Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fransje23 schreef:Productiewerk, in hoeverre dat er nog in Nederland is,wordt heel vaak door arbeidsmigranten gedaan. Iemand moet het doen en veel Nederlanders zien het niet zo zitten.
Sommige mensen moeten dat soort "dwangarbeid" doen om te leven. Nog maar niet te spreken over de daadwerkelijke dwangarbeid in het buitenland om onze consumptiedwang te voeden.
"Veel voor weinig!"
mysa schreef:Ja, je zult wel gelijk hebben Ineke. Al ben ik persoonlijk bereid geweest de meest nederige baantjes aan te pakken om maar niet afhankelijk te hoeven zijn. (ben ik helaas nog steeds wel deels, van mijn echtgenoot).
Relaxed schreef:Ik heb zelf bij een productiebedrijf gewerkt waar Nederlanders niet willen werken.. En serieus, dat je bijstand ontvangt omdat je niet WIL werken, dan mag je van mij verplicht worden dit werk te doenik moet ook gewoon werken voor mijn centen, zou niet weten waarom dat niet geldt voor mensen in de bijstand. En dan bedoel ik dus niet mensen die het werk niet kunnen doen.
bigone schreef:Ik snap eigenlijk niet dat mensen niet op Ja21 ipv Baudet stemmen. Ik zie dat er hier ook nog 70 personen Fvd hebben aan gevinkt. Is dat dan puur om zijn anti Corona houding of de kreet pak je vrijheid terug ? Dit is geen kritiek, ik snap het gewoon niet dat mensen niet overstappen .
Ineke2 schreef:Dus moeten Nederlanders het in de bijstand maar doen? Of dus deels vanuit de WIA? Want dat is wat er in de praktijk gebeurt met die “ o zo leuke ideeën “
Als je weigert dan wordt je gekort op de uitkering en dan valt het voor mij toch echt onder dwangarbeid en ik vind niet dat je mensen met een WIA uitkering op deze manier moet gaan behandelen dat wil ik er mee zeggen.
ruitje schreef:Maar als ik het goed begrijp, ging het je niet zozeer om het werken, maar meer om het gevoel van druk wst er bij kwam kijken?
Op welke partij wil je stemmen? Zijn er partijen die die druk willen wegnemen?
Jessix schreef:Ik heb het wel vaker positief zien uitpakken. Het gaat ook om het doorbreken van patronen en het krijgen van kansen bij sommige mensen. Er zijn er echt wel die een veel gelukkiger leven leiden met werk wat bij hun past.
Dat laatste is dan natuurlijk ook het moeilijke aan het verhaal. En zal echt op maat en goed begeleid bekeken moeten worden. En ik denk zelfs wel door soms wat te proberen waarvan je misschien in eerste instantie denkt dat het niets voor je is. Voor sommige mensen is hun wereldje heel beperkt geworden en is het lastig om dat te doorbreken.
Nogmaals, dat is echt maatwerk, maar imo zeker de moeite waard. Ik heb dit vaker positief zien uitpakken.
Ineke2 schreef:Ik zag ( toen) ook mensen bijvb bij de receptie aan het werk of andere administratieve dingen doen of in een verzorgingshuis koffie rondbrengen en een praatje met de mensen maken, schoonmaken en andere kleine klusjes.
Dát is wel iets wat je op je cv kan zetten. Heb meerdere keren gevraagd of ik dat dan ergens kon doen, maar nee dat was niet mogelijk.
Heb mij waarschijnlijk extra eenzaam gevoeld omdat niemand van “ mijn collega’s “ Nederlands sprak.
fransje23 schreef:fransje23 schreef:Wybren, is van Haga toch?
De geroyeerde VVD-er met veel vastgoed en een typische opportunist? Die zich maar bij Fvd om toch in de kamer te kunnen blijven?
Die is waarschijnlijk vooral kritisch als het hem uitkomt.
Lijkt mij een NoGo
fransje23 schreef:Ineke2 schreef:Ik zag ( toen) ook mensen bijvb bij de receptie aan het werk of andere administratieve dingen doen of in een verzorgingshuis koffie rondbrengen en een praatje met de mensen maken, schoonmaken en andere kleine klusjes.
Dát is wel iets wat je op je cv kan zetten. Heb meerdere keren gevraagd of ik dat dan ergens kon doen, maar nee dat was niet mogelijk.
Heb mij waarschijnlijk extra eenzaam gevoeld omdat niemand van “ mijn collega’s “ Nederlands sprak.
Maar waarom zou je productiewerk niet op je cv kunnen zetten? Omdat het werk voor je gevoel te min voor je was?
fransje23 schreef:Maar waarom zou je productiewerk niet op je cv kunnen zetten? Omdat het werk voor je gevoel te min voor je was?