Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 13:00

nou, daar blijkbaar wel

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 13:09

anjali schreef:
_San87_ schreef:
Even los van dat uitje, maar waarom wordt er niks gedaan aan het lastigvallen van die meiden?

Ja inderdaad. Volgens dat krantenartikel gaat het om een groep van 44 jongens tussen de 12 en 20 uit dat AZC die meiden in de omgeving lastig vallen. Dat noem ik geen "kinderen". Er zou te weinig toezicht zijn.Het wordt dan tijd om daar wat aan te doen.

Er wordt hier steeds gesproken over “kindjes iets gunnen” alsof het om basisschool kinderen gaat. Dat het een lastige groep is waar steeds gedonder mee is en waarvan ze nu al verwachten dat ze voor heibel gaan zorgen tijdens de kermis wil niemand lezen. Ik zie het daardoor als jongeren belonen voor slecht gedrag en niet als kinderen een leuk uitje gunnen. En afkomst maakt daarbij niks uit. Nederlandse hangjongeren die vervelend lopen te doen hoeven van mij ook niet naar de Efteling.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 13:19

dems75 schreef:
Faber kleedt de hele opvang uit...dus geen geld over voor begeleiding

Probleem is er al jaren, voordat Faber er was. En blijkbaar is er geld genoeg anders ga je niet naar de Efteling

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:58

Cer schreef:
verootjoo schreef:
Het COA zie ik niks van in de media, die houden zich stil denk ik.

Heb je de artikelen niet gelezen?

Net zoals dat het 'toevallig' op dezelfde dag als het dorpsfeest was?

https://www.volkskrant.nl/politiek/bijn ... b36c12fc1/

en dit
" Naar aanleiding van die vermeende handtastelijkheden en seksuele intimidatie, en de klachten van ouders daarover, besloot het COA vorige maand volwassen begeleiders met de azc-jongeren mee te sturen als die ’s ochtends met de bus naar school gaan."
Dus ook al is de groep van vorig jaar weg, de groep die er nog zit, is niet de makkelijkste groep, blijkbaar

Tussen degenen die op dat uitje zouden gaan zit wel 1 van de "stekers" van vorig jaar. Bron: NOS tv van gisteren. Ik vroeg me al af waar die zog. "verplaatste" criminele jongeren van vorig jaar dan heen verplaatst zouden zijn? Kennelijk niet naar een (jeugd)gevangenis waar ze wel zouden horen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:02

anjali schreef:
Tussen degenen die op dat uitje zouden gaan zit wel 1 van de "stekers" van vorig jaar. Bron: NOS tv van gisteren. Ik vroeg me al af waar die zog. "verplaatste" criminele jongeren van vorig jaar dan heen verplaatst zouden zijn? Kennelijk niet naar een (jeugd)gevangenis waar ze wel zouden horen.

In Nederland bepaalt de rechter of iemand in een (jeugd)gevangenis geplaatst wordt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:09

Petpa schreef:
anjali schreef:

In Nederland bepaalt de rechter of iemand in een (jeugd)gevangenis geplaatst wordt.

Ze hebben vorig jaar 3 mensen neergestoken zodanig dat deze in het ziekenhuis belandden. Is dat niet genoeg voor gevangenisstraf? Moeten deze daders gewoon weer in de maatschappij losgelaten worden?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:18

anjali schreef:
Ze hebben vorig jaar 3 mensen neergestoken zodanig dat deze in het ziekenhuis belandden. Is dat niet genoeg voor gevangenisstraf? Moeten deze daders gewoon weer in de maatschappij losgelaten worden?

Of dat genoeg is voor een gevangenisstraf bepaalt de rechter.
En indien er een onvoorwaardelijke gevangenisstraf opgelegd wordt is het altijd de intentie dat iemand terugkeert in de maatschappij.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:55

Petpa schreef:
anjali schreef:

Wat ik me afvraag: zijn de(vermeende) daders berecht, dus aangeklaagd en voor de rechtbank verschenen en zo ja wat was de straf?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 14:07

Strafrecht zijn lange procedures.
Kijk bv naar de zaak inz Marco Borsato, die duurt al jaren.
Dus grote kans dat er nog niets bekend is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 16:07

Maar krijgen dit soort 'kinderen' daarna nog steeds een kans om hier te blijven?
Ze weten wie zich misdragen hebben, en de misdraging gaat veeeeeel verder dan kattekwaad uithalen. Dan kun je toch uitzetten i.p.v. ook nog het rechtssysteem belasten? Maar daar zal wel weer geen wet voor zijn.

Je bent hier te gast, wilt hier wonen, maar je misdraagt je ook? Verveling is geen excuus voor zulk gedrag in mijn ogen.

Dat van geen bsn kunnen uitdelen aan statushouders vind ik ook maar vaag. Een baby krijg gewoon een bsn. Bsn is een nummertje, misschien nog 11-proef, maar zoiets kan eenvoudig in een ict systeem gebouwd worden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 16:09

I.m.o. verspeel je je kans op blijven met zo'n daad. Meteen klaar.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 16:53

Helemaal met je eens, mensen die hier komen omdat ze gevlucht zijn en die hun best doen hier hebben in mijn ogen recht op hulp. Dit doe je in je eigen land toch ook niet..

Zat even door de plaatselijke nieuwssite te scrollen.

November 24 steekpartij in azc

Februari was dit in nieuws: Inwoners van Sint Annaparochie zijn het zat dat asielzoekers uit het plaatselijke azc zich schuldig maken aan diefstallen en heling. De politie heeft de handen vol aan de overlast die de asielzoekers veroorzaken. De asielzoekers verkopen de gestolen spullen via een groepsapp. De politie heeft de groepsapp inmiddels opgespoord en is een onderzoek gestart.

Op de illegale marktplaats in de whatsappgroep van het AZC is het aanbod erg divers: parfums, merkkleding, fietsen en nog vele dingen meer. Allemaal gestolen goederen tegen spot goedkope prijzen. Op een filmpje is een mountainbike te zien welke wordt aangeboden voor een paar tientjes. Een Nike jas welke wordt aangeboden voor eveneens een paar tientjes, meldt het LC welke toegang kreeg tot de WhatsAppgroep

De overlast is de afgelopen jaren toegenomen. In 2022 was er een stijging van 89 procent ten opzichte van 2017.

Maart:
Begeleiders rijden in Sint Annaparochie mee in de bus om te voorkomen dat meisjes worden lastiggevallen door jonge asielzoekers.

Er gaat gewoon iets structureel mis. En dat heeft niks met uitjes gunnen, die lossen dit ooo niet op. Maar het is denk ik net als de wolf, als je er geen last van hebt is het prima tot je er zelf mee te maken krijgt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 17:05

Gaan we nu lijstjes plaatsen van overtredingen/misdrijven door asielzoekers ?

Wat is het nut daarvan ?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 17:15

Omdat er te weinig wordt opgetreden tegen wangedrag van asielzoekers, en dat je er dus niet eens over mag praten want dan ben je ,noem maar op, racistisch, onChristelijk, etc., daarom willen mensen geen AZC in hun buurt en gaan ze op partijen als de PVV stemmen. In de hoop dat er eens wat aan gedaan wordt. Hierdoor zijn echte vluchtelingen die opvang hard nodig hebben en zich goed gedragen, meteen ook gedupeerd ,omdat door een stel criminelen de hele groep in discrediet is gebracht.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 17:21

anjali schreef:
Omdat er te weinig wordt opgetreden tegen wangedrag van asielzoekers,

Is dat zo of vind jij dat?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 17:29

Benzz schreef:
anjali schreef:
Omdat er te weinig wordt opgetreden tegen wangedrag van asielzoekers,

Is dat zo of vind jij dat?

Een messentrekker belonen met een dagje Efteling bewijst in ieder geval niet het tegendeel.

Pinacolada

Electra63 schreef:

Wat is het nut daarvan ?

We niet denk ik want volgens mij zie jij het nut er niet van in.

Omdat het niet zo zwart wit is als hier geschetst word. Denk wat de meeste mensen niks tegen asielzoekers hebben, maar wel tegen dit soort groepen. En dan ben je niet meteen extreem rechts of wat ook maar. Feit is gewoon dat er veel overlast is en dat daar te weinig aan gedaan word want er is geen verbetering.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Electra63 schreef:

Wat is het nut daarvan ?

Het geeft een beeld van de overlast dat ervaren wordt in een klein dorp (bijna 5k inwoners).

Het staat imo wel los van het uitje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 17:39

Electra63 schreef:

Wat is het nut daarvan ?

Je slaat wat stukken informatie over ook denk.
Precies wat San87 aangeeft

Zijn de bewoners van dat dorp dan niet belangrijk eigenlijk? Het werkt daar blijkbaar niet, of erg slecht. Dat ligt aan van alles, maar daar hebben die dorpsbewoners niks aan, de bewoners van het azc ook niet trouwens.

Misschien kunnen ze met het opgehaalde geld wat verbindends organiseren.. of kunnen ze dat structureel ontvangen om echt wat te kunnen veranderen daar

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 17:44

Jildau schreef:
Een messentrekker belonen met een dagje Efteling bewijst in ieder geval niet het tegendeel.

Als die jongen zijn straf heeft uitgezeten, berouw heeft getoond, moet je dan zeggen; we gaan met zn allen maar jij blijft thuis?

Wanneer zou hij wel weer mee mogen doen, of blijf je zoń persoon de rest van zijn leven uitsluiten?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 17:51

Tussen waar het hier over gaat en “de rest van zn leven uitsluiten” zijn nog een heeeeleboel varianten te verzinnen..

En uiteindelijk zal ie ook ergens anders gaan wonen wellicht..(ligt een klein beetje aan welke kant het asielbeleid op gaat natuurlijk maar dat is wel het uitgangspunt)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 17:55

Is het dan zo moeilijk om je te gedragen? Vergeet niet dat dit mensen zijn die graag in Nederland willen wonen. Een regel van in aanraking met politie of justitie voor een strafrechtboete (misdrijf) of meer betekent terug zou in mijn ogen niet verkeerd zijn.
Ik denk dat als je omgekeerd in hun land van herkomst zoiets uit zou vreten je er niet zo gemakkelijk van af komt.

Men vindt het heel normaal als een toerist opgepakt wordt als die bijvoorbeeld in Bali zichzelf naakt fotografeert bij een tempel, maar hier is het heel normaal als zo iemand zich niet gedraagt en dan een uitje aangeboden krijgt? Dat is eigenlijk best bijzonder in mijn ogen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:11

Het uitje wordt natuurlijk niet aangeboden OMDAT men zich misdraagt. Er wordt ieder jaar een uitje georganiseerd omdat het COA wettelijk verplicht is zoiets te doen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:21

En daarom had een ander uitje waarschijnlijk geen of veel minder ophef veroorzaakt.

Maar ik reageerde op de reacties over de straf van iemand die zich misdragen heeft. En in dit geval gaat het nog om gasten/bezoekers van ons land die hier hopen op een beter leven.
Het is niet een kleine misdraging in mijn ogen.
En ik weet ook dat de meeste van die jonge mannen zich gewoon gedragen, maar er is natuurlijk wel wat gebeurd en er zijn nog spanningen. En dat is eigenlijk triest. Je moet je veilig kunnen voelen op straat in je eigen dorp of stad, ook als vrouw. Daar gaat in mijn ogen wel wat mis.
Eigenlijk zit je als asielzoeker in een soort proefperiode, ook een onzekere periode, maar zo'n periode is geen vrijbrief om je te misdragen. Verpest 1 of een paar het voor de rest? Misschien wel. Maar je wilt in dit land wonen, gedraag je dan ook zoals er verwacht wordt denk ik dan.

Ik gun ze dus best een uitje, maar dat het gekozen uitje ophef veroorzaakt snap ik ook. Sommige reacties op social media doen me denken aan mensen die ook pro wolf zijn. Nooit zelf last gehad van zo'n beest, alles ver-romantiseren. Het is zo'n mooi onschuldig dier, het heeft ook gevoel, enz. Hier wordt dan gesproken over kinderen of kindertjes zelfs. Maar het gaat om jongens en zelfs volwassen jonge mannen (20 is toch echt volwassen hier hoor). Een groep waar een deel zich zodanig gedraagt of misdraagt dat er in de bus al extra toezicht nodig is. Iets wat kennelijk getolereerd wordt, maar in mijn ogen absoluut niet normaal is.

Soms denk ik wel dat het opzet is om een tweespalt te creëren.
Laatst bijgewerkt door germie op 06-05-25 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:25

anjali schreef:
Omdat er te weinig wordt opgetreden tegen wangedrag van asielzoekers, en dat je er dus niet eens over mag praten want dan ben je ,noem maar op, racistisch, onChristelijk, etc., daarom willen mensen geen AZC in hun buurt en gaan ze op partijen als de PVV stemmen. In de hoop dat er eens wat aan gedaan wordt. Hierdoor zijn echte vluchtelingen die opvang hard nodig hebben en zich goed gedragen, meteen ook gedupeerd ,omdat door een stel criminelen de hele groep in discrediet is gebracht.

Dan begrijp je er geen snars van.
Hier mijn Jip en Janneke uitleg.
Er zijn asielzoekers en er zijn statushouders in Nederland.
Er zijn paasei onder de asielzoekers en statushouders in Nederland.
Er zijn vreselijk lieve en toffe mensen onder de asielzoekers en statushouders in Nederland.
Joh, het zijn net mensen.