan ik er mee leven. Maar voor mij gaat dit puur om mensen die niet willen werken.

Iedere keer maar weer terug komen op die 300.000: Waar zijn die dan ?? Het gaat hier om een hele kleine groep mensen die tussen de 5 en 10 jaar wachten op uitsluitsel. In jouw voorbeeld noem je 150.000 die dan allemaal niet willen werken (???? waarom dan niet), lekker allemaal een uitkering krijgen omdat ze dat wel makkelijk vinden en daar moet jij je ineens suf voor gaan werken ? Je betaald gewoon een vast percentage belasting en als hier meer mensen een uitkering krijgen, hoef jij echt niet ineens meer te gaan betalen hoor !

Al dit soort opmerkingen is zo kort door de bocht. Vertel me eens waar jij op baseert dat ze allemaal niet willen werken (ken je ze allemaal persoonlijk....). Het gaat dus nog steeds over een hele kleine groep die om humanitaire redenen niet uitgezet gaan worden !

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:19

faye schreef:
Over lezen gesproken Netje , ik reageerde op een quote van Aimee, dus het lijkt me duidelijk dat de vraag voor haar bedoeld was Slapen

Wat toch niet wil zeggen dat ik niet mag zeggen wat rijkdom is naar mijn mening!!

Of wel soms ??? Gestoord
Laatst bijgewerkt door Netje op 15-12-06 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:20

joostvangestel schreef:
Aimee: natuurlijk, maar ik denk dat als men weer teruggaat naar de tijden van Joop den Uyl, (toen de hoogste schaal voor de belasting op 75% procent stond) er nu heel veel "rijke" Nederlanders hun vaderland definitief de rug toe keren. Het kan gewoon niet zo zijn dat je boven een bepaald salaris alleen nog maar voor de staat werkt.

Mits dat gebeurt, heeft Jan alsnog gelijk: Nederland is rijp voor de linkse staat, er is alleen niemand meer over die de rekening wil betalen Knipoog

Jullie halen er echt allemaal dingen bij waar ik totaaaaaaaaaal niet op doel
Zie mijn eerste post in dit topic en bedenk dan eens dat ik niet op de reacties heb gereageerd omdat die echt te dom voor woorden zijn.

Ik wil helemaal nergens naar terug.... ik wil dat Nederland in het hier en nu gaat staan en dan eens bedenken hoe je Nederland zoals het land nu is beter kunt maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:20

Hahahahaha, idereen die boven de ziekenfonds grens zit is rijk Clown

Gut jij bent echt een communist Haha!

Netje, dat generaal partdon is er nog helemaal niet door hoor (goddank)
Wat je over het hoofd ziet is dat ern ook een grote groep is die misschien net een jaartje later is binnengekomen. Dus dat is de volgende doelgroep. Bovendien geef je het signaal af dat beleid in NEderland niets voorstelt!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:21

jaantsje schreef:
sarabande
Zoals ik het lees vind jij dat iedereen die hier komt zonder papieren een verblijfsvergunning moet krijgen?

Ik denk dat je je inburgeringscursus duidelijk lezen eens op moet gaan halen of gewoon alleen reageren als je alles gelezen hebt.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:21

Aimee schreef:
Verward
Mijn hemel zeg.... we doen het economisch misschien wat slechter dan een aantal jaar terug, maar het is geen crisis zoals in Duitsland in de jaren '30.

Ja man, je weet wel, we zitten weer op het niveau van de hongerwinter van 2000. Haha! Bloos Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:24

faye schreef:

Wat je over het hoofd ziet is dat ern ook een grote groep is die misschien net een jaartje later is binnengekomen. Dus dat is de volgende doelgroep. Bovendien geef je het signaal af dat beleid in NEderland niets voorstelt!

Of een maand later...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:24

faye schreef:

Ik ben helemaal geen communist.... als er iemand roept dat de huurwet geliberaliseerd moet worden, dat de hypotheekrenteaftrek behouden moet blijven enz. dan ben ik het wel.
Maar dat iedereen boven de ziekenfondsgrens (=33.000 euro netto per jaar) rijk is, is helemaal geen vreemde gedachte hoor. Zo wordt dat in heel veel beleidsstukken gebruikt en de stukken die ik daar op dit moment van bestudeer komen van CDA en VVD ministers Haha!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:25

faye schreef:

Voor volgende groepen gelden al andere regels ! Ik zie niet in waarom een generaal pardon inhoudt dat het beleid niets voorsteld, leg eens uit...

Je kunt ook erkennen dat je niet in staat bent je eigen beleid uit te voeren omdat je ambtenaren kennelijk niet in staat zijn om binnen 10 jaar (maar ja, wat is 10 jaar op een mensenleven....) tot een adequate uitspraak te komen (omdat er kennelijk regels gevolgd worden, waardoor een beroep mogelijk is). Is het zo slecht om het boetekleed aan te trekken ?? Ik vind van niet !

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:26

faye schreef:

Wordt eens wakker. Mensen die een gezin hebben of schrijnend zijn mogen al niet meer uitgezet worden, voordat dat allemaal opgelijnd is, is er een nieuw kabinet en komt het generaal pardon er. Het komt er of je nou wilt of niet, de kamer heeft het al besloten. En als het CDA wil regeren, zullen ze op die eis in moeten gaan. Hebben ze in feite de afgelopen dagen al een begin mee gemaakt.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:28

SanderP schreef:
Wordt eens wakker. Mensen die een gezin hebben of schrijnend zijn mogen al niet meer uitgezet worden, voordat dat allemaal opgelijnd is, is er een nieuw kabinet en komt het generaal pardon er. Het komt er of je nou wilt of niet, de kamer heeft het al besloten. En als het CDA wil regeren, zullen ze op die eis in moeten gaan. Hebben ze in feite de afgelopen dagen al een begin mee gemaakt.

En bovendien zijn er binnen het CDA ook een flink aantal mensen die daar geen moeite mee hebben !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:29

Het begin van het einde dus. Een voordeel is wel dat het kabinet snel zal vallen en links door deze actie veel stemmers zal verliezen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:29

Netje schreef:
Rijk is iedereen die in vrijheid kan leven !!

Mwah.... ik heb een hele tijd in een avondwinkel gewerkt, kwam elke avond een (echte Amsterdamse) zwerver biertjes halen. Die man had een academische opleiding genoten, maar wilde in vrijheid leven.... en wel zo vrij dat hij van elke vorm van bureaucratie verlost zou zijn.... hij leeft (nog steeds) op straat, heeft geen cent te makken, maar is volledig vogelvrij. Haha!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:30

faye schreef:
Het begin van het einde dus. Een voordeel is wel dat het kabinet snel zal vallen en links door deze actie veel stemmers zal verliezen.

Het kabinet is al gevallen !! En ik denk dat links er geen stem door zal verliezen hoor. Ik denk dat Nederland de Rita Verdonk show inmiddels wel een beetje zat is....

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:31

sarabande schreef:
jaantsje schreef:
sarabande
Zoals ik het lees vind jij dat iedereen die hier komt zonder papieren een verblijfsvergunning moet krijgen?

Ik denk dat je je inburgeringscursus duidelijk lezen eens op moet gaan halen of gewoon alleen reageren als je alles gelezen hebt.

Als je geen antwoord hebt ga je op de man spelen?

SanderP

faye schreef:

Ik ben het met Aimée eens dat je rijk bent als je boven de 33.000 netto verdiend. Wij komen met de helft goed rond, dus als we het dubbele zouden verdienen zou dat allemaal extra zijn! Daar kan je behoorlijk veel van doen Ja

Maar de meeste mensen zullen zichzelf waarschijnlijk pas rijk vinden als je netto meer dan een ton verdiend.....

Lyonesse

Ik had eiegnlijk gehoopt na de crisis al weer naar de stembus te mogen... Nagelbijten / Gniffelen

Netje

Aimee schreef:
Netje schreef:
Rijk is iedereen die in vrijheid kan leven !!

Mwah.... ik heb een hele tijd in een avondwinkel gewerkt, kwam elke avond een (echte Amsterdamse) zwerver biertjes halen. Die man had een academische opleiding genoten, maar wilde in vrijheid leven.... en wel zo vrij dat hij van elke vorm van bureaucratie verlost zou zijn.... hij leeft (nog steeds) op straat, heeft geen cent te makken, maar is volledig vogelvrij. Haha!

Ja, en is hij niet gelukkig dan ?? Waarom is een zelfverkozen zwerver meteen maar ongelukkig? Heb je het hem gevraagd?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:33

Netje schreef:
faye schreef:

Het kabinet is al gevallen !! En ik denk dat links er geen stem door zal verliezen hoor. Ik denk dat Nederland de Rita Verdonk show inmiddels wel een beetje zat is....

Faye doelt op het volgende kabinet, als dat er al mocht komen...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:33

Netje schreef:
Ja, en is hij niet gelukkig dan ?? Waarom is een zelfverkozen zwerver meteen maar ongelukkig? Heb je het hem gevraagd?

Waar lees je nou dat ik zeg dat hij ongelukkig is? Dat staat er helemaal niet. Ik heb uitgebreide discussies met hem gevoerd en ja, die vent is dolgelukkig Ja hij zou alleen graag een relatie hebben Haha! daar zou hij net een klein stukje vrijheid voor willen opgeven Knipoog Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:34

jaantsje schreef:
Als je geen antwoord hebt ga je op de man spelen?

Je stelt een vraag aan mij persoonlijk waar al een aantal keren uitleg over gegeven is in dit topic.
Dat lijkt me van mijn kant niet spelen op. Ik heb alleen geen zin het voor de zoveelste keer uit te leggen.
Dus nogmaals lees het topic op dit voor jou relevante punt nog even door.....zucht

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:35

Aimee schreef:
Netje schreef:

Waar lees je nou dat ik zeg dat hij ongelukkig is? Dat staat er helemaal niet. Ik heb uitgebreide discussies met hem gevoerd en ja, die vent is dolgelukkig Ja hij zou alleen graag een relatie hebben Haha! daar zou hij net een klein stukje vrijheid voor willen opgeven Knipoog Clown

Nou, dat is voor hem dus ook rijkdom kennelijk (dus klopt mijn definitie nog steeds)!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:35

SanderP schreef:
Ik ben het met Aimée eens dat je rijk bent als je boven de 33.000 netto verdiend. Wij komen met de helft goed rond, dus als we het dubbele zouden verdienen zou dat allemaal extra zijn! Daar kan je behoorlijk veel van doen Ja

Maar de meeste mensen zullen zichzelf waarschijnlijk pas rijk vinden als je netto meer dan een ton verdiend.....

En dat is alleen omdat veel mensen niet met geld om kunnen gaan....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:36

Netje schreef:
Nou, dat is voor hem dus ook rijkdom kennelijk (dus klopt mijn definitie nog steeds)!

Verward
Dus als je gelukkig bent, dan ben je rijk..... dat ben ik in zekere zin wel met je eens, maar dan niet in financieel opzicht, geld maakt niet gelukkig.