Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Als ik alleen even naar mijn eigen ervaring met zorg van de afgelopen maanden kijk, dan word je er niet blij van. Verzekeraars die contracten met elk ziekenhuis hebben. Ja, voor medicijnen of operaties en dat soort dingen. Dan word je gebeten door een hond en zit je met een open wond in het ziekenhuis. Ja, die behandeling wordt vergoed, maar dat je daarna verbandmiddelen nodig hebt om die wond te verzorgen kan niet, want je verzekering heeft geen contract voor verbandmiddelen met de apotheek van een ziekenhuis. Dus je wordt naar huis gestuurd ZONDER verbandmiddelen om een wond te verzorgen. Dit is mij meerdere keren overkomen in de afgelopen 4 maanden.
Dan moet je naar een contract apotheek. En dus verplicht thuisblijven wanneer zij het komen bezorgen, maar dat duurt weer 2 dagen, want het gaat met postNL. Pas als je aandringt dat je het echt al per vandaag nodig hebt komen ze een dag later soms met een koerier het brengen. Je krijgt dan niet wat op het recept staat qua merk, maar een ander merk wat kennelijk goedkoper is, maar wat ook zeker soms minder fijn is omdat het verband grover is en dus niet zo lekker op een gevoelige huid ligt. Of je vraagt om extra middelen wegens vakantie, dan kan dat niet. Dan bel je maar een andere contractapotheek en dan kan het wel, maar wel merkloos.
Dus je krijgt hier absoluut niet meer de beste zorg, maar de zorg die het minste kost of waar het meeste aan verdiend wordt. Om nog maar te zwijgen over zorg die je niet krijgt als je niet mondig genoeg bent. Ze hadden mij rustig minstens een half jaar willen laten aanmodderen met het spoelen van een wond met een katheter, terwijl het met gewoon even open leggen in 2 weken genezen was. Maar ondertussen zijn door dit soort zaken wel weer 3 maanden van mijn leven afgenomen, een heel jaar weg, want de zomer is de belangrijkste periode. Was niet nodig geweest. Het is dat ik wegens mijn beroep en mondig zijn een wachtlijst kon omzeilen, want anders had ik nog rondgelopen met open wonden en alle ellende.
Luiers vergoeden aan hen die het nodig hebben lijkt mij absoluut noodzakelijk. Niemand wil ze gebruiken, maar bij incontinentie is er toch echt niet zomaar een oplossing. Ik denk niet dat iemand vrijwillig gebruik maakt van luiers , want iets niet meer op kunnen houden is geen pretje.
Aldel ligt ook al deels stil ofzo, daar zijn ze ook bang voor een faillissement. En een bakker die brood op 150 graden gebakken heeft omdat Jetten geroepen had dat het wel op 120 graden kon (maar dus niet te vreten is).
germie schreef:Vrije artsenkeuze vind ik wel een dingetje hoor. Bij fouten mag je dan geen second opinion meer vragen e.d.?
chanicha schreef:https://www.telegraaf.nl/financieel/223 ... navolgbaar
Hoppaaa even 220 miljoen belastinggeld over de balk
Elisa2 schreef:Ik betaal ook bewust meer voor vrije artsenkeuze, maar kan als de gasprijzen zo doorgaan deze duurdere zorgverzekering straks ook niet meer betalen.
Haha Enzino, niks mis met Toyota :-D
Zou Rusland financieel in de problemen komen als niemand meer gas afneemt daar?
Citaat:Neem de olie- en gasexport. Rusland levert via een nieuwe pijpleiding gas aan China, dat gaat straks om 38 miljard kubieke meter per jaar. Er zijn afspraken over nog eens 10 miljard kubieke meter per jaar, maar via welke route is nog onduidelijk. Dat zijn vrij beperkte volumes als je het vergelijkt met de gasleveringen aan Europa, dat was jaarlijks zo'n 175 miljard kubieke meter. Als die stilvallen kan Rusland daarmee niet zomaar ergens anders heen.
Het meest opmerkelijk was Poetins dreigement om de levering van gas, olie en steenkool aan de EU volledig stil te leggen als Europa met een prijsplafond voor Russisch gas komt. Dat is in zijn eigen nadeel, want de EU kan makkelijker zonder die leveringen dan Rusland zonder de opbrengst ervan. De boodschap is ook bedoeld om kiezers in de EU bezorgd te maken over de energieprijzen. Op die manier wil hij de publieke opinie bespelen."
Zebrastreep schreef:germie schreef:Als ik alleen even naar mijn eigen ervaring met zorg van de afgelopen maanden kijk, dan word je er niet blij van. Verzekeraars die contracten met elk ziekenhuis hebben. Ja, voor medicijnen of operaties en dat soort dingen. Dan word je gebeten door een hond en zit je met een open wond in het ziekenhuis. Ja, die behandeling wordt vergoed, maar dat je daarna verbandmiddelen nodig hebt om die wond te verzorgen kan niet, want je verzekering heeft geen contract voor verbandmiddelen met de apotheek van een ziekenhuis. Dus je wordt naar huis gestuurd ZONDER verbandmiddelen om een wond te verzorgen. Dit is mij meerdere keren overkomen in de afgelopen 4 maanden.
Dan moet je naar een contract apotheek. En dus verplicht thuisblijven wanneer zij het komen bezorgen, maar dat duurt weer 2 dagen, want het gaat met postNL. Pas als je aandringt dat je het echt al per vandaag nodig hebt komen ze een dag later soms met een koerier het brengen. Je krijgt dan niet wat op het recept staat qua merk, maar een ander merk wat kennelijk goedkoper is, maar wat ook zeker soms minder fijn is omdat het verband grover is en dus niet zo lekker op een gevoelige huid ligt. Of je vraagt om extra middelen wegens vakantie, dan kan dat niet. Dan bel je maar een andere contractapotheek en dan kan het wel, maar wel merkloos.
Dus je krijgt hier absoluut niet meer de beste zorg, maar de zorg die het minste kost of waar het meeste aan verdiend wordt. Om nog maar te zwijgen over zorg die je niet krijgt als je niet mondig genoeg bent. Ze hadden mij rustig minstens een half jaar willen laten aanmodderen met het spoelen van een wond met een katheter, terwijl het met gewoon even open leggen in 2 weken genezen was. Maar ondertussen zijn door dit soort zaken wel weer 3 maanden van mijn leven afgenomen, een heel jaar weg, want de zomer is de belangrijkste periode. Was niet nodig geweest. Het is dat ik wegens mijn beroep en mondig zijn een wachtlijst kon omzeilen, want anders had ik nog rondgelopen met open wonden en alle ellende.
Luiers vergoeden aan hen die het nodig hebben lijkt mij absoluut noodzakelijk. Niemand wil ze gebruiken, maar bij incontinentie is er toch echt niet zomaar een oplossing. Ik denk niet dat iemand vrijwillig gebruik maakt van luiers , want iets niet meer op kunnen houden is geen pretje.
Aldel ligt ook al deels stil ofzo, daar zijn ze ook bang voor een faillissement. En een bakker die brood op 150 graden gebakken heeft omdat Jetten geroepen had dat het wel op 120 graden kon (maar dus niet te vreten is).
Het is wel een beetje aan jezelf om te checken bij welke ziekenhuizen je zorgverzekering aangesloten zit. Met name de budgetzorgverzekeringen om een paar te noemen Zekur , zilveren kruis ect.
Ik heb de fout ook een paar weken geleden gemaakt nooit bij stilgestaan dat mijn zorgverzekering geen contract had met een bepaald ziekenhuis. Maar had ik van te voren uit moeten zoeken. Gelukkig op tijd gewaarschuwd door het ziekenhuis en de afspraak kunnen cancelen en bij een ander ziekenhuis een afspraak kunnen maken. Nu is de wachttijd alleen wat langer. Maar goed ik loop al zolang rond met huidklachten die 3 weken kunnen er ook nog wel bij.
Ik ga mij eind dit jaar echt anders verzekeren. Dan maar wat meer betalen. Maar het is wel aan jezelf om dit goed uit te zoeken. Ik heb er in ieder geval flink van geleerd.
En sommige medicatie en benodigdheden vallen onder eigen risico wat je inderdaad zelf moet betalen.
chanicha schreef:https://www.telegraaf.nl/financieel/223 ... navolgbaar
Hoppaaa even 220 miljoen belastinggeld over de balk