Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 01:29

Ik vraag mij echt af met de huidige houding van de politiek: wanneer is het dan wel echt genoeg en vol?
Elke idioot snapt toch dat dit zo niet langer kan? Dat dit niet houdbaar is?

Al die mensen moeten ook gebruik maken (gratis!) Van basisvoorzieningen waarvan we nu al weten dat die in de toekomst amper meer te betalen zijn, laat staan met zoveel nieuwkomers die niets bijgedragen hebben, en dat ook niet gaan doen voor het grootste deel.

Het is toch waardeloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 08:29

Sunnda schreef:
Ik vraag mij echt af met de huidige houding van de politiek: wanneer is het dan wel echt genoeg en vol?

Al die mensen moeten ook gebruik maken (gratis!) Van basisvoorzieningen waarvan we nu al weten dat die in de toekomst amper meer te betalen zijn, laat staan met zoveel nieuwkomers die niets bijgedragen hebben, en dat ook niet gaan doen voor het grootste deel.

Het is toch waardeloos.

helemaal waardeloos, de druk op de bewoners wordt - niet alleen financieel - groter en onbetaalbaar
helaas de cultuurverschillen verschillen gewoon teveel,

de goede niet te na gesproken die zullen er - op een andere manier misschien - ook wel last van hebben of zich generen

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:32

Sunnda schreef:

Het is toch waardeloos.

De politiek sluit zijn ogen, sterker nog ze verplichten gemeentes opvang te regelen.

Je zou ook eens kunnen stoppen met de import van deze mensen. Als alle plek vol is dan is het vol helaas jammer dan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:38

Ik denk dat men veel meer moet richten op hulp in eigenland of buurland.
Daar is plek genoeg. Daar zijn de mensen met zelfde geloof en ideeën bij elkaar.
En het belangrijkste, de echte vluchtelingen die geen 10.000 euro hebben om naar Europa te komen help je ook.
En ik denk dat je met hetzelfde bedrag daar véél meer kunt doen.
Waarom het zo populair blijft ze in een overvol land te duwen is mij ook een raadsel.
Niemand is daar mee geholpen. De vluchtelingen niet, de burgers en bedrijven van Nederland niet.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:41

DuoPenotti schreef:
Daar is plek genoeg. Daar zijn de mensen met zelfde geloof en ideeën bij elkaar.
En het belangrijkste, de echte vluchtelingen die geen 10.000 euro hebben om naar Europa te komen help je ook.
Waarom het zo populair blijft ze in een overvol land te duwen is mij ook een raadsel.
Niemand is daar mee geholpen. De vluchtelingen niet, de burgers en bedrijven van Nederland niet.

Er zijn heel veel mensen gebaat bij veel vluchtelingen in NL. Er gaat verschrikkelijk veel geld om in het coa..helaas.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:43

En dat kan de enige reden maar zijn, want buiten dat om heeft niemand er wat aan, als eerste de vluchteling al niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:41

Ze moeten ze eens in Baarn of in Aerdenhout plaatsen en dan eens kijken wat er gebeurd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 13:24

Hoe was het ook weer met de plannen van het nieuwe kabinet?

Jaarlijks 10.000 asielzoekers extra ofzoiets toch!?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:08

chanicha schreef:
Ze moeten ze eens in Baarn of in Aerdenhout plaatsen en dan eens kijken wat er gebeurd.

Daar worden ze opgevangen hoor en ook behoorlijk door de samenleving. 15 jaar geleden was het heel hip om je eigen vluchteling te hebben in t Gooi. Die ondersteunde je, deed je financieel een bijdrage voor een opleiding enz enz.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:17

DuoPenotti schreef:

Omdat ten eerste er een aantal landen in de EU zijn die gewoon 0 willen opnemen. *kuch* Hongarije. Hier zou de EU wbt wat strenger in mogen zijn
Daarnaast, buurlanden vangen ongelooflijk veel vluchtelingen op. In Libanon zitten ongelooflijk veel vluchtelingen. Hierna werd Turkije een land dat veel opving. Ik geloof dat slechts 5% (?) doorstroomt naar de EU.
De spreiding in de EU mag gewoon beter. En misschien zelfs wel wereldwijd. Ben niet tegen het recht om je te verplaatsen. Tuurlijk vlucht je bij oorlog en heb je recht op primaire levensbehoeften.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:28

Benzz schreef:
chanicha schreef:

Daar worden ze opgevangen hoor en ook behoorlijk door de samenleving. 15 jaar geleden was het heel hip om je eigen vluchteling te hebben in t Gooi. Die ondersteunde je, deed je financieel een bijdrage voor een opleiding enz enz.

Ik denk niet dat ze daar blij zijn met een AZC vol mannen. Of is dat ondersteunen ook hip?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:02

_San87_ schreef:
Ik denk niet dat ze daar blij zijn met een AZC vol mannen. Of is dat ondersteunen ook hip?

Toen ik er nog woonde werden de mannen gewoon opgevangen hoor. Waren heel veel mensen ( inclusief ikzelf) die een soort buddy werden van 1 vluchteling en er werd niet gekeken naar het geslacht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:27

Benzz schreef:
_San87_ schreef:

Toen ik er nog woonde werden de mannen gewoon opgevangen hoor. Waren heel veel mensen ( inclusief ikzelf) die een soort buddy werden van 1 vluchteling en er werd niet gekeken naar het geslacht.

Misschien willen ze ruilen met de mensen die in Ter Apel wonen +:)+. Of bedoel je niet de kansarme asielzoeker die uiteindelijk weg moet, maar de kansrijke die sowieso in NL mag blijven?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 18:30

Er hebben jarenlang asielzoekers in de oude kazernes in Crailo bij Laren (het gooi) gezeten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:44

_San87_ schreef:
Misschien willen ze ruilen met de mensen die in Ter Apel wonen +:)+. Of bedoel je niet de kansarme asielzoeker die uiteindelijk weg moet, maar de kansrijke die sowieso in NL mag blijven?

Beiden, maar ik sta ook in het leven dat we allemaal wereldburgers zijn en dat wij Nederlanders enorm geluk hebben gehad dat we hier geboren zijn en niet in een onveilig land.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:49

Dat is zo
Maar wat ik wel bijzonder vind is dat de meer dan de helft jaren later hier nog geen werk heeft oid.
Dan vraag ik me af hoe hard deze mensen echt willen integreren, hier wat van het leven willen maken.
Daar mag mijn idee best wel eisen aan gesteld worden.
Ons zorgstelsel staat al op de kop, daar mag best wat tegenover staan imo.

Mijn ouders hebben in de jaren 60 in Canada gewoond, want het was hier te vol volgens Wilhelmina (lees 10 miljoen mensen)
Maar die hebben daar gewoon gewerkt en dat is lijkt mij best gewoon.
Of je dan uit de oorlog komt of niet.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 16-12-21 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:54

Benzz schreef:
_San87_ schreef:

Beiden, maar ik sta ook in het leven dat we allemaal wereldburgers zijn en dat wij Nederlanders enorm geluk hebben gehad dat we hier geboren zijn en niet in een onveilig land.

Ja, maar als Nederlander ben je voor je eigen land blijkbaar minder belangrijk dan als asielzoeker.

Ergens klopt er hier iets niet. Mensen worden dus echt dakloos om plek te maken voor asielzoekers.

https://pzz.to/click?uid=13240&referrer ... d5d3390%2F

En dan valt dat geluk dus nogal tegen…

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:57

sterregoud schreef:
Ja, maar als Nederlander ben je voor je eigen land blijkbaar minder belangrijk dan als asielzoeker.

Ergens klopt er hier iets niet. Mensen worden dus echt dakloos om plek te maken voor asielzoekers.

deze is ook bijzonder
https://www.ed.nl/kempen/150-asielzoeke ... ~a2364acc/
Asielzoekers in voormalige verslavingskliniek.

.
Deze verslaafden moeten het thuis maar proberen in de eigen omgeving....
https://www.ed.nl/best-meierijstad-en-s ... ~a75f554a/
Daar is geen geld voor....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:06

Popstra schreef:
Er hebben jarenlang asielzoekers in de oude kazernes in Crailo bij Laren (het gooi) gezeten.

Crailo is buiten Bussum, toch? Tegenover het ziekenhuis aan de andere kant van de A1? Even voor mijn beeldvorming.

Wellicht kunnen ze daar weer asielzoekers opvangen, de plek is er kennelijk :).

Benzz schreef:
_San87_ schreef:

Hebben we ook zeker. Dat geluk. Mijn oma was kind middenin de oorlog, dat gevoel gun ik niemand.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:11

sterregoud schreef:
Benzz schreef:

Oh, dit vind ik echt schandalig :oo.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:19

Wat een waanzin, dit kun je toch niemand meer verkopen?

En dat is al vaker gebeurd, ook in Duitsland, heb daar helaas het artikel niet meer van kunnen vinden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 20:32

Klopt opvang Crailo was naast de A1
Ik dacht dat deze kazerne gebouwen inmiddels gesloopt waren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:33

Popstra schreef:
Klopt opvang Crailo was naast de A1
Ik dacht dat deze kazerne gebouwen inmiddels gesloopt waren.

Oh, dat wist ik niet. Ik houd me niet echt bezig met legerkazernes.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:46

https://www.ed.nl/cranendonck-heeze-lee ... ~a687600a/

Hier is een nieuwe priklocatie bij. Kan ook wel logisch zijn met al die artsen natuurlijk...

Sarcasme uit: bijna wekelijks hier nu te doen.
Daarnaast elke week dat er weer raddraaiers bij het station weg worden gestuurd door de politie.
En de diefstallen en intimidatie nog maar niet over gesproken.
Bijna dagelijks staat er wel wat in de krant vanuit Budel.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:29

Priklocatie...ik was even niet mee, tot ik het artikel zag :n