Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Desiree schreef:Maar het brengt ons ook tot een nieuw inzicht: honden kunnen dus denken.
Ik had graag dat je die uitspraak als jouw mening verkondigde. Het moet niet gekker worden......Desiree schreef:Deze hond is met voorbedachte rade naar boven gegaan om te doden. HIj wist waar hij naar toe moest en hoe hij er moest komen. Zijn er nog mensen in de zaal die geloven dat dieren niet kunnen denken?
Ik meld me en met mij de hele wereldse wetenschap.....
Oprtalj schreef:
Dat een hond niet op hetzelfde niveau denkt als een mens staat als een paal boven water, maar de bewering of een hond wel of niet kan denken hangt denk ik af van welke definitie je aan 'denken' geeft. Een hond kan wel degelijk verbanden leggen tussen oorzaken en gevolgen en kan ook een strategie uitstippelen om iets gedaan te krijgen. Als een hond dat niet zou kunnen, zou het ook erg moeilijk zijn om een hond iets aan te leren. Ik persoonlijk zou dit toch als een vorm van denken willen benoemen. Je kunt niet alle handelingen van honden als instinctief gedrag beschouwen. Wel is het instinct in de meeste gevallen de drijfveer achter het denken van de hond.
faye schreef:Tsja, maar net zoals je mensen met een rotkarakter hebt, heb je ook dieren met een rotkarakter......
marianna schreef:Wat een verhaal!
Het blijkt dus weer dat dieren gewoon nooit te vertrouwen zijn!
Perzik schreef:Ik hoorde het op het nieuws,
ze moeten dan wel zoiets raars gedaan hebben, want een hond doet dat echt niet zomaar..
Sorane schreef:Op dit moment kan ik even geen medelijden opbrengen voor de hond. Het gaat hier wel om een dood kindje...
De hond van mijn buren kan deuren openen. Misschien was dit bij deze hond ook wel zo.
Toydoll schreef:Sorane schreef:Op dit moment kan ik even geen medelijden opbrengen voor de hond. Het gaat hier wel om een dood kindje...
De hond van mijn buren kan deuren openen. Misschien was dit bij deze hond ook wel zo.
Het is maar hoe je het bekijkt, maar de hond is net zo zielig als de baby
Ze zijn beide slachtoffers van de moeder van het kind!
Wie laat nou zijn hond bij een pas geboren baby, dan spoor je toch niet?
Elke idioot snapt toch wel dat een hond en een baby totaaaaal andere manier van communiceren hebben, en het eigenlijk alleen maar verkeerd kan gaan.
Babys hebben knijpneigingen, prima natuurlijk, maar zo'n hond snapt dat niet hoor! Dus die probeerd te corrigeren, wat baby niet snapt, en ja, dan gaat het snel mis natuurlijk.
Want een baby heeft geen puppyvacht en is nou eenmaal een stuk kwetsbaarder dan een pup.
Ik vind het onzin dat die hond is afgemaakt, ze hadden hem hier mogen brengen!!
En nou krijgt de hond weer de slechte reputatie, terwijl die er naar alle waarschijnlijkheid niets aan kan doen.
Tuurlijk kan een hond vals geboren worden, maar in 99% van de gevallen zijn ze vals gemaakt, en, als ze vals geboren worden merk je dat erg snel en had deze hond wel meer mensen gebeten.
Desiree schreef:marianna schreef:Wat een verhaal!
Het blijkt dus weer dat dieren gewoon nooit te vertrouwen zijn!
Dus dan zijn mensen ook nooit te vertrouwen?
Desiree schreef:Jullie kennen het verhaal niet. De hond schijnt s'nachts naar boven te zijn gelopen, met de deurklink de deur geopend te hebben de baby uit de wieg te hebben gehaald
om te verscheuren. De baby heeft de hond dus niets misdaan en de ouders hebben de hond dus niet bij het kind gelaten.
Maar ze hebben ook niets gehoord en normaal horen ouders het minste of geringste huiltje van hun baby. Daar zijn ze namelijk intuitief op afgesteld. En dat deze ouders niets gehoord hebben, dat blijf ik toch wel raar vinden.
Princess_ schreef:Jeetje, zoiets verwacht je niet van je trouwe viervoeter. Arme mensen, zijn én hun kindje kwijt én hun maatje. Vreselijk dat zoiets heeft kunnen gebeuren.
Wel vreemd dat zón hond ineens een kindje doodbijt. Dat lijkt me niet iets wat hij ineens bedenkt, misschien kronkel in de kop?
slimmerik schreef:Och het zijn allemaal kinderen die het zielig vinden voor de hond..... Behalve sommigen maar die vinden een hond nog meer verstand hebben dat ze zelf hebben. En anders denken ze nog als kinderen. Kan me ook wel voorstellen dat je als kind het zielig voor het dier vindt en dat je niets met mensen op hebt (behalve jezelf natuurlijk)
![]()
![]()
![]()
![]()