17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 11:28

8nnemiek schreef:
Eretria schreef:
MarlindeRooz, even uit pure interesse…
Je vindt dat migranten en asielzoekers hier nodig zijn. Hoe zie je dat voor je dan in een land dat al overvol is? Huizen zijn er niet genoeg, simpelweg omdat er echt veelste veel mensen zijn in Nederland. En dus moet er maar gebouwd worden tot al het laatste stukje groen hier weg is. Wat vind je daar van dan? Vind je dat er genoeg plek is?

Daarnaast lijkt het of je zo’n moordenaar een soort van ‘verdedigd’ omdat trauma volgens jou de oorzaak is. Misschien bedoel je het niet zo, maar zo komt dat wel een beetje over. Wat vind je daar van?
Geen aanval hoor, maar puur interesse :o

Naar mijn mening heeft zo eentje gewoon een ongelooflijke kronkel in z'n kop en heeft die nooit meer wat te zoeken in de samenleving, en is een gevangenis nog te goed voor zo een. Ongeacht of hij ‘ontoerekeningsvatbaar’ zou zijn, aangezien die kaart tegenwoordig behoorlijk veel getrokken wordt en daardoor de straffen geen reet voorstellen.

We hebben flinke personeelstekorten. Zonder arbeidsmigranten krijgen wij voedseltekorten en mislukte oogsten, blijven de winkels leeg, wordt ons wegennet niet meer onderhouden en valt de transportsector stil.
Er zijn letterlijk grote uitzendbureau's in Polen en Lithouwen enz waar het wordt gepromoot om een zomer in Nederland te komen werken. Dus ja, migranten zijn hard nodig, en als de politiek het eens echt goed zou aanpakken dan zouden we veel asielzoekers ook prima kunnen inzetten.

Nee dat zie je helemaal verkeerd. Er zijn teveel mensen die liever uitkering trekken :)* flikker die uitkeringen maar is flink omlaag. Dat mensen wel moeten werken.
En hoe zie je dat voor je dan? Ook jij beantwoordt de vraag maar half. Hoe zie je dat voor je in een overvol Nederland? Waar gaan die mensen wonen? Waar gaan de eigen Nederlanders wonen, of moeten die hun leven lang dan maar thuis bij hun ouders blijven wonen omdat er geen plek is?

Maargoed. Eigenlijk vind ik dit niet het juiste topic om dat in te bespreken.
Laatst bijgewerkt door Eretria op 27-08-25 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 11:31

Ik had aardig wat bij te lezen, ik ben nl. heerlijk op vakantie !

De angst dat wij in Nederland overheerst worden door de Islam is nergens op gebaseerd.

Op dit moment is 6% belijdend moslim. Dit cijfer is al jaren stabiel.

En verder is dit topic vooral wijzen naar de asielzoeker en soms ook de arbeidsmigrant.
Het is ook lekker veilig om te denken dat onze witte mannen dat niet doen, behalve natuurlijk de elite.

Vergeet Anne Faber en Marianne Vaatra en honderden andere vrouwen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 11:42

Eretria schreef:
8nnemiek schreef:
We hebben flinke personeelstekorten. Zonder arbeidsmigranten krijgen wij voedseltekorten en mislukte oogsten, blijven de winkels leeg, wordt ons wegennet niet meer onderhouden en valt de transportsector stil.
Er zijn letterlijk grote uitzendbureau's in Polen en Lithouwen enz waar het wordt gepromoot om een zomer in Nederland te komen werken. Dus ja, migranten zijn hard nodig, en als de politiek het eens echt goed zou aanpakken dan zouden we veel asielzoekers ook prima kunnen inzetten.

Nee dat zie je helemaal verkeerd. Er zijn teveel mensen die liever uitkering trekken :)* flikker die uitkeringen maar is flink omlaag. Dat mensen wel moeten werken.
En hoe zie je dat voor je dan? Ook jij beantwoordt de vraag maar half. Hoe zie je dat voor je in een overvol Nederland? Waar gaan die mensen wonen? Waar gaan de eigen Nederlanders wonen, of moeten die hun leven lang dan maar thuis bij hun ouders blijven wonen omdat er geen plek is?

Zo overvol blijkt Nederland toch weer niet te zijn, want ze kunnen nog steeds overal en nergens grote vakantieparken uit de grond stampen 8)7

En ja, ik vind ook dat werken mag lonen, en dat de regels voor uitkeringen op sommige vlakken strenger mogen. Voor alle bevolkingsgroepen trouwens, ook Nederlanders. Maar zelfs al zou je álle Nederlanders aan het werk zetten, dan nog heb je arbeidsmigranten nodig. Of we moeten allemaal leren leven met minder luxe en China zooi en minder Action prullen en goedkope kleding.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 11:49

Ik heb (arbeids)migranten nodig zodat ik zelf geen kinderen hoef te kweken. En dat de economie toch kan doorgaan. :P

Oh en ik eet ook graag eens wat anders dan Nederlands eten. Keertje eten uit het midden-oosten, zuid-Europa of Mexico doet mijn hartje sneller kloppen. :9 (geintje, maar andere culturen hebben ook mooie onderdelen).

Zonder de zoveelste marketing medewerker (ik zelf ghehe) kunnen we prima. Maar er zijn zoveel tekorten in praktische vakgebieden en de zorg bijvoorbeeld.

En Nederlanders willen blijkbaar zelf geen kinderen werpen dus dan is de oplossing simpel. En dit is geen nieuw probleem. Hier staat Nederland bekend om. In de “Gouden Eeuw” stikte het hier al van de immigranten. Dit kwam toen al door de economische voorspoed en het tolerante klimaat. Wat hier nog steeds heerst. Het voelt misschien niet zo maar in het grotere plaatje is Nederland enorm tolerant. En economisch doen we het ook bovengemiddeld.

Elisa2

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:58

Uh..denk je niet dat het voor Nederlanderschap steeds moeilijker wordt om een gezin te stichten omdat geen woningen kunnen krijgen en tot hun 30e bij hun ouders moeten wonen enzo..?

Overigens zijn asielzoekers niet hetzelfde als arbeidsmigranten en die twee worden hier nu wel door elkaar gehaald.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:02

Kunnen we dit niet in een politiek of nieuw topic plaatsen?

Zo jammer dat het niet gaat over het vrouw zijn maar over migranten. Uiteindelijk mis je dan een punt: vrouwen zijn onveiliger dan mannen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:16

Elisa2 schreef:
Uh..denk je niet dat het voor Nederlanderschap steeds moeilijker wordt om een gezin te stichten omdat geen woningen kunnen krijgen en tot hun 30e bij hun ouders moeten wonen enzo..?

Overigens zijn asielzoekers niet hetzelfde als arbeidsmigranten en die twee worden hier nu wel door elkaar gehaald.

Ook eens.
Maar hier kunnen zowel arbeids immigranten als asielzoekers niks aan doen. Ik heb ook niks tegen ze.
Wel als ze hier de crimineel willen uithangen of hun Allah cultuur hier willen voortzetten. Als je hier wil wonen, werken of gewoon een veilig onderkomen wilt hebben dan gedraag je je maar gewoon als mens. En hier zijn vrouwen rechten net zo belangrijk als die van een man.

Ik zag eens beeld van een asielzoekers centrum was een meid van een jaar of 17 die liet haar vieze toilet en slaapruimte zien. Maar ze had een aardige verzameling rituals spullen staan. Ze vertelde hoe ze haar erbij lieten zitten maar ik dacht kan ze niet zelf even een emmertje met sop maken en gewoon gaan schoonmaken? Want naar eigen zeggen verbleef ze daar 24/7 dus ze werkt niet en ging niet naar school.

En zo is het ook. Ze denken dat ze hier te gast zijn en op hun wenken bediend worden. Maar ze kunnen zelf toch ook dingen ondernemen of zie ik dat nou helemaal verkeerd?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:20

Douce schreef:
Kunnen we dit niet in een politiek of nieuw topic plaatsen?

Zo jammer dat het niet gaat over het vrouw zijn maar over migranten. Uiteindelijk mis je dan een punt: vrouwen zijn onveiliger dan mannen.

Het is inmiddels wel helemaal offtopic gegaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:22

Nee, in mijn ogen niet..dit is een mooi voorbeeld. En ook dat is in de slachtofferrol kruipen en zelf geen verantwoordelijkheid pakken.

Want er zijn ook asielzoekers die vanalles zelf opzetten en oppakken omdat ze willen en de juiste mentaliteit hebben. En net zoals dat de meeste arbeidsmigranten gewoon hard werken.

Douce, ja je hebt gelijk hoor.. het is zinvoller om te kijken waarom het voor vrouwen onveiliger is. Al denk ik dat dit inmiddels wel duidelijk is.. alleen wat wordt er aan gedaan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:26

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:39

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 14:13

8nnemiek schreef:

Soooo....

Is dat de snelle cursus hoe sla ik een topic dood?
Of was het de cursus hoe dram ik mijn mening door?
Of de cursus zeggen dat je sociaal bent maar tegelijkertijd een andere groep schofferen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 14:20

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 14:26

8nnemiek schreef:

Tja, de dubbele moraal van Wilders. Nu komt hij opeens wel voor vrouwen op.

Is ook zo met homogeweld. Hij heeft allemaal anti LHBTI standpunten. Maar zodra een moslim of asielzoeker zich shuldig maakt aan anti homo geweld dan is hij opeens de beschermer van homo's.

Ik snap niet dat mensen hem nog geloven. Het is inmiddels zo duidelijk en hij heeft dit al zo vaak geflikt.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 14:48

Eretria schreef:
8nnemiek schreef:

even hierop: er is ontzettend veel leegstand, en dit wordt ook steeds meer. Alleen al in Amsterdam stonden er op 1 januari 23000 panden leeg. Waarom? Door verkeerd beleid. Dit zou makkelijk op kunnen worden gelost met aandacht, waardoor er véél meer mensen voor een normale prijs kunnen wonen, maar het probleem met dit kabinet is dat met name de PVV alléén maar bezig is met migranten het land uit proberen te krijgen (wat niet mag én niet kan, onder andere door de reden die MarlindeRooz noemde), en het ze echt aan hun reet zal roesten dat er dit soort oplossingen klaar liggen.

Asielzoekers en arbeidsmigranten worden regelmatig weggezet als zondebok, in plaats van het vinden, nee, het realiseren van daadwerkelijke oplossingen. Want er zijn er redelijk wat die voor het oprapen liggen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 14:54

DuoPenotti schreef:
8nnemiek schreef:

Soooo....

Is dat de snelle cursus hoe sla ik een topic dood?
Of was het de cursus hoe dram ik mijn mening door?
Of de cursus zeggen dat je sociaal bent maar tegelijkertijd een andere groep schofferen?

Heb je nog een inhoudelijke reactie op dat de PVV altijd tegen maatregelen tegen femicide heeft gestemd?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 14:56

Electra63 schreef:
En verder is dit topic vooral wijzen naar de asielzoeker en soms ook de arbeidsmigrant.
Het is ook lekker veilig om te denken dat onze witte mannen dat niet doen, behalve natuurlijk de elite.

Vergeet Anne Faber en Marianne Vaatra en honderden andere vrouwen.

De cijfers hieromtrent zouden dus best interessant kunnen zijn.. helaas zijn die er niet. Dus je kan niet zeggen wie het wel / niet doen, anders dan dat het 'mannen' zijn..

Jasper S is blijkbaar weer vrij (zijn motieven zijn niet bekend gemaakt meen ik?)
Michael P was recidivist, zat onder de retalin en werd al vanaf 2013 behandeld..

hoe ga je dan zoiets tegen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 14:57

En wat hebben de partijen voor deze (edit: schoof) er dan aan gedaan?

Kabinetsformatie 2021 (Rutte III)
Partijen: VVD, D66, CDA en ChristenUnie.

Kabinetsformatie 2021-2022 (Rutte IV)
Partijen: Dezelfde partijen als in Rutte III: VVD, D66, CDA en ChristenUnie.

En dan denk ik aan D66 CDA en CU?

En kabinet-Rutte II, bestaande uit de PvdA en de VVD.

Niets, zakken gevuld.
En daar had links net zoveel te zeggen en was wilders niet in beeld>

Wilders schreeuwt om de migranten, links schreeuwt om wilders, zelfs als ze zelf aan de macht zijn.

Soepblik schreef:
.

even hierop: er is ontzettend veel leegstand, en dit wordt ook steeds meer. Alleen al in Amsterdam stonden er op 1 januari 23000 panden leeg. Waarom? Door verkeerd beleid. Dit zou makkelijk op kunnen worden gelost met aandacht, waardoor er véél meer mensen voor een normale prijs kunnen wonen, maar het probleem met dit kabinet is dat met name de PVV alléén maar bezig is met migranten het land uit proberen te krijgen (wat niet mag én niet kan, onder andere door de reden die MarlindeRooz noemde), en het ze echt aan hun reet zal roesten dat er dit soort oplossingen klaar liggen.

Asielzoekers en arbeidsmigranten worden regelmatig weggezet als zondebok, in plaats van het vinden, nee, het realiseren van daadwerkelijke oplossingen. Want er zijn er redelijk wat die voor het oprapen liggen.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 27-08-25 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:01

Electra63 schreef:
Heb je nog een inhoudelijke reactie op dat de PVV altijd tegen maatregelen tegen femicide heeft gestemd?

Je bedoelt toch die van Annemieke dat zo'n plaatje niet inhoudelijk is?
^)

mijn reactie doet daar verder niet veel toe, want mijn stem krijgt hij niet.
Al zijn er meer punten waar ik vind dat hij gelijk heeft dan bij GL/PvdA/D66.
Maar teveel punten waar ik mij totaal niet in kan vinden. Daarom geen stem van mij.

maar ik begrijp wel waarom hij zoveel stemmen krijgt en dat inlevend vermogen lijken er veel te missen.
Ik zou zeggen, doe daar wat aan (als partij bedoel ik dan) dan krijg je wellicht veel meer kiezers en staat PVV heel ruim buiten spel

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:13

https://archive.is/h0KJ9

artikel uit het AD
Citaat:
Pepperspray (én wapens) vliegen over de toonbank: ‘Wat Lisa is overkomen, daar moet je niet aan denken’

De moord op de 17-jarige Lisa leidt tot een run op verdedigingsmiddelen en wapens. „De pepperspray krijgt mijn dochter mee, de wapenstok houd ik thuis.”

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:17

DuoPenotti schreef:
En wat hebben de partijen voor deze (edit: schoof) er dan aan gedaan?

Kabinetsformatie 2021 (Rutte III)
Partijen: VVD, D66, CDA en ChristenUnie.

Kabinetsformatie 2021-2022 (Rutte IV)
Partijen: Dezelfde partijen als in Rutte III: VVD, D66, CDA en ChristenUnie.

En dan denk ik aan D66 CDA en CU?

En kabinet-Rutte II, bestaande uit de PvdA en de VVD.

Niets, zakken gevuld.
En daar had links net zoveel te zeggen en was wilders niet in beeld>

Wilders schreeuwt om de migranten, links schreeuwt om wilders, zelfs als ze zelf aan de macht zijn.

Soepblik schreef:
.

Op PvdA na, is alles daar rechts. Het CDA verschuift nu pas wat meer naar links, maar toen zeker niet en op D66 kun je niet echt een links of rechtse stempel drukken.

Een links kabinet hebben we al 50 jaar niet meer.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:19

CDA is midden.
D66, linkser kun je het niet krijgen hoor.
En VVD heeft zoveel de schoenen gelikt van D66 dat ze daarom geen stemmen meer kregen.
En die hebber er duidelijk niet van geleerd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:28

DuoPenotti schreef:
CDA is midden.
En VVD heeft zoveel de schoenen gelikt van D66 dat ze daarom geen stemmen meer kregen.

Ja sorry maar dan heb jij je niet goed in de materie verdiept. D66 is een liberale midden partij en CDA is conservatief en rechts. Dat jij ze links vindt is niet de realiteit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:32

DuoPenotti schreef:
CDA is midden.

https://www.parlement.com/links-en-rechts

Dat is te simpel gesteld. CDA is rechts.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:36

wat ze zeggen te zijn en hoe ze zich gedragen is helaas nog wel eens een verschil.
Is van dezelfde orde als een expert die zegt een wolf bijt geen mensen...