Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

CGJ12

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:23

mawaikee schreef:
CGJ12, ik heb het artikel in de elsevier gelezen.

Zie je nu wel dat je daar geen enge ziekte van krijgt?
Ik volg ook met plezier het webog van Marijnissen hoor. Niks mis mee, zolang je zelf maar blijft nadeneken.

Mbt de JSF: die raakt me persoonlijk bar weinig.
Wat mij betreft schaffen we het gehele Nederlandse leger af... Ja
Het zijn uiteindelijk vergeleken bij de Engelsen maar doetjes. En als het er op aankomt MOGEN ze niks van de politiek. Schaf het dan maar af. Dat geld kun je dan beter gebruiken om die staatsschuld af te lossen.

Mocht Venezuela ooit een keer de ANTILLEN annexeren, dan kan de Nederlandse Marine daar militeir helemaal niks tegen doen.
Ik opteer er dan ook voor om "als het echt nodig is" gewoon de AMERIKANEN IN TE HUREN. Of desnoods de Engelsen als die het klusje GOEDKOPER kunnen klaren. Gewoon vieze klusjes uitbesteden aan de goedkoopste dus.... Ja

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:24

Volgens diezelfde onafhankelijke cijfers van het CPB is de belangrijkste reden voor de voedselbanken de schuldenlast van de meeste gezinnen die er afhankelijk van zijn. Dat oplossen met verhoging van het minimuminkomen is een korte termijn oplossing die niks aan oplossing het werkelijke probleem bijdraagt, namelijk het over the top lenen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:25

Oh ja.... over bijstandsmoeder en de bijstandregels.... ik heb enorm veel respect voor vrouwen die ze omzeilen of proberen te omzeilen Haha! tóch een opleiding volgen en met zeer goed resultaat afronden, succesvolle stages lopen, vervolgens een baan aangeboden krijgen (en dus uit de bijstand, maar niet met dank aan de bijstand) en het zelfs tot directeur schoppen van dat bedrijf..... Afgod

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:25

SanderP schreef:

Kan je natuurlijk met een grapje proberen af te doen, maar ik vind idd dat je de mensen die in dit land wonen, van welke afkomst dan ook, eerst aan een baan moet helpen voordat je anderen laat komen...

In de jaren 80 werd Janmaat voor dergelijke opvattingen VERVOLGD........ Nagelbijten / Gniffelen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:26

mawaikee schreef:
Dat ben ik met SanderP eens.
Standpunt is niet zozeer "eigen volk eerst". Wel "gelijk werk, gelijk loon". Dus de polen mogen niet uitgebuit worden voor een veel te laag loon. Dit houdt in dat het voor polen nog aantrekkelijker wordt in nederland te werken (ze verdienen in verhouding tonnen (of wat de koers ook is), maar blijft er ook een eerlijke kans op werk voor nederlandse laaggeschoolden

Sinds wanneer is het dan wettelijk toegestaan dat ze voor minder mogen werken Verward

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:29

CGJ12 schreef:
In de jaren 80 werd Janmaat voor dergelijke opvattingen VERVOLGD........ Nagelbijten / Gniffelen

Dat je daarover zo'n punt maakt, geeft al aan dat je zelf in de jaren 80 bent blijven hangen...

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:31

wettelijk toegestaan nee, het gebeurd wel. Schijnbaar moeten daar eerst maatregelen voor worden genomen, om daar een betere controle op te hebben oid.

En om je kop in het zand te steken voor alles wat niet in de wet staat. Je mag ook niet met 150 over de snelweg; geberud ook

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:32

SanderP schreef:
CGJ12 schreef:

Dat je daarover zo'n punt maakt, geeft al aan dat je zelf in de jaren 80 bent blijven hangen...

Mwoaahhhh
Da's meer een constering dan een punt.

Als een "rechtse politicus" dergelijke opmerkingen maakt wordt ie zowat gelynched,
maar als een "linkse politicus" Verdonk uitmaakt voor moordenaar is alles OK.

Dat vind ik als buitenstaander niet altijd even eerlijk.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:33

Hé Sander.... niet te veel commentaar op CGJ hebben hè... je kunt hem immers één ding nageven; zijn ouders worden goed verzorgd (of zij verzorgen hem goed) Knipoog Knipoog Knipoog Haha!

Geintje moet kunnen toch CGJ? Tong uitsteken

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:33

Weet je wat het verschil is tussen die Poolse stukadoors en de Nederlandse?
Ze werken even secuur, maar die Polen buffelen gewoon 100 uur in de week........

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:34

mawaikee schreef:
wettelijk toegestaan nee, het gebeurd wel. Schijnbaar moeten daar eerst maatregelen voor worden genomen, om daar een betere controle op te hebben oid.

En om je kop in het zand te steken voor alles wat niet in de wet staat. Je mag ook niet met 150 over de snelweg; geberud ook

Ah en als de SP aan de macht komt gebeurt het opeens niet meer Verward

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:34

Ik ga nu ff heel extreem....
ik vind nogal een verschil zitten tussen "white pride world wide" (extreem rechts) en "onze eigen laaggeschoolden in bescherming nemen tegen polen die hetzelfde werk voor minder geld doen"

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:35

CGJ12 schreef:
Mwoaahhhh
Da's meer een constering dan een punt.

Als een "rechtse politicus" dergelijke opmerkingen maakt wordt ie zowat gelynched,
maar als een "linkse politicus" Verdonk uitmaakt voor moordenaar is alles OK.

Dat vind ik als buitenstaander niet altijd even eerlijk.

Ben je een buitenstaander??? Buiten de echte wereld bedoel je? Dan hoef je ook niet te stemmen....
Laatst bijgewerkt door SanderP op 17-11-06 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:35

CGJ12 schreef:
Weet je wat het verschil is tussen die Poolse stukadoors en de Nederlandse?
Ze werken even secuur, maar die Polen buffelen gewoon 100 uur in de week........

De productie per uur is domweg hoger.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:36

Dat zeg ik niet, maar het huidige kabinet wou de grenzen al begin 2006 opengooien, terwijl er nog geen duidelijke regels waren

janinetjjj

SP is vreselijk.
SP wil geld vandaan halen bij de kleine ondernemingen voor de uitkeringen
Neem het dan van de grote Rolleyes
Zo ontstaat een minimaal verschil tussen uitkeringen & min. loon.

Gevolg; weg motivatie arbeid.

Rolleyes

VVD Lachen
Laatst bijgewerkt door janinetjjj op 17-11-06 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

mawaikee schreef:
ik vind nogal een verschil zitten tussen "white pride world wide" (extreem rechts) en "onze eigen laaggeschoolden in bescherming nemen tegen polen die hetzelfde werk voor minder geld doen"

Die kaalkoopjes mogen van mij allemaal het land uit.
Net als die langharigen van Indymedia trouwens.

Maar dat is mijn mening. Die dring ik niemand op.

Karl66

mawaikee schreef:

Met die tendensieuze opmerking "hetzelfde werk voor minder geld" kom je anders aardig in de buurt Bloos

Rachelll

poolse klussers worden ook steeds duurder. Ja

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:39

Ik stap even van mijn politieke paard af om op mijn bonte paard te stappen. Ga nu lessen, ik heb straks vast weer veel pagina's bij te lezen!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:40

SanderP schreef:
Ben je een buitenstaander??? Buiten de echte wereld bedoel je? Dan hoef je ook niet te stemmen....

Niet precies.
Ik beschouw het politiek spel vanaf de zijlijn zonder actief deel te nemen. Beetje een Johan Cruyff in de pauze zeg maar. Maar dan zonder zijn talent.

Ik ben helemaal geen voetballiefhebber, maar het gekke is dat Nederlanders altijd ERG KRITISCH zijn op hun eigen ploeg. In de politiek is dat net andersom. Heel gek eigenlijk....... Pling

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:42

chevax schreef:
Ik stap even van mijn politieke paard af om op mijn bonte paard te stappen. Ga nu lessen, ik heb straks vast weer veel pagina's bij te lezen!

Alleen al uit deze opmerking kan ik opmerken dat je links stemt. Gek eigenlijk..... Ja

Ik associeer recreanten altijd met links, de ambitieuze wedstrijdsporter met rechts. Zou daar een verband in zitten?
Of heeft dat met prestatiedrang in het algemeen te maken wellicht........

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:43

CGJ12 schreef:
chevax schreef:

Alleen al uit deze opmerking kan ik opmerken dat je links stemt. Gek eigenlijk..... Ja

Ik associeer recreanten altijd met links, de ambitieuze wedstrijdsporter met rechts. Zou daar een verband in zitten?

Afgod

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:44

Karl66 schreef:
mawaikee schreef:

Met die tendensieuze opmerking "hetzelfde werk voor minder geld" kom je anders aardig in de buurt Bloos

Sorry waar heb ik dit gezegd? heb even teruggelezen. Kan je mij het verband uitleggen?

Verder GCJ12; de weblog van marijnissen lees ik niet eens, is me te politiek gekleurd. Tja, tis maar in hoeverre je echt een gewogen mening wilt hebben he... Ik vindt het overigens jammer dat je eerst fanatiek in gaat tegen mijn standpunt over de JSF, vervolgens als ik met stukken van de rekenkamer kom (voor de tweede kamer opgesteld), zeg je dat het je interesse niet heeft. Jammer, had graag stukken van je gezien, die iets anders beweren dan de rekenkamer
Laatst bijgewerkt door mawaikee op 17-11-06 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:44

CGJ12 schreef:
chevax schreef:

oeps dan ben ik extreem rechts Clown