Shadow0 schreef:Electra63 schreef:Dit gaat over het verhaal van JD op TV.
Zolang er geen aanklacht is, de keeper het verhaal niet herkend, er geen slachtoffer is, zie ik het als een zeer fout grapje.
Waarmee je opnieuw de verantwoordelijkheid bij de vrouw legt - die moet maar openbaar bevestigen dat het echt erg is. Dat het wel echt-echt verkrachting was. Of misschien maar een beetje verkrachting. En daarnaast vast ook even verantwoording over hoeveel ze had gedronken en waarom ze 'zichzelf' in die positie brengt door op stap te gaan met mannen. Of ze al haar trauma even publiek wil maken om te 'bewijzen' dat specifiek deze situatie daadwerkelijk verkrachting was.
En alles wat dit betekent over de context van vrouwen en seksueel misbruik sla je over. Dit zijn de momenten dat we als maatschappij een verschil kunnen maken. Maar ook als individu trouwens. Want dit zijn momenten waarop mensen ook zien bij wie ze terecht kunnen als hen iets overkomt - en bij wie ze beter weg kunnen blijven, omdat die mensen toch vooral beginnen met verwijten en eisen aan het slachtoffer, terwijl ze bereid zijn de daders vrije hand te geven en alle voordeel van de twijfel tot het echt-echt-echt niet meer anders kan om er misschien toch iets aan te doen.
Ik Leg helemaal niet de schuld of bewijslast bij de vrouw. En natuurlijk is dit voor slachtoffers van misbruik heel pijnlijk.
Maar er is nog helemaal geen bewijs dat hij inderdaad een kaas in haar of wie dan ook heeft gestopt? Geen aanklacht, niets ?
Hij heeft de volgende dag het verhaal afgezwakt en de keeper herkent het verhaal niet.
JD staat bekend om het provoceren.
Ik ga mezelf verder niet herhalen, nog even en ik ben mede schuldig.
Ik keur het verhaal af, ik denk nog steeds een hele foute grap/provocatie. Fout en dom, maar niet strafbaar.
En meer valt er dan niet over te zeggen, naar mijn mening.