Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Staat je paard zo ver weg dan?
IMANDRA schreef:Vergeet ook qua laadpalen niet dat je die bij de gemeente kan aanvragen indien er te weinig zijn, of dat je er zelf ook een bij je huis kan laten plaatsen. Nu hebben wij er al rekening mee gehouden qua loze leiding, maar op zich vallen de kosten voor een lader dan wel mee met €1500.
Paardenfan25 schreef:Rennie89 schreef:Randstad was inderdaad gewoon druk, denk dat het verschilt waar je woont. Hier gaat het leven altijd door, ook in de nacht. tijdens de eerste lockdown kwam ik letterlijk maar 5 auto’s ofzo in de nacht tegen op de snelweg, nu zie je ze non stop. Nooit alleen op de weg. Maar mensen moeten naar werk hè… ( ik rijd het traject Den Haag / Amsterdam)
Ik vind het door de week stuk rustiger op snelweg. Ook rijdt het merendeel 100 ipv 130 voor 6 uur. Wel busjes en vrachtverkeer, maar stuk minder personen auto's. Hoor ook van collega's dat ze vanwege hoge prijzen thuis werken of met ov gaan
Rennie89 schreef:IMANDRA schreef:Vergeet ook qua laadpalen niet dat je die bij de gemeente kan aanvragen indien er te weinig zijn, of dat je er zelf ook een bij je huis kan laten plaatsen. Nu hebben wij er al rekening mee gehouden qua loze leiding, maar op zich vallen de kosten voor een lader dan wel mee met €1500.
Vergeet niet dat niet iedereen in een rijtjeshuis woontik woon in een drukke flattenwijk waar het al een kunst is om een parkeerplek te vinden. En daarbij duurt het ook vaak erg lang voor je een laadpaal er bij krijgt, en misschien dat er tegen die tijd nog meer elektrische auto’s zijn wat een nog groter probleem gaat geven.
Het is niet allemaal zo simpel als het lijktals je in een rustige straat woont is er geen issue maar in de stad is het toch echt een veel grotere uitdaging. Als je je auto veel gebruikt en afhankelijk bent en niet een eigen parkeerplaats of genoeg laadpalen in je omgeving hebt is het niet te doen.
8nnemiek schreef:Ik vind het best grappig dat zo veel mensen direct in de stress schieten als de woorden ‘autovrije zondag’ vallen![]()
Of grappig.. eigenlijk ook best triest hoe afhankelijk mensen zijn van hun auto, dat ze hem nog geen dag in het jaar zouden kunnen missen![]()
Terwijl iedereen wel kan verzinnen dat dat nooit gaat gebeuren.
Yaffie schreef:Ik heb net 2 maanden geleden een nieuwe baan aangenomen, waar ik in april begin, voor een landelijk bedrijf, waarbij ik veel moet gaan reizen. Nu werk ik nog naast de deur en ga op de fiets. Er werd een leaseauto aangeboden, maar gezien ik niet genoeg inzicht had in de kosten en baten van een leaseauto koos ik voor reiskostenvergoeding van 0.19 cent/km. Niet wetende dat dit zou gaan gebeuren.
Nu mag ik even gaan balen denk ik, ook gezien ik een enorme bak heb voor het trekken van de trailer en die 'zuipt' nogal...
Zijn hier trouwens nog mensen die verstand hebben van lease autos en kosten, die me kunnen informeren per pb? Misschien dat ik nog in gesprek kan met mijn nieuwe werkgever.
Rennie89 schreef:Vergeet niet dat niet iedereen in een rijtjeshuis woontik woon in een drukke flattenwijk waar het al een kunst is om een parkeerplek te vinden. En daarbij duurt het ook vaak erg lang voor je een laadpaal er bij krijgt, en misschien dat er tegen die tijd nog meer elektrische auto’s zijn wat een nog groter probleem gaat geven.
purny schreef:Echwel schreef:Was mooi hoor de autoloze zondagen
Rolschaatsen over de a2..
Als je dat nu doet wordt je gelijk opgepakt door de politie en bestempeld als een verward persoon