Marjo schreef:Nou ik heb de discussie heel goed gevolgd en ik vind oprecht dat Zwarte Piet een positief persoon is. Ik ken de verhalen van Sinterklaas, dat hij juist degene was die de slaven heeft bevrijd. En er zijn een heleboel Nederlanders die dat ook zo zien.
Maargoed, mijn mening over Zwarte Piet doet er niet toe. Ik heb geen kinderen, zal ze nooit krijgen en het maakt mij vrij weinig uit of piet zwart, wit, geel, rood of paars is.
En dat laatste, daar ben ik het absoluut niet mee eens. Als er een appartementengebouw in de fik staat, wil je toch het hele gebouw blussen, in plaats van alleen dat ene appartement? Gebrek aan respect is niet alleen aanwezig voor mensen met een andere kleur. Er is ontzettend weinig respect onderling. Waarom moeten we ons focussen op het deel 'racisme' en kunnen we niet de focus op de gehele verhuftering van de maatschappij leggen?
Dat iemand op straat nageroepen wordt, is fout en daar moet wel wat aan gedaan worden. Op wat voor manier dan ook. Lang niet iedereen ziet het als een compliment om nageroepen te worden, op wat voor manier dan ook.
Het probleem zit dieper. Niemand staat toch voor elkaar op? Niemand komt voor elkaar op als een ander gepest wordt, aangevallen wordt of wat dan ook.
Helemaal met je eens!
Ook met zwarte piet.
Ik zie hem ook als een fijn persoon. Daar word je blij van.
Nooit heb ik hem een ondergeschikte gezien en nog minder een slaaf.
Ja zwarte pieten helpen die oude, vaak als vergeetachtige weggezette, oude knar.
Als hier iemand in opstand hoort te komen is het wel die 65+ beweging 
Dat dit van oorsprong misschien wel zo was, is voor ons al lang niet meer de gedachte.
Dus komt het anti-zwarte piet zo'n 80 jaar te laat of zo.
Ik zie de vraag voorbij komen wat moeten we dan doen in Nederland.
Ze hadden zwarte piet misschien juist extra positief moeten benaderen ipv negatief.
Kijk eens hoe goed de donkere mensen zijn, hoe behulpzaam. Helemaal niet de roofovervallers en de kech roepers, maar de goede vriend, zoals we hem eigenlijk ook kennen.
Elk kind wil zwarte piet zijn, nou laat dat beeld voort blijven bestaan in het positieve.
Ja er vallen in Nederland ook gewonden of doden bij arrestaties, deze zijn niet op kleur gebaseerd.
Haal die discussie dan niet hier heen.
Veroordeel een aanhouding als deze buiten proportie was. Maar haal er niet bij wat hier (nog) niet speelt.
Zorg er voor dat onze zorg niet word uitgekleed, wat die "geweldig" geprezen Rutte nu hij tegen zwarte piet is wel doet.
Door deze uitgeklede zorg lopen er veel meer verwarde mensen op straat. (alle nationaliteiten)
En die zijn vaak niet makkelijk kalm te krijgen dus krijg je arrestaties met geweld. Niet omdat de politie gewelddadig is, maar omdat deze mensen een gevaar zijn voor zichzelf en andere en onvoorspelbaar.
En snal ingrijpen dan vaak moet.
Zorg dat die zorg aan premies niet te duur word, ook niet met corona nu.
Er zijn al zorgmijders en dat zijn niet de rijke in onze samenleving.
Scholing krijgt iedereen hier, welke achtergrond ook.
Maak dit gratis. Ook studeren. Daar mogen consequenties aanhangen als geen pretstudie en binnen zoveel jaar. Maar gratis, voor iedereen.
En veeg niet onder het tapijt dat re-integratie is mislukt.
En wijs niet alleen naar de Nederlander dat het is mislukt.
En ja van mij mag je best ver gaan.
Spreek je binnen 5 jaar geen Nederlands, hoeft niet vloeiend . Dan ook geen recht meer op een bijstandsuitkering.
Die taalcursus mag helemaal gratis aangeboden worden. Maar wel op komen dagen.
Kom je hier als asielzoeker en pleeg je enig crimineel feit word je zonder verder onderzoek uitgezet.
Regel het maar met landen die dat niet willen, maak daar niet ons probleem van. Pak als regering/Europa daar in door.
We willen uitstralen dat iedereen welkom is, behalve die bewust de zaak saboteren.
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 10-06-20 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt