Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 20:08

... ik herinner mij dat Wim Kok het met nadruk zei op zijn eerste dag als premier.
'Dat we niet bang moesten zijn voor zo'n rode rakker' (hij verwoordde het anders) en herhaalde dat hij er voor iedereen wilde zijn.

(Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem als premier wat vond tegenvallen zo braaf en grijs. 'Geen rode rakker als premier' - wat dat betreft hield hij woord. :'))

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 20:15

Janneke2 schreef:
... ik herinner mij dat Wim Kok het met nadruk zei op zijn eerste dag als premier.
'Dat we niet bang moesten zijn voor zo'n rode rakker' (hij verwoordde het anders) en herhaalde dat hij er voor iedereen wilde zijn.

(Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem als premier wat vond tegenvallen zo braaf en grijs. 'Geen rode rakker als premier' - wat dat betreft hield hij woord. :'))

Wim Kok zei het, maar Wilders zei het woensdagavond ook.

Ik vind het dan wel bijzonder om te zien hoe mensen reageren op dezelfde uitspraak door verschillende mensen. Want toen Kok het zei was het goed, nu Wilders het zegt is het een leugen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 20:19

Ik zal eerlijk bekennen dat ik het hem niet heb horen zeggen.
... en ik ga niet op voorhand roepen dat het een leugen is.
Maar als hij stelt premier voor alle Nederlanders te willen worden, wil ik, christen, heel graag nadrukkelijke excuses horen aan het adres van de moslems.
Zonder die toevoeging blijft het voor mij een holle kreet.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 20:20

Wim Kok was niet veroordeeld en zette geen hele bevolkingsgroepen weg ;)

Maar goed, ik begrijp je opmerking wel hoor, maar ik denk dat het voor 'ons' (hey, we zitten op een paardenforum, dus laten we eerlijk zijn, ik denk dat 95% hier behoorlijk privileged is) moeilijk te begrijpen is, hoe het moet zijn om jarenlang als tweederangs burger te worden gezien door een partij en dat dan vervolgens die partij de grootste wordt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 20:54

Nee, tuurlijk zette Kok geen hele bevolkingsgroep buiten spel. Wel hielp hij mee aan de demonisering van Pim Fortuyn.

Geen enkel mens is perfect, geen enkel mens kan alles goed doen. En alle politici zijn leugenaars. Want ze vertellen het een, maar doen het ander.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:01

Gemeente Den Haag vangt asielzoekers uit Ter Apel op vanwege 'acute situatie' - https://nos.nl/l/2499233

Tja, hoe verzín je het!?
Kunnen bepaalde mensen in dit topic weer roepen dat de asielzoekers "lekker in een hotel mogen terwijl een ander geen woning heeft"
Dat zijn dan wel weer mensen die nooit ergens gewerkt hebben waar mensen hutje mutje op stoelen moeten slapen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:05

Tallie1979 schreef:
Nee, tuurlijk zette Kok geen hele bevolkingsgroep buiten spel. Wel hielp hij mee aan de demonisering van Pim Fortuyn.

Pardon...?

Heb je hier bewijzen van...?

(Wim Kok had op gegeven moment een opvolger aangewezen, de heer Melkert was niet echt tegen het verbale geweld opgewassen. Kok hield zich er buiten.
En was oprecht geschokt toen PF vermoord werd.)

Citaat:
En alle politici zijn leugenaars. Want ze vertellen het een, maar doen het ander.

Quats.
(Ze moeten compromissen sluiten, dat wel. Maar dat weet je. En ik vind dat ook geen liegen.)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:08

Tallie1979 schreef:
Shell heeft een koninklijk stempel, maar doet shady business.

Shell is niet meer koninklijk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:19

Janneke2 schreef:
Tallie1979 schreef:

Pardon...?

Heb je hier bewijzen van...?

(Wim Kok had op gegeven moment een opvolger aangewezen, de heer Melkert was niet echt tegen het verbale geweld opgewassen. Kok hield zich er buiten.
En was oprecht geschokt toen PF vermoord werd.)

Citaat:
En alle politici zijn leugenaars. Want ze vertellen het een, maar doen het ander.

Quats.
(Ze moeten compromissen sluiten, dat wel. Maar dat weet je. En ik vind dat ook geen liegen.)

Op internet is er voldoende te vinden over de karaktermoord op Fortuyn.

En om mijn visie op politici als quats af te doen is wel erg makkelijk. Wie ben jij om te zeggen dat mijn mening onzin is als dit voor mij als een paal boven water staat? Rutte zijn bijnaam is Pinokkio. Of wil je zeggen dat dat niet klopt? :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:20

Exitium schreef:
Tallie1979 schreef:
Shell heeft een koninklijk stempel, maar doet shady business.

Shell is niet meer koninklijk.

Dat heb ik gemist. Gelukkig is dat dan veranderd! Dan neem ik dat terug.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:45

Tallie1979 schreef:

Geen enkel mens is perfect, geen enkel mens kan alles goed doen. En alle politici zijn leugenaars. Want ze vertellen het een, maar doen het ander.

Wat is dit nou weer voor een whataboutisme?

En betreft de 'liegende' policiti. Rutte heeft wel vaak gelogen over dingen die hij zich opeens niet meer kon herinneren, maar over het algemeen zie ik politici niet als leugenaars. Zoals Janneke zegt, ze moeten compromissen sluiten. Wilders nu ook, heel veel zelfs. Maar dat maakt je toch geen leugenaar?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:47

Tallie1979 schreef:
Op internet is er voldoende te vinden over de karaktermoord op Fortuyn.

"Vast wel."
Laten we zeggen toevallig heb ik die periode bewust meegemaakt.
Ik vond Fortuyn, moge hij in Italië rusten in vrede, een vreselijke man.
Dat is geen karaktermoord, maar het was een ijdeltuit die discussies uit de weg ging, maar wel zijn 'tegenstander' (gesprekspartner, nee...) in een kwaad daglicht zette.
Citaat:
En om mijn visie op politici als quats af te doen is wel erg makkelijk.

Ja.
Ik vind het namelijk een gemakkelijke, kortzichtige mening.
Hoepla, ook nog eens iedereen over dezelfde kam.
Citaat:
Wie ben jij om te zeggen dat mijn mening onzin is als dit voor mij als een paal boven water staat?

Ik ben Janneke.

Het feit dat X jouw mening is, houdt nu eenmaal niet in dat ik X goed en mooi moet vinden....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:52

Nou, Janneke, dan eindigt de discussie ook direct. Let’s agree to disagree. :)

Ik heb die periode overigens ook bewust meegemaakt. En ik snap zeker waar het vandaan komt. Ik heb Rosenmöller destijds ook bezig gezien.

Maar goed dit topic gaat niet over Fortuyn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:09

... Rosenmöller, jaaa!
Heerlijke man.

Rijke ouders, hij ging als student werken in de haven en 'monsterde aan' als FNV kaderlid.

Als Kamerlid reed hij gezellig ('carpoolen') mee met wie was het ook al weer van de ChristenUnie.

En hij kon scherp doch fair debatteren.
(Daar had PF niet van terug.)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:15

BigOne schreef:
[ [url=m/CCSbUy.png]Afbeelding[/url] ]
Opleidingsniveau van de kiezers.

Opleidingsniveau zegt alles over waarom deze groep op een bepaalde partij stemt.
En dat heeft niks met opleidingsniveau zelf of met IQ te maken, maar alles met wat er nodig is voor die mensen om het voor hen beter te maken.
En de mensen met een lager opleidingsniveau, zijn toevallig de groep die verbeteringen vaak het hardste nodig hebben.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:16

Janneke2 schreef:
Maar als hij stelt premier voor alle Nederlanders te willen worden, wil ik, christen, heel graag nadrukkelijke excuses horen aan het adres van de moslems.
Zonder die toevoeging blijft het voor mij een holle kreet.

Jij gaat er nog van uit dat dat Wilders zijn definitie van 'Nederlander' hetzelfde is als die van jou (of mij)...

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:18

Maar Tallie, wat een rotzooi heeft Timmermans over zich heen gekregen.

Wilders: hij is het ergste wat Nederland kan overkomen. Hij is de ondergang van Nederland.

En die Nazi foto van Timmermans
https://www.destentor.nl/noordoostpolde ... ~a00f724e/

Als Timmermans morgen wordt doodgeschoten, is het dan demonisering geweest?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:18

Maar goed, uiteindelijk ben ik dus wel heel benieuwd wat ons uiteindelijke kabinet gaat worden en welke punten vanuit partijprogramma’s uiteindelijk zullen worden nagekomen.

Het is bijzonder om te zien dat er zo veel mensen in een complete staat van paniek verkeren omdat de PVV de grootste is geworden na 12 jaar gepruts van Rutte. De grondwet geldt nou eenmaal en zal door iedereen (ook Wilders) gevolgd moeten worden. Daar vertrouw ik dan weer wel in. :))

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:19

veneri schreef:
BigOne schreef:
[ [url=m/CCSbUy.png]Afbeelding[/url] ]
Opleidingsniveau van de kiezers.

Opleidingsniveau zegt alles over waarom deze groep op een bepaalde partij stemt.
En dat heeft niks met opleidingsniveau zelf of met IQ te maken, maar alles met wat er nodig is voor die mensen om het voor hen beter te maken.
En de mensen met een lager opleidingsniveau, zijn toevallig de groep die verbeteringen vaak het hardste nodig hebben.

Maar grappig genoeg zijn mensen die minder inkomen hebben wel het beste af bij een linkse partij, zoals bijvoorbeeld de SP. Zeker niet bij rechts.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:21

Tango1979 schreef:

Wilders: hij is het ergste wat Nederland kan overkomen. Hij is de ondergang van Nederland.

Demonisering is nooit goed te praten. En heel eerlijk? Ik vind Timmermans een hele enge man. Maar dat houdt niet in dat ik vind dat hij dood moet.

Niemand dient te sterven voor zijn idealen of het werk wat hij/zij doet. Maar Timmermans knallen ze heus niet af hoor. Daar is hij veel te links voor. ;)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:23

Als links had gewonnen, dan was het democratie.
Nu rechts heeft gewonnen, zijn de stemmers dom en racistisch.

Zo word het hier gebracht.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:26

Tallie1979 schreef:
Tango1979 schreef:

Demonisering is nooit goed te praten. En heel eerlijk? Ik vind Timmermans een hele enge man. Maar dat houdt niet in dat ik vind dat hij dood moet.

Niemand dient te sterven voor zijn idealen of het werk wat hij/zij doet. Maar Timmermans knallen ze heus niet af hoor. Daar is hij veel te links voor. ;)

Wat??? Bijzondere wending. PF had gewoon nooit neergeschoten mogen worden. Of hij nu links of rechts is. En ik hoop dat het slechts blijft bij alleen deze persoon.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:27

Tallie1979 schreef:
Tango1979 schreef:

Maar nu ga je niet op de vraag in. Is Timmermans gedemoniseerd in deze campagne? Of kan dat alleen als hem ook iets zou worden aangedaan?

Er waren ook mensen die Fortuyn een eng mannetje vonden. Dat mag.

Maar er is geen politicus geweest, die heeft gezegd: he jongens, Pim moet dood.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:28

OleJon schreef:

Nee, zo wordt het door jou gelezen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:30

OleJon schreef:

Dat is inderdaad precies wat het overgrote deel in dit topic zegt.

Ben je voor team Wilders, dan ben je uitschot, dom en laag opgeleid.

Zit je in team Timmermans, dan ben je een topper.

En dat terwijl de mensen waarvan ik weet dat zij op PVV hebben gestemd, er geen een is die dom, laagopgeleid of uitschot is. Hard werkende mensen met goede baan en diploma op zak.

Maar dat zullen wel weer de uitzonderingen zijn. :D