Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:verootjoo schreef:Nou ja, het feit dat India en Azië daar niet aan mee kunnen doen is ook best wel een beetje de schuld van het westen heAangezien wij daar zo’n beetje alles laten produceren voor zo goedkoop en onduurzaam mogelijk.
Dus het begint toch wel bij de westerse landen dan.
Even hierop in haken....
Het is ook voor een heel groot deel ignorance hoor...
Ik ven er van de zomer geweest, en 90% flikkert alles achter zn kont neer. Er is geen drinkwater, dus alles gaat in flessen. 1 meisje in een toeristenwinkeltje verontschuldigde zich zelfs omdat ze papieren zakjes had en geen plastic....
Popstra schreef:Over vuil verwerken gesproken, neem de vuilnismaffia hier in Europa....daar waar in Polen alles op 1 hoop word geflikkerd en in brand word gestoken. Ja ook vuil uit ons landje. En wij maar netjes afval scheiden.....
juval schreef:Dat is een ingezonden brief. Die kan wel door iedereen geschreven zijn, dus heb ik ook niet gelezen.die tweede is ernstiger.
oomens schreef:Zelf check ik tegenwoordig alle bronnen en als ik de bron als serieus c.q wetenschappelijk kan herleiden lees ik het artikel. Voor mij zijn serieuze bronnen: NRC, Trouw, AD, ANP, Reuter, Volkskrant, BBC, Tegenlicht van de VPRO (die vaak de linkse ideeën behoorlijk op de proef stelt, en dat vind ik leuk), nieuws vanuit Wageningen, gerenommeerde internationale universiteiten, KNMI etc. etc. Facebook heb ik (bewust) niet en allerlei sites die hier passeren had ik nog nooit van gehoord.Doordat ze dergelijk 'fake news' zonder aarzeling (of zelfs voornamelijk) plaatsen, is niet alles op die sites onwaar, maar zijn ze niet als betrouwbare bron te gebruiken. Tip: doe dat dan dus ook niet. Dan word je serieuzer genomen door je gesprekspartners.
Tiepfoudt schreef:Wat ik wel als angst zaaien interpreteer zijn uitspraken in de trant van dat de wereld binnenkort zo ongeveer vergaat
Citaat:Slechts die halve graad in de gemiddelde temperatuurstijging op aarde lijkt misschien weinig, maar het maakt een groot verschil. Het betekent onder meer kans op meer overstromingen en meer hongersnood of klimaatgerelateerde armoede voor honderden miljoenen mensen, aldus de onderzoekers.
germie schreef:Mee eens Germie. Kritisch zijn is altijd goed, ongeacht welk onderwerp het betreft.Klimaatpropaganda is ook een verdienmodel.
germie schreef:Ik geloof dat we hier wel aandacht aan hebben besteed in dit topic waarbij ook is aangegeven dat geen kinderen krijgen zeker goed zal meehelpen dit probleem te tackelen. We hebben toen over vrije keuzes gesproken..
En kindervrij als beste optie wordt genegeerd, want dan raak je ze zelf he.
pien_2010 schreef:Wat me ook opvalt is het volgende. Door coockies wordt het surfgedrag onthouden . Normaliter krijg ik als ik mijn computer opstart bij het MSN nieuws (zelf nooit voor gekozen dat ik dat als startblad krijg) berichten geschreven door ANP e.a serieuze nieuwsbronnen. Opeens krijgik bij het opstarten allerlei sites waar ik nog nooit van gehoord heb en die waarschijnlijk verbonden zijn mt de sites die ik bezocht heb daar ze hier in dit topic genoemd worden. Bizar vind ik dat en eigenlijk vind ik dat ook wel een gevaarlijke ontwikkeling.
Popstra schreef:Sclimpre schreef:Dus als ergens op de wereld iemand iets fout doet is dat voor ons een excuus om het ook maar fout te doen?
Wacht maar tot onze kinderen dat trucje door hebben... Kamer niet opgeruimd? Ja maar in Australie er er één die... Huiswerk niet gemaakt? In Canada ...
Zeg ik dat ergens dan?
Sclimpre schreef:Popstra schreef:Zeg ik dat ergens dan?
Uit jouw posts maak ik op dat je het niet echt zinvol vind om veel moeite te doen voor het milieu omdat er elders in de wereld vanalles mis gaat op dat punt. Misschien heb ik je fout begrepen?
Sclimpre schreef:Dus als ergens op de wereld iemand iets fout doet is dat voor ons een excuus om het ook maar fout te doen?
Wacht maar tot onze kinderen dat trucje door hebben... Kamer niet opgeruimd? Ja maar in Australie er er één die... Huiswerk niet gemaakt? In Canada ...
pien_2010 schreef:Morgen verder. Ik wil alleen hier op reageren en je vragen tiepfoudt om echt goed te lezen. Ik heb deze bron niet aangedragen maar iemand anders. Ik heb daar opgereageerd en dit voorbeeld later aangedragen om te laten zien dat ik wel degelijk jullie posten goed leest. Ik ben het niet met deze vrouw eens, maar ze lijkt me wel een integere vrouw die zich neutraal opstelt. Lees mijn posts mbt tot deze Judith er maar op na.
Malenka schreef:Ik las van de week over zoutwater-batterijen. Dat lijkt een hele milieuvriendelijke oplossing voor het opslaan van (zonne)energie.
Ik moet me er nog verder in verdiepen. Maar wellicht is er hier iemand die er al meer van weet?
enzino schreef:Wat mij stoort aan het hele klimaatverhaal is dat het momenteel allemaal hype is.
Citaat:4. wat zijn concrete oplossingen om die bijdrage te verminderen en wat zou de impact zijn?
Citaat:Concrete oplossingen lijken makkelijk maar je zal het complete plaatje moeten bekijken. Een electrische auto stoot minder uit dan een oude diesel, maar wat als we de productie van de auto meenemen en de verwerking van de batterijen nadat ze onbruikbaar zijn geworden? En een gloednieuwe zuinige diesel auto? Zonne-energie is goed, maar wat dan 's nachts? Hoe gaan we die energie opslaan of gaan de kolencentrales aan in de nacht die meer uitstoten?
Citaat:En vervolgens nog de vraag wat de impact zou zijn. Stel het lukt om de uitstoot van een bepaald gas met 4% te verminderen, wat is daarvan de impact op het gehele klimaat?
Citaat:5. wat kost het?
Belangrijke vraag, want iemand moet het betalen.
6. kan dat geld niet beter besteed worden?
Citaat:Dit is de kern waar het om gaat: een euro kan inderdaad maar een keer worden uitgegeven.
Kan het geld niet beter besteed worden aan iets dat meer mensen helpt en een grotere impact maakt?
En hier komt de luiheid van politici terug: het is makkelijker geld te vinden voor iets dat speelt dan geld te vinden voor iets dat een grotere impact heeft.
Maar ja, we willen ons vooral goed voelen door een gloednieuwe electrische auto te kopen en de politici die voorstelt geld naar Afrika te sturen kan zijn loopbaan binnen de politiek wel vaarwel zeggen.