Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:@pemarena,
maar niet iedereen vind dat soort gelijk, ik in ieder geval niet eens misschien.
Dieren krijgen eten, krijgen medische hulp. Klimaat is precies goed.
Ze hoeven geen dwangarbeid te doen, worden niet geslagen.
En ja dat mag ik dan niet zeggen maar ze redeneren in het hier en nu, ze denken dus ook niet hoe is het met mijn familie, ojee ik word dadelijk opgegeten. Dat weten ze niet. Mensen weten dat wel dus door menselijk denken is alles van bovenstaande toch in een ander level te plaatsen.
Ja dieren zitten opgesloten, dat is zo. En uiteindelijk gaan ze dood. Dat is dan ook de enige vergelijking die er is.
Dinopino schreef:Verandering heeft tijd nodig. Heel raar denk ik ook altijd wanneer ik langs zo'n kippenschuur rijd, zonder ramen met enkel een paar pijpen aan iets bepaalds. Maar vroeger hadden de boeren gewoon koeien met namen en kippen en varkens rondlopen. De wereld is in mijn ogen bewust de verkeerde kant opgeduwd. We staan verder van de natuur. Ongedierte, onkruid. We geloven het allemaal. Het is er allemaal om ons in de weg te zitten. chemische medicatie is beter dan natuur. Het hoort er allemaal bei. We doen er allemaal aan mee. Iemand de schuld geven is gewoon de verantwoording bij jezelf weg halen.
DuoPenotti schreef:Er zal vast wel eens een keer geslagen worden richting transport als ze niet doorlopen maar niet het afranselen bijna dagelijks wat in nazi kampen wel gebeurde. Dat is wat ik bedoel. Is dat goed, nee, maar de striemen staan er niet op.
Die dieren zitten dan in hun hok en hoeven en moeten niks dus krijgen ze ook geen slaag.
Onwetend zijn ze niet, maar nadenkend als een mens ook niet.
Wij zijn niet voor niets diegene die uiteindelijk verder geëvolueerd zijn.
Misschien beter dat dit niet was geweest, maar dat is een andere discussie
Dinopino schreef:Maakte ik dan foutief op uit de opmerking dat wij wel tot denken zijn geëvolueerd. Dieren hebben gevoel en kunnen veel beter dan wij dus voelen. Dat is wat bij ons is geprobeerd weg te halen. Vertrouw niet op je gevoel, maar gebruik je verstand. Dat is een regel die ik laatst nog in een topic mocht lezen.
Citaat:Onwetend zijn ze niet, maar nadenkend als een mens ook niet.
Wij zijn niet voor niets diegene die uiteindelijk verder geëvolueerd zijn.
Misschien beter dat dit niet was geweest, maar dat is een andere discussie
superpony schreef:Varkens gillen de hele boel bij elkaar en krijgen een stroom stoot.
Maranta schreef:Varkensprikker is verboden. Alle bedrijven die ik ken, maken gebruik van opdrijfhekken met verplaatsen van varkens.
Brainless schreef:superpony schreef:Varkens gillen de hele boel bij elkaar en krijgen een stroom stoot.
Varkens gillen al als een vreemde in het hok komt en probeer maar eens een biggetje op te pakken.. die gillen als als je naar ze kijkt.
Dus ja, varkens gillen nu eenmaal heeeeel snel.
Stroomstoten krijgen ze niet, althans ik zeg niet dat het wel eens gebeurd bij bepaalde bedrijven, maar het is absoluut niet standaard.
Net zoals er mensen zijn die stroom sporen gebruiken; het komt wel eens voor maar is gelukkig niet een standaard gebruik.
Popstra schreef:Hier naast ons werden ook 2x per jaar de varkens op transport gezet. Smorgens rond 5 opgehaald maar die hoorde je niet gillen en er werden geen prik of stroom stokken gebruikt.
Het is echt niet zo dat elke boer of transport bedrijf zo belabberd met dieren om gaat.
Sizzle schreef:Er zijn altijd mensen die menen dat ze boven een wet gaan, echter gaat het hier om een wetsvoorstel en niet om de mensen die de wet breken.
juval schreef:https://www.telegraaf.nl/watuzegt/31335 ... -dierenwet
uiteraardd hoog Telegraaf gehalte, maar de uitslag is toch niet te negeren vind ik
superpony schreef:juval schreef:https://www.telegraaf.nl/watuzegt/31335 ... -dierenwet
uiteraardd hoog Telegraaf gehalte, maar de uitslag is toch niet te negeren vind ik
Zegt me helemaal niks. Mensen zijn zo onwetend en lopen achter de kudde aan.
Als men nu maar genoeg negatieve dingen plaatst op fb, gaan mensen vanzelf die richting op.
En een deel is pure eogisme. Ik wil honden, paarden, katten, konijnen, vogels etc, dus die moeten zich maar aanpassen. Ik geef ze eten en een aai, dus ze moeten tevreden zijn. Ik ben niet bereid me aan te passen, naar het dier te kijken of me aan te passen, dus daar mogen de dieren onder lijden.
Mensen delen alleen de negatieve verhalen en maken elkaar nu al helemaal gek. Vanuit dat egoisme en bang dat ze iets wordt afgepakt, gaan mensen er nu al met gestrekt been in.
Dat de wet nog vaag is, is helemaal waar. Maar als men gaat stoppen met konijnen en hokjes verkopen, is dat bijv al een verbetering voor de toekomst. Er is al veel voorlichting geweest om konijnen bijv niet alleen te houden.
Ik merk ook dat een deel van de mensen niet leest en vooral reageren op hoe de boodschap overkomt. na een periode van maatregelen door Corona, hoor je alleen maar dat mensen regeltjes moe zijn. Dat staat dus echt los van de nieuwe wet, maar het feit dat mensen het zat zijn dat er overal steeds nieuwe regels en wetten komen.
Als men eerst goed zou voorlichten over dierenwelzijn en dan de nieuwe wet goed en duidelijk introduceert, kan zo een onderzoek hele andere resultaten geven. Ook zou je het niet aan een willekeurige groep mensen moeten vragen, maar echt het gemiddelde van de bevolking moeten vragen en onderzoeken.
Nu reageren dus vooral Telegraaf lezers en lees ik aan de reacties ook een bepaalde mentaliteit.
Het is anders zeer vreemd dat mensen beweren van hun konijn te houden, maar het toch liever in een klein hokje alleen stoppen als ze heel goed weten dat dit vreselijk naar is voor zo een dier. Dan moet je grotere vragen stellen bij die mensen.