Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:37

Putin vibes inderdaad... brr.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:38

Polar schreef:
n ook denk ik dat men als men naar de VS kijkt, of dat nou door een Nederlandse bril of een Amerikaanse bril is, over het algemeen wel mag aannemen dat geen enkel persoon met enig empathisch vermogen achter die deportaties kan staan.

Ging het over deportaties?
Staan daar mensen echt achter? Ik snap deze insteek in de lijn van de laatste berichten niet helemaal ?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:41

Nee, ik vond het zelf ook wel een beetje een grote sprong. :+
Maar ik bedoel dat ik denk dat, ondanks dat er verschillen zijn tussen de NL'se cultuur en die van de VS, het niet zo erg verschilt dat ze er daar anders in staan dan in Nederland.

Hoe moet ik dit nou op een normale manier verwoorden. :x

Je noemde dat het er eerder ook al over was gegaan dat wij in Nederland de zaken die nu in de VS gebeuren soms door een te Nederlandse bril bekijken.
Dus alhoewel ik het er mee eens ben dat dat soms gebeurt, denk ik dat daar ook een grens aan zit, tussen wat wij abnormaal vinden en de VS normaal.
Dus dat je op een gegeven moment wel op een lijn zit waarin zowel Nederlanders iets te ver vinden gaan, als de Amerikanen.
Laatst bijgewerkt door Polar op 07-04-25 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:45

Ohhhh zo
Ja ik neem aan dat er wel gemene delers zijn inderdaad :j en dat de meeste mensen niet perse extreem zijn, ook niet onder de maga-stemmers .. gezien ook de demonstraties bijvoorbeeld

Maar ook omgekeerd.. ik denk dat er mensen zijn die deportaties helemaal prima vinden. Vervelende dingen zijn ergens ook “mens”-eigen.. anders zou de wereld er toch anders uitzien denk

Ik had het meer over de aansturing, al die verschillende staten, andere regelingen etc. Ik luister regelmatig naar podcasts waar advocaten met elkaar (dems en reps) dingen bediscussiëren.. die komen er ook niet altijd uit, hoe iets opgevat of gelezen moet worden etc
Laatst bijgewerkt door Cer op 07-04-25 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:47

Er zijn ook in Nederland mensen die die deportaties prima vinden. :j
Ik heb ergens nog de, misschien naïeve, hoop dat de meeste mensen helemaal niet zo extreem zijn als het soms lijkt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:50

Dat zal best, ik volg dat niet zo.. ik lees hier dat Geert erg pro Trump is, dus wellicht in die omgeving? Voor zover die mensen iets weten van de situatie daar (dat laatste kan ik me ook niet helemaal voorstellen maar dat is een aanname)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:55

Ik zie het met name als bepaalde nieuwsberichten op Facebook worden gedeeld.
Dat is echt het afvoerputje van de samenleving.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:56

Hm, ik neem heel weinig aan van wat op FB of twitter etc staat, je kunt tegenwoordig zo slecht nagaan of iets een bot account is of niet :\

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:58

Klopt, maar bij sommige profielen is duidelijk dat er echte mensen achter zitten.
Volledige profielen die jarenlang bestaan en regelmatig updaten met nieuwe foto's, waar ook familie op reageert.
Maar een deel is inderdaad bot of troll, die zijn er vaak ook makkelijk uit te pikken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 22:00

Oh die mensen bestaan echt. Ik heb zo een als collega gehad... Wat daar uit kwam, echt bizar.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 22:02

Je vraagt je toch af waar het weg komt...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 22:02

Wilders Twittert veel, maar ook op FB.
Net als Baudet en Van der Plas.
Bij Baudet druipt de adoratie voor Trump en Putin eraf..... daar is geen twijfel over.

Wilders is een stuk terughoudender over Trump en zeker over Putin, de laatste maanden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 22:04

De miljardairs die Trump steunden tijdens de verkiezingscampagne komen nu in opstand. Blijkbaar zijn ze de controle over Trump aan het verliezen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250407_96801649

Kan nog wel eens spannend worden met al die gewetenloze figuren bij elkaar. House of cards is er niets bij.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 22:15

Dacht dat Baudet niet meer mee doet? Of gaat hij via andere kanalen?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 22:17

Baudet zit regelmatig bizarre uitspraken te doen bij o.a Ongehoord Nieuws. :x

Nooit verwacht dat ik het zou zeggen, maar vergeleken bij Baudet is Wilders nog mild.

Die link van Loretta is ook goed nieuws.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 22:20

Oh dat had ik wel verwacht van Baudet, die heftige uitspraken. Dat doet hij altijd al behoorlijk. Rare dingen zeggen. Pff zonde dat ongehoord Nieuws nog bestaat.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 22:24

Mee eens, het is soms echt puur gif waar daar verspreid wordt.
Laatst bijgewerkt door Polar op 07-04-25 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 22:26

Hannanas schreef:
Oh dat had ik wel verwacht van Baudet, die heftige uitspraken. Dat doet hij altijd al behoorlijk. Rare dingen zeggen. Pff zonde dat ongehoord Nieuws nog bestaat.

Ik zocht hem laatst eens op en ik zag dat hij tegenwoordig veel te gast is bij Roddelpraat van Jan Roos en Dennis Schouten. Not my cup of tea.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 22:42

Polar schreef:
Klopt, maar bij sommige profielen is duidelijk dat er echte mensen achter zitten.
Volledige profielen die jarenlang bestaan en regelmatig updaten met nieuwe foto's, waar ook familie op reageert.
Maar een deel is inderdaad bot of troll, die zijn er vaak ook makkelijk uit te pikken.

Ik denk, maar dat is een invulling, dat niemand het oke vind dat een 8 jarige jongen, of een hardwerkende man die aangezien word als bende lid word gedeporteerd.

Ik denk wel dat mensen het eens kunnen zijn met: als je je pro 'vijand van de VS' of 'anti VS' uitlaat terwijl je hier als vluchteling/studenten visa bent kun je worden uitgezet.

Is i.m.o. wat vergelijkbaar met de NL discussie om bijvoorbeeld criminelen hun 2e paspoort af te pakken, of asielzoekers die crimineel doen het land uit zetten.

Bovenstaande geeft niet mijn eigen mening weer :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 23:00

FvD is inmiddels zelfs weer twee zetels gestegen in de peilingen -:(- dan ben toch wel goed gestoord indien je daar op stemt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 06:51

Dan steun je openlijk de fascisten als je op Baudet stemt. Dus extreem rechts is dan niet extreem genoeg. Tja.....van Baudet.daar wordt de wereld in elk geval niet beter van waarbij bewezen is in Zembla dat Baudet gesteund werd (wordt?) door de Russen en contact had met hooggeplaatste Russen.
Daarbij is Baudet aanhanger van complottheorieën en verhalen die echt onzin zijn.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 07:19

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 07:24

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 07:26

Citaat:
Ik denk wel dat mensen het eens kunnen zijn met: als je je pro 'vijand van de VS' of 'anti VS' uitlaat terwijl je hier als vluchteling/studenten visa bent kun je worden uitgezet.

Is i.m.o. wat vergelijkbaar met de NL discussie om bijvoorbeeld criminelen hun 2e paspoort af te pakken, of asielzoekers die crimineel doen het land uit zetten.

Ik moest even de betekenis van Deportatie erbij zoeken, gezien dit nu vaak gebruikt wordt. Het betekent blijkbaar 'gedwongen verplaatsing'.
Op de 1 of andere manier heb ik gelijk de assocatie met vernietigingskampen, maar het is meer 'we verplaatsen je van deze plek (bv gevangenis) naar deze plek (bv gevangenis), als ik het goed lees?
Is dat dan net iets anders dan "we zetten je dit land uit en over de grens zoek je het zelf maar uit"?

Overigens, eens. Ik weet niet of iemand zich heel druk maakt over het verplaatsen van moordenaars bijvoorbeeld. Ik heb dat zelf niet zo, hoewel die ook rechten hebben. Moordenaars die illegaal in een land zijn, die verplaatsen naar waar ze wel legaal zijn (vandaan komen), is dat dan ook niet oke?
Die hele dubbele paspoort discussie blijft ook vrij ingewikkeld, ik weet nooit helemaal wat ik daar nu van moet vinden..

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 08:22

ruitje schreef:
Polar schreef:

Ik denk, maar dat is een invulling, dat niemand het oke vind dat een 8 jarige jongen, of een hardwerkende man die aangezien word als bende lid word gedeporteerd.
Tja, de uitspraken van bepaalde leden van de Trump regering zeggen iets anders.
Citaat:
Steve Bannon zegt over de massale deportaties naar El Salvador: “Als er wat onschuldige tuinmannen tussen zitten? Tja, pech.”

En de handelingen van alle ICE medewerkers, laten helaas ook zien dat er toch wel mensen zijn die het heel oké vinden dat onschuldige, hardwerkende mensen worden gedeporteerd.

Citaat:
Uit onderzoek van CBS News blijkt dat 75% van de naar El Salvador gedeporteerde personen geen strafblad lijkt te hebben. Van degenen die dat wel hebben gaat het vooral om niet-gewelddadige delicten zoals diefstal of huisvredebreuk. 3% wordt verdacht van ernstige misdrijven zoals moord, verkrachting of ontvoering.
Bron: ReportersOnline