Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Pareltjes schreef:Als Poetin het grote rijk der tsaren wil herstellen dan horen Polen en Finland daar toch ook echt bij.
Dat kan nog spannend worden als Poetin Finland binnen valt. Finland is niet bij de Navo, maar wel bij de EU
mysa schreef:Heeft Facebook daar een verklaring over doen uitgaan?
Electra63 schreef:Dat doet er allemaal niet toe.
Rusland is een soeverein land binnengevallen met geweld en er zijn doden en gewonden gevallen.
_San87_ schreef:Waar ik ook niet zo veel van snap, sportevenementen in en met Rusland gaan gewoon door. Ik las net een artikel over de Nederlandse basketballers en daar leek de consensus, als wij veilig zijn gaan we gewoon spelen.
Wellicht ben ik weer te simpel, maar, waarom? Waarom zou je op wedstrijdje gaan in een land dat in oorlog is?
soesita schreef:Ik ben het wel met de bedenkingen van enzino eens. Laten we niet vervallen in het naieve "de oekraïners zijn de goeden en de russen zijn de slechterikken". Dat zwart-wit denken is erg gevaarlijk. Er zijn genoeg russen die deze oorlog niet steunen. En er zijn vast ook oekraïners die de ideeen van Poetin nog niet zo slecht vinden.
Een groep die er neonazistische ideologieen op nahoudt moet je niet ineens een platform gaan geven alleen maar omdat het oekraïners zijn.
\
soesita schreef:Wat ik me afgezien daarvan afvraag: als Oekraïne volledig in russische handen is, wat gaat Poetin dan doen met zijn erkenning van de oostelijke provincies als onafhankelijke staten? Betekent onafhankelijk dan ook onafhankelijk van Rusland?
pien_2010 schreef:soesita schreef:Ik ben het wel met de bedenkingen van enzino eens. Laten we niet vervallen in het naieve "de oekraïners zijn de goeden en de russen zijn de slechterikken". Dat zwart-wit denken is erg gevaarlijk. Er zijn genoeg russen die deze oorlog niet steunen. En er zijn vast ook oekraïners die de ideeen van Poetin nog niet zo slecht vinden.
Een groep die er neonazistische ideologieen op nahoudt moet je niet ineens een platform gaan geven alleen maar omdat het oekraïners zijn.
\
Eerlijk?
Ik begrijp deze post totaal niet. Oekraïne heeft de marionet van Rusland indertijd afgezet (het volk kwam massaal de straat op), kiest vervolgens de huidige president. Oekraïne is (nog) een democratisch souverein land. De Russen hebben daar niets te zoeken. Dus deze oorlogsdaad maakt vd Russen de slechten en van Oekraïne wel degelijk het slachtoffer.
Dus ik lees vol verbazing je post. De Russen hebben daar niets te zoeken!
Waar ik het wel mee eens ben is dat het Westen niet altijd zo tactisch bezig is geweest als het gaat om Oekraïne . Maar dat rechtvaardigt deze Russchische oorlog met als doel, over werpen vd regering Oekraïne totaal niet. 0 excuus hiervoor. 0 tolerantie cq begrip hiervoor!!!!!!
Ik vind dat zo'n fout signaal.
Pandora2 schreef:soesita schreef:Wat ik me afgezien daarvan afvraag: als Oekraïne volledig in russische handen is, wat gaat Poetin dan doen met zijn erkenning van de oostelijke provincies als onafhankelijke staten? Betekent onafhankelijk dan ook onafhankelijk van Rusland?
Dat denk ik niet.![]()
Volgens oorlogsexpert Luc De Vos is hij in eerste instantie geïnteresseerd in heel het oostelijk deel tot pakweg Kiev.
Hij wil graag dat de Krim bereikbaar wordt vanuit russisch grondgebied. Nu is dat met een brug, maar bruggen zijn kwetsbare plekken natuurlijk.
pien_2010 schreef:Eerlijk?
Ik begrijp deze post totaal niet. Oekraïne heeft de marionet van Rusland indertijd afgezet (het volk kwam massaal de straat op), kiest vervolgens de huidige president. Oekraïne is (nog) een democratisch souverein land. De Russen hebben daar niets te zoeken. Dus deze oorlogsdaad maakt vd Russen de slechten en van Oekraïne wel degelijk het slachtoffer.
Waar ik het wel mee eens ben is dat het Westen niet altijd zo tactisch bezig is geweest als het gaat om Oekraïne . Maar dat rechtvaardigt deze Russchische oorlog met als doel, omver werpen vd regering Oekraïne totaal niet. 0 excuus hiervoor. 0 tolerantie cq begrip hiervoor!!!!!!
Ik vind dat zo'n fout signaal.
pien_2010 schreef:Ik begrijp deze post totaal niet. Oekraïne heeft de marionet van Rusland indertijd afgezet (het volk kwam massaal de straat op), kiest vervolgens de huidige president. Oekraïne is (nog) een democratisch souverein land. De Russen hebben daar niets te zoeken. Dus deze oorlogsdaad maakt vd Russen de slechten en van Oekraïne wel degelijk het slachtoffer.
Citaat:Vanuit Russisch oogpunt is de NAVO haar afspraken niet nagekomen
soesita schreef:Ik ben het wel met de bedenkingen van enzino eens. Laten we niet vervallen in het naieve "de oekraïners zijn de goeden en de russen zijn de slechterikken". Dat zwart-wit denken is erg gevaarlijk. Er zijn genoeg russen die deze oorlog niet steunen. En er zijn vast ook oekraïners die de ideeen van Poetin nog niet zo slecht vinden.
Wat ik me afgezien daarvan afvraag: als Oekraïne volledig in russische handen is, wat gaat Poetin dan doen met zijn erkenning van de oostelijke provincies als onafhankelijke staten? Betekent onafhankelijk dan ook onafhankelijk van Rusland?
pien_2010 schreef:Voilà zie dikgedrukte.
BeFunny schreef:Maar Rusland is heel Brutaal deze Oorlog begonnen. Eerst met provocatie en uitlokken en uiteindelijk toch echt Oorlog.
enzino schreef:BeFunny schreef:Maar Rusland is heel Brutaal deze Oorlog begonnen. Eerst met provocatie en uitlokken en uiteindelijk toch echt Oorlog.
Behalve als je de gesprekken tussen de Oekraïne en de NAVO als provocatie ziet.
Nogmaals, probeer het eens vanuit meerdere oogpunten te bekijken. Dat hoeft niet te betekenen dat je het er daarom mee eens bent, het brengt wel wat beter begrip (als in dat je het begrijpt, niet goedkeurt) wat er allemaal plaats vind en dat je het niet zo makkelijk tot een zwart-wit verhaal kan reduceren.