Marjoow schreef:Jij zegt letterlijk dat je vrienden uitkiest vanwege dezelfde opvattingen en interesses en ik spreek dat tegen. Ook met verschillende opvattingen en interesses kun je namelijk prima bevriend zijn.
Want, iemand die het niet met mij eens is of een andere opvatting ergens voor heeft is niet direct racist.
Ik zeg niet dat ik vrienden uitkies op dezelfde interesses of opvattingen. Maar niet alle vrienden of kennissen heb je voor je hele leven. Dat zijn er maar een enkele (als je geluk hebt).
En natuurlijk gaat dat niet om kleine of onbelangrijke zaken als van welke muziek houdt je of ga je graag shoppen of liever de natuur in.
Het gaat om (voor mij) essentiële zaken. Stemt iemand PVV omdat hij ontevreden is over de huidige politiek, dan vind ik dat geen goede reden, maar moet hij dat natuurlijk zelf weten. We leven inderdaad in een democratie. Maar als hij zegt, dat hij PVV stemt, omdat alle migranten/moslims/vluchtelingen op moeten rotten, dan klinkt dat heel anders. En nu klinkt dit redelijk, maar zeker rond de tijd van ZP hoor je belachelijke uitspraken. Ongeacht hoe ik zelf over ZW denk. Eerder zei iemand nog dat ze de uitspraken over Sylvana wel begreep. Ik niet. Ik vind Sylvana geen sympathieke, aardige vrouw. Maar vrijheid van meningsuiting geldt zeker net zoveel voor haar als voor een ander. Dat aan de boom hangen roept bij mij associaties op met de KKK in de VS.
Dat is voor mij een no-go.
Ik wil gewoon niet met mensen omgaan, die zulke uitspraken doen over anderen.
helaas waren dat eerder met name uitspraken van PVV-stemmers en tegenwoordig komt daar FvD bij.
Zijn uitspraken over vrouwen, daar griezel ik van.
Dit zijn voor mij belangrijke normen en waarden.
Ik vind het wel bijzonder, dat bepaalde mensen zich hier zo druk over maken. Voelen jullie je aangesproken?