Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:46

Tsja, maar net zoals je mensen met een rotkarakter hebt, heb je ook dieren met een rotkarakter......

orange1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:55

vlak bij ons

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 14:16

slimmerik schreef:
Desiree schreef:
Maar het brengt ons ook tot een nieuw inzicht: honden kunnen dus denken.

Ik had graag dat je die uitspraak als jouw mening verkondigde. Het moet niet gekker worden......

Desiree schreef:
Deze hond is met voorbedachte rade naar boven gegaan om te doden. HIj wist waar hij naar toe moest en hoe hij er moest komen. Zijn er nog mensen in de zaal die geloven dat dieren niet kunnen denken?

Ik meld me en met mij de hele wereldse wetenschap.....

Dat een hond niet op hetzelfde niveau denkt als een mens staat als een paal boven water, maar de bewering of een hond wel of niet kan denken hangt denk ik af van welke definitie je aan 'denken' geeft. Een hond kan wel degelijk verbanden leggen tussen oorzaken en gevolgen en kan ook een strategie uitstippelen om iets gedaan te krijgen. Als een hond dat niet zou kunnen, zou het ook erg moeilijk zijn om een hond iets aan te leren. Ik persoonlijk zou dit toch als een vorm van denken willen benoemen. Je kunt niet alle handelingen van honden als instinctief gedrag beschouwen. Wel is het instinct in de meeste gevallen de drijfveer achter het denken van de hond.

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 14:21

Wat een verhaal!

Het blijkt dus weer dat dieren gewoon nooit te vertrouwen zijn!

EsSther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 14:34

ongelofelijk....
er wordt altijd voor gewaarschuwd, en nu moet een kind van 8 dagen het leven laten.
ik vind het een vreemd verhaal. maar 1 ding staat als een paal boven water, het kindje is er niet meer.

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:13

Ik hoorde het op het nieuws,
ze moeten dan wel zoiets raars gedaan hebben, want een hond doet dat echt niet zomaar..

Monchou

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:34

Over de Husky:

Het karakter van de siberische husky is vriendelijk en zachtaardig, maar tegelijk levendig en oplettend.Hij toont niet de bezittersneigingen van de waakhond en is niet wantrouwend tegenover vreemden. Hij is tolerant ten opzichte van andere honden.
Uit bovenstaande blijkt al, dat de siberische husky ongeschikt is als waakhond omdat hij veel te vriendelijk is. Hieruit volgt , dat het vaak moeilijk is om een husky alleen te houden . Hij kwijnt weg, eet slecht, bijt dingen stuk of huilt, als u er niet bent. De meeste mensen kopen er vroeg of laat een tweede bij, of kopen meteen twee honden tegelijk. Een siberische husky moet kunnen spelen en dat doet hij het liefst met een soortgenoot. Het is prachtig om te zien
hoe ze op elkaar reageren en in elkaars vachten hangen. Een siberische husky is speels tot op zijn oude dag.

Bron:http://home.planet.nl/~komaksiut/rasinfo.html

Nou, op een andere site stond: Zeer goed met kinderen, dus hou nou eens op met dat gedoe van: Hij staat dichter bij de natuur. De dieren hebben iets meer wegloopneigingen en lijken meer op wolven, maar ze komen toch echt bij de fokker vandaan hoor, worden niet zo uit de natuur geplukt!

Er staat ook als je bovenstaand stukje gelezen hebt: Het is vaak moeilijk om een husky alleen te houden,...waarschijnlijk was deze alleen, [lees waarschijnlijk!] en wat denk je, als je eigenlijk al een speelmaatje nodig hebt, die heb je niet. Je hebt alleen je baasjes. Je baasjes krijgen een baby, geen aandacht meer voor jou, jou plaats in rang komt in gevaar, dus baby aanvallen. Een hond is geen mens en denkt ook niet als een mens!

PS: Ik heb nu al een stuk of 8 nesten gezien, en bij geen van allen pakte de moeder een jong in een nekvel als die (ook langdurig) jankte...
Dus ik vraag me af of dat wel helemaal waar is...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:52

Oprtalj schreef:

Dat een hond niet op hetzelfde niveau denkt als een mens staat als een paal boven water, maar de bewering of een hond wel of niet kan denken hangt denk ik af van welke definitie je aan 'denken' geeft. Een hond kan wel degelijk verbanden leggen tussen oorzaken en gevolgen en kan ook een strategie uitstippelen om iets gedaan te krijgen. Als een hond dat niet zou kunnen, zou het ook erg moeilijk zijn om een hond iets aan te leren. Ik persoonlijk zou dit toch als een vorm van denken willen benoemen. Je kunt niet alle handelingen van honden als instinctief gedrag beschouwen. Wel is het instinct in de meeste gevallen de drijfveer achter het denken van de hond.

Dat geloof ik dus ook. HOe zou je anders "denken' defenieren?

faye schreef:
Tsja, maar net zoals je mensen met een rotkarakter hebt, heb je ook dieren met een rotkarakter......

DAt geloof ik ook. Bij mensen heb je pscychopaten en bij dieren net zo goed. De natuur is niet perfect, die maakt wel eens fouten.

marianna schreef:
Wat een verhaal!

Dus dan zijn mensen ook nooit te vertrouwen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 16:31

Perzik schreef:
Ik hoorde het op het nieuws,
ze moeten dan wel zoiets raars gedaan hebben, want een hond doet dat echt niet zomaar..

Nou inderaad, die 8 dagen oude baby zal die hond wel vreselijk gepest hebben

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 16:36

Verschrikkelijk dat het kind is doodgebeten, dat staat vast. Maar ook verschrikkelijk dat men daarom de hond afmaakt. Ik ben er niet bijgeweest maar in mijn ogen ligt zoiets niet aan een hond. Wat wel zo is is dat honden het straffen overnemen op het moment dat de ouders dat níet doen. Daarom is het ook heel belangrijk om honden en kinderen nooit zonder toezicht bij elkaar te laten.

Misschien lag het kind al uren te huilen en "strafden" de ouders het kind niet zoals dat in de ogen van de hond zou moeten. Máár als een kind uit de wieg wordt gesleurd door een hond lijkt me dat beiden toch wel enig lawaai veroorzaken, waarop je verwacht dat de ouders er direct op afgaan. En de ouders hadden ervoor moeten zorgdragen dat de hond níet bij het kind kan komen. Dus de fout ligt zéker niet alleen bij de hond maar ook wel degelijk bij de ouders. Deze hond af te maken is in mijn ogen erg laf en nergens voor nodig.

Edit: @Faye: het hoeft niet perse iets fysieks te zijn zoals slaan/schoppen maar kan ook zoals hierboven beschreven te maken hebben met het straffen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 16:41

Sorane schreef:
Op dit moment kan ik even geen medelijden opbrengen voor de hond. Het gaat hier wel om een dood kindje...

De hond van mijn buren kan deuren openen. Misschien was dit bij deze hond ook wel zo.

Het is maar hoe je het bekijkt, maar de hond is net zo zielig als de baby

Ze zijn beide slachtoffers van de moeder van het kind!

Wie laat nou zijn hond bij een pas geboren baby, dan spoor je toch niet?
Elke idioot snapt toch wel dat een hond en een baby totaaaaal andere manier van communiceren hebben, en het eigenlijk alleen maar verkeerd kan gaan.

Babys hebben knijpneigingen, prima natuurlijk, maar zo'n hond snapt dat niet hoor! Dus die probeerd te corrigeren, wat baby niet snapt, en ja, dan gaat het snel mis natuurlijk.
Want een baby heeft geen puppyvacht en is nou eenmaal een stuk kwetsbaarder dan een pup.

Ik vind het onzin dat die hond is afgemaakt, ze hadden hem hier mogen brengen!!

En nou krijgt de hond weer de slechte reputatie, terwijl die er naar alle waarschijnlijkheid niets aan kan doen.
Tuurlijk kan een hond vals geboren worden, maar in 99% van de gevallen zijn ze vals gemaakt, en, als ze vals geboren worden merk je dat erg snel en had deze hond wel meer mensen gebeten.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 16:42

dit bericht stond vandaag in onze krant (belgie)

ik vind dat je een kinderkamer moet dichtdoen als je een hond hebt dus ik vind het de schuld van de ouders en ik vind het enorm oneerlijk voor de hond dat hij dood werd gespoten

marlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 16:42

misschien heeft die hond het wel helemaal niet gedaan en word ie zomaar afgemaakt!
ook wel zielig voor dat kind

marlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 16:43

Toydoll schreef:
Sorane schreef:
Op dit moment kan ik even geen medelijden opbrengen voor de hond. Het gaat hier wel om een dood kindje...

De hond van mijn buren kan deuren openen. Misschien was dit bij deze hond ook wel zo.

Het is maar hoe je het bekijkt, maar de hond is net zo zielig als de baby

Ze zijn beide slachtoffers van de moeder van het kind!

Wie laat nou zijn hond bij een pas geboren baby, dan spoor je toch niet?
Elke idioot snapt toch wel dat een hond en een baby totaaaaal andere manier van communiceren hebben, en het eigenlijk alleen maar verkeerd kan gaan.

Babys hebben knijpneigingen, prima natuurlijk, maar zo'n hond snapt dat niet hoor! Dus die probeerd te corrigeren, wat baby niet snapt, en ja, dan gaat het snel mis natuurlijk.
Want een baby heeft geen puppyvacht en is nou eenmaal een stuk kwetsbaarder dan een pup.

Ik vind het onzin dat die hond is afgemaakt, ze hadden hem hier mogen brengen!!

En nou krijgt de hond weer de slechte reputatie, terwijl die er naar alle waarschijnlijkheid niets aan kan doen.
Tuurlijk kan een hond vals geboren worden, maar in 99% van de gevallen zijn ze vals gemaakt, en, als ze vals geboren worden merk je dat erg snel en had deze hond wel meer mensen gebeten.

Amen!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 16:47

Jullie kennen het verhaal niet. De hond schijnt s'nachts naar boven te zijn gelopen, met de deurklink de deur geopend te hebben de baby uit de wieg te hebben gehaald om te verscheuren. De baby heeft de hond dus niets misdaan en de ouders hebben de hond dus niet bij het kind gelaten.

Maar ze hebben ook niets gehoord en normaal horen ouders het minste of geringste huiltje van hun baby. Daar zijn ze namelijk intuitief op afgesteld. En dat deze ouders niets gehoord hebben, dat blijf ik toch wel raar vinden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:08

Een baby van 8 dagen knijpt nog niet

Desiree, het kan best zo zijn dat de ouders al een week lang hele nachten op zijn geweest met de kleine en op een gegeven moment ben je zoooo moe. Bovendien kan het ook in 1 keer einde oefening zijn geweest. Je weet het gewoon niet, we zijn er niet bij geweest.

Overigens als een hond zoiets doet is het zeker wel terecht dat hij wordt afgemaakt. Je mag en kan niet het risico lopen dat de hond nog een keer bijt en de kans daarop is groot.

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:14

Ik heb, na onderzoek bij Universiteit Utrecht, begrepen dat het ras Husky een erg groot roedel gevoel heeft. Als er een puppy piept (of de baby huilt), pakt de hond de puppy (of de baby) beet om hem naar een veiliger plek te brengen en te troosten zeg maar... blijft de puppy piepen (of de baby huilen) pakt de hond hem steviger beet omdat dit bij puppies een veiliger gevoel geeft.
Een mensenbaby kan hier niet tegen en sterft dus...
De hond kan er niks aan doen, maar op het doden van een mens staat voor een hond nogsteeds de doodstraf, ookal was het niet expres.

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:16

Desiree schreef:

marianna schreef:
Wat een verhaal!

Dus dan zijn mensen ook nooit te vertrouwen?

Naar mijn mening niet. Ik heb vaak genoeg situaties gehad, waarin ik iemand vertrouwde maar dat dat helemaal niet bleek te kunnen!

Dus ik deel die mening!
[/quote]
[/quote]

mietjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:17

Desiree schreef:
Jullie kennen het verhaal niet. De hond schijnt s'nachts naar boven te zijn gelopen, met de deurklink de deur geopend te hebben de baby uit de wieg te hebben gehaald
om te verscheuren
. De baby heeft de hond dus niets misdaan en de ouders hebben de hond dus niet bij het kind gelaten.

Maar ze hebben ook niets gehoord en normaal horen ouders het minste of geringste huiltje van hun baby. Daar zijn ze namelijk intuitief op afgesteld. En dat deze ouders niets gehoord hebben, dat blijf ik toch wel raar vinden.

daar is dus niks van waar, dat de hond hem wou verscheuren, lees mijn berichtje hierboven maar, van de univesiteit utrecht

Francien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:18

Princess_ schreef:
Jeetje, zoiets verwacht je niet van je trouwe viervoeter. Arme mensen, zijn én hun kindje kwijt én hun maatje. Vreselijk dat zoiets heeft kunnen gebeuren.

Wel vreemd dat zón hond ineens een kindje doodbijt. Dat lijkt me niet iets wat hij ineens bedenkt, misschien kronkel in de kop?

Idd.dacht ik ook gelijk.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:22

Het is erg genoeg dat het is gebeurd. Het is en blijft een heel vreemd verhaal. In de telegraaf stond ook dat van die kat. Nou die van ons gaan ook wel eens achter een kat aan zijn ze dan dirct agresief? Ook onze honden staan zoals sommige dat hier zeggen dichter bij de natuur. Maar zijn nog nooit agresief tegenover mensen geweest.

Wat ze ook wel eens zeggen is dat je pas een hond moet nemen als het kindje een paar maanden oud is. Dan weet die direct dat er meer is waar aandacht naar toe gaat. Of dit waar is weet ik niet maar het klinkt opzich wel logisch.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:03

Och het zijn allemaal kinderen die het zielig vinden voor de hond..... Behalve sommigen maar die vinden een hond nog meer verstand hebben dat ze zelf hebben. En anders denken ze nog als kinderen. Kan me ook wel voorstellen dat je als kind het zielig voor het dier vindt en dat je niets met mensen op hebt (behalve jezelf natuurlijk)

orange1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:10

Ik vind het de schuld van de ouders. sorry hoor maar mijn tante enzo die een baby hebben die doen ten eerste de hond niet binnen ! (waarvoor denk je anders dat een hondenhok is uitgevonden? en ten tweede mijn tante heeft een hekje voor de trap wawar de hond niet overheen kan springen ! en nu heeft die hond de schuld gekregen.
sorry hoor maar als het onse hond was had ik m mooi gehouden ! ik vind het natuurlijk ook erg voor dat kindje. en die ouders die ligen toch wel vlak bij dat kindje ? die horen echt wel als er iets gebeurt !

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:12

slimmerik schreef:
Och het zijn allemaal kinderen die het zielig vinden voor de hond..... Behalve sommigen maar die vinden een hond nog meer verstand hebben dat ze zelf hebben. En anders denken ze nog als kinderen. Kan me ook wel voorstellen dat je als kind het zielig voor het dier vindt en dat je niets met mensen op hebt (behalve jezelf natuurlijk)

Jij moet toch eens proberen de dingen beter te interpreteren. Want je verdraait andermans woorden dat het niet mooi meer is

MarijkeVanVl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:13

Ik heb gehoord dat als je eerst een hond hebt, en dan komt er een kindje bij, dat die hond dat voelt als een indringer. Het was eerst een roedel van 3 en nu plots een van 4. Zou die hond niet gedacht hebben ik moet mijn roedelijk verdedigen?