Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polar schreef:n ook denk ik dat men als men naar de VS kijkt, of dat nou door een Nederlandse bril of een Amerikaanse bril is, over het algemeen wel mag aannemen dat geen enkel persoon met enig empathisch vermogen achter die deportaties kan staan.
Hannanas schreef:Oh dat had ik wel verwacht van Baudet, die heftige uitspraken. Dat doet hij altijd al behoorlijk. Rare dingen zeggen. Pff zonde dat ongehoord Nieuws nog bestaat.
Polar schreef:Klopt, maar bij sommige profielen is duidelijk dat er echte mensen achter zitten.
Volledige profielen die jarenlang bestaan en regelmatig updaten met nieuwe foto's, waar ook familie op reageert.
Maar een deel is inderdaad bot of troll, die zijn er vaak ook makkelijk uit te pikken.
Nado schreef:Nog een andere invalshoek op de import tarieven: het draait om macht krijgen over de private sector in Amerika zelf:
https://www.instagram.com/reel/DIALTQjM ... p1NDl5eGM0
Citaat:Ik denk wel dat mensen het eens kunnen zijn met: als je je pro 'vijand van de VS' of 'anti VS' uitlaat terwijl je hier als vluchteling/studenten visa bent kun je worden uitgezet.
Is i.m.o. wat vergelijkbaar met de NL discussie om bijvoorbeeld criminelen hun 2e paspoort af te pakken, of asielzoekers die crimineel doen het land uit zetten.
ruitje schreef:Tja, de uitspraken van bepaalde leden van de Trump regering zeggen iets anders.Polar schreef:Klopt, maar bij sommige profielen is duidelijk dat er echte mensen achter zitten.
Volledige profielen die jarenlang bestaan en regelmatig updaten met nieuwe foto's, waar ook familie op reageert.
Maar een deel is inderdaad bot of troll, die zijn er vaak ook makkelijk uit te pikken.
Ik denk, maar dat is een invulling, dat niemand het oke vind dat een 8 jarige jongen, of een hardwerkende man die aangezien word als bende lid word gedeporteerd.
Citaat:Steve Bannon zegt over de massale deportaties naar El Salvador: “Als er wat onschuldige tuinmannen tussen zitten? Tja, pech.”
Bron: ReportersOnlineCitaat:Uit onderzoek van CBS News blijkt dat 75% van de naar El Salvador gedeporteerde personen geen strafblad lijkt te hebben. Van degenen die dat wel hebben gaat het vooral om niet-gewelddadige delicten zoals diefstal of huisvredebreuk. 3% wordt verdacht van ernstige misdrijven zoals moord, verkrachting of ontvoering.