Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sunnda schreef:Ik vraag mij echt af met de huidige houding van de politiek: wanneer is het dan wel echt genoeg en vol?
Elke idioot snapt toch dat dit zo niet langer kan? Dat dit niet houdbaar is?
Al die mensen moeten ook gebruik maken (gratis!) Van basisvoorzieningen waarvan we nu al weten dat die in de toekomst amper meer te betalen zijn, laat staan met zoveel nieuwkomers die niets bijgedragen hebben, en dat ook niet gaan doen voor het grootste deel.
Het is toch waardeloos.
Sunnda schreef:Ik vraag mij echt af met de huidige houding van de politiek: wanneer is het dan wel echt genoeg en vol?
Elke idioot snapt toch dat dit zo niet langer kan? Dat dit niet houdbaar is?
Al die mensen moeten ook gebruik maken (gratis!) Van basisvoorzieningen waarvan we nu al weten dat die in de toekomst amper meer te betalen zijn, laat staan met zoveel nieuwkomers die niets bijgedragen hebben, en dat ook niet gaan doen voor het grootste deel.
Het is toch waardeloos.
DuoPenotti schreef:Ik denk dat men veel meer moet richten op hulp in eigenland of buurland.
Daar is plek genoeg. Daar zijn de mensen met zelfde geloof en ideeën bij elkaar.
En het belangrijkste, de echte vluchtelingen die geen 10.000 euro hebben om naar Europa te komen help je ook.
En ik denk dat je met hetzelfde bedrag daar véél meer kunt doen.
Waarom het zo populair blijft ze in een overvol land te duwen is mij ook een raadsel.
Niemand is daar mee geholpen. De vluchtelingen niet, de burgers en bedrijven van Nederland niet.
chanicha schreef:Ze moeten ze eens in Baarn of in Aerdenhout plaatsen en dan eens kijken wat er gebeurd.
DuoPenotti schreef:Ik denk dat men veel meer moet richten op hulp in eigenland of buurland.
Daar is plek genoeg. Daar zijn de mensen met zelfde geloof en ideeën bij elkaar.
En het belangrijkste, de echte vluchtelingen die geen 10.000 euro hebben om naar Europa te komen help je ook.
En ik denk dat je met hetzelfde bedrag daar véél meer kunt doen.
Waarom het zo populair blijft ze in een overvol land te duwen is mij ook een raadsel.
Niemand is daar mee geholpen. De vluchtelingen niet, de burgers en bedrijven van Nederland niet.
Benzz schreef:chanicha schreef:Ze moeten ze eens in Baarn of in Aerdenhout plaatsen en dan eens kijken wat er gebeurd.
Daar worden ze opgevangen hoor en ook behoorlijk door de samenleving. 15 jaar geleden was het heel hip om je eigen vluchteling te hebben in t Gooi. Die ondersteunde je, deed je financieel een bijdrage voor een opleiding enz enz.
Benzz schreef:_San87_ schreef:Ik denk niet dat ze daar blij zijn met een AZC vol mannen. Of is dat ondersteunen ook hip?
Toen ik er nog woonde werden de mannen gewoon opgevangen hoor. Waren heel veel mensen ( inclusief ikzelf) die een soort buddy werden van 1 vluchteling en er werd niet gekeken naar het geslacht.
_San87_ schreef:Misschien willen ze ruilen met de mensen die in Ter Apel wonen. Of bedoel je niet de kansarme asielzoeker die uiteindelijk weg moet, maar de kansrijke die sowieso in NL mag blijven?
Benzz schreef:_San87_ schreef:Misschien willen ze ruilen met de mensen die in Ter Apel wonen. Of bedoel je niet de kansarme asielzoeker die uiteindelijk weg moet, maar de kansrijke die sowieso in NL mag blijven?
Beiden, maar ik sta ook in het leven dat we allemaal wereldburgers zijn en dat wij Nederlanders enorm geluk hebben gehad dat we hier geboren zijn en niet in een onveilig land.
sterregoud schreef:Ja, maar als Nederlander ben je voor je eigen land blijkbaar minder belangrijk dan als asielzoeker.
Ergens klopt er hier iets niet. Mensen worden dus echt dakloos om plek te maken voor asielzoekers.
https://pzz.to/click?uid=13240&referrer ... d5d3390%2F
En dan valt dat geluk dus nogal tegen…
Popstra schreef:Er hebben jarenlang asielzoekers in de oude kazernes in Crailo bij Laren (het gooi) gezeten.
Benzz schreef:_San87_ schreef:Misschien willen ze ruilen met de mensen die in Ter Apel wonen. Of bedoel je niet de kansarme asielzoeker die uiteindelijk weg moet, maar de kansrijke die sowieso in NL mag blijven?
Beiden, maar ik sta ook in het leven dat we allemaal wereldburgers zijn en dat wij Nederlanders enorm geluk hebben gehad dat we hier geboren zijn en niet in een onveilig land.
sterregoud schreef:Benzz schreef:
Ja, maar als Nederlander ben je voor je eigen land blijkbaar minder belangrijk dan als asielzoeker.
Ergens klopt er hier iets niet. Mensen worden dus echt dakloos om plek te maken voor asielzoekers.
https://pzz.to/click?uid=13240&referrer ... d5d3390%2F
En dan valt dat geluk dus nogal tegen…