tienus63 schreef:Je zou maar van je paard kukelen in de afwezigheid van 2 wolven.
Geen probleem dus

Maar het is idd wachten op het eerste slachtoffer op deze manier en ik ga zeker niet meer zo onbevangen het bos/de hei op met paard als vroeger.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Onali schreef:Ja maar wolven vallen helemaal geen mensen, paarden of koeien aan ....
Raineri schreef:Ik snap sarcasme en de ondertoon van haar bericht: het quoten van een ogenschijnlijk argument van een ander om de belachelijkheid van de situatie aan te tonen.
Maar dit is een argument wat ik persoonlijk nog nooit zo stellig gepresenteerd zien worden vanuit een organisatie of ecoloog. Dat is meer stemmingmakerij om je eigen verhaallijn meer kracht bij te zetten.
Raineri schreef:Ik snap sarcasme en de ondertoon van haar bericht: het quoten van een ogenschijnlijk argument van een ander om de belachelijkheid van de situatie aan te tonen.
Maar dit is een argument wat ik persoonlijk nog nooit zo stellig gepresenteerd zien worden vanuit een organisatie of ecoloog. Dat is meer stemmingmakerij om je eigen verhaallijn meer kracht bij te zetten.
Raineri schreef:Voornamelijk is al een stuk meer genuanceerd dan helemaal geen wat je eerder zei. En dat is exact de nuance die ik beschreef.
Verder maak je louter aannames op basis van meldingen. Correlatie is geen causatie
Citaat:Nee, gedrag veranderd als een dier niet gewoon gedrag kan vertonen, bv omdat er geen geschikt leefgebied is met genoeg wild om ze duurzaam te voeden. En dat is precies het probleem wat west-europa heeft als het gaat om wolven. Honger drijft agressief gedrag en is een sterke motivator voor nieuwe voedselbronnen.
Onali schreef:Raineri schreef:Voornamelijk is al een stuk meer genuanceerd dan helemaal geen wat je eerder zei. En dat is exact de nuance die ik beschreef.
Verder maak je louter aannames op basis van meldingen. Correlatie is geen causatie
Sorry?
Heb jij überhaupt alles gevolgd??
De zogenaamde kenners beweren iets. Oei das toch niet helemaal waar. Ze tweaken hun standpunt weer iets bij tot het volgende 'incident'.
Paarden zouden namelijk niet op de menukaart staan.
Nu is dat alweer verandert, nu gaat het weer om zwakke en oudere en kleine dieren.
Maar blijkbaar weet jij alles beter, misschien moet je eens in ons andere topic komen dan kan je meelezen wat echt gebeurd.
Raineri schreef:Onali schreef:Ja maar wolven vallen helemaal geen mensen, paarden of koeien aan ....
Dit is nog nooit geopperd door iemand. Je mist volledige nuance. De berichtgeving is vaak dat wolven mensen schuwen. Tenzij de wolf voorheen gevoerd werd door mensen. Daarnaast is geen enkele geleerde die een beetje statistiek kent stom genoeg om de term nooit/helemaal geen te gebruiken.
Ik heb de ecoloog overigens gesproken! Het is nogal veel dus ik heb nog wat tijd nodig het te verwerkenik ben redelijk gerustgesteld eerlijk gezegd en heb het gevoel dat ik weer kaf van het koren kan scheiden qua informatie en nieuwsbronnen. Had er erg veel aan.
sterregoud schreef:Raineri schreef:
Dit is nog nooit geopperd door iemand. Je mist volledige nuance. De berichtgeving is vaak dat wolven mensen schuwen. Tenzij de wolf voorheen gevoerd werd door mensen. Daarnaast is geen enkele geleerde die een beetje statistiek kent stom genoeg om de term nooit/helemaal geen te gebruiken.
Ik heb de ecoloog overigens gesproken! Het is nogal veel dus ik heb nog wat tijd nodig het te verwerkenik ben redelijk gerustgesteld eerlijk gezegd en heb het gevoel dat ik weer kaf van het koren kan scheiden qua informatie en nieuwsbronnen. Had er erg veel aan.
Nu mis je zelf ook enige nuance. Het is helaas wel geopperd door zogenaamde wolvendeskundigen. Bijv. Glen Lelieveld heeft herhaaldelijk gezegd dat “een wolf zich niet zou wagen aan een paard, dat is veel te groot voor hem, kan die zelf letsel oplopen etc.”
Onali schreef:Raineri schreef:Als dit het niveau is dan voel ik weinig motivatie deel te nemen aan een discussie met je.
Nogmaals, als jij er niks van weet waarom trek je dan alles in twijfel.
Het is gezegd door meerdere deskundigen.
Citaat:Of een wolf een dwergezel kan doden? Dat zeker, zegt Lelieveld, al komt het niet vaak voor. „Een wolf gaat voor efficiëntie en weinig risico. Een kip is te klein, dat is niet interessant, en een paard of zwijn te gevaarlijk.” Vaker gaan wolven voor een jonge ree of jong zwijntje. Of een schaap, dus.