Nieuwe dierenwet veehouderij en huisdieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:39

Verandering heeft tijd nodig. Heel raar denk ik ook altijd wanneer ik langs zo'n kippenschuur rijd, zonder ramen met enkel een paar pijpen aan iets bepaalds. Maar vroeger hadden de boeren gewoon koeien met namen en kippen en varkens rondlopen. De wereld is in mijn ogen bewust de verkeerde kant opgeduwd. We staan verder van de natuur. Ongedierte, onkruid. We geloven het allemaal. Het is er allemaal om ons in de weg te zitten. chemische medicatie is beter dan natuur. Het hoort er allemaal bij. We doen er allemaal aan mee. Iemand de schuld geven is gewoon de verantwoording bij jezelf weg halen.

We groeien op met vogels in kooitjes en konijnen eenzaam in hokjes. Als kind zien we de diertjes in hokjes zitten, en willen ze het liefst vrij laten. Maar dat mag niet. Bij mij in de tuin en tussen mijn paarden lopen konijnen die ik uit de opvang heb gehaald gewoon vrij. Kinderen rennen er de eerste keer achterna. Merken dat dat niet helpt en zien voorbeelden wat wel werkt. Wanneer je gewoon je gedachtes als kind naar boven zou halen. Die waren echt en puur. Een vogel teken van vrijheid en daar hoort ie ook en niet in een kooitje. In weze doen we met onszelf ook.

Schuld zoeken bij de ander is niet de oplossing. Ga bij jezelf kijken.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 09-06-21 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:39

DuoPenotti schreef:
@pemarena,
maar niet iedereen vind dat soort gelijk, ik in ieder geval niet eens misschien.

Dieren krijgen eten, krijgen medische hulp. Klimaat is precies goed.
Ze hoeven geen dwangarbeid te doen, worden niet geslagen.
En ja dat mag ik dan niet zeggen maar ze redeneren in het hier en nu, ze denken dus ook niet hoe is het met mijn familie, ojee ik word dadelijk opgegeten. Dat weten ze niet. Mensen weten dat wel dus door menselijk denken is alles van bovenstaande toch in een ander level te plaatsen.

Ja dieren zitten opgesloten, dat is zo. En uiteindelijk gaan ze dood. Dat is dan ook de enige vergelijking die er is.

Geslagen worden gebeurd wel. Nog lang niet alles is oké te noemen wat er gebeurd met vee, en huisdieren. Ik heb niet de illusie dat dat 100% oké gaat worden, dat is onmogelijk maar wel dat we bezig gaan om het korte of lange leven zo aangenaam mogelijk te laten verlopen voor dieren en ze niet weg te zetten als onwetend.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Nieuwe dierenwet veehouderij en huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 11:47

Er zal vast wel eens een keer geslagen worden richting transport als ze niet doorlopen maar niet het afranselen bijna dagelijks wat in nazi kampen wel gebeurde. Dat is wat ik bedoel. Is dat goed, nee, maar de striemen staan er niet op.
Die dieren zitten dan in hun hok en hoeven en moeten niks dus krijgen ze ook geen slaag.

Onwetend zijn ze niet, maar nadenkend als een mens ook niet.
Wij zijn niet voor niets diegene die uiteindelijk verder geëvolueerd zijn.
Misschien beter dat dit niet was geweest, maar dat is een andere discussie :+

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:51

Wauw, is dit topic even ontspoord...

Persoonlijk word ik niet warm of koud als mensen mij vergelijken met een Nazi. Ik denk dat het pure frustratie is, te merken dat lang niet iedereen hetzelfde over dieren(welzijn) denkt. Dan grijpt men al gauw naar extreme 'middelen' waarbij een eigen mening als feit wordt neergezet. De hilariteit in deze is dat diegenen die ons vergelijken met Nazi's niet (willen) inzien dat ze de weerstand alleen maar vergroten :=

Helaas heb ik verder niet zoveel tijd om te reageren op andere (wel nuttige) posts, want deze kampbeul is heel druk vandaag met beesten aftuigen, dan hoef ik er morgen hopelijk een paar minder te melken en kan ik eindelijk uitslapen ~~}>

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:56

Dinopino schreef:
Verandering heeft tijd nodig. Heel raar denk ik ook altijd wanneer ik langs zo'n kippenschuur rijd, zonder ramen met enkel een paar pijpen aan iets bepaalds. Maar vroeger hadden de boeren gewoon koeien met namen en kippen en varkens rondlopen. De wereld is in mijn ogen bewust de verkeerde kant opgeduwd. We staan verder van de natuur. Ongedierte, onkruid. We geloven het allemaal. Het is er allemaal om ons in de weg te zitten. chemische medicatie is beter dan natuur. Het hoort er allemaal bei. We doen er allemaal aan mee. Iemand de schuld geven is gewoon de verantwoording bij jezelf weg halen.

Precies, onze mindset moet veranderen, Ik ben al een poosje gestopt met de inheemse planten die nu in mijn tuin aan komen waaien onkruid te noemen. Zevenblad, niemand wil het in zijn tuin, maar je kunt het gewoon eten. Gratis en voor niks. Schijnaardbei (wel uitheems) ook aan komen waaien, vrucht niet zo lekker maar blad kan je ook eten. Bestrijden met middelen om je terrasvoegen leeg te houden van plantjes deed ik sowieso al nooit. Die maai ik, geeft een leuk effect.
Als iemand begint over ratten op hun erf roepen er altijd wel een paar waar je nog wel illegaal gif kunt kopen. Dat daar dan vervolgens een paar Uilen door sneuvelen wordt niet aan gedacht of zelfs voor lief genomen.

DuoPenotti schreef:
Er zal vast wel eens een keer geslagen worden richting transport als ze niet doorlopen maar niet het afranselen bijna dagelijks wat in nazi kampen wel gebeurde. Dat is wat ik bedoel. Is dat goed, nee, maar de striemen staan er niet op.
Die dieren zitten dan in hun hok en hoeven en moeten niks dus krijgen ze ook geen slaag.

Hahaha! Beter van niet inderdaad maar ja, hier zijn we dan.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:08

DuoPenotti ik zou mezelf juist niet beter voelen dan dieren. Kijk eens hoe hard bijen werken om voor de natuur te zorgen. Kijk eens naar dieren hoe zij zorgen voor veel dingen, die je niet eens bewust bent. Zoveel zijn wij ook niet geëvolueerd. Ons lichaam werkt biologisch nog steeds als duizenden jaren ervoor.
En dat NAdenken van mensen zie ik in vele gevallen ook niet als voordeel. Dat is eerder wat er voor zorgd dat er zo veel mis is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 12:12

Waar zeg ik dat ik me beter voel?
Integendeel zelfs....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:15

Er worden wel degelijk dieren geslagen en erger. Zeker bij het transport van kippen, gebeuren echt nare dingen bij het inladen.
Varkens gillen de hele boel bij elkaar en krijgen een stroom stoot.

Als mensen het normaal vinden dat wij meer zijn dan dieren, omdat wij ontwikkelt zijn, hou ik echt mn hart vast. Zeker als het paarden mensen zijn die werken met dieren.
Het gaat er niet om wat wij weten en kunnen. Het gaat om de wensen van dieren, hun natuurlijke behoefte, emoties, gedrag etc. Als je die niet kent of erkend, moeten mensen maar geen dieren houden. En echt heel veel mensen zien of erkennen hun emoties niet...........Best schandalig voor zo een ontwikkelt soort als de mens dan.

Nu zitten hier een paar mensen met koeien, maar er is natuurlijk meer dan melk koeien.

En mensen mogen in een discussie echt hun eigen mening en gevoel ergens over hebben. Dat kan heel sterk zijn, maar snap ook wel waar het soms vandaan komt.

En dat is het hele probleem. Partijen staan tegenover elkaar en willen zich niet in de ander verplaatsen.

Ik of wij zijn niet vegan, eten wel vlees en kip, ei, drinken melk etc. Maar wel meer met mate en bewust, zoals inderdaad de kipster eieren of van iemand met kippen in de tuin bijv.

Het is voor mensen die meer welzijn en bewuster willen, ook heel vervelend om steeds weggezet te worden als die maffe groene. Ik lees en hoor zoveel nare reacties van boeren, of paardenhouders die ook echt niet mild zijn.

Als een walgelijke trainer filmpjes plaatst van een training waar alles aan mis is, krijgt iemand veel volgers en moeten er elke keer weer misselijke opmerkingen worden geplaatst over de groep mensen die het zeer dieronvriendelijk vinden.
Dan heb je het gewoon echt niet begrepen.

Wat hierboven werd gezegd; Ik zeg niet dat het vroeger beter was of vriendelijker, maar we zijn wel heel erg doorgeslagen met groter en meer.

Ik denk ook dat we het binnen Nederland veel beter zouden kunnen regelen, maar zoals nu hele weilanden vol komen te liggen met zonnepanelen en er ook woningen bij moeten in groen gebied, denk ik dat het steeds lastiger gaat worden
En daarnaast moeten we ook alle dieren nog voeden. En ik koop vrijwel nooit vlees of kip bij de supermarkt, maar die schappen liggen vol en vraag me echt af hoeveel we nou werkelijk consumeren van wat er geproduceert wordt, ook na aanschaf.
Hoge prijzen kunnen ook zorgen voor bewust omgaan met voedsel.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:15

Maakte ik dan foutief op uit de opmerking dat wij wel tot denken zijn geëvolueerd. Dieren hebben gevoel en kunnen veel beter dan wij dus voelen. Dat is wat bij ons is geprobeerd weg te halen. Vertrouw niet op je gevoel, maar gebruik je verstand. Dat is een regel die ik laatst nog in een topic mocht lezen.

Hoe de ontwikkeling met alles is gegaan op alle vlakken is gewoon fout. Geloof me de boeren hebben hart voor hun dieren en werden gedwongen om te overleven zo te groeien. Maar wij hebben het ook normaal gevonden dat we onze kinderen 8 uur in een lokaaltje opsluiten en mensen 8 uur in een bureau. Vervolgens werd ons wijsgemaakt dat zon zorgt voor huidkanker en vervolgens gingen we niet zonder een of andere chemische zonnebrandmiddel in de zon of toch liever niet want ja tegenwoordig is ademen en zon gevaarlijk. Kijk bij jezelf en begin daar de verandering.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 09-06-21 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:17

Varkensprikker is verboden. Alle bedrijven die ik ken, maken gebruik van opdrijfhekken met verplaatsen van varkens.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 12:21

Dinopino schreef:
Maakte ik dan foutief op uit de opmerking dat wij wel tot denken zijn geëvolueerd. Dieren hebben gevoel en kunnen veel beter dan wij dus voelen. Dat is wat bij ons is geprobeerd weg te halen. Vertrouw niet op je gevoel, maar gebruik je verstand. Dat is een regel die ik laatst nog in een topic mocht lezen.

Ik heb het toch ook over nadenken, niet over voelen?
Doordat we nadenken, over toekomst verleden, hoe zal het zijn als... stel je voor dat.
Zijn wij anders dan andere zoogdieren.
Voelen, ja dat zijn wij helaas verleerd.

En denk ik dat het goed is dat wij als mensen beter zijn gaan denken, nou nee.
Ik denk dat het voor de hele aarde, natuur en dieren het beter was geweest als wij aap waren gebleven.
Leek me ook duidelijk door mijn laatste zin dat ik ons mens niet als beter beschouw.

Citaat:

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:22

superpony schreef:

:+ Varkens gillen al als een vreemde in het hok komt en probeer maar eens een biggetje op te pakken.. die gillen als als je naar ze kijkt.
Dus ja, varkens gillen nu eenmaal heeeeel snel.
Stroomstoten krijgen ze niet, althans ik zeg niet dat het wel eens gebeurd bij bepaalde bedrijven, maar het is absoluut niet standaard.
Net zoals er mensen zijn die stroom sporen gebruiken; het komt wel eens voor maar is gelukkig niet een standaard gebruik.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:26

Maranta schreef:
Varkensprikker is verboden. Alle bedrijven die ik ken, maken gebruik van opdrijfhekken met verplaatsen van varkens.

Er is wel meer verboden......

Opdriijfhekken zijn ook beter, maar de stress voor varkens is echt vreselijk. Hier luisteren ze gelukkig een beetje en liefde gaat door de maag, maar varkens hebben ontzettend veel emoties.

Ze mogen niet alleen leven, maar maken ook ruzie met andere varkens als je niet goed matcht. Gaat een maatje dood is het echt een drama.
En varkens kunnen ook probleem oplossend denken. Paarden en honden bijv net zo.

Hier in Maart een stabiele factor laten inslapen en daar heeft elk ander paard op zijn of haar manier echt last van.
Als er iets is, zoeken ze echt zelf oplossingen.
Er lag een plas. Mijn shet wil er omheen en gaat dan over de heuvel.
Mijn merrie gaat net zo lang staan hinniken tot ik buiten kom en geloof me, negeren werkt dan niet.........Dat gaat rustig een uur door.

Mijn ruin maakt deuren open, zijn zus pakt het hooi eruit en dan komt moeders aan om samen te eten.

En soms zijn ze ook vreselijk stom. Zet je de wei open en staan ze aan de verkeerde kant om erin te willen, tja....

Maar alleen als je dieren keuzes geeft, ze gaat observeren leer je steeds meer over de dieren.

Gaan mensen bijv alleen naar stal of trekken ze alleen hun paard uit de box of wei, zullen ze echt veel dingen missen. Helemaal als paarden niet de kans krijgen om na te denken, keuzes te maken etc.

Maar waarom wordt het algemeen geaccepteerd? Net als de kiloknaller eten bijv? Omdat heel veel mensen juist niet ontwikkelen en als makke schapen achter elkaar aan lopen. Zeker nu met social media kan je elkaar zoveel wijsmaken.

We zouden veel kunnen als mens, maar lopen ook nog behoorlijk achter de feiten aan, omdat we echt nog te weinig gebruik maken van wat we zouden kunnen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:29

Brainless schreef:
superpony schreef:

:+ Varkens gillen al als een vreemde in het hok komt en probeer maar eens een biggetje op te pakken.. die gillen als als je naar ze kijkt.
Dus ja, varkens gillen nu eenmaal heeeeel snel.
Stroomstoten krijgen ze niet, althans ik zeg niet dat het wel eens gebeurd bij bepaalde bedrijven, maar het is absoluut niet standaard.
Net zoals er mensen zijn die stroom sporen gebruiken; het komt wel eens voor maar is gelukkig niet een standaard gebruik.

Wij hebben varkens en ken ook veel mensen met varkens.

Ik heb het niet over nutteloos gillen. Daarbij verschilt dat echt per soort, want wij hebben toevallig 2 rassen en dat is een wereld van verschil.

Er zit echt heel veel verschil in hun geluiden en gedrag. Maar daarvoor moet je ze dus echt beter leren kennen.

Toen ik pas de varkens had, zeiden meerdere boeren iets over het stroomstoot apparaat en dat het niet mag werd echt meerdere malen weg gelachen als dom volk, er mag zoveel niet, de boom knuffelaars hebben geen verstand etc etc etc. Een lijst met opmerkingen kan ik je wel geven.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:31

Hier naast ons werden ook 2x per jaar de varkens op transport gezet. Smorgens rond 5 opgehaald maar die hoorde je niet gillen en er werden geen prik of stroom stokken gebruikt.

Het is echt niet zo dat elke boer of transport bedrijf zo belabberd met dieren om gaat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:33

Er zijn altijd mensen die menen dat ze boven een wet gaan, echter gaat het hier om een wetsvoorstel en niet om de mensen die de wet breken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:39

Popstra schreef:
Hier naast ons werden ook 2x per jaar de varkens op transport gezet. Smorgens rond 5 opgehaald maar die hoorde je niet gillen en er werden geen prik of stroom stokken gebruikt.

Het is echt niet zo dat elke boer of transport bedrijf zo belabberd met dieren om gaat.

Niet iedereen, maar feit dat het nog wel gebeurt.

En dat ze gillen blijft vreselijk. Het is niet normaal dat we het normaal vinden. Als wij als mens zoveel beter zijn en ontwikkelt, zouden we dat horen te weten en iets aan kunnen doen. Varkens barsten van emoties. Dus ook als men dat gillen normaal vindt, want dat doen varkens, is het niet normaal.

Ik weet hier echt het verschil van tevreden knorren, contact maken, boos, paniek etc. Ze hebben heel veel verschillende geluiden.
En mensen zien varkens als product of lelijk dier soms, maar ze zijn heel aanhankelijk. Ik vermenselijk ze echt helemaal niet, maar ze willen zelf graag aandacht, maken zelf contact.

Kippen transport gaat ook echt vreselijk. Is een bijbaantje voor jongeren op plekken op de veluwe en daar gebeuren echt dingen waar de stoerste jongens ziek van thuis komen......

Sizzle schreef:
Er zijn altijd mensen die menen dat ze boven een wet gaan, echter gaat het hier om een wetsvoorstel en niet om de mensen die de wet breken.

Maar er zouden geen wetten komen, als alles goed ging........

Er moeten altijd eerst dingen gebeuren voor men denkt; goh, daar moeten we wat tegen doen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:15

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:25

Sta altijd versteld hoe snel de betrouwbare Telegraaf met een onderzoekje komt:-) Het is maar wie je het vraagt en hoe je een degelijk onderzoek doet. Daar weten vast wel een paar bokkers een antwoord op. Ik heb ook wel eens een tijdje meegewerkt aan onderzoeken en vragen beantwoorden. Wanneer ik zo'n onderzoek op school had gedaan kreeg ik zeker weten een onvoldoende.

Voor de rest zegt de uitslag sowieso niets over een individueel iemand. Want het omdenken begint niet bij de rest maar bij jezelf. De mens is geen onderzoek:-)
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 09-06-21 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 13:28

dat "onderzoek" kan iedereen die de telegraaf leest invullen.
Elke dag hebben ze een nieuwe stelling

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:31

Maar niet haalbaar en laat dan maar waaien is ook geen optie wat mij betreft. Ik denk dat als je naar konijnen kijkt je er al een voordeel uit kan halen als ze die kleine hokjes uit de handel halen. Natuurlijk kan iemand dan nog zelf een hokje in elkaar zetten maar ik denk dat je toch aardig wat mensen tegen houdt om een konijn aan te schaffen omdat het gemak van een hokje er gelijk bij te kopen weg valt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:38

oke, graag weer even terug naar huisdieren.

als er door deze wet minder huisdieren gehouden zullen worden. hoe erg is dat dan? wordt het hebben van een huisdier iets voor rijke(re) mensen met veel ruimte? wat zijn de gevolgen voor de periferie (winkels voerfabrikanten, dierenartsen, opvang etc etc)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:39

juval schreef:
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/31335 ... -dierenwet

uiteraardd hoog Telegraaf gehalte, maar de uitslag is toch niet te negeren vind ik

Zegt me helemaal niks. Mensen zijn zo onwetend en lopen achter de kudde aan.

Als men nu maar genoeg negatieve dingen plaatst op fb, gaan mensen vanzelf die richting op.

En een deel is pure eogisme. Ik wil honden, paarden, katten, konijnen, vogels etc, dus die moeten zich maar aanpassen. Ik geef ze eten en een aai, dus ze moeten tevreden zijn. Ik ben niet bereid me aan te passen, naar het dier te kijken of me aan te passen, dus daar mogen de dieren onder lijden.

Mensen delen alleen de negatieve verhalen en maken elkaar nu al helemaal gek. Vanuit dat egoisme en bang dat ze iets wordt afgepakt, gaan mensen er nu al met gestrekt been in.

Dat de wet nog vaag is, is helemaal waar. Maar als men gaat stoppen met konijnen en hokjes verkopen, is dat bijv al een verbetering voor de toekomst. Er is al veel voorlichting geweest om konijnen bijv niet alleen te houden.

Ik merk ook dat een deel van de mensen niet leest en vooral reageren op hoe de boodschap overkomt. na een periode van maatregelen door Corona, hoor je alleen maar dat mensen regeltjes moe zijn. Dat staat dus echt los van de nieuwe wet, maar het feit dat mensen het zat zijn dat er overal steeds nieuwe regels en wetten komen.

Als men eerst goed zou voorlichten over dierenwelzijn en dan de nieuwe wet goed en duidelijk introduceert, kan zo een onderzoek hele andere resultaten geven. Ook zou je het niet aan een willekeurige groep mensen moeten vragen, maar echt het gemiddelde van de bevolking moeten vragen en onderzoeken.
Nu reageren dus vooral Telegraaf lezers en lees ik aan de reacties ook een bepaalde mentaliteit.

Het is anders zeer vreemd dat mensen beweren van hun konijn te houden, maar het toch liever in een klein hokje alleen stoppen als ze heel goed weten dat dit vreselijk naar is voor zo een dier. Dan moet je grotere vragen stellen bij die mensen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:57

superpony schreef:
juval schreef:
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/31335 ... -dierenwet

uiteraardd hoog Telegraaf gehalte, maar de uitslag is toch niet te negeren vind ik

Zegt me helemaal niks. Mensen zijn zo onwetend en lopen achter de kudde aan.

Als men nu maar genoeg negatieve dingen plaatst op fb, gaan mensen vanzelf die richting op.

En een deel is pure eogisme. Ik wil honden, paarden, katten, konijnen, vogels etc, dus die moeten zich maar aanpassen. Ik geef ze eten en een aai, dus ze moeten tevreden zijn. Ik ben niet bereid me aan te passen, naar het dier te kijken of me aan te passen, dus daar mogen de dieren onder lijden.

Mensen delen alleen de negatieve verhalen en maken elkaar nu al helemaal gek. Vanuit dat egoisme en bang dat ze iets wordt afgepakt, gaan mensen er nu al met gestrekt been in.

Dat de wet nog vaag is, is helemaal waar. Maar als men gaat stoppen met konijnen en hokjes verkopen, is dat bijv al een verbetering voor de toekomst. Er is al veel voorlichting geweest om konijnen bijv niet alleen te houden.

Ik merk ook dat een deel van de mensen niet leest en vooral reageren op hoe de boodschap overkomt. na een periode van maatregelen door Corona, hoor je alleen maar dat mensen regeltjes moe zijn. Dat staat dus echt los van de nieuwe wet, maar het feit dat mensen het zat zijn dat er overal steeds nieuwe regels en wetten komen.

Als men eerst goed zou voorlichten over dierenwelzijn en dan de nieuwe wet goed en duidelijk introduceert, kan zo een onderzoek hele andere resultaten geven. Ook zou je het niet aan een willekeurige groep mensen moeten vragen, maar echt het gemiddelde van de bevolking moeten vragen en onderzoeken.
Nu reageren dus vooral Telegraaf lezers en lees ik aan de reacties ook een bepaalde mentaliteit.

Het is anders zeer vreemd dat mensen beweren van hun konijn te houden, maar het toch liever in een klein hokje alleen stoppen als ze heel goed weten dat dit vreselijk naar is voor zo een dier. Dan moet je grotere vragen stellen bij die mensen.

Precies, een artikel eerder van de Telegraaf, iets in de trant van moeten honden dan ook altijd los lopen. Mensen op Facebook zwaar verontwaardigd en gaan hier als een kip zonder kop op los. En dan gaan ze totaal voorbij aan waar het echt om moet gaan.

Mensen kopen vaak een konijn als vermaak voor hun kind, ze houden er zelf helemaal niet van. En het kind denkt dat het houden van 1 konijn in een klein hokje prima is. En dit herhaalt zich 25 jaar later weer.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:58

1 van de dingen waarvan ik verwacht dat die nu wel volledig gaan verdwijnen dat zijn paarden in stands.