Huertecilla schreef:De wens als vader van de gedachte.
De selectief posieve brichtgeven helpt verder ook alleen maar om dhet westen pro hulp te houden.
Voorlopig zijn er zo´n 220.0000 van de 300.000 recruten inmiddels al ingezet als troepenafwissling of onderweg.
En jij gelooft dat? De reden dat ik geen positieve berichten voor Rusland kan plaatsen is dat er geen geloofwaardige berichten van die kant zijn. Vrijwel geen enkel bericht dat ik langs zie komen is verifieerbaar en wordt zelfs vaak tegengesproken door wel verifieerbare berichten. Die 220.000 zijn nergens te controleren. Dat er in Moskou ware razzia's op jonge mannen in portieken, metro-ingangen en opebare gebouwen worden gehouden doet mij ernstig twijfelen aan die 220.000. Er zijn plaatsen in Rusland waar al na 2 dagen door de gouverneur wordt gemeld dat ze het quotum gehaald hebben, tuurlijk

Huertecilla schreef:Die zogenaamd begin van het einde drones zijn gewoon een extra wapen waarmee de Russen grote schade aanrichten en tijd winnen waardoor de Oelaïne een zware winter in gaat. Let wel, voor het einde van de maand bevriest een groot deel van het land en de energievoorziening is héél kwestbaar. De infrastructuur bombarderen is net zo effectief als de centrales zelf.
"Helaas" verspilt Rusland veel drones en raketten om appartementen, ziekenhuizen, pleinen en speeltuinen te vernielen. Slechts enkele raken de werkelijke infrastruktuur en Ukraïne blijkt inmiddels meester te zijn in snel oplossen van deze problemen

Zware winter in vrijheid is nog altijd beter dan een evengoed zware winter met de constante dreiging van martelingen en moorden in de door Rusland bezette gebieden. En ik heb zo het vermoeden dat die "zware winter" wel eens mee kan vallen, met hout kun je aardig wat verwarmen hoor en er is geen gebrek aan voedsel.
Huertecilla schreef:Alle hosanna over zoals eerder terecht opgemerkt ´milimeteren´ ten spijt, gaat dit een dramatische winter worden voor de Oekraïnse burgers terwijl de Russen drones, raketten, granaten, bommen blijven afvuren.
Nu al wordt 75% van de afgeschoten drones en raketten onschadelijk gemaakt maar als jij graag wil geloven dat het dramatisch wordt ga je gang hoor. Voorlopig zijn er nog meer mensen omgekomen door martelingen en moorden van de Russen in de bezette gebieden dan door de drones en raketten op Kyiv. De enige echte dramatische winter is zeer waarschijnijk die in bezet gebied.
Ik help je hopen op een positieve machtsverschuiving in Rusland. Om dit waar te maken moet Ukraïne wel door blijven gaan met het toebrengen van nederlagen aan Putins'puppets.Citaat:Deze oorlog gaat niet op het slagveld gewonnen worden. De enige hoop met grote hopen is dat met steun van het westen de tijd doorloopt. Dat de kosten aan alles voor Riusland zodanig oplopen dat er deze winter intern een machtsverschuiving komt. Indien niet dat komt er van het voorjaar een hernieuwd offensief
Hebben ze niet gedaan, dus gelukkig dat je het niet hebt gemeld. Ze hebben er wel voor gezorgd dat Hitler het druk kreeg en dat de geallieerden bleven doorvechten. Ze hebben er indirekt voor gezorgd dat er een hongerwinter in Noord Nederland is gekomen. De westerse geallieerden hebben op het laatst hun front in het Oosten voorrang gegeven om sneller dan de Russische troepen in Berlijn te zijn.Citaat:Klopt Irmaz, maar dat past niet in de positieve redeneringen.
Dat Rúsland WO2 voor ons gewonnen heeft meld ik niet eens.
De VS heeft trouwens na de oorlog veel geld en middelen ter beschikking gesteld aan Rusland. Ga je eens echt verdiepen in de geschiedenis

Huertecilla schreef:Het toekomstbeeld voor de Oekraine is een schrikbeeld.
Net als Afghanistan na het terugtrekken van eerst de Russen en nu de Amerikanen of tzt Irak, ligt vooral het (zuid)oosten in puin áls het stopt.
Met dit verschill dat Afghanistan en Irak niet met een enórme oorlogsschuld aan de VS zitten en de Oekraïne wel.
Zoke maar eens op wanneer de UK de laatste betaling voor hun oorlogsschuld aan de VS gedaan heeft. De Oekraïne gaat nog heel veel dieper in het krijt.
Tis allemaal![]()
met voor míj Afghanistan en Irak als voorbeelden van de vraag waarom?!
...En daar is wat mij betreft helemaal niks mis mee, als jij bij de bank leent zul je het ook terug moeten betalen.
Het is aan het land zelf of ze zichzelf weer willen opbouwen of dat ze onder het juk van een ander land willen blijven leven. De VS geeft ze daar de kans voor maar voor niks gaat de zon op, Ukraïne zal er zelf voor moeten werken. Afghanistan en Irak worden nog steeds verscheurt door interne struggels en het volk heeft daar niet genoeg eigenwaarde, zelfvertrouwen, onverzettelijkheid? om het heft in eigen handen te nemen.
Het Ukraïnse volk heeft met 2 revoluties en nu een oorlog laten zien dat ze geen onderdrukking meer accepteren. Er is ruimte gekomen voor mensen met goede ideeën en er heerst een doe-mentaliteit ipv een calimero complex. Ik zie hier geen overeenkomsten in met Afghanistan of Irak.
Iran misschien wel, we gaan zien hoe die opstand gaat verlopen. Daar zijn ze inmiddels 30 dagen bezig, de arbeiders van de olieraffinaderijen staken daar nu een flink aantal dagen, wat waarschijnlijk een flinke wissel op de mogelijkheden van de regering daar gaat hebben.
Maar goed, Rusland had gewoon thuis moeten blijven en zijn eigen zegeningen moeten tellen. Intern Rusland is er nog zat werk aan de winkel want hele delen van de Russische Federatie zitten nog gewoon zonder stromend water, gas, riolering en elektriciteit. Die hebben, in jouw woorden, altijd een dramatische winter