Biologische koeien hoeven het ook zeker niet beter te hebben dan 'gewone koeien'. Dat wilde ik ook zeker niet suggereren. Feit is alleen dat een consument vaak wel bereid is meer te betalen voor een product met een 'label' zoals biologisch, maar niet voor 'standaard' producten.
Wat ik dus niet begrijp is dat zoveel mensen wel links stemmen, maar blijkbaar niet links leven, gezien het kleine percentage mensen dat bereid is biologische producten te kopen. Veel mensen beweren dus om het milieu te geven, maar vinden blijkbaar dat ze zelf geen verantwoording hoeven nemen door zelf iets bij te dragen...?Bij bovenstaande lesje economie wordt overigens over het hoofd gezien dat biologische boeren allang subsidies krijgen, maar dan is de prijs duidelijk nog steeds te hoog.
https://www.rvo.nl/onderwerpen/biologisch-ondernemen/subsidies-regelingenBij economie geldt vraag en aanbod. De supermarkten bieden alleen producten aan waar vraag naar is en maken afspraken met fabrikanten die op hun beurt weer afspraken met hun leveranciers maken. Want noch de boer, noch de fabrikant, noch de supermarkt wil met een product blijven zitten. Dus uiteindelijk draait het altijd om de consument.
Momenteel gaat er zo'n 400 miljoen aan subsidies naar de boeren. Als we willen dat alle melkveehouders hun veestapel halveren en de melkprijs moet worden aangevuld met subsidies, kost dat de overheid maar een schamele 2,3 miljard per jaar! Ik begrijp niet dat partijen zelf nog niet met die oplossing zijn gekomen.

Volgens mij wilde VVD best minderen met arbeidsmigranten in de slachthuizen, waar een boer zijn vlees dan kwijt moet werd er niet bij vermeld. Daar heb je als bedrijf dus ook niet veel aan. Maar dan weer positief voor BBB die belangen van de boer in elk geval wil
proberen te behartigen. Dat maakt de stem keuze van een veehouder in ieder geval wel makkelijk...